Forum Klubu ROVERki.pl :: [r25] 1.4 16v urwany pasek wieloklinowy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r25] 1.4 16v urwany pasek wieloklinowy
Autor Wiadomość
marcino2000 



Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 58
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Maj 21, 2009 21:49   [r25] 1.4 16v urwany pasek wieloklinowy

Witam, na wstępie chciałbym się przywitać ze wszystkimi użytkownikami forum. Kilka dni temu stałem się szczęsliwym posiadaczem roverka 25 1.4 16V. Dziś urwał mi się pasek wieloklinowy od alternatora oraz jakiś drugi który nie wiem do czego służy(wydaje mi się że to od pompy wspomagania bo przestało działać). Nie wiem co założyć tzn. znalazłm w necie jakiś pasek do alternatora o oznaczeniach 3PK760 ale nie jestem pewien czy to ten, a tym bardziej nie wiem nic na temat tego drugiego paska. Dodam ze jest to wersja z klimą jeśli ma to jakieś znaczenie. Czy są jakieś problemy z założeniem tych pasków?? jakieś tipsy & triki??:D
Z góry dzięki za pomoc
Pozdro!!
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Maj 21, 2009 21:49   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
DANTE79R 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 614
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Czw Maj 21, 2009 22:02   

Jeden pasek ten grubszy jest od alternatora a drugi od wspomagania. Idź do sklepu motoryzacyjnego i poproś o te paski. Podaj gościowi model Rovera, rocznik i podkreśl że to wersja z klimą i problem masz z głowy, wymiana jest bardzo prosta ale najlepiej pojedź do mechanika to Ci to bez problemu zrobi za kilka groszy. Pozdrawiam.
_________________
Super wypas za małą kasę i oczywiście całkiem młode autko? Tylko Rover :) Ludzie skoro pomagamy to doceniajcie to opcją pomógł bo przestaniemy ;)
 
 
 
marcino2000 



Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 58
Skąd: Kraków



Wysłany: Czw Maj 21, 2009 22:20   

Dzięki za pomoc:) Nie był bym sobą jak bym z taką pierdołą do mechanika jechał:D Zrobię sam. A ten pasek co znalazłem (tzn. 3PK760) będzie dobry?? Ewentualnie jak byś miał namiar na ten drugi pasek albo lepiej katalog z częściami to by było już super.
Pozdro!!
 
 
DANTE79R 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 17 Maj 2009
Posty: 614
Skąd: Nowy Sącz



Wysłany: Czw Maj 21, 2009 22:23   

Skoro paski masz urwane najlepiej zabierz je ze sobą żeby sprzedawca widział bo czasem można się pomylić i kupić o kilka ząbków za krótki lub odwrotnie. Myślę że kupisz bez pomyłek bo osobiście zmieniałem te paski kilka razy i nigdy nie miałem problemu z kupnem właściwego.
_________________
Super wypas za małą kasę i oczywiście całkiem młode autko? Tylko Rover :) Ludzie skoro pomagamy to doceniajcie to opcją pomógł bo przestaniemy ;)
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10907
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Maj 21, 2009 23:36   

marcino2000, będzie dobry
rozmiary pasków masz tu:
http://www.roverki.pl/mod...es=Technika#104
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
marcino2000 



Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 58
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Maj 22, 2009 02:37   

Właśnie o takie coś mi chodziło sTERYD. Dziękówa!! Mam Jeszcze takie pytanko które elementy należy zluzować żeby te paski założyć (pewnie doszedł bym do tego ale tak chyba bedzie szybciej- roverek nowy to trzeba pojezdzić:D)??
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10907
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Maj 22, 2009 07:48   

marcino2000 napisał/a:
które elementy należy zluzować żeby te paski założyć

napinacze ;)
w przypadku wspomagania napinacz jest automatyczny i trzeba złapać kluczem za sześćiokąt w środku rolki i odciągnąć ją przekręcając w prawo (w stronę dokręcania śrub) jak już założysz pasek to wystarczy puścić.
w przypadku paska aletrnatora i klimy napinacz jest regulowany dlugą śrubą z łebkiem od dołu. żeby go poluzować musisz najpierw poluzować nakrętkę w środku roli, a potem od spodu tą długą śrubą kręcisz w lewo. Jak już założysz pasek, to napinasz go śrubą a potem dokręcasz śrubę w środku rolki. Prawidłowo napięty pasek powinien sie uginać na dolnym odcinku ok 10 mm pod naciskiem 10 kg.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
marcino2000 



Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 58
Skąd: Kraków



Wysłany: Pią Maj 22, 2009 08:21   

Odpowiedź konkret , tak precyzyjnej się nie spodziewałem, jeszcze raz dzięki!!
 
 
Yogi92 



Dołączył: 21 Gru 2014
Posty: 30



Wysłany: Czw Lut 19, 2015 11:38   

Da radę odświeżyć link sTERYD-a ? :D Albo zna ktoś nr katalogowe tych 2 pasków ?

Edit:

Znalazłem :) https://www.roverki.eu/po...ch-serii-k.html

"W silnikach serii K produkowanych po 95 roku są dwa paski klinowe: Pierwszy: Pasek do pompy wspomagania: 3PK760 Drugi: Pasek do alternatora i sprężarki klimatyzacji: 5PK1155 Pasek do alternatora (auta bez klimatyzacji): 5PK736 Warto jednak przy zakupie potwierdzić w katalogu rodzaj paska do swojego auta."
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200 98r] Jak zdjąć pasek od wspomagania, urwany pasek od a
Pat_ Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Pią Cze 03, 2011 08:36
PTE
Brak nowych postów R[220 SDI'97] pasek wieloklinowy
stan_w._j. Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sob Lis 03, 2007 12:40
Pyzdra
Brak nowych postów [R200 SDI]zerwany pasek wieloklinowy i klekotnie
alter6 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Czw Wrz 17, 2015 06:11
tuners
Brak nowych postów [R25 2.0 ITD 2000r] rolka napinająca pasek wieloklinowy
lardis Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Sob Kwi 24, 2010 13:41
lardis
Brak nowych postów [R220] spadł pasek wieloklinowy- pompa wspomagania padła
xlukaszx Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Czw Lut 07, 2013 08:27
chudson



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink