Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25]Brak mocy i kopcenie na czarno.Turbo nie daje ciśnienia
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: szoso
Czw Sie 16, 2012 10:13
[R25]Brak mocy i kopcenie na czarno.Turbo nie daje ciśnienia
Autor Wiadomość
dambo12 



Dołączył: 05 Cze 2011
Posty: 3



  Wysłany: Czw Sie 16, 2012 09:22   [R25]Brak mocy i kopcenie na czarno.Turbo nie daje ciśnienia
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam, mam mały problem z moim Roverkiem. Brakuje mu mocy i kopci powyżej 2 tysięcy obrotów. Kopci także bez obciążenia po przegazowaniu ( gdy schodzi z obrotów to puści chmurę czarnego dymu). Razem z kolegą wczoraj zaczęliśmy się przyglądać turbinie, po odpaleniu samochodu węże nie puchną nawet na wyższych obrotach gdy po odkręcaliśmy poszczególne węże to ciśnienie spokojnie można było ręką zatrzymać. Patrzyliśmy też przy samej turbinie, redukcje ściągnęliśmy, turbo jako tako dmuchało ale po przystawieniu reki ciśnienie zanikało. Wie ktoś gdzie szukać przyczyny ?
Ostatnio zmieniony przez dambo12 Czw Sie 16, 2012 09:39, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sie 16, 2012 09:22   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Kapussta23 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 109
Skąd: Białe Błota



Wysłany: Czw Sie 16, 2012 12:32   

Sprawdź weżę od turbo i intercoolera,bo jeżeli nie puchną to Wszystko wygląda na to ze ciśnienie gdzieś ucieka.
 
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Czw Sie 16, 2012 13:08   

Jesli okaże sie, ze węże turbo są ok, to sprawdźcie jeszcze zawór upustowy na turbinie. Może sie przyblokował w pozycji otwartej i całe ciśnienie spalin idzie bypassem a nie na wirnik turbiny. Żeby sprawdzic ten zawór to trzeba zdjąć ciegło z niego ... sam zawór po zdjęciu ciegła ma się obracać bardzo lekko. A i zobaczcie czy turbina sie lekko kręci. .... ale osobiście to też stawiam jednak na dziurę w weżach od turbo i od tego zacznijcie.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
dambo12 



Dołączył: 05 Cze 2011
Posty: 3



Wysłany: Pią Sie 17, 2012 11:34   

Węże były sprawdzane. Tak jak pisałem sprawdzaliśmy bezpośrednio przy turbinie po odpięciu tego łącznika gumowego i wyjęciu tej czarnej rurki żeby nie przeszkadzała. I było tak jak pisałem że turbina dawała ciśnienie bo było czuć po podłożeniu ręki, ale gdy ręką próbowaliśmy zatkać to od razu spadało. Zawór też sprawdzaliśmy, mianowicie po zdjęciu tego cięgna z bolca ruchomego, trochę się wciągnęło do środka. Mógłby ktoś opisać jak dokładniej sprawdzić ten zawór spustowy ? aha a po zdjęciu cięgna zawór ruszał się bardzo ciężko.
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 08 Cze 2004
Posty: 11395
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pią Sie 17, 2012 12:41   

dambo12 napisał/a:
aha a po zdjęciu cięgna zawór ruszał się bardzo ciężko.

powinien chodzić lekko ... może tu jest problem :roll: ... jeśli zawór jest otwarty, to po prostu spaliny nie będą napedzały wirnika, tylko pójda bokiem w wydech i turbo nei bedzie dmuchać.
To cięgło po zdjeciu zawsze sie wciągnie do środka tej "puszki" w puszce jest membrana ze sprężyna i one "wciągają" cięgło. A zawór to ta ośka na turbinie, z której ściągaliście ciegło ... i ta oś powinna sie lekko obracać. Jeśli obraca się ciężko lub wcale, to to może być przyczyna braku dmuchania przez turbinę.

Ale to moze podjedźcie gdzies do mechanika od diesli i niech obejrzy ten zawór.
_________________
Pozdrawiam - Brt
Nie udzielam pomocy na priv :!: Masz problem pisz na forum :ok:
 
 
dambo12 



Dołączył: 05 Cze 2011
Posty: 3



Wysłany: Pią Wrz 07, 2012 20:18   

Witam, samochód oddałem do mechanika dopiero w ten poniedziałek a dzisiaj odebrałem. Teraz to nie ma porównania do tego co było wcześniej. A co było uszkodzone ? hmmmm.
Turbo okazało się dobre, padnięta była przepływa oraz czujnik położenia wału. Wymienił obie części, przepływkę niestety zamiennik, mam nadzieję że trochę pochodzi. Teraz powyżej 2 tyś. to wciska w fotel.

I co Panowie ? zonk, czy możliwe że ten czujnik miał aż takie duże znaczenie ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 214] Brak mocy, kopcenie
Noger Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Sro Cze 08, 2011 13:26
Noger
Brak nowych postów [Rover 220 SDi] brak mocy,kopcenie po wym węża IC
visionperfect Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Czw Paź 11, 2012 10:30
visionperfect
Brak nowych postów [R200 SD] Absolutny brak mocy + czarno w lusterkach
xaoo Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 18 Pon Lis 08, 2010 14:17
xaoo
Brak nowych postów [R220] Mocne kopcenie na czarno
empi Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 73 Nie Sie 28, 2011 12:36
Raptile
Brak nowych postów [R25] Kopcenie (dymienie) + spadki mocy.
rajdon Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Wto Cze 07, 2011 15:11
Mombrey



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink