Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75 CDT] regenerowany wentylator dalej nie dziala
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75 CDT] regenerowany wentylator dalej nie dziala
Autor Wiadomość
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Maj 22, 2015 13:33   

Cytat:
Dzięki za odpowiedz.Czekam jeszcze na odpowiedz kolegi WELLMANA,bo on pisał że nie miał czynnika i wentylator nie ruszał,a jak nabił to ruszył:)Bo jak mam zepsuty wentylator to nie ma co klimy nabijać.Pozdro
mogła być taka sytuacja, po prostu mógł mieć uszkodzony 1 bieg wentylatora i po włączeniu klimy jak wzrosło ciśnienie w układzie to załączył sie 2 bieg
_________________
75 Red Edition
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Maj 22, 2015 13:33   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
roverr 



Dołączył: 16 Kwi 2014
Posty: 131



Wysłany: Pią Maj 22, 2015 19:38   

A wiec zaryzykowałem i nabiłem klime.Po nabicie i włączeniu klima zaczeła działać kompresor sie włączył i wiatrak tez ,ale po chwili się wyłączył i znowu włączył i tak klika razy.Czyli kompresor działa wentylator też,ale czy wentylator ma działac cały czasy ,czy się włączać i wyłączać wtedy kiedy ma sobie wyrównać cisnienie?
 
 
gustav.pl 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 337
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Maj 26, 2015 17:16   Jak uruchomić wentylator??

Cytat:
Mam zamiar doprowadzić Roverka do wrzenia ;-) , co by sprawdzić czy włączy się wiatrak.


No i w końcu zdecydowałem się. W niedzielę, przy początkowej temp. płynu 87'C, po 37 minutach Roverek rozgrzał się do 107, jednak wentylator nie zadziałał. I w sumie to by się zgadzało :cool: , bo wg.podpiętego kiedyś kompa mam wiatrak 2 biegowy, a 1 bieg jest prawdopodobnie uwalony. Na doprowadzanie Roverka do temp. przy której powinien się włączyć bieg drugi(112°C do 119°C), nie miałem już sumienia :cry: I moje pytanie, a właściwie dwa ;-)

1 - żeby uruchomić wentylator poprzez włączenie odmrażania przedniej szyby, klimatyzacja musi być całkowicie sprawna(mam "zepsiuty" kompresor), czy wystarczy, że będzie odpowiednia ilość czynnika chłodniczego w układzie klimatyzacji.

2 - czy można uruchomić wiatrak, podając bezpośrednio napięcie do kostek wentylatora, które są gdzieś przy lewym nadkolu? Jeśli tak, to można by wyprowadzić przełącznik do kabiny i uruchamiać wiatraczek w dowolnym momencie.

Aha, tak przy okazji. Czy mógłby ktoś zmierzyć czas jaki potrzebuje jego Roverek(na biegu jałowym i wyłączonych nawiewach), by od temperatury 87°C rozgrzać się do 89. Moje autko, przy temperaturze otoczenia ok.17°C, tak nabierało temperatury:
od 87do 89 - 8 minut
89-95 - 7 min.
95-101 - 10 min.
101-107 - 13 min.

Pozdro. :smile:
_________________
rover forever
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Maj 26, 2015 17:45   

gustav.pl a nie możesz tego doprowadzić do kultury?
W sensie wymienić wiatrak/naprawić 1 bieg i nabić klimatyzację?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
gustav.pl 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 337
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Maj 26, 2015 19:09   

MaReK napisał/a:
gustav.pl a nie możesz tego doprowadzić do kultury?
W sensie wymienić wiatrak/naprawić 1 bieg i nabić klimatyzację?


Ależ MaReKu, z miłą chęcią zlecę nabicie klimy, jeżeli to uruchomi "kręcioła" :P . Lecz do działania klimy to jeszcze jest długa droga - m.in. wymiana sprężarki, płukanie całego układu i inne takie.
A co do reanimacji/wymiany samego wiatraka, to nie mam na to czasu, miejsca i przede wszystkim chęci, na razie, więc próbuję tego uniknąć ;-) Byłem już bliski kupna polecanej przez Ciebie używki z BritCarParts-u, ewentualnie nowego wiatraczka od rs_parts, ale na razie szukam jakiejś alternatywy :roll:
_________________
rover forever
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Wto Maj 26, 2015 20:12   

gustav.pl napisał/a:
Byłem już bliski kupna polecanej przez Ciebie używki z BritCarParts-u, ewentualnie nowego wiatraczka od rs_parts, ale na razie szukam jakiejś alternatywy


Zrób tak, jak ja. Koszt 110 zł [80 wiatrak + 30 rezystor].

Kupujesz silnik od Voyagera, do tego rezystor i montujesz to zamiast swojego uwalonego wiatraka. Silnik od Voyagera ma identyczne mocowanie na śmigło i do obudowy jak oryginalny Roverowski. Także żadnego rzeźbienia. A jest tani 50-120 zł.

Czas operacji - robiłem to pierwszy raz i zajęło mi to około 4h, ale po drodze jeszcze naprawiałem ukręconą szpilkę od klimy oraz łatałem pęknięty intercooler.

Wiatraczek z Voyagera na odpowiednim rezystorze [ja mam 100W 0,47 Ohm drutowy z radiatorem] sprawdza się elegancko - na I biegu, który zazwyczaj działa z klimą, chodzi na odpowiedniej prędkości i cicho.
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
roverr 



Dołączył: 16 Kwi 2014
Posty: 131



Wysłany: Wto Maj 26, 2015 23:22   

roverr napisał/a:
A wiec zaryzykowałem i nabiłem klime.Po nabicie i włączeniu klima zaczeła działać kompresor sie włączył i wiatrak tez ,ale po chwili się wyłączył i znowu włączył i tak klika razy.Czyli kompresor działa wentylator też,ale czy wentylator ma działac cały czasy ,czy się włączać i wyłączać wtedy kiedy ma sobie wyrównać cisnienie?

A czy ktoś mi odpowie w koncu na moje pytanie?
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Sro Maj 27, 2015 07:56   

Wentylator powinien działać przez cały czas, gdy działa klima. Jeśli włącza się (od razu na wyższy bieg) i po chwili wyłącza to może oznaczać, że jeden z biegów nadal nie działa albo, że coś jest nie tak z ciśnieniem w układzie klimy (względnie z czujnikiem).
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Maj 27, 2015 16:58   

roverr, pracą wentylatora zarządza sterownik silnika ECM na podstawie wielu odebranych sygnałów z różnych czujników i modułów układów wymagających chłodzenia ( silnik , klima i skrzynia automat ). Sygnałem do włączenia wentylatora na potrzeby klimy , jest włączenie się sprężarki.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
roverr 



Dołączył: 16 Kwi 2014
Posty: 131



Wysłany: Sro Maj 27, 2015 23:39   

wellman napisał/a:
Wentylator powinien działać przez cały czas, gdy działa klima. Jeśli włącza się (od razu na wyższy bieg) i po chwili wyłącza to może oznaczać, że jeden z biegów nadal nie działa albo, że coś jest nie tak z ciśnieniem w układzie klimy (względnie z czujnikiem).


Dzięki za odpowiedz.Czy wymiana rezystora wentylatora załatwi problem?
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Sro Maj 27, 2015 23:52   

roverr, jeśli to rezystor jest winny problemu to załatwi.

Najprościej sprawdzić to tak, że wycinasz rezystor i łączysz przewód "na krótko". Wtedy sprawdzasz, czy wentylator już się nie będzie zatrzymywał (powinien pracować ciągle z tą samą, szybszą prędkością). Jeśli będzie ok, znaczy, że winny jest rezystor i po wymianie na sprawny powinny obydwa biegi działać jak trzeba.

Możliwe też, że kompresor albo czujnik klimy dokonuje żywota, ale na Twoim miejscu rzeczywiście najpierw sprawdziłbym rezystor.
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
roverr 



Dołączył: 16 Kwi 2014
Posty: 131



Wysłany: Pią Maj 29, 2015 01:06   

wellman napisał/a:
roverr, jeśli to rezystor jest winny problemu to załatwi.

Najprościej sprawdzić to tak, że wycinasz rezystor i łączysz przewód "na krótko". Wtedy sprawdzasz, czy wentylator już się nie będzie zatrzymywał (powinien pracować ciągle z tą samą, szybszą prędkością). Jeśli będzie ok, znaczy, że winny jest rezystor i po wymianie na sprawny powinny obydwa biegi działać jak trzeba.

Możliwe też, że kompresor albo czujnik klimy dokonuje żywota, ale na Twoim miejscu rzeczywiście najpierw sprawdziłbym rezystor.


Super dzięki za szybką odpowiedz.Myślę ze to rezystor jest temu winny.Rozumiem że muszę ściągać cały przód żeby to sprawdzić?Tzn zderzak belkę itp?
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Pią Maj 29, 2015 01:14   

Żeby dobrać się do rezystora, jeśli masz sprawne dłonie, wystarczy zdjąć grill. Rezystor powinien być widoczny między łopatkami wentylatora.

Jeśli zdołasz odciąć przewody po jego obu stronach i kawałkiem innego przewodu połączyć je razem, to wystarczy do sprawdzenia.
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
roverr 



Dołączył: 16 Kwi 2014
Posty: 131



Wysłany: Pią Maj 29, 2015 18:45   

Dziś chciałem ściągnąć grill i sprawdzać ten rezystor.Ale najpierw odpaliłem nawiew na szybę, klima się włączyła i wentylator też,ku mojemu zdziwieniu chodził cały czas.Włączyłem wiec normalnie klimę i nawiew do kabiny i wentylator także chodził cały czas i nie wyłączał się.Stałem 10 min i wszystko chodziło prawidłowo.Na tą chwilę wszystko działa idealnie:)Czyli jak klima nie jest nabita to nie włącza się ani kompresor ,ani wentylator.W moim przypadku wystarczyło tylko nabić klimę i wszystko zaczęło działać... :mrgreen: 2.0cdti po lifcie.
 
 
cin1391 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 19 Lut 2015
Posty: 446
Skąd: Wyszków

Rover 75

Wysłany: Pią Maj 29, 2015 19:20   

roverr napisał/a:
Dziś chciałem ściągnąć grill i sprawdzać ten rezystor.Ale najpierw odpaliłem nawiew na szybę, klima się włączyła i wentylator też,ku mojemu zdziwieniu chodził cały czas.Włączyłem wiec normalnie klimę i nawiew do kabiny i wentylator także chodził cały czas i nie wyłączał się.Stałem 10 min i wszystko chodziło prawidłowo.Na tą chwilę wszystko działa idealnie:)Czyli jak klima nie jest nabita to nie włącza się ani kompresor ,ani wentylator.W moim przypadku wystarczyło tylko nabić klimę i wszystko zaczęło działać... :mrgreen: 2.0cdti po lifcie.


A u mnie wentylator włącza się za każdym razem, gdy odpalam klimę lub nadmuch na szybę - a klimę mam pustą ;) 2,0 CDT 2000 r.
_________________
Wolę pchać Rovera niż jeździć Golfem
 
 
gustav.pl 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 337
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Lip 05, 2015 23:05   

gustav.pl napisał/a:
No i w końcu zdecydowałem się. W niedzielę, przy początkowej temp. płynu 87'C, po 37 minutach Roverek rozgrzał się do 107, jednak wentylator nie zadziałał. I w sumie to by się zgadzało :cool: , bo wg.podpiętego kiedyś kompa mam wiatrak 2 biegowy, a 1 bieg jest prawdopodobnie uwalony. Na doprowadzanie Roverka do temp. przy której powinien się włączyć bieg drugi(112°C do 119°C), nie miałem już sumienia :cry:


Witam. To niestety znowu ja :roll:
Żeby mieć wiatrak w miarę sprawny i jak najmniejszym wysiłkiem, przed reperacją klimy, postanowiłem zrobić podobnie jak kol. scareface tutaj. Żeby być pewnym, że sterowanie wiatrakiem w ogóle działa, podjąłem dzisiaj drugą próbę zagrzania Roverka, tym razem do wyższych temperatur, tzn. min. 112°C, co by w ogóle wiatraczek zadziałał. No i okazało się, że pierwszy bieg(ten niby zepsuty, bo ledwo się kręcił włączony testbookiem), włączył się przy 111°C i schłodził silnik do 99 w ciągu ok.8 min. Mam takie pytania - czy jest możliwe, że 1 bieg wymuszony testbookiem był wolniejszy niż włączony przez sterowniki w samochodzie, w celu schłodzenia silnika? I drugie - czy w przypadku wentylatora dwubiegowego, bieg pierwszy może się włączyć dopiero przy 111°C, jeżeli drugi powinien działać od 112°C?
Pozdro. :smile:
_________________
rover forever
 
 
Koenig 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Cze 2015
Posty: 157



Wysłany: Pon Lip 06, 2015 08:58   

gustav.pl napisał/a:
czy w przypadku wentylatora dwubiegowego, bieg pierwszy może się włączyć dopiero przy 111°C,


U mnie drugi bieg włącza się przy 106, a pierwszy przy 100. Oczywiście już po wymianie rezystora.
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Lip 06, 2015 09:22   

gustav.pl, jeśli masz oryginalny wiatrak to pierwszy bieg jest biegiem pierwszym, nie ma szans by był jakoś wolniejszy, zasada w tych wiatrakach jest prosta.

1 bieg zasilanie na + i - szczotka 1 i 3

2 bieg dochodzi zdaje sie + powiedzmy na szczotkę 2

3 bieg sterownik podaje masę na szczotkę 4

czyli na najwyższym biegu masz 2 kpl + i -

numeracja szczotek może być inna, podałem tak dla zobrazowania.

Chyba że masz wiatrak z rezystorem, wtedy najwyższy bieg idzie bezpiośrednio ze sterownika, a pierwszy wolniejszy jest realizowany przez rezystor na +
_________________
75 Red Edition
 
 
gustav.pl 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 337
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Lip 06, 2015 11:02   

Koenig napisał/a:
U mnie drugi bieg włącza się przy 106, a pierwszy przy 100. Oczywiście już po wymianie rezystora.

Aha, czyli też w górnych granicach zakresów biegów. No to dobrze mam...

longer86 napisał/a:
gustav.pl, jeśli masz oryginalny wiatrak to pierwszy bieg jest biegiem pierwszym, nie ma szans by był jakoś wolniejszy,


Ja też tak uważam, a różnica, to pewnie złudzenie optyczne - przy włączaniu wiatraka testbookiem, zderzak był zdjęty i śmigło dobrze widoczne, a wczoraj wentylator oglądałem przez kratkę grila :neutral:

A może przy okazji - jeżeli dobrze pamiętam, to za schłodzenie skraplacza klimy odpowiada bieg pierwszy. Czy jest możliwość, że przy małej wydolności tego biegu, będzie się włączał bieg wyższy? Pytam się, bo gdy działała mi jeszcze klima, to słyszałem jedynie wycie wentylatora czyli pracował na wysokich obrotach. Wtedy myślałem, że ten typ tak ma. Teraz gdy wiem, że wiatrak ma też bieg wolniejszy( i cichszy) i włącza się w przedziale temperatur odpowiednich dla tego biegu, to już nic nie rozumiem :sad: Bo przecież powinien był się włączać i przy klimie :shock:
_________________
rover forever
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Lip 06, 2015 11:23   

jeśli w układzie klimatyzacji wzrasta cisnienie powyżej jakiegos poziomu, nie pamuiętam ile dokładnie, to ECU włącza 2 bieg aby schłodzic czynnik i tym samym zmniejszyć cisnienie w układzie
_________________
75 Red Edition
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Wysprzęglik ... i co dalej ?
jaki, z czym, od czego ?
argail Rover serii 75, MG ZT 22 Sob Maj 16, 2009 17:43
argail
Brak nowych postów [R75] Wahacz ...? i co dalej ;)
argail Rover serii 75, MG ZT 9 Sro Lip 02, 2008 21:22
argail
Brak nowych postów [75] uszkodzone czujniki ABS i co dalej
arczi220 Rover serii 75, MG ZT 2 Sob Lis 29, 2014 18:04
arczi220
Brak nowych postów [R75]Doradztwo z naprawą. Co dalej?
GRPac Rover serii 75, MG ZT 38 Sro Lut 15, 2017 09:46
GRPac
Brak nowych postów [R75] Max 3tys obrotów i dalej nic...
patrysgn Rover serii 75, MG ZT 56 Wto Gru 22, 2009 00:14
patrysgn



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink