Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25] Falowanie obrotów i problem z rozruchem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25] Falowanie obrotów i problem z rozruchem
Autor Wiadomość
colo254 




Dołączył: 10 Gru 2013
Posty: 66
Skąd: Polska

Rover 25

Wysłany: Nie Lis 04, 2018 18:23   [R25] Falowanie obrotów i problem z rozruchem
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 2001

Hej,

Około rok temu pisałem posta o podobnej tematyce, ale problem powrócił i rozszerzył swoje działania :wink:
A ściślej ujmując samochód ma problemy z porannym rozruchem, który staje się coraz trudniejszy ze spadkiem temperatury. Silnik nigdy nie odpali za 1 razem, zazwyczaj za 3. Im mniej benzyny w baku tym większy problem z rozruchem. Innym problemem, który zauważyłem w sumie przez przypadek ( :oops: ) to falowanie obrotów. Auto na benzynie faluje dosyć mocno w zakresie 450-1000 obr/min, co powoduje duży dyskomfort stojąc w korku :roll: , na LPG rzadko faluje.

Po podpięciu ELM 327 wyskakują następujące błędy:

- P0340 czujnik położenia wałka rozrządu
- P0141 sonda lambda
- P0136 czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 2 )

Raczej wątpię, że w tym samym czasie padła sonda lambda i czujnik położenia wałka :o

W zeszłym roku kupiłem używany czujnik wałka i problemy ustały, ale teraz znowu powróciły.

Ogólnie auto jest bezawaryjne, ale jakoś nie mam zamiaru wyrzucać pieniędzy w błoto aby kupić czujnik i sondę, jeśli to nie one są przyczyną :cry:

Dodam, że jest to 1.6 + LPG, oraz to, że raz na jakiś czas spada poziom płynu chłodzącego z max na min, ale to już bardzo rzadko, więc to może być nawet mikro wyciek ;)

Liczę na pomoc :D
_________________
Narodowi Brytyjczycy mnie irytują, najpierw wyśmiewali się z Rover"a, a teraz mówią
,że ich przemysł upadł.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lis 04, 2018 18:23   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
seraph 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 404

Rover 200

Wysłany: Pon Lis 05, 2018 15:08   

Jak chęć odpalania wiąże się z poziomem paliwa to może to oznaczać kończąca się pompę paliwa. Miałem ten sam problem w Peugeocie i pomagało przekręcanie kilka razy kluczyka na zapłon i z powrotem, żeby pompa dotłoczyła paliwa do układu i startował "od kopa". Niestety u nas (przynajmniej w R200) pompa tłoczy raz po włączeniu zapłonu, a potem dopiero zaczyna działać razem z silnikiem. Możesz też zwyczajnie nie jeździć na rezerwie, bo to nie zdrowo ani dla pompy, ani dla baku...

Jaką masz instalację LPG? Nieszczelny układ wydechowy w okolicach sondy może powodować jej błędy i falowanie obrotów. Gorący silnik też faluje na benzynie?

Co do płynu to nie ubywa Ci czasem jak temperatura spada? Węże się kurczą i zanim się nagrzeją i uszczelnią to popuszczają pod ciśnieniem. U mnie wystarczyło lekko dociągnąć obejmy na mrozie - szczególnie w okolicach reduktora gazu.
 
 
colo254 




Dołączył: 10 Gru 2013
Posty: 66
Skąd: Polska

Rover 25

Wysłany: Wto Lis 06, 2018 19:21   

To, że pompa nie "podaje'' za drugim razem to zauważyłem, a jest to niby '' dla dobra silnika '' ;)
Falowanie występuje również na ciepłym silniku, instalacja to sekwencja STAG 4. Z tą rezerwą to może przesadziłem, ale zazwyczaj jak spadnie tuż poniżej 1/4 to staram się dotankować ;)
Całkiem możliwe, że gdy spada temperatura to płynu ubywa ( rozszerzalność cieplna itp. ). Ubytek płynu jest na tyle minimalny, że to na razie nie problem... Co do dociągnięcia obejm, to jutro to obadam ;)

Właśnie też zacząłem podejrzewać pompę paliwa ;)
_________________
Narodowi Brytyjczycy mnie irytują, najpierw wyśmiewali się z Rover"a, a teraz mówią
,że ich przemysł upadł.
 
 
seraph 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 404

Rover 200

Wysłany: Wto Lis 06, 2018 19:59   

Dla dobra silnika... Przecież od tego jest regulator ciśnienia na listwie, żeby ewentualny nadmiar wrócił sobie do baku ;) Wydziwianie konstruktorów...

Jak masz gaz sekwencyjny to gdyby to była wina sondy to na gazie też by raczej falowało. Może być tak, że i falowanie i ciężkie odpalanie ma jedną przyczynę. Może właśnie pompa paliwa, a może ten regulator ciśnienia przepuszcza? Na benzynie kręci się od odcinki pod obciążeniem?

Ja bym zmierzył jakie ciśnienie podaje pompa.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r200] falowanie obrotow
rudealis Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Czw Sty 31, 2013 17:06
rudealis
Brak nowych postów [R200SDI]Czy już umiera? Odciecie, falowanie obrotów
xtek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 13 Czw Mar 28, 2013 09:19
kadzaf
Brak nowych postów [R200 1.4 98r] rozrzadd, drgania, falowanie obrotow
memphisto Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Wto Sie 26, 2008 23:35
Skiba
Brak nowych postów [MG ZR]Czujnik położenia przepustnicy. Falowanie obrotów.
mooker Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pią Gru 06, 2013 23:06
mooker
Brak nowych postów [R25] Problem z rozruchem
maciek73 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 16 Sob Kwi 23, 2011 20:37
automechanik



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink