Forum Klubu ROVERki.pl :: [K series] Cyfrowy rozdzielacz zapłonu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[K series] Cyfrowy rozdzielacz zapłonu
Autor Wiadomość
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Wto Gru 14, 2010 08:57   

ADI-mistrzu, najprościej to na jeden kanał dać sygnał z CPWK a na drugi dać sygnał wyzwalania iskry. Wszystkie obliczenia ECU odbywają się w oparciu o sygnał połozenia wału i on się nie zmienia chyba jako jedyny bo jest niezależny od działań ECU.

POrównainie statycznego kąta trzebaby zrobić na niskich średnich i wysokich obrotów zarówno na postoju jak i pod obciążeniem. Sam jestem ciekaw czy faktycznie komputer coś zmiennia aby przyspieszyć działanie układu rozdzielaczowego. Dużo dało by też porówanie między tymi sygnałami w wesji silnikowej z kopółką i bez oraz najlepiej jakby te auta były maksymalnie blisko w czacie czyli z tego samego okresu produkcji (wtedy soft w ECU powinien być możliwie zbiżony)...

Nigdy tak głęboko nie analizowałem idei sterowania zapłonem i zawsze uważałem że nie znaczacej róznicy między układem jednocewkowym i wielocewkowym. Ot ktoś w noweszej wersji dołożył drugi trnazystorek i już hula. Mimo że przeskok iskry to mały ułamek sekundy to moze jednak długość drogi przeskoku iskry jest istotna i w układach wielocewkowych wyzwolenie cewki następuje nieznacznie później.

A i wg mnie silnik kuca na wysokich obroach przez układ wyzwalania. Trzeba włożyć dużo czasu i energii aby dopracować układ sterujący wyzwalaniem cewki dlatego ja bym na początek skłaniał się ku gotowym modułom...

Ale i tak trzymam kciuki i licze że kolega podzieli się nowo zdobytą wiedzą.
_________________
129KM/190Nm - kto mi powie jak to poprawić...
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Gru 14, 2010 08:57   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
IOQD123 




Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 7
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Gru 14, 2010 12:44   

Sygnał na wtryskiwacze przychodzi zawsze wcześniej niż sygnał zapłonu, tłok musi zassać miesznkę z kolektora do cylindra i ją sprężyc, trzeba zastosować przerzutnik, IGBT to tylko kwestia elegancji i sprawności układu.

Gdybyś pożyczył oscyloskop wielokanałowy, to mógłbyś sprawdzić przebieg sygnałów na wyjściach ECU.

1. cewka to styk nr 25
2. wtryskiwacze 1 i 4 to styk nr 24
3. wtryskiwacze 2 i 3 to styk nr 23
4. czujnik wału to styk 31 i 32
podpinając sondy pomiarowe w tych punktach zobaczysz przebiegi sygnałów , a zmieniając obroty , czy nie ma gdzieś kolizji,

Kąt wyprzedzenia zapłonu sprawdzisz stroboskopem,

należy odkręcić osłonę rozrządu
na kole pasowym wału i bloku silnika jest zaznaczenie ( karb lub nacięcie )
podpiąc stroboskop na przewód wysokiego napięcia
przy pracującym silniku skierować lampę na koło, punkty te powinny się zgrać (sprawia to wrażenie jakby koło stało w jednym miejscu )
jak zmieniasz obroty to zaznaczenia się oddalają
aby sprawdzić zmianę kąta w funkcji obrotów trzeba by na jakiejś tekturze lub blaszce zrobić podziałkę kątową będziesz widział zmianę kąta ( niektóre starze samochody miały takie podziałki montowane fabrycznie )

Jeżeli potrzebujesz pełną rozpiskę sygnałów to mogę ci ją podesłać.

Pozdrowienia
 
 
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Wto Gru 14, 2010 14:11   

Cytat:
Jeżeli potrzebujesz pełną rozpiskę sygnałów to mogę ci ją podesłać.
A ja mogę??

Cytat:
niektóre starze samochody miały takie podziałki montowane fabrycznie
Rover chyba ma coś takiego na plastikowej osłonie rozrządu.
 
 
 
IOQD123 




Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 7
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Gru 14, 2010 14:23   

Możesz.

Dawno tam nie zaglądałem i nie pamiętam.

Ciekawe czy ktoś ma schemat ideowy ECU, rozrysowaną płytkę z elementami ?
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Wto Gru 14, 2010 20:04   

Oj o schemat ideowy raczej ciężko, także by mi się przydał :???:

Oscyloskop muszę sobie naprawić (DT5200, szlak trafił przetwornicę WN do lampy) albo skołuję stary z uczelni (DT6200). Więc na razie będę korzystał z mojej kopułki.

Rozpiska może się przydać nawet do innych projektów, więc wdzięczny za nią bym był.

Ze stroboskopem to jak go niby do przewodu WN podłączyć? Jedną fajkę wyciągnąć? Czy jakoś wykraść iskrę. Bo podłączenie do samego sygnału za cewkę z ECU raczej sensu nie ma, da mi to tylko wizerunek czy mój układ nie wprowadza opóźnień.
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Gru 14, 2010 23:50   

ADI-mistrzu napisał/a:
Ze stroboskopem to jak go niby do przewodu WN podłączyć? Jedną fajkę wyciągnąć? Czy jakoś wykraść iskrę


lampa ma specjalna koncowke, ktora obejmuje przewod WN, robi sie to bez żadnej ingerencji w uklad

a schemat ECU jest niestety nieosiagalny, jak przez tyle lat nikt go nie skombinowal to i nie skombinuje

a BTW widzial ktos schemat kompa do zwyklego 1.6 GLI, bo ja nie

na dolnej plastykowej oslonie malego kola, jest miedzy innymi jakas kreska z napisem chyba TDC
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Sro Gru 15, 2010 08:03   

Cytat:
Ciekawe czy ktoś ma schemat ideowy ECU, rozrysowaną płytkę z elementami ?

Za wiele to tam nie ma... Mikroprocesor, jakaś pamięć, kilka układów formowania sygnałów wejściowych i kilka tranzysotrów do elementów wykonawczych. Stworzenie dokładnego schematu byłoby batdzo utrudniopne jeśli nie niemożliwe w warunkach domowych. Druk jest tam 4-ro warstwiwy więc przebieg ścierzek naprawdę trudno ustalić...

Kiedyś bawiłem się w identyfikację który tranzystor za co odpowiada...
_________________
129KM/190Nm - kto mi powie jak to poprawić...
 
 
 
IOQD123 




Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 7
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Gru 15, 2010 15:18   

jak mam coś wysłać to podajcie mi adresy mialowe, przez stronę nie chcą przejść


IOQD
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Gru 16, 2010 19:26   

Coś mi się wydaje że niestety ten opis jest od silników przed 96r czyli hondowskich, bo K seria do 2000r. raczej nie posiadała czujnika spalania stukowego.
 
 
 
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Czw Gru 16, 2010 21:54   

Nic nie dostałem więc się nie mogę ustosunkować... Stukowiec pojawił się w serii T już przed 95 rokiem a to ECU jest bardzo podobne do tego z serii K.
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Czw Gru 16, 2010 23:54   


Jak widać jest czujnik stukowy (nigdy nie widziałem go u siebie, RAVE na jego temat milczy a i w sprzedaży raczej nie widziałem) oraz jeden czujnik temperatury płynu a mamy (chyba ze nie wliczyli tego od deski).

[ Dodano: Czw Gru 16, 2010 23:54 ]
Dobra, zobaczyłem na legendę, 2.0 silniki tylko miały, więc może się zgadzać :wink:
 
 
 
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Wto Gru 21, 2010 09:18   

Zapozyczone ze strony Dave'a Andrewsa:


To zostaje tylko zrobić strobo z LEDa białego i działamy ;) .
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Gru 21, 2010 22:39   

jak to czytac ??
co znacza te cyfry i TDC cus jak GMP ??
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Bocian_s 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Maj 2003
Posty: 171
Skąd: Siedlce



Wysłany: Wto Gru 21, 2010 23:06   

Chyba tak:
http://www.wikihow.com/Fi...enter-%28TDC%29
 
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Pią Lut 11, 2011 14:33   

TDC - Top Dead Center

[ Dodano: Czw Lut 10, 2011 23:31 ]
Przed chwilą skończyłem montować nowy układ i działa dobrze, obroty normalnie kręcą się powyżej 6tys :grin:

Jutro przejadę się pewnie jakieś 30km a od niedzieli w trasę, czyli jakieś ponad 600km, to raczej będzie wystarczający test dla układu :wink:

[ Dodano: Pią Lut 11, 2011 14:33 ]
Jeszcze filmik z pracy rozdzielacza:
http://www.youtube.com/watch?v=BconywpUCiE
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3432
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pon Mar 30, 2015 08:22   

ADI-mistrzu, jeździsz ciągle na tym rozdzielaczu? Jak wrażenia po paru latach ?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
skorpion 



Dołączył: 09 Lut 2014
Posty: 91



Wysłany: Sro Kwi 01, 2015 16:52   

a kolego jak bys zwiekszył iskre w 2.0 turbo ? :)
 
 
ADI-mistrzu 




Pomógł: 254 razy
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 4437
Skąd: Legionowo

Rover 45

Wysłany: Sro Cze 03, 2015 07:50   

Trochę późno piszę no ale...
Już nie jeżdżę bo od prawie 3 lat mam Rover 45 facelift a tam nie ma rozdzielacza :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów SWAP (D-series, B-series) Rover 200/400/Coupe/Concerto
Wojtek88 Tuning mechaniczny 1 Sob Maj 12, 2012 23:56
Markzo
Brak nowych postów [freelander 1.8 16v k-series]1.8 k-series moment obrotowy
bartko100 Tuning mechaniczny 5 Czw Lip 12, 2007 20:23
markos620SDi
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R25] chip Tuning Box CYFROWY PRORACING
jimmy1991 Tuning mechaniczny 2 Pią Wrz 21, 2012 19:43
Adrian
Brak nowych postów Wypadanie zapłonu
Radek10 Tuning mechaniczny 7 Pią Sie 16, 2019 08:53
Marcin84
Brak nowych postów [K-series] VCC w 1.4?
ADI-mistrzu Tuning mechaniczny 31 Pią Lip 15, 2011 21:39
marcinmarcin



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink