Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Zgasł w trasie, kręci i nie odpala
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Zgasł w trasie, kręci i nie odpala
Autor Wiadomość
Adrian138 



Dołączył: 01 Paź 2016
Posty: 27
Skąd: Malbork



Wysłany: Wto Lis 15, 2016 21:56   

Wyczyszczę i psiknę kontakt sprayem ale pompka jutro będzie wysłana więc tak czy inaczej wymieniam na nowe. Dzięki za radę.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lis 15, 2016 21:56   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Lis 15, 2016 22:01   

Jednak zanim wymienisz pompkę zrób pomiar o którym Ci pisałem wyżej. Po zmianie pompki zobaczysz czy nastąpiła poprawa.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Adrian138 



Dołączył: 01 Paź 2016
Posty: 27
Skąd: Malbork



Wysłany: Czw Lis 17, 2016 17:55   

Marku zrobiłem pomiar przed i po. Pomiar przed wymianą bez zapłonu 0,96B na zapłonie 3,60B. Przy kręceniu rozrusznikiem na starej pompce spadało do 2,20B a tu spada do 2,80B. Auto dalej nie odpala, w sensie odpalił dwa razy ale kręciłem z 20s. Przejechałem się rozgrzałem i znów był ten sam problem przy depnięciu mocniej gazu dławiło go ale teraz zostało to zarejestrowane. 3 razy zgasł i 3 razy jest error. Wygląda to tak:

Wartości w każdym errorze się zmieniały bo przy różnej prędkości i obciążeniu to się działo.
A LiveData wygląda tak:



Powiedzcie czy te wartości korekty dawki paliwa tak mają się różnić? Bo ja już osiwieje z tym autem kasa się skończyła a auto nie jezdzi :( . Z góry dziękuję za pomocne informacje. Pozdrawiam.
 
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 53 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1055



Wysłany: Czw Lis 17, 2016 20:40   

Czy Ty widziales pomiar 4 wtryskiwacza ?
Wywal reszte danych z live data i zostaw tylko wtryskiwacze. i zrob ponowne pomiary.
Przy wyniku -151... to chyba jest dziura a nie wtryskiwacz, moze przez to lapie spadki cisnienia...

PS. A potrafisz uzywac przycisku PrintScreen( PrtScr, PrtCs) do robienia screenów ?
screen shot ekranu aparatem to robią dzieci w przedszkolu .. ;/
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
Adrian138 



Dołączył: 01 Paź 2016
Posty: 27
Skąd: Malbork



Wysłany: Czw Lis 17, 2016 21:33   

To nie mój laptop ja mam stacjonarny, więc nie robię tacie śmietnika. Zdjęcia są zrobione aby było widać a nie żeby było twórczo. Wtryskiwacz 4 cylindra no jest słabo ale chyba nie jest tak tragicznie żeby nie zapalał. Jak zrobię pomiary samych wtrysków i wyjdzie to samo to co wymienić? Zawór wysokiego ciśnienia, czy wtrysk paliwa 4 cylindra?
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Lis 17, 2016 22:05   

4 wtrysk jest zaciety lub zatarty. Zdejmij rurkę z przelewu i przekręcić kluczyk bez odpalania silnika. Na bank trysnie paliwem i dlatego nie może odpalić bo nie utrzymuje cisnienia
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Lis 18, 2016 00:38   

Za dużo rzeczy dodałeś do live data. Wtryskiwacze mierz sobie osobno. Tzn 1,2,3,4 wtrysk w jednej grupie pomiarowej. Te wskazanie 151 to są z dupy. TOAF jak mu się za dużo nawali w jednej grupie, to potem ostatni odczyt jest jakiś dziwny.

Utwórz sobie grupę WTYRSKI i tam dodaj tylko wtryskiwacze od 1 do 4. Potem zapisz, uruchom auto, wybierz grupę WTRYSKI i naciśnij START. Wtedy zobacz jak wygląda praca wtrysku. Generalnie wtryskiwacz nie pokaże więcej jak 10mm3.

[ Dodano: Pią Lis 18, 2016 00:38 ]
Moim zdaniem wymiana pompy progowej nie była aż tak konieczna. Tu będzie problem z regulatorem ciśnienia na CR - zaworem. Jego bym podmienił.
Możesz wyczyścić i dogiąć piny na wtyku w czujnik ciśnienia na listwie.

Zrób sobie kopię swojego pliku LiveData.ini w katalogu C:\Program Files\Toaf Tool\
Następnie zmień zawartość pliku LiveData.ini w w/w katalogu na

Kod:

[MODULE_DDE]
LIST_000=DDELiveData000;DDELiveData002;DDELiveData004;DDELiveData005;DDELiveData006;DDELiveData017;DDELiveData020;DDELiveData039;DDELiveData040;
Lang_PL=Grupa 1;Wtryskiwacze;RPM - Cylinders;Grupa 2;
Lang_EN=Group 1;Injectors;RPM - Cylinders;Group 2;
LIST_001=DDELiveData079;DDELiveData080;DDELiveData081;DDELiveData082;
LIST_002=DDELiveData085;DDELiveData086;DDELiveData087;DDELiveData088;
LIST_003=DDELiveData000;DDELiveData001;DDELiveData006;DDELiveData044;DDELiveData045;DDELiveData103;DDELiveData104;

Uruchom program TOAF i będziesz miał prawdopodobnie to, co nas najbardziej interesuje ;)

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Lis 18, 2016 03:18   

Regulator ciśnienia jak najbardziej też może być uszkodzony tym bardziej że masz wersje bez Sitka. Ale wtryski łatwo sprawdzić a regulator już niekoniecznie. Przy regulatorze ważny jest oring, czy nie ma uszkodzeń oraz samo gniazdo w pompie, jeśli jest tam rysa lub jakieś wżery to też nie będzie działać. Ja dalej obstawianie wtryski , zrób test przelewowy bo same korekty w programie nie zawsze są odwzorowaniem stanu technicznego wtrysku.
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Adrian138 



Dołączył: 01 Paź 2016
Posty: 27
Skąd: Malbork



Wysłany: Pią Lis 18, 2016 16:44   

Jednak dalszą próbę zacznę od regulatora. Gdyż Marek to na prawdę dobry fachowiec i widocznie TOAFa zna na pamięć. Rzeczywiście gdy utworzyłem tylko 4 korekty to okazało się że wtrysk nie jest tak masakryczny. Regulator zamówiony, a tutaj mam fotki z dzisiejszych parametrów, z tym że to był zimny silnik, sprawdzałem na szybko.



Dziękuję Panowie za pomoc mam nadzieję że regulator przyjdzie we wtorek i auto na nim odpali jak powinno. Pozdrawiam.
 
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Lis 18, 2016 16:50   

Ale 2 wtrysk to zdeczka szrot (chociaż raczej nie na tyle żeby stwarzać problemy z odpalaniem).
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
Adrian138 



Dołączył: 01 Paź 2016
Posty: 27
Skąd: Malbork



Wysłany: Pią Lis 18, 2016 17:21   

Czyli jak rozumiem im większa wartość tym gorzej tak? Jak powinno być żeby było idealnie? Dzięki za odpowiedz. Pozdrawiam.
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Lis 18, 2016 20:04   

0,2 na ciepłym, z tym ze one nigdy nie będą stały w miejscu

[ Dodano: Pią Lis 18, 2016 20:04 ]
a tak swoja drogą to jakie masz ciśnienie na listwie w momencie kiedy nie chce zapalić?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Adrian138 



Dołączył: 01 Paź 2016
Posty: 27
Skąd: Malbork



Wysłany: Pią Lis 18, 2016 20:37   

Nie spojrzałem do ilu zjeżdża ciśnienie na listwie. Ale regulator ciśnienia zamówiony, ja mam ten bez sitka prawdopodobnie one częściej padają i taki sam zamówiłem. A nie powiem załamany jestem trochę tym wszystkim więc nie chcę mi się na razie iść do garażu, sprawdzę jak przyjdzie mi regulator.
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Lis 18, 2016 21:45   

regulator nowy? Jaka cena?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Adrian138 



Dołączył: 01 Paź 2016
Posty: 27
Skąd: Malbork



Wysłany: Pią Lis 18, 2016 22:50   

Regulator używany taki sam jak mój, bez sitka, wyciągnięty ze sprawnego BMW E39 3.0D sprawdzony z 14 dniową gwarancją rozruchową. Cena tego regulatora to 167zł z przesyłką. Niestety no brak kasy mnie zmusił do zakupu używki.

Przysłali mi z X5 3.0D ten z tym bolcem i sprawa załatwiona auto odpala od strzała. Czyli pompka pewnie jest dobra oryginał Pierburg więc zostaje na zapas. Winny był regulator ciśnienia. Dziękuję Panowie za pomoc jesteście wielcy. Pozdrawiam.
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Lis 23, 2016 01:53   

Adrian138 napisał/a:
Gdyż Marek to na prawdę dobry fachowiec i widocznie TOAFa zna na pamięć.

Nie pisz głupot, bo potem dzwonią do mnie ludzie z Polski i zadają dziwne pytania :) Najgorsze, że pytają o benzyny, a ja wiem o nich tylko tyle, że istnieją...

Wszystko co tu piszę opieram tylko i wyłącznie o doświadczenie zdobyte przy swoim i innych Roverkach 2.0 CDT/i. TOAF nie rozwiązuje problemów. To tylko diagnozer, który może pomóc i skrócić drogę przez mękę do usunięcia usterek. Niestety on podobnie jak i ja bardziej z dieslami sobie radzi. Z benzyniakami gorzej, ale to już też powoli zaczyna się zmieniać.

Adrian138 napisał/a:
Przysłali mi z X5 3.0D ten z tym bolcem i sprawa załatwiona auto odpala od strzała.

No i tak jak podejrzewałem :P Też mam od X5 i też używkę. Mój poprzedni - oryginalny, od nowości - też był dobry, po prostu szukałem przyczyn i wymieniałem także jego.

Co do wtryskiwaczy, zrób jeszcze pomiar jak zagrzejesz auto do temperatury roboczej. Jak będziesz robił serwis olejowo/filtrowy poproś aby zmierzyli Ci kompresję na cylindrach (o ile wtryski wyjdą). Użyj też jakiegoś preparatu do czyszczenia układu paliwowego w dieslu.

Szerokości ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Adrian138 



Dołączył: 01 Paź 2016
Posty: 27
Skąd: Malbork



Wysłany: Sro Lis 23, 2016 19:58   

Pomiaru kompresji nie będzie jak na razie, gdyż przy aucie robię wszystko sam nie daję dotykać mechanikom. Wtryski na ciepłym silniku +/- 1,40. Olej z filtrami będę wymieniał lada moment i właśnie zamierzam wlać coś do zbiornika aby przeczyścić układ paliwowy. Jeszcze pytanie jak wyzerować Service Oil aby wskazywało 10000km? Dzięki za rady. Pozdrawiam.
 
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 53 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1055



Wysłany: Sro Lis 23, 2016 20:58   

Wyzerowac czy zmienic ? bo to różnica...
Do jednego i drugiego mozesz uzyć TOAF'a
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
Adrian138 



Dołączył: 01 Paź 2016
Posty: 27
Skąd: Malbork



Wysłany: Czw Lis 24, 2016 17:36   

Mi pokazywało tak że odejmowało km. Czyli było ponad miesiąc temu ponad 3000km a teraz wyskakuje service oil 0km czyli zamawiam filtry i olej wymieniam. I chcę zrobić tak żeby odejmowało od 10000km. Jak dokładnie zrobić to TOAFem? Dzięki za odpowiedz, pozdrawiam.
 
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Czw Lis 24, 2016 18:28   

Adrian138 napisał/a:
I chcę zrobić tak żeby odejmowało od 10000km
szkoda zmieniać, bo i tak nie liczy co kilometr, mi po przejechaniu 200 km odjęło 50 od 10000. Wydaję mi się ze trzeba było by mieć dostęp do dwóch pozostałych serwisów czyli okresowa i czasowa, czy jakoś tak, wówczas elegancko by odejmowało
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Zgasł na trasie podczas jazdy i już nie odpalił
Physixc Rover serii 75, MG ZT 33 Nie Lis 12, 2017 00:26
BetJar
Brak nowych postów [R75] Często nie odpala po dłuższej trasie
warp Rover serii 75, MG ZT 10 Sro Lut 25, 2015 21:58
wellman
Brak nowych postów [R75]zgasł i nie odpala.
dorotamax1 Rover serii 75, MG ZT 8 Nie Cze 06, 2021 11:33
0L0
Brak nowych postów [MG ZT] znów zgasł i nie odpala
j0zek Rover serii 75, MG ZT 33 Nie Kwi 30, 2017 16:28
j0zek
Brak nowych postów [R75] Kręci, nie odpala...
baczek Rover serii 75, MG ZT 4 Sob Lis 09, 2013 23:27
baczek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink