Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Maj 2003 Posty: 171 Skąd: Siedlce
Wysłany: Wto Gru 14, 2010 08:57
ADI-mistrzu, najprościej to na jeden kanał dać sygnał z CPWK a na drugi dać sygnał wyzwalania iskry. Wszystkie obliczenia ECU odbywają się w oparciu o sygnał połozenia wału i on się nie zmienia chyba jako jedyny bo jest niezależny od działań ECU.
POrównainie statycznego kąta trzebaby zrobić na niskich średnich i wysokich obrotów zarówno na postoju jak i pod obciążeniem. Sam jestem ciekaw czy faktycznie komputer coś zmiennia aby przyspieszyć działanie układu rozdzielaczowego. Dużo dało by też porówanie między tymi sygnałami w wesji silnikowej z kopółką i bez oraz najlepiej jakby te auta były maksymalnie blisko w czacie czyli z tego samego okresu produkcji (wtedy soft w ECU powinien być możliwie zbiżony)...
Nigdy tak głęboko nie analizowałem idei sterowania zapłonem i zawsze uważałem że nie znaczacej róznicy między układem jednocewkowym i wielocewkowym. Ot ktoś w noweszej wersji dołożył drugi trnazystorek i już hula. Mimo że przeskok iskry to mały ułamek sekundy to moze jednak długość drogi przeskoku iskry jest istotna i w układach wielocewkowych wyzwolenie cewki następuje nieznacznie później.
A i wg mnie silnik kuca na wysokich obroach przez układ wyzwalania. Trzeba włożyć dużo czasu i energii aby dopracować układ sterujący wyzwalaniem cewki dlatego ja bym na początek skłaniał się ku gotowym modułom...
Ale i tak trzymam kciuki i licze że kolega podzieli się nowo zdobytą wiedzą.
_________________ 129KM/190Nm - kto mi powie jak to poprawić...
SPAMU¦
Wysłany: Wto Gru 14, 2010 08:57 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Sygnał na wtryskiwacze przychodzi zawsze wcześniej niż sygnał zapłonu, tłok musi zassać miesznkę z kolektora do cylindra i ją sprężyc, trzeba zastosować przerzutnik, IGBT to tylko kwestia elegancji i sprawności układu.
Gdybyś pożyczył oscyloskop wielokanałowy, to mógłbyś sprawdzić przebieg sygnałów na wyjściach ECU.
1. cewka to styk nr 25
2. wtryskiwacze 1 i 4 to styk nr 24
3. wtryskiwacze 2 i 3 to styk nr 23
4. czujnik wału to styk 31 i 32
podpinając sondy pomiarowe w tych punktach zobaczysz przebiegi sygnałów , a zmieniając obroty , czy nie ma gdzieś kolizji,
Kąt wyprzedzenia zapłonu sprawdzisz stroboskopem,
należy odkręcić osłonę rozrządu
na kole pasowym wału i bloku silnika jest zaznaczenie ( karb lub nacięcie )
podpiąc stroboskop na przewód wysokiego napięcia
przy pracującym silniku skierować lampę na koło, punkty te powinny się zgrać (sprawia to wrażenie jakby koło stało w jednym miejscu )
jak zmieniasz obroty to zaznaczenia się oddalają
aby sprawdzić zmianę kąta w funkcji obrotów trzeba by na jakiejś tekturze lub blaszce zrobić podziałkę kątową będziesz widział zmianę kąta ( niektóre starze samochody miały takie podziałki montowane fabrycznie )
Jeżeli potrzebujesz pełną rozpiskę sygnałów to mogę ci ją podesłać.
Oj o schemat ideowy raczej ciężko, także by mi się przydał
Oscyloskop muszę sobie naprawić (DT5200, szlak trafił przetwornicę WN do lampy) albo skołuję stary z uczelni (DT6200). Więc na razie będę korzystał z mojej kopułki.
Rozpiska może się przydać nawet do innych projektów, więc wdzięczny za nią bym był.
Ze stroboskopem to jak go niby do przewodu WN podłączyć? Jedną fajkę wyciągnąć? Czy jakoś wykraść iskrę. Bo podłączenie do samego sygnału za cewkę z ECU raczej sensu nie ma, da mi to tylko wizerunek czy mój układ nie wprowadza opóźnień.
Pomógł: 3 razy Dołączył: 06 Maj 2003 Posty: 171 Skąd: Siedlce
Wysłany: Sro Gru 15, 2010 08:03
Cytat:
Ciekawe czy ktoś ma schemat ideowy ECU, rozrysowaną płytkę z elementami ?
Za wiele to tam nie ma... Mikroprocesor, jakaś pamięć, kilka układów formowania sygnałów wejściowych i kilka tranzysotrów do elementów wykonawczych. Stworzenie dokładnego schematu byłoby batdzo utrudniopne jeśli nie niemożliwe w warunkach domowych. Druk jest tam 4-ro warstwiwy więc przebieg ścierzek naprawdę trudno ustalić...
Kiedyś bawiłem się w identyfikację który tranzystor za co odpowiada...
_________________ 129KM/190Nm - kto mi powie jak to poprawić...
Coś mi się wydaje że niestety ten opis jest od silników przed 96r czyli hondowskich, bo K seria do 2000r. raczej nie posiadała czujnika spalania stukowego.
Jak widać jest czujnik stukowy (nigdy nie widziałem go u siebie, RAVE na jego temat milczy a i w sprzedaży raczej nie widziałem) oraz jeden czujnik temperatury płynu a mamy (chyba ze nie wliczyli tego od deski).
[ Dodano: Czw Gru 16, 2010 23:54 ]
Dobra, zobaczyłem na legendę, 2.0 silniki tylko miały, więc może się zgadzać
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum