Forum Klubu ROVERki.pl :: [1.4 16v k-series]Wymiana uszczelki pod glowica - Śląsk
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Pią Lis 19, 2010 17:29
[1.4 16v k-series]Wymiana uszczelki pod glowica - Śląsk
Autor Wiadomość
Poldorover
[Usunięty]






Wysłany: Czw Kwi 19, 2007 21:34   [1.4 16v k-series]Wymiana uszczelki pod glowica - Śląsk

Witam,
Czeka mnie wymiana uszczelki pod glowica w moim silniczku 1.4 16v k-series. Szukam dobrego a zarazem taniego ;-) mechanika z okolic Slaska. Osobiscie mieszkam w Rudzie Slaskiej wiec szukam warsztatu, najblizszego mojej lokalizacji. Sprawa jest dosc pilna gdyz samochod nie jest na chodzie, cieknie mi plyn chlodniczy ;-(
Prosze o namiary.

Pozdrawiam D@n!el <uzytkownik Poldorovera ;>

brt: poprawiłem temat, poczytaj zasady tego kacika
Ostatnio zmieniony przez Brt Pią Kwi 20, 2007 14:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Kwi 19, 2007 21:34   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
emes 


Członek Zarządu
skarbnik


Pomógł: 35 razy
Dołączył: 04 Gru 2006
Posty: 2349
Skąd: Wrocław



Wysłany: Czw Kwi 19, 2007 22:09   

Przeczytaj zasady umieszczania postów w tym kąciku i popraw temat.
 
 
 
Desoft
[Usunięty]






Wysłany: Pią Kwi 20, 2007 14:49   

Właśnie też jestem w trakcie.
Co do mechanika to nic nie polecę - inny region.
Natomiast chciałem powiedzieć o pewnej wadzie fabrycznej silnika.
Chodzi o zbyt wysoką temperaturę płynu chłodniczego, oraz zbyt późnym włączaniu się wiatraka. Rozmawiałem z mechanikiem (robił to już komuś), żeby wymienić termostat na taki o niższej temperaturze. Ponoć pasuje od VW. Załączenie wiatraka też trzeba ustawić na niższą temperaturę. Oryginalnie jest ustawione na temperaturę powyżej 100 stopni. W przypadku uszkodzenia korka wlewu płynu, ten się zagotuje a wiatrak się nie włączy.

Desoft
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Kwi 20, 2007 15:00   

Przeglądnij listę warsztatów na www.roverki.pl a dokładnie tutaj wraz z opiniami. Moze cos znajdziesz.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
snake0908 




Pomógł: 33 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 371
Skąd: Pszczyna



Wysłany: Pią Kwi 20, 2007 15:02   

Poldorover napisał/a:
Witam,
Czeka mnie wymiana uszczelki pod glowica w moim silniczku 1.4 16v k-series. Szukam dobrego a zarazem taniego ;-) mechanika z okolic Slaska. Osobiscie mieszkam w Rudzie Slaskiej wiec szukam warsztatu, najblizszego mojej lokalizacji. Sprawa jest dosc pilna gdyz samochod nie jest na chodzie, cieknie mi plyn chlodniczy ;-(
Prosze o namiary.


Ja myślę ze nie jest ci potrzebny jakiś specjalista od roverkow, tylko porostu dobry mechanik. Przecież rover to tez samochód (tylko lepszy :) ) i uszczelkę wymienia sie tak samo jak w każdym innym samochodzie. Takie jest moje zdanie. Pozdrawiam

r 45 1.8 00r
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Kwi 20, 2007 15:09   

Desoft napisał/a:
Chodzi o zbyt wysoką temperaturę płynu chłodniczego, oraz zbyt późnym włączaniu się wiatraka. Rozmawiałem z mechanikiem (robił to już komuś), żeby wymienić termostat na taki o niższej temperaturze. Ponoć pasuje od VW. Załączenie wiatraka też trzeba ustawić na niższą temperaturę. Oryginalnie jest ustawione na temperaturę powyżej 100 stopni. W przypadku uszkodzenia korka wlewu płynu, ten się zagotuje a wiatrak się nie włączy.

Temperatury włączenia nie da się "przestawić", a silnik nie ma żadnej wady fabryczej.
Termostat zaczyna się otwierać przy 88 stopni. Pełne otwarcie jest przy 100 stopniach.
Uszkodzony korek nie wpływa na pracę wiatraka, tzn. wiatrak się włączy przy uszkodzonym korku.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Desoft
[Usunięty]






Wysłany: Pią Kwi 20, 2007 16:46   

Jeżeli jest uszkodzony korek, nie ma ciśnienia to płyn zaczyna się gotować.
Nie osiągnie wyższej temperatury i wiatrak się nie włączy. Właśnie problemem jest to 100 stopni. Drobna niesprawność w układzie chłodzenia i uszczelka do wymiany, z czego właśnie słynie silnik serii K.
Ten który mi to doradzał, to mówił, że dawał inny czujnik temeratury (dwukońcówkowy) Z plusa na czujnik i do wentylatora.
W każdym bądź razie poważnie analizuję ten temat, bo drugi raz zmieniać uszczelki nie mam zamiaru.

Desoft

Aaa, i u mnie przy padniętym korku nie włączał się wentylator.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Kwi 20, 2007 17:00   

Desoft napisał/a:
Jeżeli jest uszkodzony korek, nie ma ciśnienia to płyn zaczyna się gotować.
Nie osiągnie wyższej temperatury i wiatrak się nie włączy. Właśnie problemem jest to 100 stopni.

Nie rozumiem.
Płyn się gotuje, ale nie osiągnie wyższej temperatury?
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Desoft
[Usunięty]






Wysłany: Pią Kwi 20, 2007 20:46   

Jak napisałeś wcześniej termostat zaczyna się otwierać przy 88 stopniach, pełne otwarcie jest przy 100 stopniach. 100 stopni to normalna temperatura pracy silnika, silnik nagrzany, podczas jazdy itd.
Wiatrak stosowany jest po to aby zabezpieczyć silnik przed przegrzaniem, i w czasie normalnej pracy się nie włącza (włącza się gdy się np. zatrzymamy)
Co się dzieje zaraz po zatrzymaniu? płyn który ma 100 stopni i chłodzony był przepływem powietrza jadącego samochodu, nagle stracił to chłodzenie, jego temperatura rośnie. Po uzyskaniu powiedzmy 105-110 stopni włącza się wentylator i schładza płyn.

Teraz trochę ze szkoły: Woda wrze w temperaturze 100 stopni pod normalnym ciśnieniem (1atm). Jeżeli woda wrze to nie osiąga wyższej temperatury. Jeżeli zwiększymy ciśnienie to woda będzie wrzała w wyższej temepraturze (np 120 stopni)
(W górach można zagotować wodę, w garnku która może mieć temperaturę 40stopni - oczywiście zależy to od wysokości).

Jeżeli więc czujnik temperatury wiatraka ustawiony jest na 105 stopni (powyżej normalnej temperatury pracy) to w przypadku braku ciśnienia płyn nie zwiększy swojego ciśnienia i temperatury, tylko się zagotuje. Wyrzuca płyn przez korek.

W Passacie np (tam jest opisana skala) silnik po nagrzaniu osiąga 90 albo 95 stopni, przy 100 stopniach włącza się wentylator. Więc jak nawet nie będzie ciśnienia, to wentylator się włączy.

Robiłem takie doświadczenie:
Wziąłem 0,5l garnuszek z wodą włożyłem do niego termostat (rovera) i postawiłem na kuchence. Woda zaczynała wrzeć i termostat zaczął sie otwierać.
Trochę to późno.

Oczywiście ta instalacja (oryginalna) działa bez problemu, ale wszystko w niej musi być IDEALNIE sprawne. Drobne ale i uszczelka do wymiany.

Desoft
 
 
MIRAS22A 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Kwi 2007
Posty: 10
Skąd: KOŚCIAN



Wysłany: Pią Kwi 20, 2007 21:17   Właśnie problemem jest to 100 stopni. Drobna niesprawność w

Tylko, że temperatura wrzenia np.: PETRYGO to 105 stopni, więc w czym problem? Chyba że masz zalany wodą ??
 
 
Desoft
[Usunięty]






Wysłany: Pią Kwi 20, 2007 22:17   

Podając temperaturę wrzenia 105-110 stopni to było szacunkowe. Nie wiem ile tak naprawdę to wynosi. Przyjąłem na logikę: więcej niż temperatura normalnej pracy.

Desoft

P.S. Strasznie źle się pisze w tej formie na tym forum, lepiej czytało się w czytniku news.
Kiedyś było dobrze, potem zrobili lepiej, a ja chcę żeby znowu było dobrze.
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Kwi 23, 2007 09:45   

Cytat:
Wziąłem 0,5l garnuszek z wodą włożyłem do niego termostat (rovera) i postawiłem na kuchence. Woda zaczynała wrzeć i termostat zaczął sie otwierać.
Trochę to późno.

Masz zły termostat. Powinien się otwierać przy 88st.

Desoft napisał/a:
Jeżeli więc czujnik temperatury wiatraka ustawiony jest na 105 stopni (powyżej normalnej temperatury pracy) to w przypadku braku ciśnienia płyn nie zwiększy swojego ciśnienia i temperatury, tylko się zagotuje. Wyrzuca płyn przez korek.

Temperatura wrzenia Dynagela 2000 to 197st. (Klik)
Wodę w układzie chłodzenia to jacyś szaleńcy chyba wożą...
To co cytuje nie będzie miało miejsca, bo nic się nie zagotuje, a sprawny zaworek w korku będzie utrzymywał odpowiednie ciśnienie w układzie.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Desoft
[Usunięty]






Wysłany: Pon Kwi 23, 2007 14:11   

Przeczytałem, i:
Temperatura wrzenia 197 stopni
Temperatura topnienia (jakby nie było to też zamarzania) -13 stopni.

o co tu chodzi?

I tak jakoś nie koreluje to z gotowaniem się płynu przy uszkodzonym korku. Przecież przy 190 stopniach wskazówka powinna pojść na czerwone pole. A ja nie obserwowałem czegoś takiego, wręcz przeciwnie miałem obawy że czujnik jest umieszczony w złym miejscu, bo wskazówka stoi jak wmurowana na połowie skali.

Po dogłębnej analizie wychodzi mi że wentylator musi się włączać przy 100 stopniach. Maksymalne otwarcie występuje przy 100 stopniach i w tym momencie chłodzenie pracuje na maximum. I wzrost temperatury nie może już być kompensowany przez otwarcie termostatu. Licząc jeszcze na jakiś rozrzut parametrów, trzeba przyjąć że ten zakres jest chyba najbardziej odpowiedni.

Z dokumentacji wynika (mam klimę), że włączają się dwa wentylatory jednocześnie, ale na pół mocy każdy. Jeżeli jest włączona klima to wentylator chłodnicy włącza się na pełną moc.

Trochę ciężko dojść co gdzie jest. Schemat który posiadam nie ma fragmentu z klimą.
A to zmienia cały układ chłodzenia. Obiecywałem kiedyś zmierzyć rezystory do nawiewu, na schemacie mam przekaźnik od nawiewu, a w samochodzie nie mogę go znaleźć. Tam gdzie powiniem być włożona jest zwora. Ale robi się ciepło i można spokojnie pozaglądać pod maskę.

No i dzisiejsze pomiary wskazują że mam uszkodzony komputer, nie załącza wentylatorów. :-(

Desoft
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Kwi 23, 2007 15:55   

Desoft napisał/a:
Po dogłębnej analizie wychodzi mi że wentylator musi się włączać przy 100 stopniach

RAVE podaje 104 stopnie. :roll:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Desoft
[Usunięty]






Wysłany: Pon Kwi 23, 2007 16:58   

Właśnie chcę obniżyć minimum 5 stopni, taki margines bezpieczeństwa.

Desoft
 
 
stekustek 




Dołączył: 15 Kwi 2007
Posty: 2
Skąd: Polska:)



Wysłany: Pon Kwi 23, 2007 17:16   

Desoft napisał/a:
Właśnie też jestem w trakcie.
Co do mechanika to nic nie polecę - inny region.
Natomiast chciałem powiedzieć o pewnej wadzie fabrycznej silnika.
Chodzi o zbyt wysoką temperaturę płynu chłodniczego, oraz zbyt późnym włączaniu się wiatraka. Rozmawiałem z mechanikiem (robił to już komuś), żeby wymienić termostat na taki o niższej temperaturze. Ponoć pasuje od VW. Załączenie wiatraka też trzeba ustawić na niższą temperaturę. Oryginalnie jest ustawione na temperaturę powyżej 100 stopni. W przypadku uszkodzenia korka wlewu płynu, ten się zagotuje a wiatrak się nie włączy.

Desoft


ja ten problem rozwiazalem w bardzo prosty sposob zamontowalem sobie przycisk na desce rozdzielczej i sam wlaczam wiatraczek kiedy chce :lol:
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Kwi 23, 2007 19:33   

Desoft napisał/a:
Właśnie chcę obniżyć minimum 5 stopni, taki margines bezpieczeństwa.

OK, ale jak chcesz tego dokonać? :roll:
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Desoft
[Usunięty]






Wysłany: Pon Kwi 23, 2007 20:19   

Niestety mam uszkodzony komputer. Przez co sprawa przekalibrowania będzie prostsza. Muszę założyć układ który zastąpi wyjście komputera do załączenia wiatraka.

Może tak jeszcze podzielę się uwagami tego co zauważyłem.
Narzędzia: potencjometr o wartości 2,2 kohm z dołączonymi dwoma kabelkami (środek i jeden boczny)
Sprawdzenie silniczka krokowego: podłączamy potencjometr w miejsce czujnika temperatury (tego dwuprzewodowego) przekręcamy zapłon na załaczony (nie odpalamy silnika) i kręcimy potencjometrem. Wyraźnie słychać jak silniczek stara się ustawić do naszego kręcenia potencjometrem.
Sprawdzenie załączenia wentylatora chłodnicy bez rozgrzewania silnika: tutaj na 100% nie jestem pewien, czy trzeba odpalać silnik, dlatego polecam odpalenie. Silnik powinien być delikatnie rozgrzany, bo kręcąc potencjometrem zmniejszamy mu obroty (komputer "myśli" że silnik się nagrzał). Kręcimy powolutku do momentu kiedy wystartuje wentylator. Gasimy silnik odłączamy potencjometr i mierzymy jaką ma oporność. Powinno być ~165 ohm.

Jak zmniejszyć temperaturę załączania wiatraka. Ideałem byłaby wymiana termostatu na mniejszą temperaturę otwarcia (80-83 stopni). Do tego potrzeba jeszcze układu który przy odpowiedniej temperaturze włączy wentylator. Schemat mogę udostępnić, oczywiście po przetestowaniu, w tej chwili leży jeszcze na stole, jutro go założę.
Prostszą metodą jest dołączenie do czujnika temperatury rezystora o wartości 4,7kohm lub 5,6kohm. Zabieg taki spowoduje szybsze zmniejszanie się sygnału dla komputera o temperaturze silnika. Wcześniejsze włączenie wentylatora, ale też niestety wcześniejsze schodzenie na obroty jałowe. komputer powinien sobie poradzić, mój np. nie dał się zdusić czujnikiem temperatury. Na zimnym silniku (~1-2 min od odpalenia) symulowałem mu temperaturę 100 stopni, próbował zejść na niskie obroty było słychać nierówną pracę, ale nie zgasł. Oczywiście z tym rezystorem nie będzie to takie drastyczne.


Desoft
 
 
bizon9ek 



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lut 2007
Posty: 129
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pon Kwi 23, 2007 20:24   

Tez mam podobny problem co kolega, szukam taniego mechanika co wymieni mi uszczelke w okolicach Częstochowy i poki co to najtaniej powiedzieli mi 500pln za robocizne z planowaniem, wiec zastanawiam sie czy czasem samemu tej uszczelki nie wymienic.
Klucz dynanometryczny 80-100pln + planowanie 50pln i po klopocie.
Pytanie do tych ktorzy cos takiego robili, co mozna skopac poza niedpowiednim dokrecaniem szpilek????
Czy bardzo odradzacie robienie czegos takiego samodzielnie??

Pozdro

--
bizon9ek
ROVER 216Si 96r. okrąglak
Częstochowa
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Kwi 23, 2007 20:24   

Desoft napisał/a:
Jak zmniejszyć temperaturę załączania wiatraka. Ideałem byłaby wymiana termostatu na mniejszą temperaturę otwarcia (80-83 stopni). Do tego potrzeba jeszcze układu który przy odpowiedniej temperaturze włączy wentylator

Typ termostatu nie wpłynie na temp. załączenia wiatraka, ale taki układ jak najbardziej.
Właśnie o to pytałem (realizacja układu).

Desoft napisał/a:
Zabieg taki spowoduje szybsze zmniejszanie się sygnału dla komputera o temperaturze silnika. Wcześniejsze włączenie wentylatora, ale też niestety wcześniejsze schodzenie na obroty jałowe.

Ano właśnie. Obniżenie temperatury da się osiągnąć jedynie poprzez permanente wrzucenie jakiegoś rezystora powodującego przekłamywanie odczytu temperatury płynu.
Niestety wpływa to ogólnie na sposób pracy silnika (komputer myśli, że płyn jest cieplejszy niż to jest w rzeczywistości).
Ciekawy jestem jak to będzie działać na mrozach w zimie. ;-)
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [L-Series 2.0,freel] Złe paliwo :(
Gość Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 50 Nie Gru 27, 2009 21:29
Legion1349
Brak nowych postów [polonez 1.8 16v k-series] Swap. 1.8 16v w polonezie
Seba_OBR Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 67 Pią Wrz 16, 2011 21:09
Seba_OBR
Brak nowych postów [Fiat 126p] wymiana półosi
Remigiusz Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 2 Wto Kwi 25, 2017 18:29
Remigiusz
Brak nowych postów [Skodover Octavian] Wymiana amortyzatorów
45-50% sprawności
Viniu Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 10 Sro Kwi 08, 2009 23:51
AndrewS
Brak nowych postów [LPG] Wymiana wężyków gomowych w LPG - są jakieś specjalne?
ADI-mistrzu Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 2 Nie Sty 05, 2014 01:02
fsomr88



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink