Zamykaniem lusterek steruje wyłącznie ten panel, którego zdjęcie załączył zedziczek. Jeśli nie masz pod boczkami wtyczek, to konieczne będzie dosztukowanie przewodów z tego przełącznika do lusterka kierowcy i dalej do wtyczki między drzwiami a karoserią, a następnie między karoserią a drzwiami po stronie pasażera i dalej do drugiego lusterka. Przewody między wtyczkami od drzwi powinny być na miejscu. Ostatnio ten temat przerabiałem u siebie - gra i buczy.
Natomiast w połączeniu ze SMAC teoretycznie możliwe jest włączenie opuszczania lusterka po wrzuceniu wstecznego. W RAVE nie widzę różnicy między okablowaniem lusterek i SMAC dla V8 (gdzie ta funkcja była) i naszych R75, więc to pewnie kwestia elektroniki lub oprogramowania.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
dawidd, nic o tym nie wiem, w TOAF-ie takiej opcji też nie widziałem. Teoretycznie - skoro SMAC w V8 potrafi sterować silniczkiem od położenia szkła - pewnie i to jest możliwe, wysłać po zapłonie sygnał do sterownika lusterek, żeby otworzył, a przy włączeniu zapłonu - zamknął. Tylko czy taka funkcja jest dostępna od ręki? Nie wiem.
Na razie cieszę się samym składaniem/rozkładaniem za pomocą przycisku.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
wellman, powiedz jeszcze czy kupiłeś panel z tym przyciskiem czy przerabiałeś ten bez przycisku?Te panele sterujące elektronikę maja taka sama, a różnią sie tylko maskownica z wycięciem na przycisk??
dawidd, udało mi się kupić panel. W ArtBizar mieli i to nawet kilka sztuk, więc może nadal są.
Wcześniej zastanawiałem się nad przeróbką zwykłego panelu, któremu poza wycięciem w maskownicy i przyciskiem brakuje jeszcze przekaźnika TB2-160 (jakby ktoś chciał to mam kilka sztuk, są dość trudno dostępne) i kilku rezystorów.
Plan był taki, żeby kupić drugi panel i przeszczepić z niego brakujące elementy, do tego wykorzystać z niego przycisk od blokady tylnych szyb i umieścić go w miejscu brakującego przycisku składania. No i oczywiście całość uwieńczyć przekaźnikiem.
Nie było mi jednak dane tej drogi przetrzeć, skoro dostępny był gotowy przełącznik - poszedłem na łatwiznę!
Nie wiem czy niejaki krzych przetestował już to rozwiązanie. Istotnie jest możliwe - mamy przecież napięcie po zapłonie i mamy chwilowe podtrzymanie napięcia po wyłączeniu. Nie jest to jednak opcja dostępna "od ręki". Trzeba by zrobić prosty układ, który podawałby napięcie tylko tak długo, jak będzie potrzebne, czyli po zamknięciu/otwarciu się wyłączył. Sama kolumna z silniczkiem od składania ma już w sobie stycznik, który po "wykryciu" większego obciążenia (po dotarciu do punktu krańcowego) przerywa obwód, ale myślę, że wypadałoby dla bezpieczeństwa zrobić to porządnie.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
wellman, a powiedz czy rozbierałeś lusterka elektryczne i zwykle - czy jest możliwość dołożenia do zwykłych silniczka do zamykania i otwierania? Ktos w jakimś watku wspominał o silniczku z volvo s60 jak dobrze pamiętam, ale nie wiem czy chodziło o zamykanie czy o regulacje szkła
[ Dodano: Nie Kwi 24, 2016 17:21 ]
powiedz jeszcze ile dales za przełącznik? Znalazłem ne ebay, ale za 60 funtow , wiec odpada. Tu tez fotki obu przełączników z bliska jak by ktoś chciał przerobić swój: http://www.the75andztclub...owerfold&page=2
dawidd, nie wiem jak w poliftach - tam jest podobno zupełnie inny szkielet w lusterku i inna podstawa, ale w przedlifcie spokojnie tak zrobisz. Sam w ten sposób składałem.
Ożeniłem podstawy i ramiona wraz z lusterkami EU z silniczkami z lusterek UK. W przypadku lewego lusterka dałem silniczek z prawego UK i pasuje od razu idealnie. W przypadku prawego konieczna jest mała rzeźba, ale to góra kilkanaście minut roboty i gotowe.
Do tego w podstawach, które nie były do składania lusterek przystosowane trzeba w wolny otworek obok silniczka wkręcić np. śrubkę, żeby pełniła funkcję "ogranicznika".
Myślę, że z Volvo to pewnie będzie chodziło o silniczek do regulacji lusterka. Ewentualnie nawet jeśli miałby pasować sam silniczek od składania (mamy chyba taki sam jak w jakimś BMW) to nie masz do niego tej kolumienki-obudowy z zębatkami i przekaźnikiem, który sam zatrzymuje silnik po wykryciu oporu.
Zatem w przypadku przedlifta najszybciej (polowałem rok ) poszukać lusterek UK i pobawić się w składanie tego do kupy z elementami oryginalnych lusterek EU.
[ Dodano: Nie Kwi 24, 2016 17:24 ]
ArtBizar za niesfatygowany przełącznik zaśpiewał 250 zł, więc jeszcze na granicy przyzwoitości.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Ktos w jakimś watku wspominał o silniczku z volvo s60 jak dobrze pamiętam, ale nie wiem czy chodziło o zamykanie czy o regulacje szkła
Nie wiem czy to nie byłem ja. Kiedyś gdzieś wyczytałem, że silniczki w przedliftowych lusterkach są takie same jak w Volvo.
U siebie mam polifty składane, jak porównywałem z moimi nieskładanymi, to trochę rzeźby by tam było, żeby wsadzić, ale nie jest to niemożliwe. Głównie trzeba przerobić mocowanie do podstawy, bo w składanych jest to przykręcane 3 wkrętami, a w nieskładanych jest po prostu sprężyna i zaciśnięta sprężystą zapinką osadczą.
Co do sterowania, to można wykombinować coś swojego, bo jest bardzo proste. Po prostu podaje się napięcie na lusterko i ono się składa/rozkłada. Samo też przestaje jechać, mimo ciągle przyłożonego napięcia. Zmiana polaryzacji powoduje jazdę w drugą stronę i tak samo się zatrzymuje bez konieczności wyłączania zasilania. Ja akurat nie kombinowałem, bo trafiłem na przełącznik z funkcją składania
Aha, jeszcze jedno. Nie wiem czy we wszystkich poliftach tak jest, ale u mnie nie było wiązki do pociągnięcia. Trzeba przerzucić dwa przewody do drugiego lusterka.
Kable dokładałem w kostce w drzwiach, trzeba dokupić konektorki MQS F063 i MQS M063. Te konektorki tak w ogóle występują w większości kostek w naszym aucie. Nie polecam tego lutować. Sprawdza się tylko zaciskarka.
karolj, no i właśnie. W poliftach widać, że byłoby więcej roboty.
Przedliftowe lusterka nieskładane mają - poza tym bolcem ograniczającym - identyczne mocowanie co składane, a i na ten "stoper" przewidziany jest już otwór w podstawie, więc wystarczy coś tam odpowiednio długiego umieścić.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Natomia st w połączeniu ze SMAC teoretycznie możliwe jest włączenie opuszczania lusterka po wrzuceniu wstecznego. W RAVE nie widzę różnicy między okablowaniem lusterek i SMAC dla V8 (gdzie ta funkcja była) i naszych R75, więc to pewnie kwestia elektroniki lub oprogramowania
wellman, a masz 100% pewność ze w v8 to rzeczywiście było fabrycznie? Bardzo mnie ciekawi ta opcja i nie wiem za co sie złapać żeby to uaktywnić
dawidd, nie mam, ale tak jak ktoś wspomniał wcześniej w innym temacie, też o tym jakiś czas temu czytałem w brytyjskim forum.
Wydaje się to logiczne, bo podobnie (opuszczaniem lusterka ma rządzić SMAC poprzez to, że zapamiętuje pozycje lusterka analogicznie do tego jak zapisuje pozycję fotela) ten mechanizm jest rozwiązany w BMW np. E38/39 z "analogowym" sterowaniem lusterek i - z tego co zdążyłem się zorientować w przynajmniej kilku popularnych modelach innych marek.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Ciekawe jak jest zrealizowane sprzężenie zwrotne z informacją o położeniu lustra... W naszych lusterkach nie ma żadnych czujników (chyba, że występują też inne). Da się niby wyczaić ile silnik DC zrobił obrotów analizując przebieg na zasilaniu, ale nie podejrzewam, że nasze sterowniki to robią.
A jeśli nie ma sprzężenia zwrotnego, to raczej słaba opcja, jeśli lusterko się opuści a potem wróci, ale nie dokładnie tam gdzie było.
W sumie im bardziej się w temat wgłębiam, czytam jak to w BMW zrobili, tym mocniej wątpię, że to jednak jest możliwe "fabrycznie".
O ile sterowanie szybami odbywa się za pomocą BCU, a DDM (przełącznik szyb/lusterek) tylko wysyła sygnał, o tyle już w przypadku składania i sterowania pozycją lusterek DDM działa autonomicznie.
Nie widzę za bardzo możliwość, żeby jakoś sterować tym z zewnątrz. Musiałby albo być jakiś mod w przewodach do wtyczki prawego lusterka, albo DDM musiałby dostać i zinterpretować sygnał z BCU na przewodzie, którym normalnie wysyła komendy dot. szyb, a to raczej niemożliwe (choć niby w RAVE ta linia jest Input/Output).
Natomiast wg. rimmerbros elementy takie jak lusterka elektrycznie składane, przełączniki szyb są te same w V8 i u nas, więc to nie ma wpływu... chyba, że czegoś jeszcze nie wiemy, albo po prostu tego tam nigdy nie było.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
A nie łatwiej by było podłączy zamykanie lusterek do zamka drzwi tam też daje tylko sygnał jakiś przekaźnik tylko dorzucic przy sterowniku od zamka i miałbyś otwieranie lusterek z pilota taka tylko moja sugestia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum