Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214Si 16V 98r.] Spalanie 10l/100KM
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: thef
Czw Lis 18, 2010 19:27
[R214Si 16V 98r.] Spalanie 10l/100KM
Autor Wiadomość
wwekol 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 202
Skąd: Wrocław



Wysłany: Czw Sie 21, 2008 00:45   

no to coś Ci sie pomyliło żaden do auto świata sie nie odnosi i w żadnym niema o tej predkosci, ja nie popieram raczej tego chociaż dziewczyny była mazda 89 rok 626 2.0d spokojnie od 50 w gore jechała na 5 biegu i na wszystkim czerwonka; jadalny i bio najbardziej lubiła mazda oczywiście :razz:
_________________
1,1 mały ale wariat;-) (2 mandaty za prędkość ;-Di jedna stłuczka (szajse);-)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sie 21, 2008 00:45   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
gpredki 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 423
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Czw Sie 21, 2008 00:50   

Nie napisalem, ze to ktorys z tych 2 artykulow tylko tego typu artykul. Ten caly eco-driving zrobil sie super modny, ostatnio czytalem w (chyba) auto moto sport jak "madry" redaktor robil minimalne spalanie na zadanej trasie. Gorac, klima wylaczona, na przerwe nie stanie, bo strata paliwa, ronda przejezdzal na granicy przyczepnosci, bo szkoda zwalniac z predkosci przelotowej... Dla mnie dramat.
 
 
wwekol 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 202
Skąd: Wrocław



Wysłany: Czw Sie 21, 2008 01:00   

nie no masz racje, nadgorliwość gorsza od faszyzmu :mrgreen: , po pierwsze bezpieczeństwo, ale wydaje mi sie ze zmiana biegów miedzy 2500-3500 i hamowanie biegami połączone z przewidywaniem na pewno obniży nieznacznie to spalanie, przynajmniej mi pomogło i pisz o realu a nie o teorii, na początku to bylem tak wqrw...ny na ten silnik ze mimo ze mały i słaby to pali jak jakieś mocne fury, a najlepszy bajer ze miał być 1,4 8V no i tak wyglądał a tu zonk wujek sprowadził z Francji a na diagnostyce 1,1;-/ Może ktoś wie czym sie dokładnie rożni od 1,4, bo mi sie wydaje ze tylko walem ze ma tłok krótszy skok i w ten sposób mniejsza pojemność, bo jak naprawiałem go bo HGFie to części wszystkie od 1,4 kupowałem a na diagnostyce tez go ustawiali jak 1,4
_________________
1,1 mały ale wariat;-) (2 mandaty za prędkość ;-Di jedna stłuczka (szajse);-)
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Sie 21, 2008 01:04   

Auto Motor i Sport ;)

Testowo takie rzeczy mozna robić więc nei widzę niczego niemądrego w tym artykule ;) I tak nie osiągnał tego czego się spodziewał (spalanie litr większe niż zwycięzca) ;) I wcale też w podsumowaniu nie napisal, ze każdy ma tak jeździć tylko, że w ten sposób można obniżyć spalanie ;) A nawet korzystając tylko z części zasad ecodrivingu zawsze coś się zaoszczędzi ;)

PS. Ten ecodriving to ja znam od n lat i czasami stosuję nawet :lol:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
gpredki 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 20 Lip 2008
Posty: 423
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Czw Sie 21, 2008 01:07   

2500-3500 to sie zgadzam jak najbardziej. Ja caly czas pisze o realnych warunkach :) Po prostu ustalilem sobie, metoda prob i bledow, swoje pojecie oszczednej jazdy i sprawdza sie (nie wiem jakby bylo z dieslem, malo nimi jezdze).

Teraz ecodriving stal sie, wedlug mnie, ekstremalny - ciekwy jestem jak to zniosa samochody po uplywie 2-3 lat
 
 
wild_weasel 




Pomógł: 114 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 807
Skąd: Poznań

Rover 200

Wysłany: Czw Sie 21, 2008 08:45   

Ależ się koledzy zagotowali :mrgreen:
T-K, mój 1.6 rzadko kiedy mieści się w 10l. Zazwyczaj jest 10-11l, więc nie ma tragedii. (Mówimy o Poznaniu, który czasem może doprowadzić kierowcę do szału).
Na rozgrzanym silniku jeżdżę dynamicznie, zmieniam biegi przy >3k obr. Nie po to się ma ponad 100KM mocy, żeby jeździć jak emeryt :lol: Za to staram się hamować silnikiem.
Sporo już postów zostało napisane o tym, że przy ostrzejszej jeździe spalanie potrafi się nieznacznie zmniejszyć.
Jeździsz normalnie i masz normalne spalanie. Nie ma się czym przejmować.
PS. Ale jeśli odkryjesz sposób na zmniejszenie spalania przy tej samej dynamice, daj znać - też chętnie skorzystam ;)
_________________
It's all right...
 
 
 
PTE 




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 1429
Skąd: Gdańsk

Rover 25

Wysłany: Czw Sie 21, 2008 09:21   

Mi w mieście (bez klimy, za to na światłach, haha) pali niecałe 10l/100 km. Biegi zmieniam przy 3-3,5 tys. obr./min., bez mocnego deptania. Filtry pozmieniane, geometria ustawiona, ciśnienie w oponach prawidłowe. Ten typ tak ma :mrgreen:
_________________
Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
 
 
rodi_ 




Pomógł: 17 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 635
Skąd: Cork, Sokolka

MG ZT

Wysłany: Czw Sie 21, 2008 13:57   

Oj nie narzekajcie serio, moj pali jakies 12/100km. Silnik 1,4 ale te 100 koni to ja wykorzystuje napewno. Zadko biegi zmieniam ponizej 4 tys, taka norma to miedzy 5 a 6 tys. Serio dopiero wtedy poczujecie prawdziwa moc. Nie mowcie ze te silniki sa slabe, bo jak sie jezdzi zmieniajac bieg przy 2 tys to wykorzystujecie raptem jakies 50- 60 KM.
Jedyne momenty kiedy zmieniam biegi max przy 3 tys to jak silnik nie jest rozgrzany.
Nikogo oczywiscie nie zmuszam do takiego stylu jazdy, ten silnik poprostu uwielbia takie obroty. Jedyne co dreczy, to to ze trzeba czesciej spogladac na temp. bo bardzo latwo mozna sie zagalopowac i po silniczku :wink:
Tyle z mojej strony, powodzenia w eco drivingu :nook:
 
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Pią Sie 22, 2008 04:49   

przeanalizowalem 10 punktow proponowanych przez gazetę

1. Minimalizuj wagę
2. Zmniejszaj opory powietrza
3. Zapalaj bez gazu
4. Ruszaj od razu
5. Jak najszybciej na dwójkę
6. Optymalnie zmieniaj biegi
7. Nie przekraczaj ekonomicznej prędkości
8. Hamuj silnikiem
9. Gaś silnik na światłach
10. Zachowuj odstępy i przewiduj


1. to drobna przesada - no chyba ze ktos z was plyty chodnikowe wozi hurtem :mrgreen:
2. tjaaaaaa :mrgreen: to sie chyba posiadaczy Roverkow nie tyczy
3. litosci :wink:
4. i tu jest temat dyskusyjny, czy mimo wszystko moze jednak lepiej przy mrozie dac sie silnikowi chwilke rozgrzac bez obciazenia i wtedy ruszac
5. ehhhh.......a moze piatka po parkingu bo nizsze obroty beda :wink:
6. tak, roverek serii K jest wysokoobrotowy i pomijajac spokojna jazde przed siebie na prostych odcinkach to jednak lepiej dokrecic do 3500rpm, nigdy nie zmieniac na wyzszy ponizej 3000rpm (no nie mowie tu o z 1 na 2 zeby mi sie nie czepiali)
7. kwestia gustu :wink: z tym 90kmh to przesada, ale powyzej 130kmh to sie robi mniej ekonomicznie
8. hamowanie silnikiem - racyja :mrgreen:
9. gasic na swiatlach? chyba ze ich zmiana 5trwa 5 minut. a z reszta stac na swiatlach bez klimy - dramat :neutral:
10. z zachowywaniem odstepu i przewidywaniem zmian biegow i hamowan to chyba najwazniejsze
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
wild_weasel 




Pomógł: 114 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 807
Skąd: Poznań

Rover 200

Wysłany: Pią Sie 22, 2008 08:53   

paff, zgadzam się całkowicie. Ja stosuję tylko punkty 8 i 10 - i wystarcza.
Samochodu nie kupuje się ze względów ekonomicznych! Jazda samochodem nie jest tańsza, tylko wygodniejsza. I tak ma być. Dopóki spalanie nieznacznie przekracza normę, wszystko jest w porządku. Jak ktoś chce zużywać 6l/100km w mieście, niech kupi CC, a nie narzeka, że mu stukonny Rover dużo pali :lol: Oczywiście, nie należy sztucznie zwiększać zużycia paliwa, wystarczy rozsądek, ale w artykule ktoś sobie chyba zakpił.
11. Przesiądź się na środki transportu publicznego :haha:
Nigdy nie rozumiałem kupowania dynamicznych samochodów z mocnymi silnikami i usilnych starań o zmniejszenie spalania; jak również kupowania ekonomicznych, rozsądnych samochodów i tuningowania ich, żeby wycisnąć 5KM więcej.
_________________
It's all right...
 
 
 
Misioslaw666 




Dołączył: 30 Gru 2007
Posty: 45
Skąd: Mielec



Wysłany: Pią Sie 22, 2008 14:01   

Mam roverka z tym samym silnikiem i to spalanie wydaje sie normale dla mnie mam go od grudnia i raz udało mi sie ze spalił 8,5 (bez klimy) juz sie przyzwyczaiłem do 10 litrów
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Pią Sie 22, 2008 14:07   

jesli ktos chce tanio jezdzic to kupuje auto malolitrazowe znane z malego apetytu na paliwo, albo kupuje jakiegos udanego diesla, albo tak jak ja zaklada LPG, albo przerzuca sie na autobusy i tramwaje :mrgreen:

pomijajac fakt mlodych kierowcow (ktorzy faktycznie potrafia wygenerowac niezle spalanie i to bez dynamiki) to ecodriving ogranicza sie prawie ze tylko do hamowania biegiem i jazdy z wyobraznia zeby niepotrzebnie nie hamowac i nie przyspieszac drastycznie - bo i tak na czas podrozy wplywa dobra predkosc srednia a nie chwilowe zrywy

Z tego co widze to Roverki 200 i 400 z silnikami 1.4Si i 1.6Si spalaja mnie wiecej
9-11l Pb95 w miescie (w zaleznosci od wielu czynnikow)
6,5-8l Pb95 na trasie (tez w zaleznosci od wielu czynnikow)

Jak ktos chce mniej niech kupi malutkie autko z malutkim silnikiem - Opel Corsa czy Toyota Yaris
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Sie 22, 2008 14:11   

niech se kupi R200 w dieslu to przy normalnej jeździe spali mu pomiędzy 6 - 7 litrów w mieście i 5 w trasie ;)
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Pią Sie 22, 2008 14:32   

A mnie ZR miło rozczarował :) liczyłem że będzie ze 12 po mieście, jest 10,5-11 przy szybkiej jeździe. Na autostradzie 160-180 (trzy osoby, pełno rupieci - Siostrę z wakacji odbierałem) około 9 - może nawet mniej bo w tym trochę jazdy po mieście, a ostatni weekend to masakra - też trzy osoby + bety i spalanie na normalnej trasie 400 + 50 km po krakowie i częstochowie - wyszło mi 7,9. A podkreślam, do emeryt mode mi trochę brakuje... :D
 
 
muzyczny_rover 



Dołączył: 04 Mar 2008
Posty: 349
Skąd: Piła



Wysłany: Pią Wrz 12, 2008 23:19   

u mnie tez miasto 9-11L ale trasa..przy stówie...5,5-6L..za 50zł robie 230-250 km w trasie :)
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Sob Wrz 13, 2008 01:44   

paff napisał/a:
przeanalizowalem 10 punktow proponowanych przez gazetę
9. Gaś silnik na światłach


No ten punkt mnie rozwalił...

Powinni dodać jeszcze jeden.

11. Jeśli stoisz w korku wyłącz silnik i przepchnij samochód.

paff napisał/a:
5. ehhhh.......a moze piatka po parkingu bo nizsze obroty beda :wink:


Spotkałem w różnych "podręcznikach oszczędnej jazdy" informację, że należy od bardzo niskich obrotów (od 1000 do 2000) wciskać głęboko pedał gazu i przy ok 2000 zmieniać bieg.

Zastanawi mnie dlaczego nie pokazują drugiego dna. Nie infomują o ile bardziej zużywa się silnik podczas takiej ekslatacji. Nie informują jak ma to wpływ na gładzie cylindrów i pierścienie.
 
 
lesio86 



Dołączył: 24 Lut 2009
Posty: 52
Skąd: Tarnogród



Wysłany: Czw Sie 27, 2009 11:40   

Witam! Chciałbym zapytać czy R200 1.4 75 km powinien palić 9-10 l bez odróżnienia miasto-trasa-mieszana?! Zauważyłem, że 100 km pala tyle samo;] Nie wiem czy tak maja palic te silniki czy udać się do zakładu pod komputer za 120 zl:)
 
 
paff 



Pomógł: 23 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 560
Skąd: Bydgoszcz



Wysłany: Czw Sie 27, 2009 12:54   

problemy z R200 z silnikiem 1.4 75km palacym jakies duze ilosci pojawiaja sie raz na jakis czas na tym forum. wg mojej opinii to auto nie powinno palic 10 a zwlaszcza w trasie, w trasie przy rozsadnej nodze powinno lykac 6literkow a w miescie 8-9literkow
_________________
820ti Coupe :-) raw power
 
 
muzyczny_rover 



Dołączył: 04 Mar 2008
Posty: 349
Skąd: Piła



Wysłany: Czw Sie 27, 2009 16:29   

Zauważyłem jedno-spokojna jazda w miesice zmiana biegów na 2,5tysiąca bez szlaeństwa naprawde spokojnie pali 8L... troche szybciej kilka startów szybki pali..srednio na bank 9-10L, ostra jazda tym autem w miescie 10 w górę

Trasa - 90-100km/h - tu naaaajj ekonomiczniej pali 6-7 litrów..
100-120 pali 7-8
120 i wicej .. wir w baku hałas :) tu daje sie zawieszenie i opony ( u mnie odpowiednio zawiecha ZR opony Toyo Proxes :)

i to by było na tyle :)
 
 
wild_weasel 




Pomógł: 114 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 807
Skąd: Poznań

Rover 200

Wysłany: Czw Sie 27, 2009 21:02   

Dorzucę swoje trzy grosze.
Przez rok jeździłem z przestawionym rozrządem (nie wiem jak to możliwe). Po poprawnym ustawieniu w trasie osiągam teraz prawie zawsze 7l/100km. Co najmniej 2 osoby (często 3) plus bagaż i cała trasa z klimą. Prędkość przelotowa: 100-120km/h, w porywach więcej. Na obrotomierzu rzadko niżej niż 3k rpm, często i do 4-4,5k rpm. Silnik: 1.6.
Proponuję zastanowić się, czy wszystko w porządku z rozrządem.
_________________
It's all right...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25] Spalanie 13l/100km i brak mocy
alpinex Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 41 Pon Lip 15, 2013 22:47
Bashful
Brak nowych postów [R216Si 96-99r] Spalanie w granicach 11l/100km
bizon9ek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Pon Sie 06, 2007 20:22
Gregor1467
Brak nowych postów [R 214si 16v 1999r]Zbyt duze spalanie 10l/100km
ziarno10 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Czw Paź 01, 2009 07:56
sobrus
Brak nowych postów [r214si] spalanie :(
gaxik Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Czw Sty 28, 2010 17:16
macikd
Brak nowych postów [R214SI+LPG] Duże spalanie
Guliwer Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 28 Pon Wrz 08, 2014 12:29
ruszti



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink