no można i tak zrobić, już sobie wstępnie nawet rozrysowałem schemat. LSM nawet przy krótkim impulsie robi pełen błysk kierunkiem, wiec może się nie zorientuje ze mu sygnał wejściowy będzie się przełączał z manetki na arduino.
Gorzej tylko ze kod ciągle nie napisany i kolega się nie odzywa...
[ Dodano: Sob Sty 28, 2017 19:43 ]
Chociaż juz widzę błąd w schemacie
sTERYD, a Ty masz jakiś pomysł na takie podłączenie tak zeby sie nie zapętlało?
[ Dodano: Sob Sty 28, 2017 19:47 ]
A i jeszcze dochodzi kwestia podciągnięcia sygnału z manetki przez rezystor do plusa tak żeby arduino mogło w wejściu analogowym to jakoś odczytać. To dodatkowy problem bo nie wiem czy LSM jeśli dostanie taki sygnał prawidłowo go zinterpretuje
Nawet jak sie zorientuje to nic to.
Dzis juz nie dam rady, alemoze jutro bede mial chwile w pracy to pomysle nad kodem. Trudne to raczej nie bedzie. Tylko pasowaloby zbudowac jakis miniuklad do sprawdzania.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
W wiązce z przewodami do kierunkowskazów nie znalazłem dodatkowego zasilania, więc mikroprocesory nie podziałają. Chyba nie wiemy jakie zakresy oporów są dopuszczalne dla każdego kierunku, prawda? W takim przypadku układy pasywne wpinane równolegle odpadają. Chyba że komuś zechce się sprawdzić, dla jakich zakresów rezystancji LSM reaguje na kierunki.
Pozostaje doprowadzenie dodatkowego zasilania albo użycie baterii (i tak nikomu nie będzie się chciało wymieniać baterii...) - na taki przypadek mam rozrysowany układ (mega prosty wpinany równolegle) i jestem w stanie zaprogramować atmegę.
Przeciez dawidd, podawal te wartosci.
Lsm nie wyrzuca nigdzie 5v bo i po co, trzeba bedzie sie wpiac gdzies z boku z osobnym stabilizatorem, albo skorzystac z tego co idzie na manetke, albo na testowanie żarówek (tak, tam idzie 5v).
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
franki01, znasz język c do arduino?
napisałem prosty kod. Przyciski to nasza manetka, a diody symulują przekaźniki.
Wiem ze funkcja delay w tym kodzie jest błędna bo blokuje program i ze zamiast niej ma byc millis, ale nie wiem jak ja wpisać
Jesteś w stanie pomoc?
dawidd delay i milis raczej nie są zamienne. Delay 'zawiesza' program na podany czas a milis odlicza czas w ms od 'startu programu':
Cytat:
millis()
Description
Returns the number of milliseconds since the Arduino board began running the current program. This number will overflow (go back to zero), after approximately 50 days.
longer86, od tego kursu zaczynałem, ale niewiele ma to wspólnego z tym co nam potrzebne.
Jak tylko przydzie mi płytka ardurno nano to wcisne to w lsm i jak się nie będzie wieszać o czym pisał steryd postaram się wszystko opublikować, oczywiście jak dostanę zgodę autora. Na razie testuje to na uno i chodzi.
A ci co chcieli by się pobawić programowaniem polecam arduino online - nie mając nic też można zobaczyć na monitorze jak działają takie układy
z tego co pamiętam to funkcja przerwanie działa tak ze jeśli w danym momencie było np wykonywane daley3000 i przerwałeś ja w momencie np 1000 ms to po skończeniu, program wrodzi do dokończenia delay 2000, co w naszym wypadku by oznaczało ze przerzucisz kierunek z lewego na prawy, wyłączysz kierunek i po tym jeszcze lewy ci mignie. Myślę ze nie pomyliłem opisu funkcji i nie opisałem czegoś innego
W każdym bądź razie działający kod juz mam, jak tylko rozliczę sie z autorem i pozwali on na publikacje to zaraz wraz ze schematem go zamieszczę. Na razie autor nie odpisał nawet ile mu sie należy za swoja prace
[ Dodano: Nie Sty 29, 2017 23:05 ]
Juz mi sie pojawił kolejny pomysł o rozbudowę tego ukladu - zeby przy skręcaniu zapalały sie halogeny, prawy i lewy, tylko nie wiem jak ze auta wyciągnąć informacje o prędkości, tak zeby to działało do max 40 km/h.
Są rozszerzenia CAN do Arduino więc można by z CANbusa wyciągać prędkość (o ile u nas idzie prędkościomierz po CANie).
Byłoby to fajne ale 2 kwestie - brak homologacji (tak tak wiem, że i tak wszyscy to olewają ale warto wspomnieć dla 'ogólnej świadomości') i druga kwestia nie mamy jak rozpoznawać, w którą stronę skręcamy (bo rozpoznawanie po włączeniu kierunku to trochę lipa - zbyt ograniczone).
tak to działa zmontowane na szybko i ze źle obrócona kamerą
Czemu rozpoznawanie stron po wrzuceniu kierunku to lipa? Jak to jest rozwiązane fabrycznie w autach? Generalnie łatwo by bylo doc na kolumnę czujnik indukcyjny lub potencjometr i możną by określić o ile stopni nawet się obróciła kierowca, ale znów dojdzie pisanie kodów
Widziałem gotowe moduły do dekodowania sygnału CAN ale może da sie to jakoś łatwiej zrobić. BCU może zamykać zamki po przekroczeniu pewnej prędkości wiec sygnał o prędkości tam jest. Albo z zegarów- pewnie tez cos tam dalo by sie wygmerać:)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum