Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Wskazania wtrysków, przepływomierza, itp.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Wskazania wtrysków, przepływomierza, itp.
Autor Wiadomość
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Cze 20, 2013 16:08   

Generalnie, nie sądzę żeby coś zostało poprawione w INPA 9.07 dla starych modułów, zwłaszcza z grupy R40. Podobnie i silnik oraz jego parametry, nie pokażą nic więcej niż to co jest ;)
Możesz spróbować plik IPO DDE40.IPO wrzucić w miejsce składowania IPO dla nowej wersji INPA, ale jest duże prawdopodobieństwo, że skrypt się wysypie.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Cze 20, 2013 16:08   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sob Lip 27, 2013 15:38   

9,07 to wersja programu instalacyjnego a sama inpa jest z tego 3,01. Podmieniałem pliki, ale nie wiem czemu nie chce wartości analogowych pokazać po polsku, natomiast samo menu pod E46 jest cale spolszczone

[ Dodano: Nie Cze 23, 2013 22:19 ]
Chyba wiem wreszcie dlaczego nie mam polskich napisów w wartościach analogowych. Moja Inpa łącze się tylko z silnikiem przez DDE4.0 dla M57, dla m47 jest DDE3.0 i to nie chce sie połączyć, a spolszczenie mam własnie pod DDE3.0 dla M47

[ Dodano: Pon Cze 24, 2013 22:22 ]
roverkowicze, mógłby mi ktoś podpowiedzieć gdzie znajdę spolszczony plik DDE40.IPO albo jeśli ktoś ma to podesłać mi go na rtv007@op.pl
Z góry dziękuje

[ Dodano: Sob Lip 27, 2013 15:38 ]
Witam
Mam pytanie odnośnie programu INPA. Interesuje mnie w "wartościach analogowch 2" parametr" Docelowy przepływ powietrza" i aktualny przepływ powierza" oraz docelowe doładowanie powietrza i aktualne doładowanie powietrza/przepływ masy powietrza". Czym różnią sie te parametry, od czego sa zależne i czy wszystkie je odczytuje przepływomierz ?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Pingiel 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Wrz 2012
Posty: 144
Skąd: Rogowo /k.Żnina

Rover 75

Wysłany: Wto Paź 22, 2013 14:41   

Moje wskazania INPA

1 http://youtu.be/ujaBd_sh-ws

2 http://youtu.be/sa-d_4pwXpk
_________________
"... a ty lowelku jedź"
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Paź 22, 2013 14:49   

Powiem Ci, że ja nie widzę tutaj jakiś anomaliów ;)
Wtryski nie są w najgorszej kondycji...

Nie wiem jak przepływomierz - bo nie pamiętam jak to jest u mnie np.
A czy Ty miałeś robiony tuning jakiś albo box'a masz?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Paź 22, 2013 15:26   

korekty wtryskiwaczy masz b dobre, sprawdza sie je na rozgrzanym silniku na biegu jałowym. Pozostaje tylko sprawdzić przelewy - mało prawdopodobne żeby były zle, ale test korekcji + przelew = pełna informacja na temat wtrysków.
Sprawna przeplywka powinna mieć wartosc od 550-850 w/g wskazań T4, ale z inpa tez się to chyba pokrywa
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Pingiel 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Wrz 2012
Posty: 144
Skąd: Rogowo /k.Żnina

Rover 75

Wysłany: Wto Paź 22, 2013 16:23   

no to jeszcze raz zrobie testy na faktycznie rozgrzanym silniku. bo do tych testów nie rozgrzewałem silnika . po prostu wsiadłem i podłączyłem, zacząłem testy.

żadnego tuningu nie było. chyba że poprzedni właściciel robił o czym nie mam pojęcia

[ Dodano: Wto Paź 22, 2013 16:23 ]
jak zrobić test przelewowy bo nie mogę się doszukać.

Ps. apples mógłbyś zerknąć do workshop manuals i zrobić trochę porządku z niedziałającymi linkami.
_________________
"... a ty lowelku jedź"
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Paź 22, 2013 21:34   

Pingiel napisał/a:
podłączyłem, zacząłem testy.

Co się tak tam drapiesz po tej głowie na drugim filmiku ;) Swędzi czy coś Cię trapi ;) ?

Pingiel napisał/a:
żadnego tuningu nie było. chyba że poprzedni właściciel robił o czym nie mam pojęcia

Tego bez map się nie dowiemy...

Pingiel napisał/a:
jak zrobić test przelewowy bo nie mogę się doszukać.

Zdejmujesz przewody z głowicy wtryskiwacza. Po przekręceniu kluczyka (ale bez odpalania) powinno być tam cicho. Jak się leje przez wierzch to lipa. Profesjonalnie to menzurki się podłącza i patrzy jak szybko wypełniają... no ale domowym sposobem możesz tak ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Pingiel 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Wrz 2012
Posty: 144
Skąd: Rogowo /k.Żnina

Rover 75

Wysłany: Wto Paź 22, 2013 22:06   

MaReK napisał/a:
Co się tak tam drapiesz po tej głowie na drugim filmiku ;) Swędzi czy coś Cię trapi ;) ?


Ten piekielny czarny dym :twisted: i zdychanie silnika przy parkowaniu :cry:

[ Dodano: Wto Paź 22, 2013 22:06 ]
MaReK napisał/a:
Zdejmujesz przewody z głowicy wtryskiwacza.


chodzi o paliwowe.

MaReK napisał/a:
Po przekręceniu kluczyka (ale bez odpalania)


W pozycje 2 ma się rozumieć
_________________
"... a ty lowelku jedź"
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Paź 23, 2013 14:19   

http://forum.roverki.eu/v...er=asc&start=20
opis z fotkami

[ Dodano: Sro Paź 23, 2013 14:19 ]
aha, test korekcji wtrysków robisz bez obciążenia silnika czyli wszystkie odbiorniki prądu na off - światła, grzanie, dmuchawa itd
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Pingiel 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Wrz 2012
Posty: 144
Skąd: Rogowo /k.Żnina

Rover 75

Wysłany: Czw Paź 24, 2013 15:42   

a jescze pytanko czy mogę zrobić test każdego wtrysku osobno czy muszę wszystkie od razu.
_________________
"... a ty lowelku jedź"
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Paź 24, 2013 21:27   

możesz osobno tylko po co? Musiałbyś powtarzacz jeden za drugim w tych samych warunkach tj bez obciążenia i tej samej temp silnika. Robi sie wszystkie na raz. Rurkę z powrotu zatkaj sobie wiertlem m3 żeby ropa sie nie lala
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Pingiel 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Wrz 2012
Posty: 144
Skąd: Rogowo /k.Żnina

Rover 75

Wysłany: Sro Lis 06, 2013 23:07   

Takie mam wartości przy spadku obrotów

http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be

test tym razem zrobiłem na zimnym silniku bo tylko na zimnym najczęściej tak się dzieje że obroty spadają do zgaśnięcia silnika na ciepłym może ze trzy razy tak zwariował. Czy mogę stwierdzić że pierwszy mówi GOODBYE :P
_________________
"... a ty lowelku jedź"
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Sty 29, 2015 08:46   

To odkopię kotleta.

Jak bardzo powinienem się martwić takimi korekcjami wg Inpy:
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be
https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

I drugie pytanie czy spalone świece mogą wpływać na korekcje wtrysku?
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sob Sty 31, 2015 12:56   

Jeśli silnik był rozgrzany to przynajmniej 2 wtryski wyglądają na słabe. Zrób sobie test przelewowy żeby potwierdzić diagnozę. Na korektę spalone świece nie maja wpływu, ale ma wpływ np kompresja. Dodatkowo wtryski pracują parami - stad nie ma 100% pewności ze zrobisz 1 i 3 wtrysk i będzie ok. Moze sie zdarzyć ze winny jest 2 i 4 a 1 i 3 nadrabia za nie. 100% pewność daje wyciągniecie wtrysku i sprawdzenie na maszynie koszt ok 50zl / szt
korekty in niższe tym lepiej - jak by sie wąchały do powiedzmy 0,2-0,7 można z grubsza przyjąć ze jest ok. Test rob z wyłączeniem wszystkich odbiorników z rozgrzanym na max silnikiem
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
zdzichu 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 602
Skąd: Chełmek



Wysłany: Sob Mar 07, 2015 23:49   

dawidd, co to znaczy że wtryski pracują parami?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10894
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Mar 23, 2015 18:37   

Co powiecie na takie wartości?

Silnik gorący wolne obroty. Co o tym myśleć?
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Mar 23, 2015 18:48   

no chyba ok... a masz jakieś niepokojące objawy że pytasz?
_________________
75 Red Edition
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pon Mar 23, 2015 19:02   

wtryski ok
masz na jednym kondensatorze 28V a na drugin 79V - ta druga wartość jest ok, ta pierwsza to albo przekłamania inpa, albo cos jest nie tak ze sterownikiem silnika. U mnie na obu jest podobne napięcie ok 80V ale sporo osób pisało, ze ma to drugie zaniżone. Może to kwestia rocznika auta/sterownika i stąd inpa glupieje
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10894
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Mar 23, 2015 21:49   

Nie dzieje się w sumie nic na chwilę obecną, tylko sie zastanawiam co z wtryskiwaczami, bo jak mi MaReK podglądał w zakopcu to było coś nie halo, a teraz to już nie wiem...
A w ogóle ktoś doszedł do tego co to wszystko oznacza? :hm:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Mar 23, 2015 23:24   

Wszystko wygląda na b. ładny zestaw idealny do tuningu ;)
Jeśli dysponujesz kabelkiem galletto, to możemy Ci wgrać wirusa ;)

Ciśnienie na pompie progowej jest super.
W Zakopcu Ci się coś lało z okolic pompy, naprawiłeś to?

Co było wcześniej nie tak? Nie pamiętasz?

Napięcie na kondensatorach jest różne w przypadku komputerów poliftowych ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Złe wskazania prędkościomierza
marcin_i_alunia Rover serii 75, MG ZT 24 Wto Sty 08, 2008 14:28
MaReK
Brak nowych postów [R75] Prośba o wyjaśnienie kwestii przepływomierza w benz.
VimRR Rover serii 75, MG ZT 8 Czw Maj 31, 2012 06:49
HarryVip
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75]wskazania temperatury na zewnątrz
WitekWawa Rover serii 75, MG ZT 4 Pon Gru 17, 2012 20:51
apples
Brak nowych postów [R75] Dziwne wskazania temperatury
DementorIRL Rover serii 75, MG ZT 36 Sro Cze 27, 2012 11:16
joannak25
Brak nowych postów [r75] wskazania temperatury na komputerze - prawidłowe ?
Legwan1989 Rover serii 75, MG ZT 5 Sob Paź 12, 2013 10:50
columbo



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink