Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZS] Swap 1.4 na 1.8 T
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: Adrian
Wto Mar 06, 2012 13:48
[MG ZS] Swap 1.4 na 1.8 T
Autor Wiadomość
Bumelant
[Usunięty]






Wysłany: Sro Mar 14, 2012 15:58   

Tak wiem wiem, ale 1.8T i 1.8 vvc ma zupełnie inny CR - nie ma opcji, żeby wszystko było takie same - porpostu nie ma - musicie to na bary przyjąć :) Lepiej jest wsad zrobić 1.8T i na nim się pobawić niż rzeźbić z jakimś vvc.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Mar 14, 2012 15:58   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Mar 14, 2012 16:02   

Tomi_114, Ja będą fajne fotele to je biorę :D Lub climatronic :D

[ Dodano: Sro Mar 14, 2012 16:02 ]
A co do 75 climatronicu to lipa to jest trochę :wink: zeby pakować do 45/zs bo dużo funkcji będzie bez działania :neutral:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Sro Mar 14, 2012 16:10   

Remigiusz napisał/a:
Tomi_114, Ja będą fajne fotele to je biorę :D Lub climatronic :D



Polift z pakietem, czarna perła, climatronikiem i fotelami z najbogatszej wersji tylko niestety 1.8. ale to jak przyjedzie bedziemy gadac.

Teraz tego trzeba ogarnac.

[ Dodano: Sro Mar 14, 2012 16:10 ]
Remigiusz napisał/a:

A co do 75 climatronicu to lipa to jest trochę :wink: zeby pakować do 45/zs bo dużo funkcji będzie bez działania :neutral:


Remi tylko widzisz ;D jesli pakowac 1.8 Ti climatronic to wszystko na module i wiazce z 75. Wiem, że bedzie rzeźnia ale w 114 GTi przerabianym na 1.8 cala wiazka poszła z R200 ;)

Było troche zabawy w wszystkie wtyczki itp itd ale sie udało ;)
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Mar 14, 2012 16:21   

Tomi_114 napisał/a:
Polift z pakietem, czarna perła, climatronikiem i fotelami z najbogatszej wersji tylko niestety 1.8. ale to jak przyjedzie bedziemy gadac.

Teraz tego trzeba ogarnac.


O kurcze to ciekawa opcja :D Climatronic z tego biorę :mrgreen:

Z tym 75 mi nie chodzi o moduł tylko tam jest w nagrzewnicy więcej silników to sterowania i masz jak by dwu strona możliwości regulacji u kierowcy i pasażera i ja to uważam ze zbędne i trochę za skomplikowane to montaż za dużo trzeba wykręcać. Mi chodzi tylko o sterowanie dmuchawy płynnie i przez serwa sterowane nadmuchy i tyle. Dlatego wole jak już sterowanie od 45 lift :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 14, 2012 17:05   

Bumelant napisał/a:
Tak wiem wiem, ale 1.8T i 1.8 vvc ma zupełnie inny CR - nie ma opcji, żeby wszystko było takie same - porpostu nie ma - musicie to na bary przyjąć Lepiej jest wsad zrobić 1.8T i na nim się pobawić niż rzeźbić z jakimś vvc.
_________________

no widzisz, a masz na to jakieś dowody? bo załozył tutaj na forum czlowiek motor z 1.8 do 1.8T i jezdzi tak samo jak ori 1.8T, jakby bylo tak jak mowisz to by padło. Zresztą czemu ma się vvc rozleciec? cr 10,5 to nie jakos strasznie duzo...

Tomi nie chce znowu R4 :) wole V6 :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Bumelant
[Usunięty]






Wysłany: Sro Mar 14, 2012 17:25   

Markzo z całym szacunkiem dla szanownego kolegi. Nie znam historii tego autka i nie miałem takiego silnika w łapach (1.8T) - miałem natomiast vvc i zwykłe 1.8 rozebrane do imętu (tłoki są inne - korby prawdopodobnie takie same).

Wszystkie materiały w necie mówią również, że te silniki są jednak lekko inne. W danych technicznych też jest inny stopień kompresji dla silnika doładowanego co jest dla mnie oczywiste.

Nawet tutaj jak dobrze popatrzysz:

http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001674

http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001686

http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID001199

Różnica - Piston & connecting rod
LFL000790 - 1.8, LFL000800 - 1.8VVC, LFL000990 - 1.8T

Jak mówie nie widziałem tylko tego ostatniego.

Różnią się trochę numery tych części jak widać. To samo bloki - tam musi jakaś opcja być olejenia turbawki - nie miałem do czynienia - ale po numerkach nawet widać, że są również inne :)

10.5 to całkiem sporo bym rzekł pod doładowanie :)

cytując jeszcze z http://www.the75andztclub.co.uk

"1.8T piston is the same as the 160PS VVC piston.
It is the conrod that is unique for the 1.8T and 160PS 1.8VVC ( Mexico spec )

So the assembly is unique to 1.8T and 160PS 1.8VVC ( Mexico spec )

It is shorter so it is a lower compression. Mexico also use this because their excuse for petrol makes a normal K Series run like a bag of spanners."

Także dowodów jest pełno i raczej się nie mylę. Cóż - koledze się trafił może megawydarzony silnik :) lub faktycznie przy delikatnym operowaniu gazem - daje to radę. Jak widać potrafią te silniki zaskoczyć w obie strony - jednak jak to ma być wytrzymałe - trzeba ten silnik zrobić od podstaw co kosztuje worek kasy. Dlatego moim skromnym zdaniem jest lepiej wyjść od fabrycznego silnika turbo z obnizonym CR i go podkręcać niż kombinować i eksperymentować. Co więcej gdzieś czytałem - ciężko takie vvc gdyby nawet się udało mechanicznie czymś wystroić sensownie. Dużo lepiej nie mieć tego vvc jednak pod doładowanie.

ps.
http://www.youtube.com/watch?v=8vlJ7m2MX6w

tu jest jakaś hybryda dołu z turbo i vvc - można do kolesia napisać jak wygląda sprawa sterowania tego - jest 0,6 bara.
Ostatnio zmieniony przez Bumelant Czw Mar 15, 2012 00:20, w całości zmieniany 12 razy  
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sro Mar 14, 2012 19:27   

Bumelant napisał/a:
http://www.16vminiclub.co...ead.php?t=21835

pierdyknie to moment bez dużego budżetu. Trzeba odprężyć i wzmocnić. Jak liczyłem koszty to mi włosy stanęły dęba :) koło 130 funiów sam jeden tłok... masakra totalna


dla mnie sam pomysł był ok, chociaż przesadzony i bezmózgowo wykonany, sam kolektor to już tragedia, jak się to zrobi z głową i dmuchnie do max 0,5 bara to powinno to pojeździć

[ Dodano: Sro Mar 14, 2012 19:27 ]
jest to projekt typu "my wzieli spawarke i naspawali"
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
ArO 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Sie 2010
Posty: 315
Skąd: Kielce

Rover 200

Wysłany: Sro Mar 14, 2012 20:35   

racja, ten kolektor to nie jedna wielka porazka ;p
 
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Pon Maj 07, 2012 12:41   

kzrr napisał/a:
Tomi_114 napisał/a:
pakiet zewnętrzny z ZS'a z najciekawszą lotką jaka była na tylnej klapie


Tzn którą ? :)


A tą



[ Dodano: Pon Maj 07, 2012 12:41 ]
Zmiana szat :P
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Maj 07, 2012 13:54   

Nie ogarniam już tego to ten niebieski jest od lakiernika :roll: :wink:

Widze ze ostro robisz :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Maj 07, 2012 14:18   

Złoty to EU R45, Niebieski to UK MG ZS. Graty z ZS lecą do 45 razem z poszyciem, czyli: drzwi, maski itp, bo są w lepszym stanie. I tym sposobem bedzie ZS hatch bez przekładki :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
kzrr 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 23 Lis 2008
Posty: 2080
Skąd: Brzeg Dolny

Rover 200

Wysłany: Pon Maj 07, 2012 15:48   

No ta lotka z ZS HB jest moim zdaniem tez najfaniejsza :)
_________________
Bo fruwać jest generalnie nieroztropnie, więc nie pijcie przy otwartym oknie!
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pon Maj 07, 2012 20:10   

Markzo napisał/a:
UK MG ZS

Ale kiera jest po dobrej stronie. Pewnie to ten złoty pomalowany.
Ja też się pogubiłem :P

Tomi_114,
jak rozwiązujesz mocowanie silnika i skrzyni?
Na razie widzę mocowanie przy rozrządzie od 1.4. Ładujesz mocowanie z 1.4 do silnika 1.8? Co ze skrzynią?

Markzo napisał/a:
tym sposobem bedzie ZS hatch bez przekładki :)

Fajnie :)
HTB to najlepsza buda dla tego parcha :)
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Pon Maj 07, 2012 22:45   

greg-si napisał/a:

Tomi_114,
jak rozwiązujesz mocowanie silnika i skrzyni?
Na razie widzę mocowanie przy rozrządzie od 1.4. Ładujesz mocowanie z 1.4 do silnika 1.8? Co ze skrzynią?



W 1.4 jak widac jest inne mocowanie niz w 1.8, kv6 czy Lseries. Niestety przeróbka mocowan nie wchodzi w grę bo projektanci w modelach 1.4 nie zostawili w podłużnicach gwintów do poduszek. Plus jest taki ze w 1.4 dodatkowo zamontowane sa poduszki pod podłużnicami. Składam na poduszkach od 1.4 tylko na wszystkich nowych. W 1.8 poduszek jest 3 sztuki w 1.4 jest ich 5 więc myślę że to wytrzyma bez problemu. Mocowanie z R65 pasuje do PG1 bez przeróbek tak samo w silniku wystarczy mocowanie zmienic.

[ Dodano: Pon Maj 07, 2012 22:45 ]
greg-si napisał/a:
Markzo napisał/a:
UK MG ZS

Ale kiera jest po dobrej stronie. Pewnie to ten złoty pomalowany.


Złoty przemalowany na Trophy Blue. Lakier trosze porażka. Nie chciał przykryć złotego koloru. Buda malowana byłą baza 25 razy. W sumie poszło 3 litry lakieru ;)
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Pon Maj 07, 2012 22:49   

To podkładem go nie malowali?
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Maj 07, 2012 23:51   

Kolor jest w rzeczywistości zarąbisty :mrgreen:

Rozwój prac jak ruszy to będą z tych aut niezłe perełki :mrgreen:

Dziękuje jeszcze raz Tomi :wink: Milo było dziś :ok:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
7Tomi 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Kwi 2013
Posty: 1139



Wysłany: Wto Maj 08, 2012 04:09   

Pływak napisał/a:
To podkładem go nie malowali?


A po co podkład? Dla nowego lakieru stary jest najlepszym podkładem. Ta farba poprostu słabo kryje.
_________________
Pozdrawiam
7Tomi
 
 
Pływak 




Pomógł: 48 razy
Dołączył: 11 Mar 2008
Posty: 1918
Skąd: PPL

Rover 200

Wysłany: Wto Maj 08, 2012 07:34   

Nie wiem nie znam sie moze po to zeby wlasnie nie malowac 25 razy. U mnie szedl podklad i u znajomego tez no chyba, ze z nudow go kladli chociaz to roznie bywa jeden chcial odemnie 1500zl za pomalowanie auta inny 4 tysiace :lol:
_________________
Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Wto Maj 08, 2012 19:43   

Tomi_114 napisał/a:
W 1.4 jak widac jest inne mocowanie niz w 1.8, kv6 czy Lseries.

To dokładnie wiem dlatego pytałem :)

Tomi_114 napisał/a:
Mocowanie z R65 pasuje do PG1 bez przeróbek tak samo w silniku wystarczy mocowanie zmienic.

To jest bardzo ciekawa informacja :)
PG1 chyba były z różnymi przełożeniami. Będziesz robił jakiegoś mix`a? Czy skrzynia będzie oem z jakiejś wersji?
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Wto Maj 08, 2012 20:56   

Remigiusz napisał/a:
Dziękuje jeszcze raz Tomi :wink: Milo było dziś :ok:


hehe jakie wyznania :D
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi SWAP SWAP SWAP SWAP
Adask0 Tuning mechaniczny 2 Sro Wrz 21, 2016 20:15
Adrian
Brak nowych postów [MGF] SWAP 3.0 V6 ??
Maxiking Tuning mechaniczny 23 Nie Sie 07, 2011 21:33
Marrkus
Brak nowych postów [ R 214 i ] SWAP 1.4 i na 2.0 TDI ( 101 KM )
najnowszy85 Tuning mechaniczny 5 Pią Sty 18, 2008 10:41
piter34
Brak nowych postów SWAP z VTi
ciekawość
spider666 Tuning mechaniczny 2 Sob Lis 14, 2009 13:37
dobryziom
Brak nowych postów swap
ivi199 Tuning mechaniczny 45 Sro Sty 22, 2014 12:24
tuners



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink