Forum Klubu ROVERki.pl :: [R 200/25/ZR] Wymiana nagrzewnicy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Udostepnij na Facebook [R 200/25/ZR] Wymiana nagrzewnicy
Autor Wiadomość
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2123
Skąd: Bytom

Rover 200


Wysłany: Pią Gru 03, 2010 12:49   [R 200/25/ZR] Wymiana nagrzewnicy
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie

Witam. Mam takowy problem, że po wymianie termostatu dalej w aucie wieje chłodem.

Do wymiany już została tylko nagrzewnica - koszt zakupu nie jest istotny. Chodzi o wymianę, bo mechanicy nie chcą się tego podjąć. Nie wiedzą co i jak itp.

Gdzie jest nagrzewnica w R200 (pewno w R25 i ZR w tym samym miejscu) ?

Jak ją wymienić? jak sprawdzić czy działa? Czym ewentualnie płukać

[ Dodano: Pią Gru 03, 2010 12:49 ]
i moje ulubione foto może coś pomże

 
 
SPAMU¦







Wysłany: Pią Gru 03, 2010 12:49   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Chris83 




Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sie 2009
Posty: 262
Skąd: Grudziądz

Rover 25


Wysłany: Pią Gru 03, 2010 13:13   

W R25 iDT pod nogami pasażera.
looknij np:
http://www.filtron.pl/katalog/instrukcje/1082k.pdf
_________________
Pozdrawiam!
 
 
szoso 
Klubowicz





Pomógł: 423 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6134
Skąd: Ostrołęka

Rover 400


Wysłany: Pią Gru 03, 2010 13:35   

Chris83, chodzi o nagrzewnicę a nie o wentylator nawiewu, który jest pod nogami pasażera
nagrzewnica jest za panelem środkowym, tak jak wychodzą rurki pod maską z grodzi
_________________
Zanim zadasz pytanie, użyj funkcji szukaj i przeczytaj techniczny FAQ.
Nie udzielam pomocy na pw! Masz problem? Pisz na forum!

Szanuj moderatora swego bo możesz mieć gorszego!
pozdrawiam Krzysiek
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2123
Skąd: Bytom

Rover 200


Wysłany: Pią Gru 03, 2010 13:44   

to żeby ją wymienić trzeba kokpit cały ściągać.... ? :shock:
 
 
szoso 
Klubowicz





Pomógł: 423 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6134
Skąd: Ostrołęka

Rover 400


Wysłany: Pią Gru 03, 2010 13:47   

memphisto napisał/a:
to żeby ją wymienić trzeba kokpit cały ściągać.... ? :shock:

na to wygląda, w każdym aucie tak jest, dostęp do nagrzewnicy jest ciężki i pracochłonny
możesz ewentualnie ją przepłukać odłączając przewody z płynem bez jej demontażu
nie stosowałeś uszczelniaczy układu chłodzącego?
_________________
Zanim zadasz pytanie, użyj funkcji szukaj i przeczytaj techniczny FAQ.
Nie udzielam pomocy na pw! Masz problem? Pisz na forum!

Szanuj moderatora swego bo możesz mieć gorszego!
pozdrawiam Krzysiek
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2123
Skąd: Bytom

Rover 200


Wysłany: Pią Gru 03, 2010 14:03   

szoso420 napisał/a:
nie stosowałeś uszczelniaczy układu chłodzącego?


3 sztuki wlałem w okresie 1,5mc... :cry:

[ Dodano: Pią Gru 03, 2010 14:03 ]
szoso420 napisał/a:
możesz ewentualnie ją przepłukać odłączając przewody z płynem bez jej demontażu


a da się sprawdzić, czy to ona winna czy termostat? bo dziś ma do mnie przyjść termostat WAXTAT ten co ponoć oryginalnie montowali w naszych R

Da się jakoś ocenić jej sprawność palcami pomacac lub coś?
 
 
szoso 
Klubowicz





Pomógł: 423 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6134
Skąd: Ostrołęka

Rover 400


Wysłany: Pią Gru 03, 2010 14:10   

memphisto napisał/a:
3 sztuki wlałem w okresie 1,5mc... :cry:

tyle razy mówiłem, ostrzegałem przed tymi specyfikami a Ty zastosowałeś aż 3
skoro wymieniałeś termostat to raczej nie jego wina
przyczyną jest zamulenie nagrzewnicy uszczelniaczami, ciekawe co jest w chłodnicy
_________________
Zanim zadasz pytanie, użyj funkcji szukaj i przeczytaj techniczny FAQ.
Nie udzielam pomocy na pw! Masz problem? Pisz na forum!

Szanuj moderatora swego bo możesz mieć gorszego!
pozdrawiam Krzysiek
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2123
Skąd: Bytom

Rover 200


Wysłany: Pią Gru 03, 2010 14:31   

szoso420 napisał/a:
ciekawe co jest w chłodnicy


wlałem 3x uszczelniacz bo ciekła chłodnica

w końcu wymieniłem więc chłodnica jest nówka, termostat nówka

Zostaje nagrzewnica.

Jak sprawdzić czy dobrze grzeje? czytałem, że dolny wąż powinien być gorący a górny jak jest zimny to czops i nagrzewnica do płukania/wymiany tak ?
 
 
szoso 
Klubowicz





Pomógł: 423 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6134
Skąd: Ostrołęka

Rover 400


Wysłany: Pią Gru 03, 2010 14:32   

memphisto napisał/a:
czytałem, że dolny wąż powinien być gorący a górny jak jest zimny to czops i nagrzewnica do płukania/wymiany tak ?

jeśli mowa o wężach nagrzewnicy to tak
_________________
Zanim zadasz pytanie, użyj funkcji szukaj i przeczytaj techniczny FAQ.
Nie udzielam pomocy na pw! Masz problem? Pisz na forum!

Szanuj moderatora swego bo możesz mieć gorszego!
pozdrawiam Krzysiek
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2123
Skąd: Bytom

Rover 200


Wysłany: Pią Gru 03, 2010 14:37   

a one wchodzą do ściany grodziowej i wychodzą tak?

a jak sprawdzić działanie termostatu, czy od razu nie daje dużego obiegu?

Jak równocześnie nagrzewa się dolny wąż chłodnicy i górny to termostat kaput i od razu jest duży obieg przez co może nie wiać ciepło ?
 
 
szoso 
Klubowicz





Pomógł: 423 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6134
Skąd: Ostrołęka

Rover 400


Wysłany: Pią Gru 03, 2010 14:45   

memphisto napisał/a:
a one wchodzą do ściany grodziowej i wychodzą tak?

masz dwie rurki, jedną płyn wchodzi a drugą wychodzi z nagrzewnicy
kiedyś w innym aucie płukałem ją wężem ogrodowym w zimę jak było co najmniej 0*, podłączyłem wąż z wodą a drugi wąż żeby woda szła poza auto, trochę pomogło ale najlepiej zastosować jakiś odkamieniacz i wlać do nagrzewnicy
_________________
Zanim zadasz pytanie, użyj funkcji szukaj i przeczytaj techniczny FAQ.
Nie udzielam pomocy na pw! Masz problem? Pisz na forum!

Szanuj moderatora swego bo możesz mieć gorszego!
pozdrawiam Krzysiek
 
 
stapry 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 21
Skąd: aleksandrów kujawski




Wysłany: Sob Gru 04, 2010 14:44   

memphisto napisał/a:

a jak sprawdzić działanie termostatu, czy od razu nie daje dużego obiegu?

Jak równocześnie nagrzewa się dolny wąż chłodnicy i górny to termostat kaput i od razu jest duży obieg przez co może nie wiać ciepło ?


Witam,

przy sprawnym termostacie po nagrzaniu silnika wąż powrotny z nagrzewnicy powinien być zimny. Powinien on łapać temperaturę dopiero przy otwieraniu się termostatu (ok 80 kilka C przy wejściu płynu do silnika). Przy obecnych warunkach powinno się to dziać po długim czasie.
Jakie masz zamontowane obejście nagrzewnicy? Zwykłą zwężkę czy tą ciśnieniową od SAABa?
U mnie posypała się ta ciśnieniowa - miałem problem z odpowietrzeniem nagrzewnicy - więc wyjąłem zwężkę, zapchałem ją i włożyłem spowrotem. Teraz mały obieg biegnie wyłącznie przez nagrzewnicę - dzięki czemu w końcu udało mi się ją odpowietrzyć i wszystko hula.
Trzeba tylko pamiętać żeby nadmuch był zawsze na "hot", ew. wywalić zawór i zastąpić rurką.


Najpierw warto a nawet należy sprawdzić drożność nagrzewnicy.
 
 
szoso 
Klubowicz





Pomógł: 423 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6134
Skąd: Ostrołęka

Rover 400


Wysłany: Sob Gru 04, 2010 14:48   

nagrzewnica jest w krótkim obiegu więc nie jest uzależniona od termostatu
stapry napisał/a:
ew. wywalić zawór i zastąpić rurką.

jak Ty to sobie wyobrażasz? przecież w lato byś nie wytrzymał bez tego zaworu
_________________
Zanim zadasz pytanie, użyj funkcji szukaj i przeczytaj techniczny FAQ.
Nie udzielam pomocy na pw! Masz problem? Pisz na forum!

Szanuj moderatora swego bo możesz mieć gorszego!
pozdrawiam Krzysiek
 
 
memphisto 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 2123
Skąd: Bytom

Rover 200


Wysłany: Sob Gru 04, 2010 15:09   

szoso420 napisał/a:
nagrzewnica jest w krótkim obiegu więc nie jest uzależniona od termostatu


no ale jak termostat jest kaput, tak jak mój to od razu na "dzień dobry" mam duży obieg i przy mrozach auto nei ejst w stanie się "nagrzać" a jak np jadę przy - 10stopniach na autostradzie 90-100 na godzinę to wskazówka temp silnika praktycznie opada do zera, jak wrzucę czwórkę i jadę na 4tyś obrotów te 90 to wskazówka się lekko podnosić zaczyna. A jak wskazówka z temperaturą spada w dół to nie ma bata aby nagrzewnica dawała ciepło :smile:
 
 
szoso 
Klubowicz





Pomógł: 423 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6134
Skąd: Ostrołęka

Rover 400


Wysłany: Sob Gru 04, 2010 15:13   

mi chodziło o krótki obieg ze sprawnym termostatem, jeśli kaput to wiadomo że będzie cały czas duży obieg
_________________
Zanim zadasz pytanie, użyj funkcji szukaj i przeczytaj techniczny FAQ.
Nie udzielam pomocy na pw! Masz problem? Pisz na forum!

Szanuj moderatora swego bo możesz mieć gorszego!
pozdrawiam Krzysiek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r25 idt 2.0 z klimatyzacją] wymiana nagrzewnicy
wacek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Wto Mar 10, 2009 22:49
R-200
Brak nowych postów [ 214 i ] pęknięty wąż do nagrzewnicy
patryq Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pią Cze 14, 2013 20:46
patryq
Brak nowych postów [R25] Płukanie nagrzewnicy
wacek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Pon Paź 03, 2011 17:09
maryba
Brak nowych postów [R214Si '96r.] Zawór nagrzewnicy.
marcin1983 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sro Gru 03, 2008 22:10
TARADAJA
Brak nowych postów [R220 sd 97] Zawor Nagrzewnicy
xmen38 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Wto Sty 28, 2014 16:08
dawid8906



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink