Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Czyżby turbina
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Czyżby turbina
Autor Wiadomość
jareklyson 



Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 15
Skąd: miasteczko W



Wysłany: Pią Wrz 24, 2010 20:28   [R75] Czyżby turbina
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2005

Witam

Mam problem prawdopodobnie z turbiną.

Jak odpalę swojego r75 to nie ma żadnego dymu silnik cyka aż miło jak stoi na jałowym nawet tego co wylatuje z rury nie widać natomiast zapach spali jest nieznośny.
Jak się rozgrzeje to też nic nie widać tylko czuć jak go prze gazuję to pojawi się biało niebieski dymek i znika to wszystko jak stoi.

Jak się przejechałem to kopci na biało-niebiesko jak lokomotywa, jak się zatrzymałem to to nadal tak kopcił z wydechu kapał czarny olej (nie lał się) spadły z 2-3 czarne krople pochodził na jałowym wydmuchał biało-niebieski dym po czym znowu czystko. jednak nie słyszę gwizdania turbiny tak jak w innych nowych dieselch tylko szum, jak się lepiej wsłuchać to jest delikatny pogwizd turbo ale jest mocno zagłuszany przez szum.

Proszę o pomoc
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Pon Lis 22, 2010 18:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Wrz 24, 2010 20:28   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Pią Wrz 24, 2010 20:42   

http://forum.roverki.eu/v...p=494721#494721 - Intercooler
 
 
jareklyson 



Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 15
Skąd: miasteczko W



Wysłany: Pią Wrz 24, 2010 21:48   

dziękować jutro postaram się uszczelnić intercooler i zajrzeć w odmę o efektach napiszę
 
 
mocu 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 208
Skąd: Jastrzębie Z



Wysłany: Sob Wrz 25, 2010 12:21   

wyjmij bagnet oleju i na włączonym silniku sprawdź, czy nie pluje z otworu olejem. Ewentualnie zobacz czy nie dmucha zbytnio po zdjęciu korka wlewu oleju. Jeśli tak to wiadomo, odma. Może wystarczy ją przeczyścić. Ja miałem podobnie ale w ciężarówce. Czterokrotnie jechałem z turbiną na serwis, a wystarczyło wymienić filtry odmy.
_________________
teraz 75 cdt, wcześniej 216 SE i 214 Si może kiedyś jagular... :)
 
 
damianz11 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Kwi 2009
Posty: 229
Skąd: Chełm



Wysłany: Sob Wrz 25, 2010 23:04   

Intercooler oczywiście umyj nafta i wysusz przed założeniem. Rurki do turbo też.

[ Dodano: Sob Wrz 25, 2010 23:04 ]
Lecz lepiej sprawdź najpierw czy nie ma w nich oleju.
 
 
jareklyson 



Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 15
Skąd: miasteczko W



Wysłany: Sob Paź 02, 2010 19:49   

wymieniłem interlcooler bo był pęknięty plastik po stronie kierowcy od rury która wchodzi do EGR i wyczyściłem odmę. Przejechałem się Nadal dymi ale trochę mniej.
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Sob Paź 02, 2010 20:11   

jareklyson napisał/a:
Nadal dymi ale trochę mniej.
Odepnij przepływomierz. Zobaczysz co się będzie dziać. http://forum.roverki.eu/v...p=516318#516318 oraz sprawdź w jakim jest stanie filtr powietrza.
 
 
jareklyson 



Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 15
Skąd: miasteczko W



Wysłany: Nie Paź 03, 2010 16:25   

Zapomniałem dodać że dym jest nadal biały z lekkim odcieniem niebieskiego ale przeważa biel. Pojawia się przy obciążonym silniku (jazda) natomiast na postoju jak przetrzyma się na 3500 obr. po czym odpuszczam postoi trochę na wolnych obrotach wydmucha i czysto.

A i jeszcze jedno pytanie jakie jest turbo w R75 2.0 cdti po 05r ze zmienną geometrią czy bez
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Nie Paź 03, 2010 19:17   

jareklyson napisał/a:
A i jeszcze jedno pytanie jakie jest turbo w R75 2.0 cdti po 05r ze zmienną geometrią czy bez
Bez zmiennej geometrii łopatek. Temat poruszany http://forum.roverki.eu/v...p=465415#465415
 
 
jareklyson 



Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 15
Skąd: miasteczko W



Wysłany: Wto Paź 05, 2010 11:09   

Cytat:
jareklyson napisał/a:
A i jeszcze jedno pytanie jakie jest turbo w R75 2.0 cdti po 05r ze zmienną geometrią czy bez
Bez zmiennej geometrii łopatek. Temat poruszany http://forum.roverki.eu/v...p=465415#465415


Dziękować za info

Natomiast co z tym siwym dymem i zapachem czy to z wydechu już idzie i musi się wypalić czy jak :?:
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Paź 05, 2010 11:54   

jareklyson napisał/a:
Natomiast co z tym siwym dymem
Co z filtrem powietrza?

EDIT: Czy nie ubywa delikatnie płynu chłodzącego?

jareklyson napisał/a:
i zapachem
Zapach prawdopodobnie z katalizatora. Mam podobnie czasami.
Ostatnio zmieniony przez apples Wto Paź 05, 2010 13:13, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Wto Paź 05, 2010 12:11   

apples napisał/a:
Zapach prawdopodobnie z katalizatora. Mam podobnie czasami.
z katalizatora? chodzi o taki bardzo intensywny zapach spalin? u mnie wali jak z chlewu jakiegoś :mrgreen: ale dymka nie puści
 
 
 
apples 




Pomógł: 564 razy
Dołączył: 27 Mar 2009
Posty: 5678



Wysłany: Wto Paź 05, 2010 13:13   

kris-tofer napisał/a:
z katalizatora? chodzi o taki bardzo intensywny zapach spalin?
Tak. Katalizator może stracił już swoje właściwości redukcji "spalin", stąd ten zapach.

Może wypowie się jakiś spec od katalizatorów lub diagnosta. :wink:
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Wto Paź 05, 2010 13:24   

apples napisał/a:
Tak. Katalizator może padł.
taaa od razu :D

najwyżej dostanie z pręta w środek i po sprawie, będzie bez kata :D
 
 
 
jareklyson 



Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 15
Skąd: miasteczko W



Wysłany: Wto Paź 19, 2010 21:17   

apples napisał/a:
Co z filtrem powietrza?

EDIT: Czy nie ubywa delikatnie płynu chłodzącego?


Filtr jest spoko ale zobaczę czy coś się zmieni jak go zdejmę.

A co do płyny chłodzącego to ciężko wyczuć bo samochód od momentu usterki stoi w garażu.

[ Dodano: Sob Paź 09, 2010 10:44 ]
Podjechałem na kompa
pokazało że mam uszkodzony czujnik CKP z tego prawdopodobnie jest niebieska chmurka bo odpowiada on za kont wtrysku. A turbina jest podobno chłodzona cieczą i trzeba ją przejrzeć

[ Dodano: Wto Paź 19, 2010 21:17 ]
wyjąłem turbo i nie jest ono chłodzone żadną cieczą, zaniosłem do człowieka i powiedział że mogę od niej się odczepić bo jest w bdb stanie.

Jakieś pomysły
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] czyżby immobilizer?
markozalko Rover serii 75, MG ZT 2 Sro Maj 23, 2012 14:54
markozalko
Brak nowych postów [R75] Czyżby to półoś?
markozalko Rover serii 75, MG ZT 15 Wto Gru 06, 2011 17:40
markozalko
Brak nowych postów [R75] Czyżby przegub ?
nitta Rover serii 75, MG ZT 15 Czw Lip 30, 2009 11:32
nitta
Brak nowych postów [R75] czyżby koniec skrzyni??
borsuk88 Rover serii 75, MG ZT 9 Sro Sty 15, 2014 20:48
borsuk88
Brak nowych postów [R75] Turbina
grota10 Rover serii 75, MG ZT 13 Czw Lip 16, 2009 09:15
szoso



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink