Forum Klubu ROVERki.pl :: LPG - kolejna odsłona wg Auto Świata
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
LPG - kolejna odsłona wg Auto Świata
Autor Wiadomość
Mayson 




Dołączył: 03 Gru 2001
Posty: 1115
Skąd: DE

Rover 600

  Wysłany: Czw Lis 04, 2010 12:01   LPG - kolejna odsłona wg Auto Świata

Auto Świat wywołuje burzę w szklance wody, publikując materiały typu:

http://www.auto-swiat.pl/...est-ekologiczne
http://moto.wp.pl/kat,236...,wiadomosc.html

Natomiast zwolennicy LPG ripostują artykułami, jak np.:

http://moto.wp.pl/kat,236...,wiadomosc.html
http://www.autoflesz.pl/artykuly/6152,*Autogaz_byl_paliwem_ekologicznym_ale_juz_nie_jest*_prawda_czy_falsz.html
(cały link trzeba skopiować do przeglądarki, bo rozjeżdża się)

Naprawdę fajnie się to czyta; mamy przedstawione argumenty obu stron - przeciwników i zwolenników - mamy świetne zbijanie argumentacji oponenta i kupę nieznanych informacji dotyczących LPG... a wnioski niech każdy wyciągnie sobie sam :]
_________________
Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lis 04, 2010 12:01   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Lis 04, 2010 12:21   

No cóż... AutoŚwiat to taki trochę tabloid motoryzacyjny. ;)

A tu ewidentnie mamy artykuł "z tezą" - pomijając już dane i sposób prezentacji, to powoływanie się w sąsiednich akapitach na "najnowsze auta" i dane z 2004 roku jest dość zabawne... ;)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
borsi 




Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 747
Skąd: Poznań Koło

Rover 400

Wysłany: Czw Lis 04, 2010 12:21   

od nowego roku podwyzka akcyzy na LPG ?
ech no i tak bedę jeździł na Podtlenku :P
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
sobrus 




Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Lis 04, 2010 12:30   

Pewnie tak, niedawno wzieli się za diesla, to teraz LPG.

Rząd nie byłby sobą, gdyby nie pobił jakiegoś rekordu w wysokości podwyżek.
Naturalnie wszystkich poza podwyżkami płac.
 
 
Mayson 




Dołączył: 03 Gru 2001
Posty: 1115
Skąd: DE

Rover 600

Wysłany: Czw Lis 04, 2010 12:40   

maciej napisał/a:
A tu ewidentnie mamy artykuł "z tezą"

Dokładnie o to chodzi... AŚ nawet się z tym nie kryje.
_________________
Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
 
 
 
dobryziom 




Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Czw Lis 04, 2010 13:01   

ja tam nie znam się na gazie ale wiem ze we Włoszech gdzie rząd refundował 50% kosztu instalacji ( z pobudek ekologicznych) zostało to obecnie zaprzestane...
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Lis 04, 2010 13:07   

dobryziom, tylko pytanie kiedy i dlaczego, bo może to kryzys albo inne powody. ;)
Może Berlusconi na imprezy kieszonkowego potrzebował... ;)

Trzebaby sprawdzić jak to teraz jest w UK, bo kiedyś to chyba nawet 75% refundowali.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
dobryziom 




Dołączył: 10 Maj 2007
Posty: 2528
Skąd: WWA

Rover Coupe

Wysłany: Czw Lis 04, 2010 13:46   

maciej napisał/a:
dobryziom, tylko pytanie kiedy i dlaczego, bo może to kryzys albo inne powody. ;)
Może Berlusconi na imprezy kieszonkowego potrzebował... ;)

Trzebaby sprawdzić jak to teraz jest w UK, bo kiedyś to chyba nawet 75% refundowali.


tego Maćku nie wiem aż taka nie interesuje się gazem przynajmniej na razie :)
_________________
Tomcata na części info na PW
 
 
 
sobrus 




Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 1525
Skąd: Lublin



Wysłany: Czw Lis 04, 2010 13:49   

Przede wszystkim z UK pojazdy z LPG zwolnione sa z jakiejs tam opłaty ekologicznej przy wjeżdżaniu do miasta. Nie pamietam szczegółów ale nie jest ona niska.

Ja nawet nie chce żeby rząd mi coś refundował, niech sie cmokną. Ale przynajmniej niech nie dowalają kolejnych haraczy, jak na przykład dodatkowa opłata przy przeglądzie.
Za co ta opłata? Przecież mechanik nawet nie zerknie na instalacje! Jeżeli juz za coś płace, a to jest całkiem sporo - to chce wiedzieć PO CO?

Nie wystarczy że musze płacić za przeglądy instalacji, filtry regulacje itd? Przeciez to wszystko jest i tak obłożone podatkiem.

Zdziercy i tyle, wiecznie im malo. Niech nie kupują nowych samolotów dla rządu. Jak taka bida to niech zapierdzielają motolotniami!
 
 
zuber84cool 




Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 899
Skąd: Zewsząd

Rover 600

Wysłany: Czw Lis 04, 2010 14:07   

Jeśli silnik skonstruowano do pracy na benzynie to ma jeździć na benzynie, gaz jest tak samo nieekologiczny jak benzyna a nawet szkodliwy jeśli chodzi o samą jednostkę napędową co przyczynia się do większych kosztów późniejszych napraw, poza tym samochody z instalacją LPG zwykle są częściej eksploatowane i częściej ulegają drobnym awariom a co za tym idzie, koszty utrzymania nie zawsze muszą być niższe niż utrzymanie samochodu bez LPG, gaz jest po prostu tańszy, ot tyle.
_________________
JDM OPTION | Cultstyle.pl
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Lis 04, 2010 14:55   

zuber84cool, ale piszesz tak, bo masz takie doświadczenia, ktoś Ci to opowiedział, czy tak wymyśliłeś, bo napisałeś coś bez żadnego uzasadnienia? ;)

Przeczytałeś podane artykuły, i podane w nich dane co do ekologiczności i ilości szkodliwych substancji powstających przy spalaniu różnych paliw?

A wpływ na silnik... O tym można długo. :D

Co do teorii to oczywiście, że są pewne różnice w spalaniu (szybkość spalania, własności smarne oraz chłodzące paliwa itp) - można by długo dyskutować i chyba nie mamy dostatecznej wiedzy nt. silników spalinowych, żeby taka dyskusja miała sens. ;)

Ja jestem "praktykiem LPG" i jakoś tych wyższych kosztów nie widzę - nie miałem nigdy awarii silnika spowodowanej przez LPG i żaden mój silnik nie musiał być naprawiany/remontowany/wymieniony z tego powodu, a jakby policzyć to auta w mojej rodzinie w ciągu ostatnich 8 czy 9 lat przemierzyły co najmniej 370 tysięcy km na LPG i były/są to auta od FSO 125p 1.5 ME po salonową Octavie z instalacją firmowaną przez Skodę.

Przy średniej oszczędności 20 zł na 100 km wychodzi mi, że do spółki z ojcem wydaliśmy na paliwo jakieś 74 000 zł mniej niż gdybyśmy ten sam dystans pokonali na benzynie. ;)

W sumie koszty instalacji w kolejnych autach to około 14 000, dodatkowych przeglądów (instalacji oraz wyższej ceny przeglądu rejestracyjnego) około 3 000 zł, dodatkowych wymian świec i przewodów około 2000 zł, to jakbym nie liczył nadal zostaje mi 55 000 zł na wymiany tych zniszczonych silników, czego nigdy robić nie musiałem, a nie sądzę również, żebym takie pieniądze wydał na bieżące utrzymanie spowodowane większymi przebiegami spowodowanymi tym, że "mam taniej". ;)

Oczywiście, gdybym miał auto na benzynę to bym nim mniej jeździł, bo żałowałbym pieniędzy na paliwo, to na pewno było by jeszcze taniej, ale czy o to chodzi w posiadaniu auta? ;)

Chyba nie... :D

Dobra, nieważne, bo znów wyjdzie z tego dyskusja ideologiczna typu "gaz do zapalniczek". ;)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
zuber84cool 




Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 899
Skąd: Zewsząd

Rover 600

Wysłany: Czw Lis 04, 2010 15:34   

maciej, piszę tak z doświadczenia, w domu są 3 samochody w tym 2 z LPG, naturalnym jest że samochód na benzynie jeździ mniej, tata ma VW Jette Automat wersja USA, 3 albo 4 razy był holowany do najbliższej sprawdzonej stacji, gdyż samochód odmówił współpracy gdzieś w drodze a to raz z powodu LPG a to znowu elektryka itd. i dopóki nie włożył odpowiedniej kwoty w to auto, to takie sytuacje były niemal normą. Poza tym nie od dziś wiadomo, że gaz niema zbawiennych właściwości tak dla silnika jak i dla środowiska, co innego jeśli chodzi o kieszeń właściciela a i to czasem nie zawsze. Żeby nie było :smile: , nie mam nic przeciwko LPG, wyrażam tylko swoje zdanie, dla mnie jest on tylko po prostu tańszy od benzyny i tyle, żadnych innych argumentów nie widzę.
_________________
JDM OPTION | Cultstyle.pl
 
 
 
Mayson 




Dołączył: 03 Gru 2001
Posty: 1115
Skąd: DE

Rover 600

Wysłany: Czw Lis 04, 2010 15:38   

sobrus napisał/a:
Ja nawet nie chce żeby rząd mi coś refundował, niech sie cmokną. Ale przynajmniej niech nie dowalają kolejnych haraczy, jak na przykład dodatkowa opłata przy przeglądzie.
Za co ta opłata? Przecież mechanik nawet nie zerknie na instalacje! Jeżeli juz za coś płace, a to jest całkiem sporo - to chce wiedzieć PO CO?

Nie wystarczy że musze płacić za przeglądy instalacji, filtry regulacje itd? Przeciez to wszystko jest i tak obłożone podatkiem.

Też mnie to irytuje. Ale gdy zrobię sobie wyliczenie, jak maciej powyżej, ile jest oszczędności w zł na paliwie, przez cały żywot każdego auta z LPG w rodzinie... humor mi się poprawia :cool: W przypadku TYLKO obecnego R600, wychodzi oszczędność kilkanaście tysięcy złotych, na przestrzeni 2,5 roku. Nie liczę poprzednich 3 aut z LPG. Do tego na LPG mój egzemplarz zrobił już 100kkm, i przy regulacji luzów zaworowych i wymianie uszczelki pod zaworami i głowicą, mechanik sprawdził gniazda zaworowe, wynik: silnik zdrowy :smile:

sobrus, przelicz to sobie i uśmiech sam Ci wyskoczy na twarzy, hehe :grin:
_________________
Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Lis 04, 2010 15:57   

zuber84cool napisał/a:
maciej, piszę tak z doświadczenia, w domu są 3 samochody w tym 2 z LPG, naturalnym jest że samochód na benzynie jeździ mniej, tata ma VW Jette Automat wersja USA, 3 albo 4 razy był holowany do najbliższej sprawdzonej stacji, gdyż samochód odmówił współpracy gdzieś w drodze a to raz z powodu LPG a to znowu elektryka itd. i dopóki nie włożył odpowiedniej kwoty w to auto, to takie sytuacje były niemal normą.

Tylko pytanie kto i za ile zakładał instalację, bo skoro piszesz, że działo się to "dopóki nie włożył odpowiedniej kwoty" to świadczyć może o tym, że on lub poprzedni właściciel przyoszczędził na instalacji i na zakładzie, który ją zakładał - instalacja była albo niepasującą do auta albo źle założona.

Ja teraz do R416 założyłem instalację za 2700 zł w jednym z droższych warsztatów Wawie i czekałem na nią miesiąc, ale wiem, że problemów nie będzie. ;)

Podobnie było z wszystkimi poprzednimi autami - albo ja wybierałem zakład i instalację albo były to instalacje "fabryczne".
zuber84cool napisał/a:
Poza tym nie od dziś wiadomo, że gaz niema zbawiennych właściwości tak dla silnika

Konkrety, napisz konkrety, bo "nie od dziś wiadomo" to żaden argument - komu wiadomo? na jakiej podstawie?

Ja np. nie lubię się powoływać na to, bo to właśnie mało konkretne, ale osobiście znam co najmniej dwóch mechaników, który mówili mi, a na forum chyba AndrewS też pisał, że się spotkał z taką opinią, że silniki eksploatowane na LPG po dłuższym okresie wyglądają lepiej niż benzynowe - mniej nagarów itp.

Jeśli piszesz o "wypalonych gniazdach" itp, to powtarzasz legendy spowodowane niewłaściwą instalacją albo próbami zaoszczędzenia "jeszcze pół litra" na siłę.
zuber84cool napisał/a:
jak i dla środowiska,

Czy przeczytałeś artykuły powyżej?

Normy zawartości siarki w benzynach bezołowiowych, ilość CO2 powstałą w spalaniu na 100 km?

A może masz jeszcze jakieś inne dane?

Przepraszam, ale dla mnie "argumenty" takie jak "nie od dziś wiadomo" nic nie znaczą.

Skoro wątek zaczął się od konkretnych artykułów powołujących się na takie, czy inne badania, to jeśli masz konkrety, to je napisz, a jeśli nie, to wprost napisz, że tak Ci się tylko wydaje, bo tylko zaciemniasz obraz.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
_papa_ 




Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 424
Skąd: Płock

Rover 600

Wysłany: Czw Lis 04, 2010 17:11   

Popieram i macieja i maysona. Winę za złe doświadczenia z lpg należy zwalać na
speca który to montował albo brak odpowiedniej wiedzy(nieświadomości) użytkownika. Instalacja sama w sobie niczemu nie szkodzi pod warunkiem właściwego założenia i eksploatacji i pretensje o awarię można mieć tylko do swojego lenistwa, bądź niewiedzy. tak to widzę.
A poza tym to uważam, że im więcej szumu wokół lpg i negatywnych głosów tym mniej użytkowników. A jak mniejszy popyt tym niższa cena. Dlatego niech sobie krzykacze i awanturnicy krzyczą a jeździjmy na tanim paliwku i bądźmy zadowoleni.....
także krzyczmy razem gaz do zapalniczek, gnojówka do traktorów, a benzyna dla vipów!!! :rotfl:
 
 
 
Harry 


Członek Zarządu


Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Czw Lis 04, 2010 18:43   

z tego co kojarzę (mogę być w błędzie) to gaż ma chyba wyższą temp. spalania i porostu później tłok się wypala lub zawór, ale nie pamiętam dokładnie
 
 
 
robo 




Dołączył: 07 Gru 2009
Posty: 213
Skąd: Poznań



Wysłany: Czw Lis 04, 2010 18:58   

zuber84cool, to ja Ci się pochwalę dla równowagi swoimi doświadczeniami. Jeździłem przez 8 lat Chevroletem Corsicą, które to nowe było sprzedane w 1993 roku pierwszemu właścicielowi w Holandii z instalacją gazową. Przez te 8 lat eksploatacji auto nie zawiodło mnie ani razu mimo tankowania gazu różnej jakości w przypadkowych stacjach. Auto sprzedałem z przebiegiem 480 tys. km bez absolutnie żadnych oznak zużycia jednostki napędowej. Uważam, że między bajki można włożyć historie o szybkim zużywaniu silnika przez zasilanie LPG.
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4528
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Lis 04, 2010 19:03   

Harry, właśnie o tym piszę.

To są "urban legends" jeśli chodzi o auta i LPG i wzięły się z dwóch powodów.

1. Rzeczywiście w przypadku silników na benzynę ołowiową (nieprodukowanych na zachodzie chyba od 1986, a w Polsce od 1992 roku) występował problem za miękkich gniazd zaworowych. W przypadku benzyny bezołowiowej te parametry są ztcw na tyle podobne, że problem przestał występować (znam silniki mające przehulane po 150 i więcej tys. km na LPG, a z zaworami i gniazdami problemów nie miały).

2. Ten sam efekt może wystąpić w przypadku spalania za ubogiej mieszanki, dlatego napisałem:
Cytat:
Jeśli piszesz o "wypalonych gniazdach" itp, to powtarzasz legendy spowodowane niewłaściwą instalacją albo próbami zaoszczędzenia "jeszcze pół litra" na siłę.

Otóż zubażanie mieszanki to taka metoda obniżania spalania i jak ktoś nie ma pojęcia, że uboga mieszanka spala się w wyższej temperaturze to rzeczywiście tak się to może skończyć. Ale to nie jest kwestia LPG, tylko głupoty/niewiedzy użytkowników - jeśli zubożysz w ten sam sposób mieszankę benzynową to będziesz miał takie same efekty.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
keczu 




Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 1141
Skąd: Ostroleka/Dublin



Wysłany: Czw Lis 04, 2010 20:38   

maciej napisał/a:
tabloid


Ok, sprawdzilem co to znaczy. :razz:
maciej napisał/a:
No cóż... AutoŚwiat to taki trochę tabloid motoryzacyjny.

I masz racje. Kupowalem Auto Swiat od 1995r. i widzialem wiele artukulow ,testow ,reportarzy itp. ktore sa nie prawdziwe lub zaprzeczaja temu co napisali rok wczesniej. O olejach np. ze nie mozna mieszac ze soba ,a ostatnio juz pisali ze mozna (akurat to prawda) .Z LPG to samo. Testy nowych aut to przedruk z niemieckiej prasy, nawet nie siedzieli w tych autach, a artykuly uzywane to tylko co na szybko przeczytaja na forach roznych marek. Np. pare wydan temu o R25. I mnostwo bzdurnych artykolow np. "jak przygotowac auto do zimy" tak jakby kazdy przed pierwsza zima co roku stawal. :rzyga: Tesciowa mi teraz wysyla co tydzien (cudowna kobieta :razz: ) to nawet nie czytam tylko przekartkuje jak siedze w :wc: . Pozdr.
 
 
Mayson 




Dołączył: 03 Gru 2001
Posty: 1115
Skąd: DE

Rover 600

Wysłany: Czw Lis 04, 2010 23:53   

Z tym tabloidem to racja. O wiele rzetelniejszy jest "Motor". Niestety, AŚ ma ogromny nakład, mnóstwo ludzi czerpie stamtąd wiedzę motoryzacyjną, więc niestety: tabloid opiniotwórczy. Potem ciężko wyprostować niektóre lansowane herezje.
_________________
Lincoln Continental `77 *** M-B 320E *** M-B E500
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Najmocniejsze auto świata ?
1,4 16V a 14razy więcej niż nasze :)
kzrr Offtopic 4 Czw Mar 26, 2009 10:44
PTE
Brak nowych postów Pożyteczna zabawa, odsłona 7
kasjopea Offtopic 3077 Pią Sie 05, 2016 23:12
maniaq
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Pożyteczna zabawa, odsłona 6
sTERYD Offtopic 2147 Nie Cze 13, 2010 23:07
sTERYD
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [ Ankieta ] Jan Bąk donoszący na Thrillco - odsłona 2
kasjopea Offtopic 86 Sro Gru 02, 2009 22:38
maciej
Brak nowych postów BMW kontra reszta świata ;)
maciej Offtopic 49 Pon Paź 18, 2010 18:49
Oskar



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink