Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Maj 2008 Posty: 202 Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw Sie 21, 2008 00:45
no to coś Ci sie pomyliło żaden do auto świata sie nie odnosi i w żadnym niema o tej predkosci, ja nie popieram raczej tego chociaż dziewczyny była mazda 89 rok 626 2.0d spokojnie od 50 w gore jechała na 5 biegu i na wszystkim czerwonka; jadalny i bio najbardziej lubiła mazda oczywiście
_________________ 1,1 mały ale wariat;-) (2 mandaty za prędkość ;-Di jedna stłuczka (szajse);-)
SPAMU¦
Wysłany: Czw Sie 21, 2008 00:45 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Nie napisalem, ze to ktorys z tych 2 artykulow tylko tego typu artykul. Ten caly eco-driving zrobil sie super modny, ostatnio czytalem w (chyba) auto moto sport jak "madry" redaktor robil minimalne spalanie na zadanej trasie. Gorac, klima wylaczona, na przerwe nie stanie, bo strata paliwa, ronda przejezdzal na granicy przyczepnosci, bo szkoda zwalniac z predkosci przelotowej... Dla mnie dramat.
Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Maj 2008 Posty: 202 Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw Sie 21, 2008 01:00
nie no masz racje, nadgorliwość gorsza od faszyzmu , po pierwsze bezpieczeństwo, ale wydaje mi sie ze zmiana biegów miedzy 2500-3500 i hamowanie biegami połączone z przewidywaniem na pewno obniży nieznacznie to spalanie, przynajmniej mi pomogło i pisz o realu a nie o teorii, na początku to bylem tak wqrw...ny na ten silnik ze mimo ze mały i słaby to pali jak jakieś mocne fury, a najlepszy bajer ze miał być 1,4 8V no i tak wyglądał a tu zonk wujek sprowadził z Francji a na diagnostyce 1,1;-/ Może ktoś wie czym sie dokładnie rożni od 1,4, bo mi sie wydaje ze tylko walem ze ma tłok krótszy skok i w ten sposób mniejsza pojemność, bo jak naprawiałem go bo HGFie to części wszystkie od 1,4 kupowałem a na diagnostyce tez go ustawiali jak 1,4
_________________ 1,1 mały ale wariat;-) (2 mandaty za prędkość ;-Di jedna stłuczka (szajse);-)
Testowo takie rzeczy mozna robić więc nei widzę niczego niemądrego w tym artykule I tak nie osiągnał tego czego się spodziewał (spalanie litr większe niż zwycięzca) I wcale też w podsumowaniu nie napisal, ze każdy ma tak jeździć tylko, że w ten sposób można obniżyć spalanie A nawet korzystając tylko z części zasad ecodrivingu zawsze coś się zaoszczędzi
PS. Ten ecodriving to ja znam od n lat i czasami stosuję nawet
_________________ Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv Masz problem pisz na forum
2500-3500 to sie zgadzam jak najbardziej. Ja caly czas pisze o realnych warunkach Po prostu ustalilem sobie, metoda prob i bledow, swoje pojecie oszczednej jazdy i sprawdza sie (nie wiem jakby bylo z dieslem, malo nimi jezdze).
Teraz ecodriving stal sie, wedlug mnie, ekstremalny - ciekwy jestem jak to zniosa samochody po uplywie 2-3 lat
Ależ się koledzy zagotowali
T-K, mój 1.6 rzadko kiedy mieści się w 10l. Zazwyczaj jest 10-11l, więc nie ma tragedii. (Mówimy o Poznaniu, który czasem może doprowadzić kierowcę do szału).
Na rozgrzanym silniku jeżdżę dynamicznie, zmieniam biegi przy >3k obr. Nie po to się ma ponad 100KM mocy, żeby jeździć jak emeryt Za to staram się hamować silnikiem.
Sporo już postów zostało napisane o tym, że przy ostrzejszej jeździe spalanie potrafi się nieznacznie zmniejszyć.
Jeździsz normalnie i masz normalne spalanie. Nie ma się czym przejmować.
PS. Ale jeśli odkryjesz sposób na zmniejszenie spalania przy tej samej dynamice, daj znać - też chętnie skorzystam
Mi w mieście (bez klimy, za to na światłach, haha) pali niecałe 10l/100 km. Biegi zmieniam przy 3-3,5 tys. obr./min., bez mocnego deptania. Filtry pozmieniane, geometria ustawiona, ciśnienie w oponach prawidłowe. Ten typ tak ma
_________________ Rover 25 1.4 1999/2001r. midnight blue 1.06.2006 - 7.05.2012
Oj nie narzekajcie serio, moj pali jakies 12/100km. Silnik 1,4 ale te 100 koni to ja wykorzystuje napewno. Zadko biegi zmieniam ponizej 4 tys, taka norma to miedzy 5 a 6 tys. Serio dopiero wtedy poczujecie prawdziwa moc. Nie mowcie ze te silniki sa slabe, bo jak sie jezdzi zmieniajac bieg przy 2 tys to wykorzystujecie raptem jakies 50- 60 KM.
Jedyne momenty kiedy zmieniam biegi max przy 3 tys to jak silnik nie jest rozgrzany.
Nikogo oczywiscie nie zmuszam do takiego stylu jazdy, ten silnik poprostu uwielbia takie obroty. Jedyne co dreczy, to to ze trzeba czesciej spogladac na temp. bo bardzo latwo mozna sie zagalopowac i po silniczku
Tyle z mojej strony, powodzenia w eco drivingu
przeanalizowalem 10 punktow proponowanych przez gazetę
1. Minimalizuj wagę
2. Zmniejszaj opory powietrza
3. Zapalaj bez gazu
4. Ruszaj od razu
5. Jak najszybciej na dwójkę
6. Optymalnie zmieniaj biegi
7. Nie przekraczaj ekonomicznej prędkości
8. Hamuj silnikiem
9. Gaś silnik na światłach
10. Zachowuj odstępy i przewiduj
1. to drobna przesada - no chyba ze ktos z was plyty chodnikowe wozi hurtem
2. tjaaaaaa to sie chyba posiadaczy Roverkow nie tyczy
3. litosci
4. i tu jest temat dyskusyjny, czy mimo wszystko moze jednak lepiej przy mrozie dac sie silnikowi chwilke rozgrzac bez obciazenia i wtedy ruszac
5. ehhhh.......a moze piatka po parkingu bo nizsze obroty beda
6. tak, roverek serii K jest wysokoobrotowy i pomijajac spokojna jazde przed siebie na prostych odcinkach to jednak lepiej dokrecic do 3500rpm, nigdy nie zmieniac na wyzszy ponizej 3000rpm (no nie mowie tu o z 1 na 2 zeby mi sie nie czepiali)
7. kwestia gustu z tym 90kmh to przesada, ale powyzej 130kmh to sie robi mniej ekonomicznie
8. hamowanie silnikiem - racyja
9. gasic na swiatlach? chyba ze ich zmiana 5trwa 5 minut. a z reszta stac na swiatlach bez klimy - dramat
10. z zachowywaniem odstepu i przewidywaniem zmian biegow i hamowan to chyba najwazniejsze
paff, zgadzam się całkowicie. Ja stosuję tylko punkty 8 i 10 - i wystarcza.
Samochodu nie kupuje się ze względów ekonomicznych! Jazda samochodem nie jest tańsza, tylko wygodniejsza. I tak ma być. Dopóki spalanie nieznacznie przekracza normę, wszystko jest w porządku. Jak ktoś chce zużywać 6l/100km w mieście, niech kupi CC, a nie narzeka, że mu stukonny Rover dużo pali Oczywiście, nie należy sztucznie zwiększać zużycia paliwa, wystarczy rozsądek, ale w artykule ktoś sobie chyba zakpił.
11. Przesiądź się na środki transportu publicznego
Nigdy nie rozumiałem kupowania dynamicznych samochodów z mocnymi silnikami i usilnych starań o zmniejszenie spalania; jak również kupowania ekonomicznych, rozsądnych samochodów i tuningowania ich, żeby wycisnąć 5KM więcej.
Mam roverka z tym samym silnikiem i to spalanie wydaje sie normale dla mnie mam go od grudnia i raz udało mi sie ze spalił 8,5 (bez klimy) juz sie przyzwyczaiłem do 10 litrów
jesli ktos chce tanio jezdzic to kupuje auto malolitrazowe znane z malego apetytu na paliwo, albo kupuje jakiegos udanego diesla, albo tak jak ja zaklada LPG, albo przerzuca sie na autobusy i tramwaje
pomijajac fakt mlodych kierowcow (ktorzy faktycznie potrafia wygenerowac niezle spalanie i to bez dynamiki) to ecodriving ogranicza sie prawie ze tylko do hamowania biegiem i jazdy z wyobraznia zeby niepotrzebnie nie hamowac i nie przyspieszac drastycznie - bo i tak na czas podrozy wplywa dobra predkosc srednia a nie chwilowe zrywy
Z tego co widze to Roverki 200 i 400 z silnikami 1.4Si i 1.6Si spalaja mnie wiecej
9-11l Pb95 w miescie (w zaleznosci od wielu czynnikow)
6,5-8l Pb95 na trasie (tez w zaleznosci od wielu czynnikow)
Jak ktos chce mniej niech kupi malutkie autko z malutkim silnikiem - Opel Corsa czy Toyota Yaris
A mnie ZR miło rozczarował liczyłem że będzie ze 12 po mieście, jest 10,5-11 przy szybkiej jeździe. Na autostradzie 160-180 (trzy osoby, pełno rupieci - Siostrę z wakacji odbierałem) około 9 - może nawet mniej bo w tym trochę jazdy po mieście, a ostatni weekend to masakra - też trzy osoby + bety i spalanie na normalnej trasie 400 + 50 km po krakowie i częstochowie - wyszło mi 7,9. A podkreślam, do emeryt mode mi trochę brakuje...
u mnie tez miasto 9-11L ale trasa..przy stówie...5,5-6L..za 50zł robie 230-250 km w trasie
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Sob Wrz 13, 2008 01:44
paff napisał/a:
przeanalizowalem 10 punktow proponowanych przez gazetę
9. Gaś silnik na światłach
No ten punkt mnie rozwalił...
Powinni dodać jeszcze jeden.
11. Jeśli stoisz w korku wyłącz silnik i przepchnij samochód.
paff napisał/a:
5. ehhhh.......a moze piatka po parkingu bo nizsze obroty beda
Spotkałem w różnych "podręcznikach oszczędnej jazdy" informację, że należy od bardzo niskich obrotów (od 1000 do 2000) wciskać głęboko pedał gazu i przy ok 2000 zmieniać bieg.
Zastanawi mnie dlaczego nie pokazują drugiego dna. Nie infomują o ile bardziej zużywa się silnik podczas takiej ekslatacji. Nie informują jak ma to wpływ na gładzie cylindrów i pierścienie.
Witam! Chciałbym zapytać czy R200 1.4 75 km powinien palić 9-10 l bez odróżnienia miasto-trasa-mieszana?! Zauważyłem, że 100 km pala tyle samo;] Nie wiem czy tak maja palic te silniki czy udać się do zakładu pod komputer za 120 zl:)
problemy z R200 z silnikiem 1.4 75km palacym jakies duze ilosci pojawiaja sie raz na jakis czas na tym forum. wg mojej opinii to auto nie powinno palic 10 a zwlaszcza w trasie, w trasie przy rozsadnej nodze powinno lykac 6literkow a w miescie 8-9literkow
Zauważyłem jedno-spokojna jazda w miesice zmiana biegów na 2,5tysiąca bez szlaeństwa naprawde spokojnie pali 8L... troche szybciej kilka startów szybki pali..srednio na bank 9-10L, ostra jazda tym autem w miescie 10 w górę
Trasa - 90-100km/h - tu naaaajj ekonomiczniej pali 6-7 litrów..
100-120 pali 7-8
120 i wicej .. wir w baku hałas tu daje sie zawieszenie i opony ( u mnie odpowiednio zawiecha ZR opony Toyo Proxes
Dorzucę swoje trzy grosze.
Przez rok jeździłem z przestawionym rozrządem (nie wiem jak to możliwe). Po poprawnym ustawieniu w trasie osiągam teraz prawie zawsze 7l/100km. Co najmniej 2 osoby (często 3) plus bagaż i cała trasa z klimą. Prędkość przelotowa: 100-120km/h, w porywach więcej. Na obrotomierzu rzadko niżej niż 3k rpm, często i do 4-4,5k rpm. Silnik: 1.6.
Proponuję zastanowić się, czy wszystko w porządku z rozrządem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum