Forum Klubu ROVERki.pl :: [620] Kontrolka check engine , wariujacy obrotomiesz....
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[620] Kontrolka check engine , wariujacy obrotomiesz....
Autor Wiadomość
mariuszlol23 




Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 186
Skąd: Orzesze



  Wysłany: Nie Cze 05, 2011 13:18   [620] Kontrolka check engine , wariujacy obrotomiesz....
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996

Witam.

Dzisiaj jadać samochodem przez okres 30 sekund przeżyłem chwile grozy.
Roverek jadać płynie, równo na 4 biegu, nagle zaczął wariować. Zapaliła się kontrolka check engine, obrotomierz w czasie jazdy przestał działać, opad, i zaczął falować od 1 do 2 tys dość dynamicznie, a samym samochodem zaczęło narywać. Trwało to z pół minuty i się uspokoiło, kontrolka zgasła, obrotomierz zaczął działać, a samochód chodzi znowu równo.

Teraz zastanawiam się, co było przyczyną takiego zachowania samochodu?

Mam też drugie pytanie. Od dłuższego czasu mam wyciek oleju pomiędzy silnikiem, a skrzynią biegów. Wyciek jest, a ubytków oleju nie ma w ogóle, ani w skrzyni, ani w silniku. Dziwne, ale trzeba wreszcie z tym zajechać do mechanika.
_________________
ROVER TO 3 SŁOWA:KLASA, STYL I WYGODA
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Cze 05, 2011 13:18   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kruszan 




Pomógł: 47 razy
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 1292
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 600

Wysłany: Nie Cze 05, 2011 14:42   

wybłyskaj błędy i prawdopodobne jest, że dowiesz się co było przyczyną pierwszego zapytania, co do 2giego - cóż, pod auto i oglądamy co jest mokre i brudne :)
_________________
Rover 600 2.0 SDi 99'
 
 
mariuszlol23 




Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 186
Skąd: Orzesze



Wysłany: Nie Cze 05, 2011 17:03   

O kurcze to chyba byl objaw czegos wiekszego. Teraz w czasie jazdy przerywalo i jak parkowalem sam sobie gazu dodal, oswiecila sie kontrolka check engine i zgasl. Juz odpalic nie chce i check engine sie pali nom stop.
Sprawdze te bledy.
_________________
ROVER TO 3 SŁOWA:KLASA, STYL I WYGODA
 
 
janekwnook 



Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 15
Skąd: kolno



Wysłany: Nie Cze 05, 2011 23:00   

Podłączam się pod temat, dziś przed chwilą miałem dokładnie to samo (takie same auto, ten sam rok). Gdy przycisnę mu powyżej 3 tys obrotów, obrotomierz nagle spada w dół, zapala się check engine i obroty zaczynają "szaleć" bez względu czy pedał gazu jest wciśnięty czy nie, i dzieje się tak prawie cały czas. Przed chwilą sprawdziłem błędy, i pokazało mi : 17, 19, 31, 34. Sporo tego, myślę że to coś z wiązką. Dodam że wczoraj były wymieniane wszystkie filtry i olej. Ale od tamtego czasu przejechałem już ponad 50 kilometrów i stało się to dopiero teraz. Auto nie nadaje się kompletnie do jazdy, jutro od samego rana będę latał po mechanikach mam nadzieje że któryś mi to naprawi.
Sorki Mariusz że w Twoim temacie, ale już nie chciałem zakładać nowego jeżeli mamy ten sam problem.
 
 
 
karolkos 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 116
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Pon Cze 06, 2011 07:45   

U mnie czasem też występuje objaw niedziałającego obrotomierza i zapalania check engine. Zaczęło się od momentu w którym czyściłem czujnik położenia wału. Sugeruję żeby posprawdzać połączenie wiązki z tym czujnikiem oraz sam czujnik.
 
 
 
mariuszlol23 




Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 186
Skąd: Orzesze



Wysłany: Pon Cze 06, 2011 11:06   

Karolkos, chyba masz rację. Sprawdziłem błędy i wyskoczyło mi 19 - czujnik położenia wału korbowego CKP, 31- Czujnik położenia wału CKP oraz 61- Czujnik pozycji nastawiacza dozującego paliwo.
Potem usunołem błędy i odpaliłem auto. Oczywiście zaczął "szaleć" po chwili sam zgasł.
I teraz wyskoczył mi tylko błąd 31- czujnik położenia wału.

Jest do niego łatwy dostęp?
_________________
ROVER TO 3 SŁOWA:KLASA, STYL I WYGODA
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Cze 06, 2011 11:13   

jest przy kole zamachowym, można go wykręcić z góry
 
 
karolkos 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 116
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Wto Cze 07, 2011 06:50   

I jeszcze pojawia się pytanie: czy to wina przewodów, czy też czujnika? Wiązka silnika w dieslu jest naprawdę mizernej jakości :beczy: Ja swoją wyjmowałem już dwa razy, mierzyłem miernikiem czy jest przejście prądu i wszystko niby ok, a potrafi jeszcze poszaleć. Z powodu wiązki, potrafi teź wybłyskać najbardziej egzotyczne błędy, które nie mają wiele wspólnego ze stanem faktycznym.

Tak przy okazji mam pytanie, pewnie ktoś będzie wiedział: czy wiązka w 420 Sdi jest taka sama jak w 620? Kupiłem kompletny silnik w okazyjnej cenie, ale w wiązce nie widzę tych dwóch dużych kostek, które w 620 znajdują się za silnikiem po lewej stronie.
 
 
 
Koju 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 350
Skąd: Kozienice



Wysłany: Wto Cze 07, 2011 07:22   

karolkos napisał/a:
Z powodu wiązki, potrafi teź wybłyskać najbardziej egzotyczne błędy, które nie mają wiele wspólnego ze stanem faktycznym.

Popieram :) u mnie za każdym razem była inna mieszanka błędów,kasowałem przejechałem kilkanaście km i znowu kolejna fascynująca dawka wybłyskana :D
_________________
Porażka jest szansą na to,aby zacząć jeszcze raz-inteligentniej...
 
 
 
janekwnook 



Dołączył: 29 Lis 2009
Posty: 15
Skąd: kolno



Wysłany: Wto Cze 07, 2011 10:54   

wczoraj zamówiłem czujnik położenia wału, (120 zł) 2 godziny temu go wymieniłem i problem znikł. Przejechałem 20km i narazie wsio ok. Wieczorem bede robił trase 350km to bede pewien czy wszystko ok,
 
 
 
karolkos 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 116
Skąd: Inowrocław



Wysłany: Wto Cze 07, 2011 11:27   

Ta cena (120zł) to za nowy, czy za używkę? :shock:
 
 
 
mariuszlol23 




Dołączył: 13 Paź 2008
Posty: 186
Skąd: Orzesze



Wysłany: Wto Cze 07, 2011 22:08   

120 jak się orientuje to zamiennik chyba tyle kosztuje.

Ja wczoraj czyściłem całą wiązkę. Dzisiaj będzie odpalanie. Jak to nie pomorze, to do mechanika. Ale raczej mi czujnik padł, bo błędy wyskakują związane tylko z tym czujnikiem.

[ Dodano: Wto Cze 07, 2011 22:08 ]
Wydmuchałem i popsikałem wszystkie złącza, styki na wiązce, przy czujnikach, przy pedale gazu i samochód jak nowy. Zero szarpnięć. Żadnych błędów w komputerze.
Od dzisiaj raz na pół roku, będę czyścił całą wiązkę. Słaby punkt tego silnika :P
_________________
ROVER TO 3 SŁOWA:KLASA, STYL I WYGODA
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Kontrolka check engine
szags Rover serii 600, Honda Accord 5 Sro Gru 02, 2009 22:56
maciej
Brak nowych postów [R620] Kontrolka check engine
Bartex19881 Rover serii 600, Honda Accord 3 Pon Cze 09, 2008 10:04
nie-dzwiedz
Brak nowych postów [R620] Check engine
szags Rover serii 600, Honda Accord 10 Sro Gru 17, 2008 12:22
KRYS
Brak nowych postów [R620] CHECK ENGINE
TrAViShOn Rover serii 600, Honda Accord 6 Czw Kwi 29, 2010 20:29
TrAViShOn
Brak nowych postów [R600] Check engine
cesta Rover serii 600, Honda Accord 1 Pon Mar 22, 2010 21:35
azer



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink