Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416 1,6 96r] - wymiana sprzegla
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: sTERYD
Pią Lis 19, 2010 14:44
[R416 1,6 96r] - wymiana sprzegla
Autor Wiadomość
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10896
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Sty 12, 2010 20:40   

to zależy jakie masz teraz, ale po roku produkcji auta można przypuszczać, że raczej te pierwsze... wymiary jak znajdę to podam ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sty 12, 2010 20:40   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Pawson 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 201
Skąd: Radomsko



Wysłany: Wto Sty 12, 2010 20:55   

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=23915

możesz poczytać, mój temat jak sprzęgło wymieniałem;)
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Sty 13, 2010 17:49   

dzięki troche info w linku znalazłem, sprzęgło komletne kupilem za 390zl valeo. W weekend sie zabiorę za to, tylko ciągle mam problem z tymi uszczelniaczami na przeguby. Chyba pozostanie wyprawa do sklepu ze zdemontowanymi uszczelniaczami bez auta:(
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
areek 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 05 Sie 2007
Posty: 163
Skąd: chorzow



Wysłany: Sro Sty 13, 2010 21:31   

hi
tutaj post masz tam podany rozmiary zimmerow. te na kielichach wychodzaych ze skrzyni sa pospolite"
takie same jak w vw dostepne od reki.
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sob Sty 16, 2010 12:13   

Dzieki czyli uszczelniacze to AAF1610 40x58x10 - takie kupie i mam nadziej ze będzie ok

[ Dodano: Sob Sty 16, 2010 12:13 ]
dziś zabrałem sie za robotę i stanąłem na odkręcaniu śruby od półosi prawej 32 - klucze powyginały mi sie, inne pękły i nie były to chińskie klucze z tesko( zakładałem rurę 2m i pewnie dlatego) a śruba jak nie chciała tak nie chce się odkręcić. Czy odkręcenie tej prawej półosi jest absolutnie konieczne żeby wymienić sprzęgło? Nie wystarczy odkręcić sworznia dolnego i górnego i tak wyciągnąć os ze skrzyni?
I druga sprawa: lewy przegub wewnętrzny jest ruchomy da sie go przesunąć (ta metalowa obudowę na która wchodzi guma) w stronę koła - gdy go odsunąłem od skrzyni na ok 1 cm zaczął się lać olej. Zaznaczam ze z lewej strony jeszcze nic nie jest odkręcone a ten przegub jakiś taki ruchomy - tak powinno być?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1745
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Sob Sty 16, 2010 13:00   

moze ciagnales w nie ta strone co trzeba? sprawdz jaki gwint jest :)
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sob Sty 16, 2010 13:28   

w prawym kole ciągnę w lewo stojąc na przeciwko koła - no to chyba dobrze, a poza tym sprawdzić gwintu sie nie da bo nie wystaje ponad śrubę
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
arczi83 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 24 Wrz 2007
Posty: 310
Skąd: Kraków



Wysłany: Sob Sty 16, 2010 13:40   

dawidd napisał/a:
Czy odkręcenie tej prawej półosi jest absolutnie konieczne żeby wymienić sprzęgło? Nie wystarczy odkręcić sworznia dolnego i górnego i tak wyciągnąć os ze skrzyni?

Nie musisz jej odkręcać, wystarczy zrobić tak jak piszesz.

dawidd napisał/a:
druga sprawa: lewy przegub wewnętrzny jest ruchomy da sie go przesunąć (ta metalowa obudowę na która wchodzi guma) w stronę koła - gdy go odsunąłem od skrzyni na ok 1 cm zaczął się lać olej. Zaznaczam ze z lewej strony jeszcze nic nie jest odkręcone a ten przegub jakiś taki ruchomy - tak powinno być?

Może już wyskoczyła ci półośka ze skrzyni i dlatego jak wysuniesz przegub ze skrzyni to ci olej cieknie
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sob Sty 16, 2010 19:17   

udało mi się odkręcić półośki pożyczonym kluczem, teraz jestem na zakładaniu skrzyni - w pojedynkę jest naprawdę ciężko. Mam parę pytań
1 lewy przegub wyskoczył bez problemu tak jak pisałem wcześniej jak się okazało nie ma na nim na końcu tego drucik sprężynującego - on musi być?
2 Na drugiej stronie ten drucik jest bardzo luźny obawiam się ze może on zlecieć z przegub do skrzyni- zgadza się? Czy może tak ma być?
3 Nowa tarcza sprzęgła ma 7,5m stara 5mm i wygląda całkiem nieźle - pamiętam ze jak wymieniałem sprzęgło w mazdzie 323 to tarcza już nie przypominała wyglądem tarczy a tu nawet te okładziny są Ok - może to nie wina tarczy ze się sprzęgło ślizgało?
4 Jak wymienić gumę na przegubie zewnętrznym? - mam już popękana i przy okazji bym i to zrobił
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
BoloSr
[Usunięty]






Wysłany: Sob Sty 16, 2010 19:19   

dawidd napisał/a:
udało mi się odkręcić półośki pożyczonym kluczem, teraz jestem na zakładaniu skrzyni - w pojedynkę jest naprawdę ciężko. Mam parę pytań
1 lewy przegub wyskoczył bez problemu tak jak pisałem wcześniej jak się okazało nie ma na nim na końcu tego drucik sprężynującego - on musi być?
2 Na drugiej stronie ten drucik jest bardzo luźny obawiam się ze może on zlecieć z przegub do skrzyni- zgadza się? Czy może tak ma być?
3 Nowa tarcza sprzęgła ma 7,5m stara 5mm i wygląda całkiem nieźle - pamiętam ze jak wymieniałem sprzęgło w mazdzie 323 to tarcza już nie przypominała wyglądem tarczy a tu nawet te okładziny są Ok - może to nie wina tarczy ze się sprzęgło ślizgało?
4 Jak wymienić gumę na przegubie zewnętrznym? - mam już popękana i przy okazji bym i to zrobił


musi byc w przeciwnym wypadku moga byc problemy :(
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sob Sty 16, 2010 21:54   

a jak z z 4 pytaniem?
i jeszcze jedno - spuściłem ok 1,5l oleju ze skrzyni - jest czarny, jak lepiej zrobić - wymienić na nowy czy wlać ten z powrotem?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Lechos 




Pomógł: 297 razy
Dołączył: 24 Mar 2007
Posty: 1793



Wysłany: Sob Sty 16, 2010 21:55   

oczywiscie nowy (75W80W)
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Nie Sty 17, 2010 09:12   

pamiętam ze kiedyś po wymianie oleju w tym rowerze zaczęły mi się :> ze skrzynia cuda dziać (być możne nałożyło sie kilka czynników) a efekt końcowy byl tak ze musiałem wymienić skrzynie. Po rozmowach z mechanikami jedni mówią ze oleju w skrzyni się nie wymienia a tylko dolewa inni ze wymienia i sam już teraz nie wiem co zrobić
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Vesper416 




Pomógł: 43 razy
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 1138
Skąd: Poznań

Rover Coupe

Wysłany: Nie Sty 17, 2010 09:48   

dawidd napisał/a:
a jak z z 4 pytaniem?
i jeszcze jedno - spuściłem ok 1,5l oleju ze skrzyni - jest czarny, jak lepiej zrobić - wymienić na nowy czy wlać ten z powrotem?


Masz rzeczywiście dylemat skoro spuściłeś 1,5 litra to tego oleju tam prawie niec nie zostało bo do celowo wchodzi 1,8l
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3427
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Nie Sty 17, 2010 12:07   

To chyba wpakuje ten stary olej i uzupełnię nowym i tyle
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
marcinlja 



Dołączył: 08 Gru 2011
Posty: 1
Skąd: Janów Lubelski



Wysłany: Czw Gru 08, 2011 19:27   

Witam!
Zacząlem wymieniac dziś sprzegło w swoim roverze 416 si zgodnie z opisem kolegi sSTERYDa tylko w trakcie prac napotkalem sie z malym problemem jak odczepic wodziki zeby ich nie uszkodzic. czy ktos moze mi pomoc z tym problemem???????????
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10896
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Gru 08, 2011 21:02   

nie odczepiaj. odsuń skrzynię razem z wodzikami i będzie ok :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
KATwawa 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Cze 2011
Posty: 57
Skąd: Sulejówek

Rover 400

Wysłany: Sob Gru 10, 2011 10:26   

Może się mylę ale kilka uwag jakie tutaj podajecie jest.... dziwnych.
Odkręcanie i skręcanie docisku przez dziurę rozrusznika, teoria fajna, tylko chyba powodzenia życzę w odpowiednim ustawieniu docisku. Zawsze zrzucałem skrzynię ustawiałem docisk za pomocą wałka, skręcałem na gotowo i skrzynia wchodziła cacy.

dawidd napisał/a:
4 Jak wymienić gumę na przegubie zewnętrznym? - mam już popękana i przy okazji bym i to zrobił

rozpiąć cybanty na gumach, zbić przegub, jest zabezpieczony na zatrzask,zdjąć gumę umyć dokładnie całość w benzynie wysuszyć, założyć nową gumę, nowy smar grafitiwy(powinien być w komplecie z guma) powalczyć z założeniem cybantów.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10896
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Gru 10, 2011 11:51   

KATwawa napisał/a:
Odkręcanie i skręcanie docisku przez dziurę rozrusznika, teoria fajna, tylko chyba powodzenia życzę w odpowiednim ustawieniu docisku

Dziękuję :) udało się :cool:

tylko nie wiem o jakim ustawianiu docisku mówisz... :hm:
ustawianie na miejsce? - przecież są kołki prowadzące i to dość długie
regulacji siły docisku? - nie występuje, a nawet w układach gdzie występuje trzeba zmontować układ wysprzęglania (zazwyczaj wiąże się to z przykręceniem skrzyni) żeby to wyregulować

Jak nie masz zapasowego wałka sprzęgłowego, albo ewentualnie specjalnego ustawiaka, to chyba nie ma prostszej metody zapewniającej stuprocentową skuteczność :cool:
musisz kiedyś spróbować, odejdzie Ci trochę odkręcania gratów od skrzyni :cool:
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
KATwawa 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Cze 2011
Posty: 57
Skąd: Sulejówek

Rover 400

Wysłany: Sob Gru 10, 2011 12:22   

Pisze o symetrycznym ustawieniu docisku i tarczy sprzęgłowej.
Jeśli się udało to OK.
Jak skrzynie odsuniesz na taką odległość aby wyjąć/włożyć sprzęgło to tak jakby skrzynia była na wierzchu bo i tak wszystkie śruby mocujące, trzeba odkręcić, półosie zwalić, poduszki porozkręcać. Do mnie ta metoda nie przemawia, ze względu na problem z wycentrowaniem sprzęgła, bo jak rozumiem całą skrzynia centrujemy, czyli trzeba ja docisnąć, potem znowu odsunąć aby dokręcić docisk.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r400 2.0 TD] wymiana sprzegla-problem z wyjeciem polosi
ruti Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sro Mar 31, 2010 22:48
ruti
Brak nowych postów [R416] ECU wymiana
riat Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Wto Sie 07, 2012 20:47
riat
Brak nowych postów [R416] Wymiana płynu
oczar321 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 7 Czw Maj 22, 2008 14:59
Kamilkkk
Brak nowych postów [R416] Wymiana rozrządu
radifumi1 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Sob Paź 04, 2008 14:30
dedal_komar
Brak nowych postów [R416] Wymiana świec
kris88 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sro Paź 31, 2007 23:45
blue827



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink