Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Wysprzęglik ... i co dalej ?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Wysprzęglik ... i co dalej ?

jaki, z czym, od czego ?
Autor Wiadomość
argail 




Pomógł: 34 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 445
Skąd: Radom

Rover 75

Wysłany: Wto Maj 12, 2009 11:22   [R75] Wysprzęglik ... i co dalej ?
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

Ostateczna diagnoza - padł wysprzęglik, płyn leje się po skrzyni i silniku ...
Teraz pytanie - jaki wysprzęglik zamawiać - MG Rover, Sachs czy Delphi ?
Czy oprócz wysprzęglika muszę zamówić coś jeszcze ? (uszczelki, oringi ?? ), coś co również trzeba wymienić ?
Kilkukrotnie rzucało mi się w oczy na forum, iż można założyć wysprzęglik od Freelandera - czy konieczna jest jakaś przeróbka, czy też ten po prostu jest mocniejszy ?

[ Dodano: Wto Maj 12, 2009 12:06 ]
Powiedzcie mi proszę, przy okazji, czy założenie wysprzeglika z Freelandera jest jakoś wybitnie trudne, czy tez każdy sobie z tym poradzi ?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Gru 09, 2010 20:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Maj 12, 2009 11:22   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Maj 12, 2009 12:19   

No hej ziom
Słuchaj ja widziałem jak to robili we Freelanderze i niestety musieli wyciągać cała skrzynię.
Myślę ze rysunek który Tobie wrzuciłem wiele wyjaśni.
Na Czerwonych Maków to robią bo u mnie było we Fredku podejrzenie wysprzęglika, ale okazało się na szczęście że to tylko pompa sprzęgła, a dokładnie szybko złączka od wysprzęglika.
Zakuli mi nową i jest miodnie.
Odezwij się na moim GG 2105400 to chętnie pomogę.
Jak coś to mam tam swojego człowieka :ok:
Ceny jak na ASO maja naprawdę dobre, nie żebym robił reklamę, ale ja założyłem sobie u nich książkę i auto jest pod stała opieką.
Cos walnie mnie nic nie interesuje, mają tak przygotować auto by jeździło i zarabiało na siebie. Po to jest na firmę kupione.
Wysprzęglik mogę Tobie załatwić taniej.
Nie kupuj z Allegro od firmy Brit-Car bo ja mam z nimi teraz niezłe schody.
Podróbkę mi wcisnęli i mam ta podróbkę pompy sprzęgła.
Jak być coś z tego potrzebował to się dogadamy.

http://www.allegro.pl/ite...lik_lozysk.html
Ta osoba jest sprawdzona.
W ASO cena 430zł
Taniej jak 350zł raczej nie kupisz, ale to jest na lata.
 
 
argail 




Pomógł: 34 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 445
Skąd: Radom

Rover 75

Wysłany: Wto Maj 12, 2009 12:29   

Wiem, że trzeba wyciągać skrzynię - to już będą robić mechanicy - bardziej interesuje mnie zasadność zakładania do Rovera 75 wysprzeglika od Freelandera - jest lepszy ? wytrzymalszy ?
Czy chodzi tylko o różnicę cenową ?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Maj 12, 2009 12:32   

Jest mocniejszy, to do Freelandera miały dodatkowy pierścień i przez to dłużej wytrzymają.
Ten pierściej jakoś lepiej trzymał ciśnienie płynu czy cuś.
Tak mi tłumaczyli to teraz z ASO przez telefon.
 
 
Kris 




Pomógł: 32 razy
Dołączył: 25 Cze 2001
Posty: 526
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Wto Maj 12, 2009 13:02   

Argali, a to juz Ci się coś krzaczyło z biegami czy wyciek Cię zaniepokoił?
 
 
 
Zukowaty 




Pomógł: 155 razy
Dołączył: 05 Cze 2008
Posty: 2438
Skąd: Uć-Poznań



Wysłany: Wto Maj 12, 2009 13:25   

argail, nie wiem jak jest w klekocie ale do benzyniaków zakłada się od Freelka i wszystko pasuje. Dodatkowo te od LR są jakieś wzmacniane. Nie trzeba wcale wyciągać skrzyni bo wystarczy ją odsunąć trochę i już jest dostęp.
_________________
Koła wystarczą 4...cylindrów musi być 5
 
 
 
argail 




Pomógł: 34 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 445
Skąd: Radom

Rover 75

Wysłany: Wto Maj 12, 2009 13:29   

Kris, Pedał sprzęgła został mi w podłodze ;))) Myślałem że to pompka, ale mechanior po zdjęciu osłon znalazł spory wyciek płynu spomiędzy bloku silnika a skrzynią biegów - diagnoza wysprzęglik.
Zukowaty, no właśnie zamówiłem od Freelandera - mam nadzieję że nie różni się w jakiś dziwny sposób od oryginalnego i mechanik sobie z tym poradzi.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Kris 




Pomógł: 32 razy
Dołączył: 25 Cze 2001
Posty: 526
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Wto Maj 12, 2009 14:13   

no... aby do zlotu Ci zrobili ;)
 
 
 
argail 




Pomógł: 34 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 445
Skąd: Radom

Rover 75

Wysłany: Wto Maj 12, 2009 14:53   

No jutro mam mieć wysprzęglik i teoretycznie pojutrze gotowy samochód ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Dam-Kam 




Pomógł: 38 razy
Dołączył: 26 Lut 2007
Posty: 1182
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Wto Maj 12, 2009 15:04   

SyntaX napisał/a:
ale to jest na lata

i tu możemy trochę podyskutować ;) Ja juz mam 3 wysprzęglik (w przeciągu 2 lat) ale pierwsze 2 były oryginalne (wytrzymały po 7 miesięcy) a od prawie roku jeżdżę na tym z FL i chodzi nadal :)
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Wto Maj 12, 2009 15:51   

Ja mam z Freelandera i już chyba półtora roku jest dobrze.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
se7en86 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 12 Lip 2008
Posty: 357
Skąd: Siedlce



Wysłany: Wto Maj 12, 2009 23:22   

argail możesz podpowiedzieć za jaką cenę nabyłeś wysprzęglik od land roverka? O ile jest droższy ?
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sro Maj 13, 2009 07:10   

se7en86, ja zapłaciłem 350zł. I taka cena jest też na dziś dzień.
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
argail 




Pomógł: 34 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 445
Skąd: Radom

Rover 75

Wysłany: Sro Maj 13, 2009 09:18   

No ja dałem 379 zł ;) - Ale w porównaniu do ~650 za MG Rover dla R75 to różnica jest kosmos ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sro Maj 13, 2009 10:03   

Witam, tyle piszecie o wysprzęgniku od Freelandera, więc może podacie numer katalogowy dla tych którzy będą kiedyś musieli wymienić :grin:
 
 
ernesto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 110
Skąd: Krakow



Wysłany: Sro Maj 13, 2009 14:28   

hej argail,
nic nie trzeba dodatkowo dopasowywać - pasuje od freelandera jak ulał :smile:
Zwróć tylko uwagę na pozycje nr 8 na zdjęciu od syntaXa - to taka guma w którą wchodzą wystające przewody wysprzęglika.
U mnie niestety poprzedni wlasciciel "posiał" ją przy wymianie, w ogóle jej nie miałem (i nie wiedziałem, że ma być..)
- dzieki temu pierwszy wysprzeglik po wymianie wytrzymał tydzień - bo odchodzące od niego przewody obijały/ocierały o krawędź. No i d..pa :evil:

pzdr :wink:
E
 
 
 
Marian_K 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 06 Gru 2006
Posty: 503
Skąd: Siedlce



Wysłany: Sro Maj 13, 2009 14:35   

SyntaX napisał/a:
Jest mocniejszy, to do Freelandera miały dodatkowy pierścień i przez to dłużej wytrzymają.
Z tym wytrzymywaniem dłużej to bym nie przesadzał. Z doświadczenia użytkowników na angielskim forum wynika, że żywot wysprzęglika to absolutna loteria - niezależnie od zamontowanego oryginału/zamiennika....

Pozdrawiam!
_________________
Znalazłeś rozwiązanie problemu - opisz w ostatnim poście.
 
 
edward25 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 13 Sty 2008
Posty: 193
Skąd: Żabno k.Tarnów



Wysłany: Sro Maj 13, 2009 20:26   

apples napisał/a:
może podacie numer katalogowy

Jestem za ! Podajcie nr katalogowy do FL, będzie nam łatwiej szukać, bo to wszystkich zapewne czeka.
_________________
Pozdrawiam
Edward
 
 
 
Rowan 




Pomógł: 166 razy
Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 2965
Skąd: Sędziszów



Wysłany: Sro Maj 13, 2009 22:09   

edward25, nie trzeba nr kat. wystarczy, że na allegro poszukasz... :wink:
_________________
"Walduś, pamiętaj cycu..."
 
 
 
argail 




Pomógł: 34 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 445
Skąd: Radom

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 16, 2009 10:53   

Operacja zakończona sukcesem, pacjent żyje.
Co prawda trochę roboty z tym było (około 5h), ale mechanik nie marudził.
Musieli odpiąć prawe i lewe koło (naturalne), ale później nie mogli odsunąć skrzyni na tyle aby wsadzić tam rękę, więc musieli poluzować ramę zawieszenia - skrzynia odsunięta i spokojnie zabrali się do wymiany.
Opinia mechanika na temat pompki sprzęgła i procesu odpowietrzania "tego projektanta, co to wymyślił, zamknął bym z 5 uczniami samochodówki którym kazano odpowietrzyć 5 takich sztuk - i powiedział bym im ze to on wymyślił" ....
True ....
Bardzo spodobało mi się jego wcześniejsze stwierdzenie "Panie, wziął bym kilku takich projektantów, kazał naprawiać tego złoma (Mercedes Vito z wyciekiem "skąś" ze skrzyni) i sami by się pozabijali, jak by zaczeli na siebie wyskakiwać który co wymyślił"
Poniżej kilka zdjęć z procesu:
Lewe nadkole
[/b]
Skrzynia i blok silnika od dołu - widoczny wyciek spowodowany przez stary wysprzęglik

I wreszcie winowajca



Sprzęgło odpowietrzone, twarde jak kamień.
Co ciekawe, z odpowietrznika podczas odpowietrzania, na samum początku procesu po poluzowaniu śrub odpowietrzających kilka razy razem z płynem poleciały kawałki (jak by opiłki) czegoś białego - z wyglądu jak teflon do uszczelniania ruch, albo zastały smar teflonowy .... nie wiecie co to mogło być ?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Wahacz ...? i co dalej ;)
argail Rover serii 75, MG ZT 9 Sro Lip 02, 2008 21:22
argail
Brak nowych postów [R75]Doradztwo z naprawą. Co dalej?
GRPac Rover serii 75, MG ZT 38 Sro Lut 15, 2017 09:46
GRPac
Brak nowych postów [R75] Max 3tys obrotów i dalej nic...
patrysgn Rover serii 75, MG ZT 56 Wto Gru 22, 2009 00:14
patrysgn
Brak nowych postów [75] uszkodzone czujniki ABS i co dalej
arczi220 Rover serii 75, MG ZT 2 Sob Lis 29, 2014 18:04
arczi220
Brak nowych postów [R75 CDT] regenerowany wentylator dalej nie dziala
maciejk1980 Rover serii 75, MG ZT 46 Czw Lip 09, 2015 17:52
Physixc



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink