Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Kilka pytań "świeżaka"
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Czw Lis 18, 2010 12:55
[R620] Kilka pytań "świeżaka"

Nowo nabyty SDi, więc i nowo nabyte obawy
Autor Wiadomość
PcSlave 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2007
Posty: 14
Skąd: Opole



Wysłany: Wto Kwi 03, 2007 00:05   [R620] Kilka pytań "świeżaka"
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Jako, iz jestem nowym uzytkownikiem 620 SDi, mam tez kilka nurtujących mnie pytań , ale zaczne od tego :

- czy w 620 SDi z rocznika 1996 manetki regulacji lusterek w drzwiach lewych i szyb (wiadomo gdzie ;) ) są fabrycznie podświetlane ? U mnie w nocy jest całkowita ciemność i tak mnie to trochę dziwi....

- czy i ewentualnie gdzie - da sie kupić obudowę pilota do otwierania/zamykania samochodu ? Nabyłem auto z już popękanymi przyciskami w pilocie, a co gorsza właśnie wczoraj - odmówił mi on całkowicie posłuszeństwa i mam tylko nadzieję, ze to tylko bateria...

- jak waszym zdaniem sprawa przebiegu 205 tys km ( w tym juz całe 4 tys. moje ;) )wyglada w tej klasie auta ?

- poprzedni właściciel, ściągnał reczna pompkę paliwa (gruszke z węzykami), która pozostawił mi w spadku w bagazniku. Ostatnio przy porannych odpalaniach samochodu (luty / marzec br. ) dość uciążliwe okazało się 20 sekundowe meczenie rozrusznika.
Po wymianie świec, problem zauważalnie zniknął - lecz nie ostatecznie ...
Niekiedy, zdaży mu sie troche jeszcze pomeczyc , ale zastanawiam sie , czy czasem to nie ma zwiazku z tzw. zaworkiem paliwa, poprzez którego nieszczelność paliwo cofa sie z obiegu . Dodam, ze przy podgrzewaniu "żarówek" przy rozruchu, przekrecam kluczykiem nawet te 3-4 sekundy po tym jak zgaśnie żółta kontrolka grzania - bo wiem, iż mimo ta zgaśnie, to świece pogrzewają sie dalej - czego dowodem jest "tyknięcie" spod maski dajace sie usłyszeć nieco pozniej

- przy jeździe z klima, systematycznie co jakiś czas ( ok. 2-3 min ) , słychać specyficzne "tyknięcie" , coś jakby klima sie zalaczala i wylaczala. Ten dzwiek kojarzy mi sie z odgłosem iskry w elektronice, wydobajacy się gdzieś ze środka pulpitu. Zauwazylem tez wtedy , iz jadac stała predkością - przykładowo na 4'ce przy 60'tce, auto wyraźnie - choc nieznacznie przeskakuje w "mocy ciągowej " po czy po ponownym tyknięciu - znowu ją odzyskuje . I tak w kółko . ....
Dodam, iż klimę mam świeżo nabitą , a układ okazał się w 100% szczelny

Będe wdzieczny ze wszelkie uwagi i porady

Z góry THX

brt: dopisałem typ silnika w temacie, a Ty dopisz rocznik ;)
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Gru 30, 2010 22:57, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Kwi 03, 2007 00:05   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
rovero 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 298
Skąd: Nowa Sól/Wrocław



Wysłany: Wto Kwi 03, 2007 00:12   

PcSlave napisał/a:
czy w 620 SDi z rocznika 1996 manetki regulacji lusterek w drzwiach lewych i szyb (wiadomo gdzie ;) ) są fabrycznie podświetlane ? U mnie w nocy jest całkowita ciemność i tak mnie to trochę dziwi....


Coś chyba było o tym jeszcze na grupach.. nie pamiętam czy dotyczyło to 400 czy 600 ale odpowiedz brzmiała nie, nie są podświetlane. Odsyłam do Archiwum :mrgreen:

PcSlave napisał/a:
- czy i ewentualnie gdzie - da sie kupić obudowę pilota do otwierania/zamykania samochodu ? Nabyłem auto z już popękanymi przyciskami w pilocie, a co gorsza właśnie wczoraj - odmówił mi on całkowicie posłuszeństwa i mam tylko nadzieję, ze to tylko bateria...


www.tomateam.pl

Cytat:
- jak waszym zdaniem sprawa przebiegu 205 tys km ( w tym juz całe 4 tys. moje ;) )wyglada w tej klasie auta ?


Diesel dużo wytrzyma, właściwie przy 150 tyś jest odpowiednio dotarty heh ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
PcSlave 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2007
Posty: 14
Skąd: Opole



Wysłany: Wto Kwi 03, 2007 00:17   

Hehe , dzieki !

Od razu znalazłem sprawe pilota - i to za nieduze pieniadze - Dzieki ROVERO :)

Czy wy nigdy nie śpicie ? :D :D


SPOX chłopaki

jakby ktoś mi mógł jeszcze w niedługim czasie odpowiedzieć na pytanie świec i klimy - bede wdzieczny !

Poki co , ide juz naprawde spac - rano arbeiten arbeiten , jako to u nas miewaja co niektórzy ;)

Dzieki za cynk ;)
See ya
 
 
 
rovero 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 298
Skąd: Nowa Sól/Wrocław



Wysłany: Wto Kwi 03, 2007 00:28   

PcSlave napisał/a:
Czy wy nigdy nie śpicie ? :D


Czasem owszem :lol:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
PcSlave 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2007
Posty: 14
Skąd: Opole



Wysłany: Wto Kwi 03, 2007 00:33   

Otyń - Modrzewnica ...czy jakos tak , bywałem tam kiedyś słuzbowo :)

Dzieki jeszcze raz . Narx :D
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3633
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Kwi 03, 2007 00:44   

w/g mnie takie dzialanie klimy jest normalne, klimatyzator mimo ze jest wlaczony to nie dziala caly czas, rozne czujniki wylaczaja go okresowo, a to tykanie ktore slyszysz to pewnie przekaznik lub sprzeglo elektromagnetyczne sprezarki klimy, ale ono jest w komorze silnika, sprzeglo tyka duzo glosniej wiec stawiam ze to wlasnie je slyszysz,
w momencie zalaczenia sie sprzegla wlacza sie sprezarka, wiec obciaza ona silnik dlatego czujesz spadek mocy
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
rovero 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Gru 2006
Posty: 298
Skąd: Nowa Sól/Wrocław



Wysłany: Wto Kwi 03, 2007 00:45   

PcSlave napisał/a:
Otyń - Modrzewnica ...czy jakos tak , bywałem tam kiedyś słuzbowo :)


Modrzyca :)

Nie ma za co dziękować :) Pozdrawiam
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Kwi 03, 2007 08:03   

AndrewS napisał/a:
w/g mnie takie dzialanie klimy jest normalne, klimatyzator mimo ze jest wlaczony to nie dziala caly czas, rozne czujniki wylaczaja go okresowo, a to tykanie ktore slyszysz to pewnie przekaznik lub sprzeglo elektromagnetyczne sprezarki klimy, ale ono jest w komorze silnika, sprzeglo tyka duzo glosniej wiec stawiam ze to wlasnie je slyszysz,
w momencie zalaczenia sie sprzegla wlacza sie sprezarka, wiec obciaza ona silnik dlatego czujesz spadek mocy


Też sądzę, że to normalne działanie klimy.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Kwi 03, 2007 18:13   

PcSlave napisał/a:
czy w 620 SDi z rocznika 1996 manetki regulacji lusterek w drzwiach lewych i szyb (wiadomo gdzie ;) ) są fabrycznie podświetlane

Przycisk od szyb są podświetlane, osobna żarówka dla przednich i tylnych.

PcSlave napisał/a:
przy jeździe z klima, systematycznie co jakiś czas ( ok. 2-3 min ) , słychać specyficzne "tyknięcie" , coś jakby klima sie zalaczala i wylaczala

To całkowicie normalne. U mnie też tak jest. Sprężarka po prostu nie musi cały czas pracować. :)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
PcSlave 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2007
Posty: 14
Skąd: Opole



Wysłany: Wto Kwi 03, 2007 20:32   

Dzięki chłopaki. Uspokoiliście mnie.

Co do szyb PITER, czy jest jakiś "knif" na otwarcie obudowy tych przycisków? Tak zeby czegoś nie uszkodzic?
Czy poprostu mozna najzwyklejsza metoda : srubokret + troche zdolności manualnych ?
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Kwi 04, 2007 10:13   

PcSlave napisał/a:
Co do szyb PITER, czy jest jakiś "knif" na otwarcie obudowy tych przycisków? Tak zeby czegoś nie uszkodzic?
Czy poprostu mozna najzwyklejsza metoda : srubokret + troche zdolności manualnych ?


Poszukaj w archiwum - były conajmniej dwa dokładne opisy.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Sro Kwi 04, 2007 10:42   

PcSlave napisał/a:
Co do szyb PITER, czy jest jakiś "knif" na otwarcie obudowy tych przycisków? Tak zeby czegoś nie uszkodzic?
Czy poprostu mozna najzwyklejsza metoda : srubokret + troche zdolności manualnych ?

Tam są zatrzaski. Trzeba podważyć w odpowiednim miejscu, ale nie pamiętam w którym.
Zobacz do RAVE (link jest w FAQ technicznym)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Przemek_Docent 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Sie 2002
Posty: 226
Skąd: Warszawa



Wysłany: Sro Kwi 04, 2007 11:17   

PcSlave napisał/a:
Co do szyb PITER, czy jest jakiś "knif" na otwarcie obudowy tych przycisków? Tak zeby czegoś nie uszkodzic?
Czy poprostu mozna najzwyklejsza metoda : srubokret + troche zdolności manualnych ?

Na pewno ten moduł wyjdzie Ci przednią częścią do góry, bo z tyłu trzymają to wiązki elektryczne.
Podważasz to z boku, z obu stron, w przedniej części, o ile pamiętam.
Żaróweczki masz od spodu, dwie. Wyjmujesz je obracając oprawki o pół obrotu chyba.
Źaróweczki (bez oprawek) w sklepie z częściami elektronicznymi po 1.50 chyba...
Gotowe z oprawkami, oryginalne, w ASO HONDA są chyba po 15 zeta. :-)
_________________
"Racing Is Life. Anything that happens before or after is just waiting..."
S.McQueen, Le Mans
 
 
 
PcSlave 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2007
Posty: 14
Skąd: Opole



Wysłany: Czw Kwi 05, 2007 21:13   

Spoko, dzieki .. Jak tylko znajde chwile czasu , to sprobuje pogrzebac , a skoro jesteśmy juz przy zarowkach - to czy ktos z was probował juz zmienic kolor podswietlenia zegarów i innych podswietlanych dupsów ?

Co o tym sadzicie ? Boje sie grzebac przy desce rozdzielczej , aby nie naruszyc fabrycznie przykreconych srubek i tym samym wole uniknac pozniejszych trzasków plastikowych elementów ..

A tak wogole , to sa dostepne takie zarówki w innych kolorach? I jak to wyglada w praktyce ? (chodzi mi o efekt)
 
 
 
Liso 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Maj 2005
Posty: 49
Skąd: Zamość



Wysłany: Sob Kwi 07, 2007 15:23   

PcSlave napisał/a:
A tak wogole , to sa dostepne takie zarówki w innych kolorach? I jak to wyglada w praktyce ? (chodzi mi o efekt)


Chodzi Ci np. o niebieskie?..., pewnie znajdziesz ale efekt będzie cienki jak dupa zaskrońca. Daj sobie z tym spokój i wymień na takie jak miałeś.
_________________
pozdrawiam
Michał L.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: !! ZASADY KĄCIKA "Porady techniczne" !!
Przeczytaj, zanim napiszesz PIERWSZEGO posta!!!
kasjopea Rover serii 600, Honda Accord 0 Czw Lis 18, 2010 02:41
kasjopea
Brak nowych postów [R620] "Stuki w kole" i "wycie"
dansky Rover serii 600, Honda Accord 5 Pią Maj 30, 2008 11:57
dansky
Brak nowych postów [R620] pompa wody marki "DOLZ" dobra czy badzie
Mazak Rover serii 600, Honda Accord 14 Sob Lis 20, 2010 13:23
Marrkus
Brak nowych postów [R620] Pedał sprzęgła, skok i wysokość "brania"
Regulacja
Phillippe Rover serii 600, Honda Accord 5 Nie Gru 13, 2009 15:00
turus
Brak nowych postów [R620] Dźwięk "ocierania" po puszczeniu sprzęgła
emthommas Rover serii 600, Honda Accord 16 Sro Sie 24, 2011 21:46
Marrkus



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink