A czy miałeś tak, że jak było ciepło to było to słychać bardzo mocno a jak było zimno to wcale? I czy jak skręcam w prawo to znaczy, że do wymiany prawe łożysko czy lewe, czy oba dwa?
[ Dodano: Czw Cze 18, 2015 16:35 ]
No dziś mnie chyba coś strzeli...... Zamówiłem same łożyska ale okazało się że te gumy w poduszce są do kitu. Zamówiłem więc całe mocowania. Jak tarło tak trze. Teraz jest chłodno i daje a co będzie jak będzie gorąco. Za cholere nie mogę dojść co to. Dźwięk jakby z tej gumy co siedzi na drążku kierownicy ale żadne psikanie silikonem w spray nie pomaga. Kupe kase wsadziłem i zawód jak diabli. Macie może jakieś propozycje?? Nie słychać tego na zewnątrz tylko w środku. Normalnie dźwięk tarcia gumy a ja nie mogę się go pozbyć.
[ Dodano: Pią Cze 26, 2015 16:45 ]
Okazało się, że coś daje mi tak popalić w tej maglownicy. Auto miałem u góry i koleś trzymał ręką za nią i mówi że tam coś się dzieje. Nie dobrze. Cóż na razie bedę jeździł.
Hej witajcie mam takie pytanie czy można odkręcić te metalowe kółko co jest zakładane na poduszkę macpersona chodzi mi o przód. Bo zauważyłem że są założone odwrotnie niż trzeba a boję się że ja je odkręcę od poduchy to może coś się stać..... oczywiście chce je odkręcić na opuszczonym samochodzie
jeśli mówisz o łożysku tym, które jest na górze amortyzatora to niestety będziesz musiał wykręcić cały amortyzator a potem będziesz musiał użyć kompresora do sprężyn bo innaczej czarno to widzę
Witajcie.
Mam problem z cieknącym amortyzatorem. Dostanie nowych to żaden problem, wybrałem oryginały z sparts.
Zmienię przy okazji sprężyny, prawdopodobnie na Lojskfors czy jakoś tak.
Dalej pojawiają się wątpliwości, czy gniazdo amortyzatora też się wymienia?
Następnie wg tej strony https://rimmerbros.com/Item--i-GRID001542
potrzebne jest jeszcze:
łożysko RNR100060
guma izolująca RBC100130
I tu pojawia się problem, bo ta guma nigdzie nie jest dostępna. Kiedyś się pisało, że strzelające sprężyny to powszechny problem, jak w takim razie sobie z nim radziliście. Da się dopasować te elementy z jakiś bardziej popularnych marek?
Chcę mieć wszystko kompletne zanim oddam auto mechanikowi.
Łożyska mcphersona warto wymienić, bo kosztują niewiele (ok. 50zł za komplet).
Co do poduszek to ich stan da się określić dopiero po wyjęciu (u mnie np. prawa była w bardzo dobrym stanie, a lewa była bardzo mocno skorodowana od spodu i miała wyrwaną dolną tuleję - wcześniej nie dawała żadnych oznak uszkodzenia). Poduszki są w zestawach z łożyskami i za komplet wydasz 400-500zł.
Jak nie chcesz robić na raty to polecam iść na całość i wymienić co się da.
zgadza sie
Ja amortyzatory kupiłem sachs - ta sama cena co od sparts a przynajmniej wiem co mam. Kiedyś kupiłem termostat od sparts - dostałem zgodnie z opisem oryginał, były oznaczenia bmw. Po kilku latach znów kupiłem u nich termostat orginal miał być a dostałem jakiś no name bez żadnych oznaczeń. Pewnie z innym towarem robią podobnie - może nie najgorszej jakości towar, ktory nie ma nabitej firmy sprzedają jaki OEM
Co zrobić, nigdy nie wiadomo. Przynajmniej są gazowo-olejowe jak oryginały. Po prześledzeniu kilku wątków widziałem, że są chwalone za jakość pracy przez aktywnych użytkowników forum. Komuś trzeba zaufać
Dużo myślę, zależy też od sprężyn.
Pomógł: 54 razy Dołączył: 22 Maj 2008 Posty: 957 Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Nie Lip 07, 2019 02:09
Sprzedawcy niech lepiej nie wciskają kitu bo kiedyś na Forum była mowa o tym że na rynku nie dostanie się porównywalnych amorów z tymi pierwszego montażu. Każdy, choćby najdroższy zamiennik zamieniał moje auto w twardy kapeć albo okręt i nieraz dochodzę do wniosku że lepiej mi się jeździło na wychlapanych oryginałach niż na nowych amorach. Niestety coś trzeba wybrać.
W moim oryginały były olejowo gazowe delphi. Nie można dramatyzować ze zamienniki będą złe - sachs sa naprawdę super, nie czuje żadnej różnicy miedzy starymi oryginałami a nowymi sachs. Z tylu dałem KYB i są faktycznie twardsze niż oryginalne
...Przynajmniej są gazowo-olejowe jak oryginały....
Nie są jak oryginały, oryginały były olejowe.
Czy właśnie takie informacje przekazał Ci sprzedający?
Nie, takie informacje i wnioski wyciągnąłem z forum.
Edit:
Po wymianie przejechałem ok 250 km więc wnioski jakie się narzucają: jest super. Nierówności wybiera bardzo ładnie, nie jest sztywny ani miękki, tylko taki w punkt. Czuć z kolei trochę, że tył jest miększy i w momencie kiedy przejadę gładko przednią osią po dziurze to od tylnej osi delikatnie zabuja. Jakby teraz przyszło mi zmieniać tylne amortyzatory to wybrałbym taki sam zestaw, czyli "oem" z sparts i sprężyny Lesjofors.
W moim Rover 75 są bardzo podobne dźwięki z przodu jak na tym filmiku
(nie mój-mam nadzieje że autor się nie obrazi):
https://www.youtube.com/watch?v=d9jl8i9f1MY
jakby ktoś wrzucał ziemniaki do pustego wiadra Słychać tylko w środku auta.
Wymienione mam już do tej pory:
- gumy i łączniki stabilizatora
- tuleje wahaczy
Mechanicy twierdzą, że u mnie nic nie stuka i nie ma żadnych luzów.
Twierdzą że może to to, może tamto. Nie chce wymieniać czegoś sprawnego.
Czy rzeczywiście mogą to być łożyska/górne mocowania w amortyzatorach jak autor filmu wskazuje?
U nas to się chyba nazywa: ROVER 75 MG ZT PODUSZKA AMORTYZATORA ŁOŻYSKO PRZÓD
Mogę nagrać film jak stuka u mnie jeśli to coś pomoże.
Jak to zdiagnozować?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum