Forum Klubu ROVERki.pl :: [220 sdi ] auto przerywa podczas jazdy, dusi się;/
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[220 sdi ] auto przerywa podczas jazdy, dusi się;/
Autor Wiadomość
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Nie Sie 30, 2009 12:45   [220 sdi ] auto przerywa podczas jazdy, dusi się;/

witam mój problem polega na tym, że auto od jakiegoś czasu zaczeło przerywać podczas jazdy.... mianowicie jak by nie otrzymywało paliwa. co zauważyłem, to ze podczas tego przerywania gruszka przed filtrem paliwa zasysa sie do środka wiec pomyślałem ze należy wyczyścić zbiornik paliwa po uprzedniej wymianie wszystkich filtrów. W czwartek wyciągnąłem zbiornik paliwa okazało sie ze jest czysty wiec sprężarką udrożniłem wszystkie wężyki, lecz one nie były zapchane... Następnie skręciłem wszystko i wężykiem ominąłem ową gruszkę przed filtrem po odpaleniu auto chodziło dużo lepiej niż poprzednio lecz problemu do końca nie wyeliminowałem ponieważ nie tak często jak poprzednio ale auto nadal przerywa strasznie to przeszkadza np podczas wyprzedzania gdy jestem na lewym pasie a auto sie zadusi...;/ Co może być przyczyną tego przerywania?? dodam ze jakieś 2 miesiące temu miałem problem taki ze podczas ostrej jazdy wywalał bezpiecznik od pompy wtryskowej.... po kilku wymianach bezpiecznika problem ustał... co radzicie forumowicze??
pozdrawiam firq
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Sie 30, 2009 12:45   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Nie Sie 30, 2009 13:33   

W jakich warunkach przerywa?
Jakaś określona prędkość obrotowa?
Mocne wciśnięcie pedału gazu?
Silnik zimny/ciepły?
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Sie 30, 2009 23:48   

Firq, Zmniejsz sobie ciśnienie doładowania z powrotem na 1.2 bara :mrgreen:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
nicco_nuwai 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 07 Sty 2009
Posty: 172
Skąd: Władysławowo



Wysłany: Pon Sie 31, 2009 10:18   

witam!
moge podpowiedziec co dzialo sie u mnie.

auto przerywalo przy przyspieszaniu - obojetnie czy gwaltownym czy powolnym - po przekroczeniu 3tys obr, objaw byl dokladnie jak twoj - szarpniecie i dlawienie jak by odcinka paliwa - bardzo meczace przy przyspieszaniu. usterka bylo zapieczone ciegno upustowe turbo, po odblokowaniu auto idzie jednostajnie i rownomiernie nawet do czerwonego pola obrotow.

jednakrze pojawil sie nowy problem - delikatne poszarpywanie dokladnie przy 2tys obr, na kazdym biegu, okresli bym to mianem "wypadania zaplonu" - wystarczy podniesc predkosc obrotowa o 1 mala kreseczke na obrotosciomierzu (czyli nie do 2,5k obr) i szarpanie ustaje... tego nie udalo mi sie rozwiazac jak dotad.

mam nadzieje ze pomoglem
pozdr
 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Pon Sie 31, 2009 11:02   

nicco_nuwai napisał/a:
jednakrze pojawil sie nowy problem - delikatne poszarpywanie dokladnie przy 2tys obr, na kazdym biegu, okresli bym to mianem "wypadania zaplonu" - wystarczy podniesc predkosc obrotowa o 1 mala kreseczke na obrotosciomierzu (czyli nie do 2,5k obr) i szarpanie ustaje... tego nie udalo mi sie rozwiazac jak dotad.


Identyczne objawy jak u mnie. Przyczyna: przetarta i połamana wiązka pompy wtryskowej. Autko stoi u Mariusza i czeka na wyleczenie.
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pon Sie 31, 2009 12:03   

wiec tak wczoraj ledwo dojechałem do domu i juz klapa auto nie odpalilo... aktualnie siedzi u elektryka krórego nie ma do jutra i czeka na diagnoze ;]
Remi55, to nie wina turbawki i cisnienia 1.7 tylko chyba coś z pompą bo czyściłem zbiornik i wszystkie wężyki i nadal to samo...;/ chyba ze gdzieś weżyk jest dziurawy i łapie gdzieś powietrze.... spróbuje zapodać mu dziś paliwko bezpośrednio z bańki za filtrem i zobacze co się bedzie dziać... A co jeszcze zaobserwowałem... hmmm jak chwile pokrece autem to jak by odpalił ale nie moze wejsc na obroty i gaśnie...;/
praktis, w każdych warunkach on tak robił a o przyśpieszaniu zapomnij ;/
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Sie 31, 2009 22:55   

Firq, hmm.. jak gasnie to moze jednak cos z wiązkami moze byc :evil: Ja mam juz dosc grzebaniny kolo tych kabli, tydzień temu naprawiałem wiązek tylnej klapy (trzymała 2 lata na tasmie :razz: )

8 godzin zabieg trwał z lutowaniem tych kabelków :evil:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Wto Wrz 01, 2009 17:15   

Ufff i po problemie w sumie późno troche pisze bo auto do elektryka zawiozłem w poniedziałek rano i w poniedziałem juz nim jeździłem :D a jak juz opowiadam.
Elektryk kazał mi zostawić auto i jutro on to sprawdzi kompem bo dziś go nie ma na warsztacie i zosstawiłem mu to auto lecz w domu nie mogłem usiedzieć wiec przewertowałem tematy na temat przerywania gaśniecia itp itd Roverów :)
Po godzinie czytania wsiadłem w busa i pojechałem na podwórko owego nieobecnego elektryka. podniosłem maskę i postanowiłem sprawdzić wiązke pompy wtryskowej... po 10 min zeby dostać się tam poprzez węże od coolera i wyczeszczeniu wiązki kabli Eureka:)
Czarny kabelek z zielony paskiem naderwany i drugi tego samego koloru ścięty z jednej strony ze widać bylo go bez izolacji.... Więc wziołem izolacje wyczyściłem je raz jeszcze i zaizolowałem wsiadam w auto (chwila strachu) iiii.... zapalił na strzała i żadnego przerywania juz nie ma :D
Pssss a ja się tak męczyłem miesiąc czasu... zbiornik wyciagałe czyściłem weżyki wymieniałem paliwowe filtry itp... a to kabelek ale ważne ze usterka usunieta :)
Pozdrawiam i dzięki za pomoc :) Pkt lecą :)
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
praktis 



Pomógł: 55 razy
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 736
Skąd: Żyrardów



Wysłany: Wto Wrz 01, 2009 20:02   

:ok: Mój też już sprawny. Ta wiązka doprowadza mnie do szału :evil:
_________________
Kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle kle ...
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Wrz 01, 2009 20:59   

Firq, :brawo: :ok2: do git jak juz działa, no z tymi wiązkami to jest kłopot :mrgreen: Ale za to większa radocha jak sie naprawi samemu i znów działa :lol:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Wto Wrz 01, 2009 21:33   

Co do wiązki to ostatnio "znalazłem" ciekawostkę.
Wiadomo, szarpanie, gaśnięcie, check engine.
Wiązkę kiedyś całą z auta "wytargałem"- znalazłem dwa przetarcia.
Pół roku było OK.
Potem znowu, więc profilaktyczne czyszczenie kostek.
Pomogło na pół roku.Ale nie dawno powtórka z rozrywki i czyszczenie kostek nie pomogło.
Znalazłem ale na tych kablach co wychodzą z pompy.
Ciągnąc za przewody po kolei dwa się "wydłużyły", tzn izolacja przewodu się rozciągnęła-przerwany kabel w środku.
Polutowane kabelki i wszystko OK.
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Wrz 01, 2009 21:44   

Bo właśnie na kablach od pompy są największe problemy. Wiązka wiązką, ale nie zapominajmy, że za kostką do pompy też idą przewody i to one najczęściej się łamią. Niestety, problemem najważniejszym jest przenoszenie drgań silnika na przewody w okolicach łączenia kostek pompy i wiązki głównej. Po jakiej stronie powstaną uszkodzenia, to już kwestia szczęścia i przypadku.
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Wto Wrz 01, 2009 21:48   

Tylko, że te od pompy idą w grubej gumowej otulinie i gorzej się do nich dobrać bo te od kostki do reszty elementów to w peszlu idą.
 
 
xtek 



Pomógł: 16 razy
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 920
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Wrz 01, 2009 21:50   

Firq napisał/a:
przerywania gruszka przed filtrem paliwa zasysa


U mnie tez zasysalo gruche i blokowalo paliwo, krztusil sie silnik. Okazalo sie, ze zapchana byla grucha. Te 2 zaworki, ktore sa w gruszce - wejsciowy i wyjsciowy byly strasznie zapchane roznymi syfami. Wywalilem gruszke i jest OK ;)
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Wrz 01, 2009 21:51   

filo napisał/a:
Tylko, że te od pompy idą w grubej gumowej otulinie i gorzej się do nich dobrać bo te od kostki do reszty elementów to w peszlu idą.
Niestety tak, ale najczęściej łamią się zaraz za kostką.
 
 
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Wto Wrz 01, 2009 21:57   

xtek napisał/a:
Te 2 zaworki, ktore sa w gruszce - wejsciowy i wyjsciowy byly strasznie zapchane roznymi syfami.


Z ciekawości rozbierałem ją kiedyś i u mnie nie było w niej żadnego syfu nawet pomimo tego,że nieraz ze świecącą kontrolką rezerwy to i 90 km się zrobi.
Teraz jak ją naciskam to po dłuższym postoju jest miękka ale nie mam problemów.
 
 
thef 



Pomógł: 387 razy
Dołączył: 15 Mar 2007
Posty: 4424
Skąd: Oświęcim



Wysłany: Wto Wrz 01, 2009 22:05   

Jeżeli się zasysa gruszka, to tylko z powodu źle działającego zaworu zwrotnego. Zabrudzenia musiały by być wielkości ziaren słonecznika, żeby powodować takie objawy, skoro fi zaworu jest około 8 mm..
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZR] Silnik podczas jazdy przerywa.
Daethor Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Nie Lut 08, 2015 17:07
Yogi92
Brak nowych postów [R214si 98] auto zgasło podczas jazdy
rymutnh Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pią Mar 26, 2010 19:30
darek_wp
Brak nowych postów [R200 2.0 Sdi] Auto podczas jazdy nagle gaśnie i zapala
chozi Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Czw Kwi 22, 2010 00:16
Remigiusz
Brak nowych postów [r25 1.6] przerywa, dusi się, gaśnie
alexkret Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Pon Paź 22, 2012 23:31
R-200
Brak nowych postów [R220] przerywa i dusi się POMOCY !!!
Jacek11 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 16 Czw Paź 06, 2011 20:06
Remigiusz



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink