niesteyty o czasach z SD się nie wypowiem .. mogę podac czasy z mojego 200SDi .. 60 - 100 IV bieg ... ok. 8,5 sek, 80 - 120 V bieg ok. 12 - 13 sekund ... 0 - 100km/h - ok 11. sek. .... ciśnienie u mnie max. to 1,2 bar i max uzyskuję przy obrotach ok. 2500
Moje iDT wyrobiło się najlepiej w ok 6s(60-100, IVbieg), ale ostatnio coś go zmuliło i ma ok 7s Może to przez paliwo, bo stało się tak po zatankowaniu na innej stacji, niż zawsze. Ciśnienia doładowania nie znam, ale mam zamiar sprawdzić, jak będzie jeszcze możliwe, to się podkręci
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Turbinę skręciłeś na 1.2 Bara więc seryjnym nie jeździsz
od 0-100 ile masz??
Nie wiem ile mi dmucha turbinka ponieważ jak pisałem wcześniej w SD jest źle podłączona (zgodnie ze wskazówkami od Remi55). Teraz turbinka na cięgnie jest skręcona fabrycznie. Jak będę robił rury do IC to podłącze wskaźnik we właściwe miejsce. Na razie pokazuje 0.5 bara max - ale przypominam, że jest to ciśnienie, przy którym zawór westgate się otwiera w części gorącej turbinki.
Jak zrobi się cieplej. Teraz planuje zakupy i się zastanawiam czy lepiej kupić IC od meganki II czy Renault Kango na wymiar wcięcia w zderzaku. Nie wiem czy ma sens większa powierzchnia IC gdy i tak tylko wlotem między halogenami będzie powietrze przepływać. Może zastosować prawie idealny IC na wymiar wlotu - jak myślisz Friq?.
IC od Renault Kango
Masz klime w aucie??
Powiem ci tak ja bym kupił collera od sdi i nie było by problemu a dlaczego bo masz pompe mechaniczną i jak wsadzisz coolera od sdi
Cytat:
będzie chodził duzo lepiej
a jeśli natomiast założysz od megany to twój R
Cytat:
będzie duzo lepiej chodził
Gdzie róznica w tych 2 coolerach... za bardzo ich nie ma...
Bo jesli załozysz coolera od megany może i lepiej bo wiekszy cooler niby lepsze chłodzenie ale w praktye jest tak ze nie odczyjesz raczej tej róznicy miedzy tymi coolerami a jeśli nie ma wyczuwalnej różnicy to po co się męczyć i upychać niefabrycznego coolera??
sam odp na to pytanie
Pisze zebyś nie wkładał od megany coolera bo to i tamto ale powiem ci szczerze ze ja w moim sdi-ku tezb będe coolera wiekszego zakładał ale u mnie dojdzie do tego professional chituning oraz podniesienie ciśnienia na turbo wymiana skrzyni od iTD tarcze wentylowane i jeszcze kilka duperelków
Cytat:
Może zastosować prawie idealny IC na wymiar wlotu - jak myślisz Friq?.
jesli chodzi ci o miejsce pod tablicą rejestracyjną to wtedy by to spełniało swoja rolę
Ale jak juz pisałem róznica tych coolerów praktycznie mierna a za to dużo pracy i przeróbek.
Pozdrawiam Firq
myslę, ze znaczenie własnei ma umiejscownienie niz fizyczna róznica wielkości. Nie bez powodu we wszystkich mocnych turboautach cooler jest na pierwszym miejscu. W fabrycznie w R jest jednak dość porządnie ukryty. Dla przykładu podam, że kiedyś jedno z czasopism robiło test fabii TDi i w niej jest cooler wystawo=iony na podmuchy (bok zderzaka), ale nie było przeplywu powietrza (tył był zabudowany nadkolem). Odetkanie tego nadkola dodało autu jakieś 10 - 15KM i sporo dynamiki. Tak naprawdę to dopiero hamownia prawdę by powiedziała
Odetkanie tego nadkola dodało autu jakieś 10 - 15KM i sporo dynamiki. Tak naprawdę to dopiero hamownia prawdę by powiedziała
coś mi tu nie gra cooler zabudowany bez przepływu powietrze muł... odetkanie nadkola 15hp przecież hamownia nie rozpedza się na ulicy wiec czy cooler na hamowni jest odkryty czy zakryty je jeden diabeł... wiec skad dane ze wzrosło o 10-15hp Brt
CHYBA ze coś źle pojmuje tu
tezb będe coolera wiekszego zakładał ale u mnie dojdzie do tego professional chituning
tylko wtedy widać sens zmiany coolera
bo sama zmiana od tak sobie nic niestety nie da
W moim przypadku gdy mam R bez IC to jest sens zakładać. A jak zakładać to nie jak fabryka (gdzieś na boku przysłonięty jeszcze przez klimę - jak on może mieć dobrą wydajność gdy już silnik się rozgrzał) tylko centralnie pod rejestracją (za siatką w zderzaku). Moim zdaniem centralnie umieszczony IC a "schowany gdzieś za plastikami czy chłodnicami" ma znaczenie i różnice w wydajności.
Ale do sedna koledzy. Nikt nie udzielił mi rady. Czy lepiej zakładać większy IC od megany który i tak w 1/2 wysokości będzie widoczny przez siatkę w zderzaku a reszta przysłonięta przez zderzak. Czy lepiej zamontować IC "niższy" +/- na wymiar wlotu w zderzaku pod rejestracją.
Panowie pytanie z innej beczki. Gdzie kupie kolanka, łączniki gumowe do połączenia rur od IC w Poznaniu lub okolicach. Jak się nazywają profesionalnie takie węże. Proszę o adresy lub linki do stron.
Panowie odświeżam temat.
Wcześniej pisałem, że miałem problem z ciśnieniem na turbince - zaledwie 0,5 bara przy pełnym gazie.
Od zeszłego tygodnia po wizycie na stacji diagnostycznej - podczas przeglądu, miałem okazję obejrzeć autko od spodu. Okazało się, że po testach przeprowadzonych z zamontowanym MBC turbinka zaczęła przeciekać na połączeniu korpusu części zimnej. Stąd padła decyzja o zakupie używanej.
Po zamontowaniu używanej w b.dobrym stanie turbinki - moje zdziwienie było ogromne. Nie ten sam samochód. Jakby przybyło 2x więcej koni. Autko przyspiesza jak szalone niczym . Wskazówka na zegarze boost zatrzymuje się na 1,2 bara .
Teraz to przyjemnie się jeździ moim R.
Stara turbinka nie posiadała luzu wzdłużnego na wałku. Delikatny luz promieniowy. Jednak doszło do rozszczelnienia. Jednak coś było nie tak od początku - ponieważ od początku autko nie miało ducha. Terach to już historia. A jazda R to czysta przyjemność .
Pozdro.
_________________ Na sprzedaż 4 szt opon Uniroyal Rally 550 - 205/55/R15 - bieżnik 6,4mm cena 400zł za kpl.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum