Forum Klubu ROVERki.pl :: [MGF] problem z kompresja
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MGF] problem z kompresja
Autor Wiadomość
michalswiatek 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 146
Skąd: Szwecja



Wysłany: Sob Mar 08, 2008 17:31   

Chyba znalazlem dzis przyczyne braku kompresji na 1. cylindrze. Ogladalem sobie dzis na spokojnie glowice i zauwazylem cos czego nie widzialem wczesniej:

[ Dodano: Sob Mar 08, 2008 17:38 ]
Malutki kawaleczek aluminium ktory nie pozwalal na kompletne zamkniecie zaworu. Podejrzewam ze pochodzi ze starego silnika bo kolektor zalozylem stary, choc plukalem go kilkukrotnie i dmuchalem sprezonym powietrzem. Musial sie tam gdziej zadekowac i teraz wkoncu z kolektora wylecial.
Planowalem wyslac glowice do sprawdzenia do Mariusza z ECC, ale w tej sytuacji chyba tylko dam do planowania i zaloze. Mam nadzieje ze bedzie OK.
A z kolektorem przed zalozeniem jeszcze sie wykapie kilka razy w wannie :wink: .
_________________
obecnie MGF 1.8VVC 1997 i omega 2.6 V6 2001, był 620Si 1996
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Mar 08, 2008 17:31   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Sob Mar 08, 2008 18:43   

No to wydaje sie ze problem rozwiazany :)
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
michalswiatek 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 146
Skąd: Szwecja



Wysłany: Sob Mar 08, 2008 19:59   

No mam nadzieje. Powiem szczerze ze kamien z serca :smile: , bo juz chodzily mi po glowie czarne mysli o peknietej glowicy.

Mam jeszcze dwa pytania:

1. Czy mozna obrocic walem przy zdjetej glowicy, czy jest to z jakiegos wzgledu niewskazane??

2. Rave przewiduje sprawdzenie szpilek przez wkrecenie ich maksymalnie w rekach przy zdjetej glowicy i pomiar odleglosci od gornej plaszczyzny bloku do dolnej powierzchni glowki szplki. Ponizej 97mm jest OK, powyzej szpilki do wymiany.
Wkrecilem je delikatnie do konca i wychodza mi jakies cuda :roll: Kazda wkreca sie inaczej. Kazda zmierzona odleglosc jest inna, od 55 do 95mm??
Zakladalem ze wkreca sie mniej wiecej podobnie. Moze ja robie cos nie tak??
Co o tym myslicie??
_________________
obecnie MGF 1.8VVC 1997 i omega 2.6 V6 2001, był 620Si 1996
 
 
 
Sachar 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lis 2006
Posty: 309
Skąd: Warszawa



Wysłany: Nie Mar 09, 2008 09:42   

Ta co się wkreca do 95 wchodzi w kołnierz od smoka olejowego :)
Ale ma poniżej 97 więc wg mnie może zostać - ja wszystkie zostawiłem stare
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Mar 10, 2008 01:55   

w ksiazce do poldorovera znajduje sie fragment w ktorym jest zabronione obracanie walem po poluzowaniu srub glowicy, chodzi o mozliowsc uszkodzenia panewek walu
jak bedzie trzeba to zacytuje dokladnie

nie wiem jak to jest w praktyce
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Thrillco
[Usunięty]






Wysłany: Pon Mar 10, 2008 07:55   

w praktyce jest tak, ze to jednak mały silniczek a nie grzmot 11l poj. MAN i podczas takiego krecenia na sucho nie ma własciwego cisnienia oleju, który wytwarza film olejowy, stąd jest realna możliwość obrócenia razem z wałem panewek. To akurat elementarna zasada w mechanice-im większe obroty tym lepsze smarowanie, brak obrotów-brak smarowania.
 
 
michalswiatek 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 146
Skąd: Szwecja



Wysłany: Pon Mar 10, 2008 19:54   

Dzieki Panowie. W takim razie nie dotykam walu dopuki nie dokrece glowicy.

Sachar, rozumiem ze Tobie czesc srub tez wkrecala sie duzo glebiej i tak ma byc??

Wynika z tego ze procedura sprawdzania srub ma sens w przypadku tylko kilku srub, bo reszta i tak wkreca sie tak gleboko, ze nawet gdyby byly strasznie przeciagniete to nie przekrocza dopuszczalnego wymiaru...
_________________
obecnie MGF 1.8VVC 1997 i omega 2.6 V6 2001, był 620Si 1996
 
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Pon Mar 10, 2008 20:13   

Tylko na potwierdzenie dopowiem ze jest to konsekwencja tego ze silnik ma budowe plastrowa i sruby glowicy sciskaja wszystkie plastry ze soba i rowniez utrzymuja panewki w ryzach.
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Mar 10, 2008 20:21   

ja sprawdzalem sruby wkrecajac je chyba do jednego otworu :-)

[ Dodano: Pon Mar 10, 2008 20:23 ]
pozatym gdzies widzialem "caly" wymiar szpilki
pewnie jest w rave
ale z racji dlugich szpilek ciezko go zmierzyc
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
michalswiatek 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Sty 2006
Posty: 146
Skąd: Szwecja



Wysłany: Pon Maj 19, 2008 18:33   

Na zakonczenie tematu napisze tylko ze po zlozeniu silniczek chodzi jak nowy. Mam nadzieje ze tak juz zostanie...
_________________
obecnie MGF 1.8VVC 1997 i omega 2.6 V6 2001, był 620Si 1996
 
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Pon Maj 19, 2008 18:48   

Tez mamy taka nadzieje Michal :ok:
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MGF] Problem z zawieszeniem
DwiN MGF i MG TF 3 Wto Sty 04, 2022 00:32
plp
Brak nowych postów [MGF] Problem z alternatorem
Mad MGF i MG TF 0 Sob Paź 27, 2012 16:53
Mad
Brak nowych postów [MGF] HardTop - problem
Mina666 MGF i MG TF 2 Czw Lis 08, 2012 19:16
fieldy
Brak nowych postów [mgf] Problem z obrotami
cytrynn MGF i MG TF 10 Czw Lut 02, 2012 09:01
7Tomi
Brak nowych postów [MGF] problem z elektyka
sterna MGF i MG TF 7 Pią Cze 17, 2011 11:01
Rafal_MG_TF



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink