Forum Klubu ROVERki.pl :: SOLVED[R 400 2.0 D 99r.] Turbinka słabo dmucha??????????????
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Pią Lis 19, 2010 11:15
SOLVED[R 400 2.0 D 99r.] Turbinka słabo dmucha??????????????

0.6 bara zamiast 1.1 bara - co jest grane ?????? Problem rozwiązany
Autor Wiadomość
filo 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 23 Maj 2008
Posty: 942
Skąd: Zabierzów



Wysłany: Nie Mar 08, 2009 13:57   

airkadio_k napisał/a:
przewód gumowy (średnic 5cm na 7 cm stożkowy) wychodzi od turbinki


Zapewne chodzi o to :arrow: PRZEWóD
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Mar 08, 2009 13:57   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
airkadio_k 



Dołączył: 28 Mar 2007
Posty: 9
Skąd: bydgoszcz



Wysłany: Nie Mar 08, 2009 13:58   

super dzięki
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Nie Mar 08, 2009 14:05   

michu1123 Napisał,
Cytat:

Co sądzicie o tych czasach normalne czy raczej za długie?. Przypominam, że kulam się R z 86 konnym silniczkiem.

Turbinę skręciłeś na 1.2 Bara więc seryjnym nie jeździsz :)
od 0-100 ile masz??
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Nie Mar 08, 2009 14:12   

niesteyty o czasach z SD się nie wypowiem .. mogę podac czasy z mojego 200SDi .. 60 - 100 IV bieg ... ok. 8,5 sek, 80 - 120 V bieg ok. 12 - 13 sekund ... 0 - 100km/h - ok 11. sek. .... ciśnienie u mnie max. to 1,2 bar i max uzyskuję przy obrotach ok. 2500 :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
maras83 




Dołączył: 19 Lut 2008
Posty: 117
Skąd: Sokolnik/Poznań



Wysłany: Pią Mar 13, 2009 18:58   

Moje iDT wyrobiło się najlepiej w ok 6s(60-100, IVbieg), ale ostatnio coś go zmuliło i ma ok 7s :/ Może to przez paliwo, bo stało się tak po zatankowaniu na innej stacji, niż zawsze. Ciśnienia doładowania nie znam, ale mam zamiar sprawdzić, jak będzie jeszcze możliwe, to się podkręci :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
michu1123 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 147
Skąd: Środa Wlkp.

Rover 400

Wysłany: Nie Mar 15, 2009 22:49   

Friq napisał
Cytat:


Turbinę skręciłeś na 1.2 Bara więc seryjnym nie jeździsz :)
od 0-100 ile masz??


Nie wiem ile mi dmucha turbinka ponieważ jak pisałem wcześniej w SD jest źle podłączona (zgodnie ze wskazówkami od Remi55). Teraz turbinka na cięgnie jest skręcona fabrycznie. Jak będę robił rury do IC to podłącze wskaźnik we właściwe miejsce. Na razie pokazuje 0.5 bara max - ale przypominam, że jest to ciśnienie, przy którym zawór westgate się otwiera w części gorącej turbinki.
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pon Mar 16, 2009 00:03   

michu1123 napisał,
Cytat:
Teraz turbinka na cięgnie jest skręcona fabrycznie

miałes na maxa wczesniej skręconą wieć na "Czuja" do seri jej nie skręciłeś
Ale pomiar na oko też daje jakis obraz :)
Coolera kiedy zakładasz??
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
michu1123 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 147
Skąd: Środa Wlkp.

Rover 400

Wysłany: Pon Mar 16, 2009 17:33   

Firq napisał/a:

Coolera kiedy zakładasz??


Jak zrobi się cieplej. Teraz planuje zakupy i się zastanawiam czy lepiej kupić IC od meganki II czy Renault Kango na wymiar wcięcia w zderzaku. Nie wiem czy ma sens większa powierzchnia IC gdy i tak tylko wlotem między halogenami będzie powietrze przepływać. Może zastosować prawie idealny IC na wymiar wlotu - jak myślisz Friq?.
IC od Renault Kango


IC od Renault Megane II
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Pon Mar 16, 2009 19:25   

Masz klime w aucie??
Powiem ci tak ja bym kupił collera od sdi i nie było by problemu a dlaczego bo masz pompe mechaniczną i jak wsadzisz coolera od sdi
Cytat:
będzie chodził duzo lepiej
a jeśli natomiast założysz od megany to twój R
Cytat:
będzie duzo lepiej chodził

Gdzie róznica w tych 2 coolerach... za bardzo ich nie ma...
Bo jesli załozysz coolera od megany może i lepiej bo wiekszy cooler niby lepsze chłodzenie ale w praktye jest tak ze nie odczyjesz raczej tej róznicy miedzy tymi coolerami a jeśli nie ma wyczuwalnej różnicy to po co się męczyć i upychać niefabrycznego coolera??
sam odp na to pytanie :)
Pisze zebyś nie wkładał od megany coolera bo to i tamto ale powiem ci szczerze ze ja w moim sdi-ku tezb będe coolera wiekszego zakładał ale u mnie dojdzie do tego professional chituning oraz podniesienie ciśnienia na turbo wymiana skrzyni od iTD tarcze wentylowane i jeszcze kilka duperelków :twisted:
Cytat:
Może zastosować prawie idealny IC na wymiar wlotu - jak myślisz Friq?.

jesli chodzi ci o miejsce pod tablicą rejestracyjną to wtedy by to spełniało swoja rolę :)
Ale jak juz pisałem róznica tych coolerów praktycznie mierna a za to dużo pracy i przeróbek.
Pozdrawiam Firq
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Mar 16, 2009 21:23   

myslę, ze znaczenie własnei ma umiejscownienie niz fizyczna róznica wielkości. Nie bez powodu we wszystkich mocnych turboautach cooler jest na pierwszym miejscu. W fabrycznie w R jest jednak dość porządnie ukryty. Dla przykładu podam, że kiedyś jedno z czasopism robiło test fabii TDi i w niej jest cooler wystawo=iony na podmuchy (bok zderzaka), ale nie było przeplywu powietrza (tył był zabudowany nadkolem). Odetkanie tego nadkola dodało autu jakieś 10 - 15KM i sporo dynamiki. Tak naprawdę to dopiero hamownia prawdę by powiedziała :ok:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Wto Mar 17, 2009 00:42   

Brt napisał,
Cytat:
Odetkanie tego nadkola dodało autu jakieś 10 - 15KM i sporo dynamiki. Tak naprawdę to dopiero hamownia prawdę by powiedziała :ok:

coś mi tu nie gra cooler zabudowany bez przepływu powietrze muł... odetkanie nadkola 15hp przecież hamownia nie rozpedza się na ulicy wiec czy cooler na hamowni jest odkryty czy zakryty je jeden diabeł... wiec skad dane ze wzrosło o 10-15hp Brt ??
CHYBA ze coś źle pojmuje tu :)
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
funfel 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Kwi 2006
Posty: 323
Skąd: eeyy



Wysłany: Wto Mar 17, 2009 06:32   

Firq napisał/a:
hamownia nie rozpedza się na ulicy wiec czy cooler na hamowni jest odkryty czy zakryty je jeden diabeł

Dlatego w pewnych przypadkach, gdy moze miec to wplyw na moc auta, stosuje sie nadmuch powietrza na IC.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Mar 17, 2009 08:33   

Firq napisał/a:
tezb będe coolera wiekszego zakładał ale u mnie dojdzie do tego professional chituning

tylko wtedy widać sens zmiany coolera
bo sama zmiana od tak sobie nic niestety nie da
 
 
michu1123 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 147
Skąd: Środa Wlkp.

Rover 400

Wysłany: Wto Mar 17, 2009 16:19   

szosownik napisał/a:
Firq napisał/a:
tezb będe coolera wiekszego zakładał ale u mnie dojdzie do tego professional chituning

tylko wtedy widać sens zmiany coolera
bo sama zmiana od tak sobie nic niestety nie da


W moim przypadku gdy mam R bez IC to jest sens zakładać. A jak zakładać to nie jak fabryka (gdzieś na boku przysłonięty jeszcze przez klimę - jak on może mieć dobrą wydajność gdy już silnik się rozgrzał) tylko centralnie pod rejestracją (za siatką w zderzaku). Moim zdaniem centralnie umieszczony IC a "schowany gdzieś za plastikami czy chłodnicami" ma znaczenie i różnice w wydajności.

Ale do sedna koledzy. Nikt nie udzielił mi rady. Czy lepiej zakładać większy IC od megany który i tak w 1/2 wysokości będzie widoczny przez siatkę w zderzaku a reszta przysłonięta przez zderzak. Czy lepiej zamontować IC "niższy" +/- na wymiar wlotu w zderzaku pod rejestracją.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Wto Mar 17, 2009 17:13   

michu1123 napisał/a:
W moim przypadku gdy mam R bez IC to jest sens zakładać

to inna sprawa,nie doczytałem i myślałem że masz IC :smile:
dobrze by było umieścić IC za tą siatką w zderzaku :wink:
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Mar 17, 2009 21:46   

na hamowni jest włączany nadmuch na auto od przodu, tak jakby jechało ;) Musiałbym odszukac ten artykuł ... ale jest to obecnie niemozliwe :bezradny:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
michu1123 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 147
Skąd: Środa Wlkp.

Rover 400

Wysłany: Czw Mar 19, 2009 23:22   

Panowie pytanie z innej beczki. Gdzie kupie kolanka, łączniki gumowe do połączenia rur od IC w Poznaniu lub okolicach. Jak się nazywają profesionalnie takie węże. Proszę o adresy lub linki do stron.
 
 
Firq 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 03 Gru 2008
Posty: 1598
Skąd: Pleszew



Wysłany: Czw Mar 19, 2009 23:39   

michu1123,
Polecam http://www.allegro.pl/ite...kcja_dolot.html
do tego jeszcze
http://www.allegro.pl/ite...50cm_dolot.html
i Bajera :D
Pozdrawiam Firq
_________________
60-100 IV bieg 4s
http://www.youtube.com/watch?v=yUJ_xMnouzQ
 
 
michu1123 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Paź 2008
Posty: 147
Skąd: Środa Wlkp.

Rover 400

Wysłany: Pon Maj 10, 2010 17:35   

Panowie odświeżam temat.
Wcześniej pisałem, że miałem problem z ciśnieniem na turbince - zaledwie 0,5 bara przy pełnym gazie.
Od zeszłego tygodnia po wizycie na stacji diagnostycznej - podczas przeglądu, miałem okazję obejrzeć autko od spodu. Okazało się, że po testach przeprowadzonych z zamontowanym MBC turbinka zaczęła przeciekać na połączeniu korpusu części zimnej. Stąd padła decyzja o zakupie używanej.
Po zamontowaniu używanej w b.dobrym stanie turbinki - :shock: moje zdziwienie było ogromne. Nie ten sam samochód. Jakby przybyło 2x więcej koni. Autko przyspiesza jak szalone niczym :twisted: . Wskazówka na zegarze boost zatrzymuje się na 1,2 bara :grin: .
Teraz to przyjemnie się jeździ moim R.
Stara turbinka nie posiadała luzu wzdłużnego na wałku. Delikatny luz promieniowy. Jednak doszło do rozszczelnienia. Jednak coś było nie tak od początku - ponieważ od początku autko nie miało ducha. Terach to już historia. A jazda R to czysta przyjemność :rotfl: .
Pozdro.
_________________
Na sprzedaż 4 szt opon Uniroyal Rally 550 - 205/55/R15 - bieżnik 6,4mm cena 400zł za kpl.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420] Słabo dmucha... :)
Parujące szyby i słaba dmuchawa...
wsl Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 22 Nie Lis 25, 2007 11:57
Brt
Brak nowych postów [R420D] Słabo dmucha nawiew
dmuchawa wyje a jak przykładam rękę to nie czuć wichury
heruval Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Sob Gru 19, 2009 08:34
leon77
Brak nowych postów [R45 2.0 iDT] Turbinka
piterek1812 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Wto Lis 17, 2009 20:44
redcloud
Brak nowych postów [R400] Dmuchawa dmucha na zimno
rafalskorupski Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sob Sie 23, 2008 15:39
rafalskorupski
Brak nowych postów [R400] Centralny nawiew dmucha zimno
buziaczek0807 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 22 Sro Gru 19, 2007 13:28
piter34



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink