Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214Si 16V 98r.] Spalanie 10l/100KM
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: thef
Czw Lis 18, 2010 19:27
[R214Si 16V 98r.] Spalanie 10l/100KM
Autor Wiadomość
muzyczny_rover 



Dołączył: 04 Mar 2008
Posty: 349
Skąd: Piła



Wysłany: Czw Wrz 10, 2009 18:23   

marcze83, czy Tobie w Pile też tyle spala ?:)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Wrz 10, 2009 18:23   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Wrz 10, 2009 19:16   

PopaY, piszę o roverkowym benzyniaku bo taki jest u mala1988 w aucie ... a seria K się mniej wiecej 3x szybciej rozgrzewa niż seria L.

PopaY napisał/a:
Stąd pytanie jakie ma obroty na jałowym, bo jeśli auto się nie rozgrzewa szybko to coś może być nie tak.

Bardzo dobre pytanie .... chciałem je zadać w kontekście czujnika temperatury, bo własnie on, gdy jest uszkodzony, może powdowac zwiększone zuzycie paliwa :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
marcze83 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 07 Wrz 2008
Posty: 221
Skąd: Piła



Wysłany: Czw Wrz 10, 2009 20:03   

mój pali 8-9 litrów przy normalnym użytkowaniu
_________________
denerwować się, to mścić się na własnym zdrowiu, za głupotę innych
 
 
 
wwekol 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 202
Skąd: Wrocław



Wysłany: Czw Wrz 10, 2009 23:28   

Ja cale 5 lat na Polibude we wrocku ze stacji PKP na nogach przechodziłem około 3 km i kondycha byla;-) :razz: (30minut piechotka, biegiem na pociąg w porywach do 15minut :mrgreen: )
_________________
1,1 mały ale wariat;-) (2 mandaty za prędkość ;-Di jedna stłuczka (szajse);-)
 
 
 
mala1988 



Dołączyła: 12 Sie 2009
Posty: 28
Skąd: Poznań



Wysłany: Pią Wrz 11, 2009 15:49   

czujnik jest chyba ok, jak wyjezdzam jest na zero, po ok 3 km wskakuje na polowe, wiec podejrzewam ze w tym czasie autko powinno juz byc dosc nagrzane. mi ciagnie ok 13l przy spokojnej jezdzie, chyba nie obejdzie sie bez podlaczenia mojego R pod komputer
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Wrz 11, 2009 15:58   

mala1988 napisał/a:
czujnik jest chyba ok, jak wyjezdzam jest na zero, po ok 3 km wskakuje na polowe, wiec podejrzewam ze w tym czasie autko powinno juz byc dosc nagrzane.

a jakie masz wolne obroty po nagrzaniu ?? Bo czujniki są dwa ... jeden od wskazań na deske rozdzielczą (i ten masz ok), a drugi - ważniejszy - od wysyłania sygnału do komputera, który to steruje ilością wtryskiwanego paliwa, włączaniem wentylatorów itp.. Musiałabyś ten drugi sprawdzić.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
cortex 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Cze 2009
Posty: 136
Skąd: zabrze

Rover 200

Wysłany: Sob Wrz 12, 2009 10:00   

mala1988 napisał/a:
czujnik jest chyba ok, jak wyjezdzam jest na zero, po ok 3 km wskakuje na polowe, wiec podejrzewam ze w tym czasie autko powinno juz byc dosc nagrzane. mi ciagnie ok 13l przy spokojnej jezdzie, chyba nie obejdzie sie bez podlaczenia mojego R pod komputer


pojemność motoru? mówisz że po 3km sie nagrzewa do roboczej temp. u mnie po przejechaniu ok. 1km motor (1.4i) już jest nagrzany. to moj sie zbyt szybko nagrzewa czy twoj za wolno? :mrgreen:
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Sob Wrz 12, 2009 14:36   

Mój roverek spalił ostatnio uwaga 14,4l LPG na setke :sad: Poprzednio było 2 litry mniej, jestem zawiedziony i zmartwiony. Musze sprawdzić ten czujnik temperatury, sonde lambda i pojechać na regulacje gazu. Mam nadzieje ze obedzie sie bez jazdy do pana Mariusza pod Warszawe na Testbooka. :sad:
Tyle to palić moze, ale Omega 2.5 V6 mojego ojca ... liczyłem na 11 max 12l, bo nie używałem klimy i wymieniłem alternator.
Poza tym zachowuje sie normalnie, no może poza tym że poniżej 1500rpm jest słaby jak mucha (jak dla mnie za bardzo jak na silnik 112KM).

Czy to możliwe że podczas wymiany alternatora gdy było odłączone zasilanie przez pare godzin rozregulował sie komputer? Z tego co wyczytałem silniki K nie mają tego problemu więc nie przeprowadziłem żadnej "kalibracji" jadąc na benzynie.

Więc chyba miernik w łapę i ide testować sondę lambda :)
 
 
mala1988 



Dołączyła: 12 Sie 2009
Posty: 28
Skąd: Poznań



Wysłany: Sob Wrz 12, 2009 15:18   

Brt napisał/a:
mala1988 napisał/a:
czujnik jest chyba ok, jak wyjezdzam jest na zero, po ok 3 km wskakuje na polowe, wiec podejrzewam ze w tym czasie autko powinno juz byc dosc nagrzane.

a jakie masz wolne obroty po nagrzaniu ?? Bo czujniki są dwa ... jeden od wskazań na deske rozdzielczą (i ten masz ok), a drugi - ważniejszy - od wysyłania sygnału do komputera, który to steruje ilością wtryskiwanego paliwa, włączaniem wentylatorów itp.. Musiałabyś ten drugi sprawdzić.



:bezradny: a gdziez on sie znajduje?
Dodam jeszcze, ze mialam zle ustawiony pasek rozrzadu ( o 2 zabki przesuniety) jutro zaleje do pelna i bede obserwowac.. :)
 
 
 
faecd 




Pomógł: 97 razy
Dołączył: 14 Paź 2008
Posty: 2125
Skąd: Police k.Szczecin

Rover 400

Wysłany: Sob Wrz 12, 2009 15:44   

sobrus, mi wlasnie 416 pali do 12 litrow lpg. Ostatnio skoczylo ponad 12 (chyba 12.4 wyszlo) to zrobilem takie oczy :O dodam, ze taki wynik to zasluga opon 205 i klimatyzacji. W zimie palil 9-10 czasami do 11;D
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Pon Wrz 14, 2009 07:39   

A wiesz ze nawet miałem się Ciebie spytać ile Ci pali :D ?
Powiedz mi jeszcze czy to 11-12 litrów po mieście to jazda raczej emerycka czy dynamiczna? Przy ilu rpm zmieniasz biegi?
Ja jak emeryt jeżdże (zmiana zazwyczaj przy 2500-3000) i nie udało mi sie zejść do poziomu 11l.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Wrz 14, 2009 08:47   

sobrus napisał/a:
Czy to możliwe że podczas wymiany alternatora gdy było odłączone zasilanie przez pare godzin rozregulował sie komputer? Z tego co wyczytałem silniki K nie mają tego problemu więc nie przeprowadziłem żadnej "kalibracji" jadąc na benzynie.
to nie silniki tracą pamięć a komputery po odcięciu zasilania.Po pewnym czasie się dosterowują.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
PopaY 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 13 Sie 2009
Posty: 986
Skąd: ..: R-M :..



Wysłany: Pon Wrz 14, 2009 08:49   

sobrus napisał/a:
A wiesz ze nawet miałem się Ciebie spytać ile Ci pali :D ?
Powiedz mi jeszcze czy to 11-12 litrów po mieście to jazda raczej emerycka czy dynamiczna? Przy ilu rpm zmieniasz biegi?
Ja jak emeryt jeżdże (zmiana zazwyczaj przy 2500-3000) i nie udało mi sie zejść do poziomu 11l.

Emeryt to zmienia biegi nie dochodząc nawet do 2200 obr/min ;)
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Pon Wrz 14, 2009 08:53   

PopaY napisał/a:
sobrus napisał/a:
A wiesz ze nawet miałem się Ciebie spytać ile Ci pali :D ?
Powiedz mi jeszcze czy to 11-12 litrów po mieście to jazda raczej emerycka czy dynamiczna? Przy ilu rpm zmieniasz biegi?
Ja jak emeryt jeżdże (zmiana zazwyczaj przy 2500-3000) i nie udało mi sie zejść do poziomu 11l.

Emeryt to zmienia biegi nie dochodząc nawet do 2200 obr/min ;)

a to wtedy da sie wogole jechac ?? ?
ja zmieniam okolo 2.5-3 tys jak jest zimny a potem jak jest cieply 3-4 zalezy jak mi sie c he :)
a furak pali mi od 8.5 do 13 :) :) LPG czyli srednio 10.5
 
 
sobrus 




Pomógł: 70 razy
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Pon Wrz 14, 2009 09:22   

Ja jeżdze 100% w mieście więc nie mam kiedy pocieszyć się tymi niższymi numerkami. Ale jeszcze będę walczyć z tym. 14.4litra w lecie bez klimy to za dużo. Mam podejrzenia:
- kopułka i palec rozdzielacza , kable WN (szarpie na niskich obrotach, więc na nich nie jeżdze. Gorsza iskra - większe spalanie, a do tego wkurza w korkach gdy trzeba wolno jechać).
- filtr gazu
- czujnik temperatury
- sonda lambda
- regulacja gazu
- ruskie całoroczne opony Kama 208 (poprzedni właściciel zamontował), ale kupiłem Goodyear Vector 4 seasons. To najwyższa półka GY dla całorocznych. Powinny się lepiej toczyć.
(uprzedzając komentarze - jeżdze w sumie niedużo i 100% miasto, zimy słabe więc całoroczne).

Oczywiście to wciąż tylko plany, bo nie mam kiedy zostawić go w warsztacie... nie chce do pracy jechać "drepcedesem". :mrgreen: Ale w tym miesiącu powinno sie udać.

Powiedzcie mi, czy komputer od silnika K wymaga kalibracji na benzynie po odcięciu zasilania na pare godzin? Poprzednio spalił 12,3l więc biorąc pod uwagę ze to nie BRC to jeszcze było w granicach rozsądku.

PS. Czasem nie jeżdze jak emeryt i zdarza mi sie zmieniać biegi przy 5 tys. ale to rzadko, bo w mieście i tak sie nie pogoni. Jestem '82 wcale sie tak staro nie czuje ... :D :D
 
 
mala1988 



Dołączyła: 12 Sie 2009
Posty: 28
Skąd: Poznań



Wysłany: Wto Paź 20, 2009 16:27   

Przewaznie wskaznik pokazuje 1125 obr, zdarza sie, ze zachowuje sie normalnie czyli ponizej 1000, a czasem wiesza sie nawet na 2500. Komputer pokazal przepustnice - po wymianie obroty nadal szaleja, co prawda czy spalanie sie zmniejszylo jeszcze nie wiem. Wymienione swiece, flitr paliwa i powietrza, silniczek krokowy przeczyszczony, komputer zadnych innych nieprawidlowosci nie zauwazyl. Wentylator nigdy mi sie nie wlacza i kopci z rury wydechowej. Gdyby byl to czujnik temperatury lub sonda, jest mozliwosc ze diagnostyka komputerowa tego nie wykryla?
 
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1515
Skąd: Zegrze



Wysłany: Wto Paź 20, 2009 17:07   

mala1988 napisał/a:
Przewaznie wskaznik pokazuje 1125 obr, zdarza sie, ze zachowuje sie normalnie czyli ponizej 1000, a czasem wiesza sie nawet na 2500. Komputer pokazal przepustnice - po wymianie obroty nadal szaleja, co prawda czy spalanie sie zmniejszylo jeszcze nie wiem. Wymienione swiece, flitr paliwa i powietrza, silniczek krokowy przeczyszczony, komputer zadnych innych nieprawidlowosci nie zauwazyl. Wentylator nigdy mi sie nie wlacza i kopci z rury wydechowej. Gdyby byl to czujnik temperatury lub sonda, jest mozliwosc ze diagnostyka komputerowa tego nie wykryla?


Wsadź palucha w rurę wydechową i wygarnij z niej to, co ma. Jeśli będzie tam lepista, czarna, śmierdząca maź, a z rury podczas pracy silnika wydobywają się spalinki, śmierdzące "dużym fiatem" - to wielce prawdopodobne, że są przedmuchy na pierścieniach tłoków i olej przedostaje się do komór spalania. Wykręć świece i sprawdź, jak wyglądają. Muszą być zupełnie czyste, w sprawnym silniku świeca nie ma prawa pobrudzić ręki.
Mi w lato 2005, 2006, 2007 roku, gdy jeszcze butla odbijała, Poldorover (który waży 1100) kg, którym codziennie jeździłem do roboty i z powrotem (Warszawa - NDM) palił regularnie gazu na poziomie 7.5 litra na sto km. W zimie 8.5 do 9-ciu. Spalinami silnika po zagrzaniu, gdy pracuje na LPG, można dosłownie oddychać, nic nie czuć, a wydech w środku jest czysty jak nowy, zero nagaru.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
mala1988 



Dołączyła: 12 Sie 2009
Posty: 28
Skąd: Poznań



Wysłany: Sro Paź 21, 2009 22:45   

Czarna i smierdzaca to sie zgadza, ale bardziej wodnista niz lepiaca - chyba woda, bo zapachu beznyny nie czuc.
Oprawco co zrobic by sprawdzic te przedmuchy i ewentualnie w jaki sposob naprawiac.

Dzis tankowalam i weszlo mi 15 l :shock: Szukac innego mechanika? moze tamten mial komp do bani, ze nic innego nie wykazalo, bez sensu dla mnie jest wymienianie polowy samochodu - sondy, czujnikow czy innych cudow na kiju i modlic sie o mniejsze spalanie.
Mieszkam w Poznaniu - bede wdzieczna za namiary na kogos kompetentnego, ktory sprawi, ze wkoncu zaczne sie cieszyc z posiadania tego samochodu, a nie przeklinac go przy kazdym nastepnym tankowaniu.
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10897
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Paź 21, 2009 23:23   

mala1988, skontaktuj się z PHJOWI
http://forum.roverki.eu/p...wprofile&u=7011
myślę, że nie będziesz żałować ;)
te obroty to może być zarówno uszkodzony czujnik jak po prostu zabrudzony/uszkodzony silniczek krokowy, a przy podniesionych obrotach biegu jałowego wzrost spalania jest dość znaczący :/
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
wild_weasel 




Pomógł: 114 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 807
Skąd: Poznań

Rover 200

Wysłany: Sob Paź 24, 2009 17:28   

mala1988, pewnie będę monotonny - możesz mieć przestawiony rozrząd :P
W Puszczykowie jest magik: link.
Jak on nie potrafi naprawić, to chyba nikt nie potrafi.

Sprawdzałaś czy silnik nie dostaje zbyt bogatej mieszanki? Na Os. Śmiałego jest stacja kontroli pojazdów u p. Jacka Niklewskiego. Jak podjedziesz w godzinach urzędowania i ładnie poprosisz o sprawdzenie spalin, to dostaniesz wydruk z ustnym komentarzem.

Jak wygląda spalanie w trasie? Mój Roverek w mieście w ciężkich korkach pożera 12 litrów, ale w trasie schodzi do ok. 7l (przy ostrej jeździe).
Jeśli w trasie spalanie jest w granicach normy, to niestety winę za zużycie paliwa ponosi miasto Poznań ;)
_________________
It's all right...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25] Spalanie 13l/100km i brak mocy
alpinex Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 41 Pon Lip 15, 2013 22:47
Bashful
Brak nowych postów [R216Si 96-99r] Spalanie w granicach 11l/100km
bizon9ek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Pon Sie 06, 2007 20:22
Gregor1467
Brak nowych postów [R 214si 16v 1999r]Zbyt duze spalanie 10l/100km
ziarno10 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Czw Paź 01, 2009 07:56
sobrus
Brak nowych postów [r214si] spalanie :(
gaxik Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Czw Sty 28, 2010 17:16
macikd
Brak nowych postów [R214SI+LPG] Duże spalanie
Guliwer Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 28 Pon Wrz 08, 2014 12:29
ruszti



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink