a czemu w 820ti nie mam takiej chłodnicy? przecież to takie same silniki ?
niby te same, a jednak krążą ploty, że inne. Dobryziom kiedyś mi mówił, że motory z 820 mają słabsze bebechy, on rozbierał swojego i np 220 ma tłoki Mahle. Dodatkowa chłodnica oleju (swoją drogą spooora) też tylko w 220CT wystepuje masz w 820 czujnik stuku? patrząc na wiązki silnikowe też są jakieś różnice, ale najpewniej to byłoby oba motory rozebrac i wtedy patrzeć
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Sądząc po tym co jest tutaj to była osobna linia 800 z turbo i ekstra bajerami, w PL nie widziałem jeszcze takiej 800tki a całkiem możliwe że w ogóle nie ma wersji z kierownicą po lewej stronie.
Sądząc po tym co jest tutaj to była osobna linia 800 z turbo i ekstra bajerami, w PL nie widziałem jeszcze takiej 800tki a całkiem możliwe że w ogóle nie ma wersji z kierownicą po lewej stronie.
Ciekawe ale dwa kompy do sterowania silnikiem masakra jakaś
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Sądząc po tym co jest tutaj to była osobna linia 800 z turbo i ekstra bajerami, w PL nie widziałem jeszcze takiej 800tki a całkiem możliwe że w ogóle nie ma wersji z kierownicą po lewej stronie.
może tak być, że to tylko wersja na rynek angielski, tak jak niektóre japońskie auta miały specjalne wersje tylko na rynek japoński
dzisiaj wyjąłem silnik, znaczy opusciłem go na ziemie, jutro wyjmę całkiem. poszło dość gładko.
ktoś coś mówił że trzeba wspawać mocowanie łapy silnika do budy 216, jak wyciągałem silnik to się temu trochę przyjrzałem i silnik wisi na trzech łapach, dwóch na sankach z przodu i z tyłu plus jedna w okolicy rozrządu. ta ostatnia przykręcona jest na 4 śruby do budy.
aha, jeszcze pytanko, czy sprawdzajka VIN na stronie klubowej zawsze się sprawdza ? z dwoma poprzednimi roverkami nie miałem problemu, sprawdziłem tego, wynik: nieprawidłowy numer VIN..
ogólnie wszystkie gumy od łap silnika są poobrywane.. czyli lipa, można to kupić nowe?
tak, chodzi mi o te poduszki z gumowymi wkładami.
bede z tym kombinował to podbije do Ciebie po wiecej szczegółów odnośnie naprawy poduszek, pomysł z tym klejem od razu mi sie podoba, rzuciłem okiem na allegro, to ceny od 100zł za sztuke i nie wiem czy to takie same bedą.. klej wyjdzie taniej a zaoszczędzoną kase można wrzucić w silnik
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Sro Mar 27, 2013 22:54
Poduszki pod silnik dobryziom oddał do regeneracji i zrobił je na poliuretanie, świetne i trwałe rozwiązanie tylko kosztowne -chodź tak tańsze niż oryginalne poduchy z gumy.
Linka sprzęgła się nie przejmuj - taką samą znajdziesz w wszystkich roverach 200 i 25 z silnikiem diesla (skrzynia ta sama to i linka ta sam musi być
Nie twórzcie mitów odnośnie tych silników. Dodatkowa chłodnica w r220coupe to wynik zamontowania mniejszej, stalowej miski olejowej. W r600 i r800 miska ta jest wykonana z aluminium i jest większa - służy jako dodatkowy wymiennik ciepła i nie ma potrzeby montowania dodatkowych chłodnic. R220 ma też inny image - r600 i r800 to jednak limuzyny a coupe to coupe (r800coupe tez ma bliżej do limuzyny i się nie liczy jako coupe )
Bebechy silnika -do momentu kiedy silniki były na kopułce były też montowane tłoki mhale, ponoć w pierwszych poliftingowych (od1996) R600 i R800 też były mhale pomimo zapłonu bezrozdzielaczowego, ale to zapewne końcówki magazynowe - ponoć bardziej wytrzymałe niż później montowane AE które też "ponoć" nie były tak wytrzymałe - co ciekawe to widziałem (na forach UK - a nie osobiście) więcej zmielonych silników na tłokach mhale niż AE - może być mit ale angole wierzą i być może mają jakieś solidniejsze ku temu podstawy. Za najlepsze bebechy uważa się wnętrzności z silnika oznaczanego jako M16 (te nasze to T16) - silnik ten to przednik naszego - angole bardzo często właśnie z nich stosują tłoki tylko jeśli dobrze pamiętam należy je delikatnie podtoczyć ... ponoć też są tańsze (oczywiście w UK)
Tak wygląda M16:
Każdy silnik T16 ma czujnik spalania sutkowego nawet te bez turbo.
Co do licznika to r200/r400 (XW) chyba wszystkie starsze (do 1995) miały napęd prędkościomierza na lince, w wyższych modelach (R400 od 1995- bliźniak civica, R600, R800) były już impulsatory , ale wydaje mi się ze impulsator da się odmontować i jest gdzie podłączyć linkę do licznika. w ostateczności liczniki z nowszego r200 (a nawet r25 lub MG ZR - z elektronicznym wyświetlaczem) i zaadaptować kawałek wiązki i impulsator imasz elektroniczny prędkościomierz - ponoć pasuje nawet licznik z MG F-a
Szkoda że tak daleko masz tego grata na rozbiórkę - łykną bym kilka gratów - głównie szkło
W r600 i r800 miska ta jest wykonana z aluminium i jest większa - służy jako dodatkowy wymiennik ciepła i nie ma potrzeby montowania dodatkowych chłodnic.
Skąd masz tą informację? Wiesz w jakich granicach znajduje się temperatura oleju?
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Pomógł: 67 razy Dołączył: 13 Lis 2001 Posty: 1096 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Czw Mar 28, 2013 18:56
Niestety takich informacji nie posiadam. Ale łatwo się domyślić że nie da się jednoznacznie określić tej temp. Dużo tu zależy od dynamiki jazdy, skatowane NA będzie miało wyższą temp niż jadące po autostradzie turbo - tu nie ma termostatu regulującego temp. i trzymającego zadany zakres temp.
Ta chłodnica w r220coupe też nie jest umiejscowiona optymalnie przepływ powietrza przez nią raczej znikomy tyle że jest możliwość dorzucenia jakiegoś wentylatora, już ta wystająca miska w R600 i R800 jest bardziej narażona na chłodzenie - ale tu uwaga miska aluminiowa nie podejdzie do R220coupe (tzn. fizycznie da się zamontować ale będzie szorowała o podłoże ) dodatkowo miska metalowa ma inną uszczelkę niż aluminiowa...
Niestety takich informacji nie posiadam. Ale łatwo się domyślić że nie da się jednoznacznie określić tej temp. Dużo tu zależy od dynamiki jazdy, skatowane NA będzie miało wyższą temp niż jadące po autostradzie turbo - tu nie ma termostatu regulującego temp. i trzymającego zadany zakres temp.
Ale da się określić widełki.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Witam, po krótkiej przerwie świątecznej wznowiłem prace nad swapem.
Powoli staram się ogarnąć silnik z osprzętem póki mam miejsce w garażu i silnik stoi luźno.
przemieniłem wysprzęglnik, bo tak jak radziliście bede montował sprzęgło na lince, a w 820 miałem hydrauliczne.
oba mechanizmy różnią się jedynie długością i zakończeniem wałka. łożyska oporowe i wodziki są takie same.
po wymianie wodzika złożyłem skrzynie z silnikiem i zająłem się pasowaniem łap.
okazało się że wszytkie łapy są inne, wiedziałem to już wcześniej ale myślałem że wymiana samych łap załatwi sprawe.
otóż nie, łapy znajdującej się z tyłu silnika. mocowanej do tylnej belki z maglem nie można przykręcić do silnika, otwory pod śruby nie pasują
na szczęście flansza skrzyni biegów jest odkręcalna od bloku.
jest z tym trochę roboty, znów musiałem rozpołowić silnik, zdjąć sprzęgło, odkręcić zamach. flansza mocowana jest pod kołem zamachowym na cztery śruby na klucz torx.
dzisiaj skończyłem na zdjęciu flanszy, jestem troche chory i nie chcę ryzykować pogorszenia stanu zdrowia wiec dałem spokój, jutro składam wszystko do kupy.
w międzyczasie mam dwa pytania:
1. na co skręcać koło zamachowe i samą flanszę? jaki klej do gwintów polecacie? śruby w zamachu miały biały klej a flansza niebieski, nie znam się na tym bo nie jestem mechanikiem a nie chcę, żeby się to później odkręciło i narobiło dodatkowej i kosztownej roboty..
2.czy sprężynki na tarczy sprzęgła powinny mieć luz czy powinny sztywno siedzieć w tarczy?
sprzęgło 820 ma luźne sprężynki ale autem nie szarpało ani sprzęgło się nie ślizgało. tarcza z 220 wygląda na lepszą, ale tym autem nie jeździłem i nie wiem jak zachowywyało się sprzęgło...
ogólnie to byłem na siebie zły że przepłaciłem za turkusowego złoma i ze mogłem kupić połówkę bez silnika. Fakt, byłoby taniej, ale gdybym teraz musiał szukać flanszy i innych rzeczy, które na pewno się jeszcze znajdą po drodzę to byłoby ciężko. Mam nadzieję że odsprzedam niepotrzebnę części i końcowy koszt swapa się obniży
Pozdrawiam, Michał
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum