Forum Klubu ROVERki.pl :: [Honda Accord] Po wymianie paska rozrzadu-problem
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Honda Accord] Po wymianie paska rozrzadu-problem
Autor Wiadomość
miuzik84 



Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 17
Skąd: swidnik



Wysłany: Pon Paź 19, 2009 11:23   [Honda Accord] Po wymianie paska rozrzadu-problem
Typ: TDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam,

Po raz pierwszy na tym forum i nie wiem czy w dobrym miejscu zamieszczam temat, ale jade dalej.
Mianowicie nabylem Honde Accord 2000 r. z silnikiem roverovskim 2.0 TDI (20T2N).
przebiegu ma 226 000 km.
Paski rozrzadu wraz z napinaczami zostaly wymienione 800 km temu, niecaly miesiac. Teraz zauwazylem, ze odpalajac samochod z rana strasznie glosno chodzi i rzuca silnikiem, nie ma zadnych problemow z moca (tak jak bylo tak jest) olej tez nie wycieka i poziom oleju jest ok. Czasem nawet cos potrafi w silniku zachrobotac (taki dziwny lekko metaliczny dzwiek).
Z czasem jak silnik sie nagrzeje jest wporzadku, lecz czasami zagladajac pod maske silnik chodzi jak zwariowany (znaczy telepie sie mocno) obroty silnika na obrotomierzu sa rowne.

Prosze o pomocna odpowiedz czym takie cos moze byc spowodowane.

Dziekuje z gory za odpowiedz.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Nie Lut 06, 2011 21:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Paź 19, 2009 11:23   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2338



Wysłany: Pon Paź 19, 2009 11:25   

...a jak z odpalaniem- żadnych problemów ??
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1132 razy
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 10933
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Paź 19, 2009 11:27   

http://www.roverki.pl/mod...ies=Technika#68
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2338



Wysłany: Pon Paź 19, 2009 11:28   

miuzik84 napisał/a:
Czasem nawet cos potrafi w silniku zachrobotac (taki dziwny lekko metaliczny dzwiek).

...to niedobry dźwięk :niee:
 
 
miuzik84 



Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 17
Skąd: swidnik



Wysłany: Pon Paź 19, 2009 12:03   

z odpalaniem nie ma najmniejszych problemow. pali za pierwszym i nie dymi mocno.

A wlasnie co do konta wtrysku, to przy wymianie paska rozrzadu nie byla wymieniana pompa wodna. czyli kat wtrysku zostal ten sam co byl na starych paskach. Czy to moze byc rzeczywiscie przyczyna czegos takiego? (mam na mysli zle ustawienie kata wtrysku).

Moze ktos powiedziec takze jaki jest koszt ustawienia prawidlowego kata wtrysku??
Ostatnio zmieniony przez miuzik84 Pon Paź 19, 2009 12:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2338



Wysłany: Pon Paź 19, 2009 12:06   

Jeżeli tak się dzieje od samego początku po tej wymianie rozrządu, to może ktoś to zrobił nie fachowo- przestawiony rozrząd o ząbek np. , albo jak radzi kolega sTERYD, źle ustawiony kąt wtrysku.
 
 
miuzik84 



Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 17
Skąd: swidnik



Wysłany: Pon Paź 19, 2009 12:10   

no wlasnie nie bylo tak zle odrazu po wymianie, samochod niby zachowywal sie normalnie (silnik znaczy) ale po czasie, troche jakby nie patrzec sie chlodzilo i tak to sie zaczelo.
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pon Paź 19, 2009 12:20   

Mi sami mechanicy prawdopodobnie przestawili rozrząd (długa historia - opowiem innym razem). Jak dałem autko do innego mechanika od razu zlokalizował, usunął usterke - 300zeta w plecy:/. Objawy podobne jak u Ciebie, tylko że u mnie silnik najpierw chodził za głośno, a potem to wył już jak szalony. Dziwne że u Ciebie nastąpiło to zaraz po wymianie, albo mechanik do , albo części użył do :dupa: . Chociaż to drugie też źle o nim świadczy.
 
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2338



Wysłany: Pon Paź 19, 2009 12:26   

miuzik84 napisał/a:
no wlasnie nie bylo tak zle odrazu po wymianie, samochod niby zachowywal sie normalnie (silnik znaczy) ale po czasie, troche jakby nie patrzec sie chlodzilo i tak to sie zaczelo.


Powiem tak, ja bym zaczął od sprawdzenia rozrządu- jeżeli rozrząd będzie ok, to kąt wtrysku sprawdzić, ostatnia sprawa, to padła któraś poduszka silnika- skoro mówisz, że trzepie, tyle, że ten metaliczny dźwięk, o którym piszesz, raczej do poduszek nie pasi. :hm:
 
 
miuzik84 



Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 17
Skąd: swidnik



Wysłany: Pon Paź 19, 2009 12:31   

z tym trzepaniem silnika to tez jest roznie, nie jest tak ze zawsze nim trzepie.

Silnik byl juz rozgrzany i podjechalem do jednego znajomego na chwilke, podnieslismy maske, a silnik jak szalony skacze (drga).

przejechalem kolejne 30km i zajechalem do mechanikaktory mi paski rozrzadu wymianial, mowie mu co i jak sie dzieje. i odpalilismy silnik a on -- chodzi jak zegarek nie telepie. Zostawilem auto i tak do sprawdzenia bo nadal na gwarancji wymiana paska jest.
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2338



Wysłany: Pon Paź 19, 2009 12:41   

miuzik84 napisał/a:
z tym trzepaniem silnika to tez jest roznie, nie jest tak ze zawsze nim trzepie.

Silnik byl juz rozgrzany i podjechalem do jednego znajomego na chwilke, podnieslismy maske, a silnik jak szalony skacze (drga).

przejechalem kolejne 30km i zajechalem do mechanikaktory mi paski rozrzadu wymianial, mowie mu co i jak sie dzieje. i odpalilismy silnik a on -- chodzi jak zegarek nie telepie. Zostawilem auto i tak do sprawdzenia bo nadal na gwarancji wymiana paska jest.

...sugerujesz, że boi się źle chodzić przy sprawcy ?? ;> :hahaha:
 
 
miuzik84 



Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 17
Skąd: swidnik



Wysłany: Pon Paź 19, 2009 12:47   

moze nie koniecznie tak jak mowisz przy sprawcy, ale sami wiecei jak to jest ze wszystkim cos ci nie dziala, idziesz do serwisu a tak wszystko jak w zegarku i stoisz jak ten pien i nie wiesz co sie dzieje. :)
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2338



Wysłany: Pon Paź 19, 2009 12:54   

...doskonale rozumiem- żarcik :spoko:
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Paź 19, 2009 13:08   

miuzik84 napisał/a:
nie byla wymieniana pompa wodna

a co ma pompa wody do rozrządu w tym silniku i kąta wtrysku :wink:
sprawdzić rozrząd na znaki i jeśli są ustawione dobrze to i kąt nie jest przestawiony
 
 
mcteusz 



Pomógł: 28 razy
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 564
Skąd: Wysokie Mazowieckie



Wysłany: Pon Paź 19, 2009 13:11   

miuzik84 napisał/a:
A wlasnie co do konta wtrysku, to przy wymianie paska rozrzadu nie byla wymieniana pompa wodna. czyli kat wtrysku zostal ten sam co byl na starych paskach. Czy to moze byc rzeczywiscie przyczyna czegos takiego? (mam na mysli zle ustawienie kata wtrysku).

Pompa wodna nie ma tu nic do rzeczy. Chodzi tu o pompę wtryskową, której koło przestawione minimalnie, powoduje zmianę kąta wtrysku. A skoro wymieniałeś kompletny rozrząd (bo napisałeś paski) tzn., że pasek pompy był wymieniany...
Zasadniczo kąt wtrysku chyba powinno ustawić się przy wymianie paska pompy. Co do faktu, że objawy pojawiły Ci się z opóźnieniem miałbym 3 teorie:
1. Twoja teoria dotycząca warunków atmosferycznych, czyli temperatury otoczenia.
2. Pasek po jakimś czasie się układa (szczególnie jeśli nie został równomiernie naciągnięty na całej długości) i dopóki się nie ułożył, przesunięcie mieściło się w granicach normy. Po ułożeniu/rozciągnięciu (mówię tu o wartościach minimalnych- praktycznie niezauważalnych dla oka) kąt wtrysku przestawił się za dużo....
3. Zupełnie inna przyczyna powoduje te objawy....
_________________
Hasła są jak majtki. Nie zostawiaj ich w miejscu, w którym inni mogą je zobaczyć, zmieniaj je regularnie ...i lepiej nikomu nie pożyczaj.
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Paź 19, 2009 13:14   

miuzik84 mamy ten sam silnik więc przeczytaj mój temat
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=46528
dowiesz się jak sprawdzić ustawienie rozrządu
 
 
miuzik84 



Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 17
Skąd: swidnik



Wysłany: Pon Paź 19, 2009 13:19   

No wlasnie z tego co mowil mechanik, jeszcze przed sprawdzeniem, bo samochod jest nadal u niego, to ze wszystko ustawil zgodnie z ksiazka serwisowa.
Lecz nie posiada on narzedzi do ustawienia kata wtrysku. Powiedzial ze poprostu zablokowal pompe wtryskowa w tej pozycji co byla i wymienil paski. Czyli teoretycznie mogl przestawic kat wtrysku.



Powiedzial, ze jeszcze nalezalo by wymienic filtr paliwa, bo to tez moze byc przyczyna trzesienia silnika i glosnej pracy na zimnym silniku.

A koljne pytanko:
Mechanik powiedzial, ze jakby paski rozrzadu byly ustawione nieprawidlowo to wogole bym nie odpalil samochodu. Czy to prawda??
 
 
szoso 




Pomógł: 438 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 6302
Skąd: Ostrołęka

Rover 400

Wysłany: Pon Paź 19, 2009 13:22   

miuzik84 napisał/a:
Powiedzial ze poprostu zablokowal pompe wtryskowa w tej pozycji co byla i wymienil paski.

też tak zrobiłem tylko wcześniej ustawiłem ją na znaki ale jak się ją dobrze zablokuje to nic się nie przestawi
miuzik84 napisał/a:
Mechanik powiedzial, ze jakby paski rozrzadu byly ustawione nieprawidlowo to wogole bym nie odpalil samochodu. Czy to prawda??

nie prawda
jeśli jest przestawiony np. o 1 ząbek lub 2 to odpali
 
 
Jugol 



Pomógł: 116 razy
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 2338



Wysłany: Pon Paź 19, 2009 13:26   

szosownik napisał/a:
miuzik84 napisał/a:
Powiedzial ze poprostu zablokowal pompe wtryskowa w tej pozycji co byla i wymienil paski.

też tak zrobiłem tylko wcześniej ustawiłem ją na znaki ale jak się ją dobrze zablokuje to nic się nie przestawi
miuzik84 napisał/a:
Mechanik powiedzial, ze jakby paski rozrzadu byly ustawione nieprawidlowo to wogole bym nie odpalil samochodu. Czy to prawda??

nie prawda
jeśli jest przestawiony np. o 1 ząbek lub 2 to odpali

...dokładnie :ok:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Honda Accord] Regulacja paska do alternatora
Samuel Rover serii 600, Honda Accord 13 Sro Gru 05, 2007 09:52
ezy
Brak nowych postów [Honda Accord TDI'96] Rodzaj napinacza paska wielorowkowego
GrEw Rover serii 600, Honda Accord 20 Sro Kwi 20, 2011 21:02
GrEw
Brak nowych postów [Honda Accord] Nie odpala po wymianie świec żarowych
pawe2004s Rover serii 600, Honda Accord 4 Czw Sty 22, 2009 08:50
Brt
Brak nowych postów [Honda Accord] Wymiana rozrządu
frodo_1981 Rover serii 600, Honda Accord 0 Sro Lut 09, 2011 22:55
frodo_1981
Brak nowych postów [Honda Accord] Problem z silnikiem
Gaśnie w czasie jazdy
frodo_1981 Rover serii 600, Honda Accord 5 Czw Sty 03, 2008 18:10
frodo_1981



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink