Forum Klubu ROVERki.pl :: [r75]Klekocze gorzej niż stary diesel - po zalaniu?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[r75]Klekocze gorzej niż stary diesel - po zalaniu?
Autor Wiadomość
sebol11 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 558
Skąd: wwa

Rover 75

Wysłany: Sro Lip 09, 2014 20:41   [r75]Klekocze gorzej niż stary diesel - po zalaniu?
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Witam.Miałem problem z odkręcenem łapy silnika w celu wymiany alternatora.Pojechałem do marketu po klucz i nie było mnie z godzinę a w tym czasie nadeszła gigantyczna ulewa.Niestety pech chciał ,że nie zamknąłem maski i wszystko było totalnie mokre.Po wymianie alternatora odpalam silnik a tu klekotanie gorsze niż w starym dieslu.Klekocze zarówno na niskich obrotach jak i po dodaniu gazu.Myślałem ,że może coś źle skręciłem ale po zrzuceniu paska z alternatora klekot nie ustaje.Co to może być? Czy może to być spowodowane tym zalaniem?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Lip 09, 2014 20:41   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Lip 09, 2014 21:15   

Ja regularnie co jakiś czas (3 mc-e) myję komorę silnika.
Nigdy nie towarzyszył temu klekot żaden. Odpalam i działa...

Nawet jakbyś korka od oleju nie zakręcił, to i tak nie wiem ile musiałoby tam padać i celnie, żeby wymieszać olej z wodą ;) Przegoń go po prostu. Ale może źle skręciłeś łapę (górną) przy olejowej poduszce?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10900
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Lip 09, 2014 21:44   

MaReK, on ma V6tkę. Może cewki pozalewałeś i nie pali na wszystkie cylindry.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
sebol11 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 558
Skąd: wwa

Rover 75

Wysłany: Sro Lip 09, 2014 22:00   

MaReK, Łapę skręciłem raczej dobrze bo identycznie jak stare ślady po śrubach były.
sTERYD, właśnie też się nad tym zastanawiam ale jeżeli już to raczej tylne bo te z przodu od razu sprawdziłem i suche...
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Sro Lip 09, 2014 22:03   

Jestem tego zdania co sTERYD, dobrze by go przegonić troche, a najlepiej podczas upału otworzyć maskę niech schnie pierw. Ja miałem podobne objawy po myciu silnika. Pierw wysechł dobrze, a później go przegoniłem i było okej.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Lip 09, 2014 22:58   

Steryd faktycznie ;)
Zasugerowałem się, że klekocze mu gorzej niż przed zabiegiem :)

To w takim razie, nie wiem co może być przyczyną i nie podpowiadam gdyż silniki benzynowe są mi obce ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
sebol11 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 558
Skąd: wwa

Rover 75

Wysłany: Czw Lip 10, 2014 17:48   

Chciałem zrobić tak jak piszecie ale niestety...dzisiaj nie odpala w ogóle.Rozrusznik kręci,trzęsie całym samochodem próbuje odpalić i po puszczeniu kluczyka gaśnie...masakra :/
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10900
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Lip 10, 2014 17:57   

wykręć cewki i świece i wysusz wszystko w piekarniku na 50 stopni.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Lip 10, 2014 20:42   

sebol11, rozbierz filtr powietrza , wyciągnij wkład i zobacz czy nie pociągnął wody , oraz czy nie ma wody w rurze doprowadzającej powietrze do filtra. Wlot tej rury jest skierowany do góry przy lewej lampie i jak jest zatkany otwór odpływowy to woda stoi w kolanku i jest możliwość pociągnięcia jej do dolotu a wtedy to :evil:
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
krzychu.b 




Pomógł: 16 razy
Dołączył: 07 Lip 2009
Posty: 165
Skąd: Ryczówek

Rover 75

Wysłany: Czw Lip 10, 2014 21:01   

A może po prostu klapki w kolektorze już padły(głośno myślę)
_________________
https://picasaweb.google.com/108088249941867369207/MOJROVERUNIO75
https://picasaweb.google.com/108088249941867369207/FotoBud02#
 
 
 
sebol11 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 558
Skąd: wwa

Rover 75

Wysłany: Czw Lip 10, 2014 23:27   

krzychu.b, to na pewno nie klapki.
sTERYD, wykręciłem te trzy z przodu ,upiekłem w piekarniku i bez zmian.

SeniorA, dzięki za kolejne naprowadzenie jutro sprawdzę i napiszę na forum czy to trafna diagnoza.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10900
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Lip 11, 2014 00:00   

wiesz. jak już suszyć to wszystkie. Nie pamiętam teraz czy tam są z przodu cewki, a do tyłu idą przewody. jeśli tak, to mam nadzieję, że chociaż przewody wysuszyłeś.
Jeszcze możesz przejrzeć złączki czujników położenia wału i wałków rozrządu. One powinny być szczelne, ale po paru latach, to bywa różnie. W 400 miałem przez to problemy z prędkościomierzem jak popadało, a tam są podobne wtyczki z tą piankową uszczelką.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Pią Lip 11, 2014 05:12   

Wyciąg czujnik wałka rozrządu, miałem u kolegi tak, że była peknięta Wiązka i jak go zalało nie chciał długo palić. Naprawilem wiązkę i jak ręką odją
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
sebol11 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 558
Skąd: wwa

Rover 75

Wysłany: Pią Lip 11, 2014 09:38   

sTERYD, rafalmis1, a gdzie dokładnie są te czujniki?
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Pią Lip 11, 2014 12:50   

Czujnik wałka rozrządu jest jeden kolo wlewu oleju
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
sebol11 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 558
Skąd: wwa

Rover 75

Wysłany: Pią Lip 11, 2014 12:53   

czujnik wałka sprawdzony - ok
filtr powietrza również - wody brak
samochód dzisiaj chwilę pochodził - telepało nim niesamowicie ale po 3 minutach zgasł
 
 
domel101 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 479
Skąd: prudnik

Rover 75

Wysłany: Pią Lip 11, 2014 21:41   

a może zalało Ci kompa co jest w grodzi tam gdzie filtr kabinowy przez niedrożne odpływy i masz takie jaja
 
 
 
alpacino 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Cze 2013
Posty: 309



Wysłany: Pią Lip 11, 2014 23:33   

domel101 napisał/a:
a może zalało Ci kompa co jest w grodzi tam gdzie filtr kabinowy przez niedrożne odpływy i masz takie jaja

Mam nadzieję,ze nie "utopił" Ci się rozrząd ... :oops:
 
 
sebol11 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 558
Skąd: wwa

Rover 75

Wysłany: Sob Lip 12, 2014 09:30   

domel101, komp suchy a odpływy są od dłuższego czasu drożne
alpacino, rozrząd przecież jest schowany pod pokrywą więc raczej go nie zaleje
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Lip 12, 2014 09:46   

sebol11 napisał/a:
wykręciłem te trzy z przodu
sebol11, te z tyłu też trzeba .Sprawdź czy jest iskra na każdym cylindrze, ten temat może przeczytaj https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=68959
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Sob Lip 12, 2014 10:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Silnik klekocze jak stary diesel
Spider1801 Rover serii 75, MG ZT 6 Nie Wrz 11, 2011 20:23
Spider1801
Brak nowych postów [R75] 1.8 klekocze jak diesel
wschodni Rover serii 75, MG ZT 21 Czw Paź 08, 2020 20:16
STA75
Brak nowych postów [R75] Ciężko odpala zimny, ciepły jeszcze gorzej
dawidd Rover serii 75, MG ZT 7 Pon Paź 08, 2012 12:23
dawidd
Brak nowych postów [R75] Nie pali, po zalaniu wodą.
a jednak nie zalany wodą tylko akumulator padł
llygas Rover serii 75, MG ZT 10 Czw Cze 25, 2009 09:51
Rowan
Brak nowych postów [R75] Problem po zalaniu wodą stuka coś w silniku
michalek222 Rover serii 75, MG ZT 42 Czw Sie 21, 2008 16:29
michalek222



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink