Wysłany: Wto Sie 31, 2010 21:12 [R200 1.4 8V] układ powietrza
Wiatm. Chciałbym przerobic układ powietrza i mam juz pewien pomysł tylko mam takie pytanie. Jakie ma zadanie taka czarna puszka pod piltrem powietrza w R200 1.4 8V 97r
mozna ją usunąc czy ma zostac ?
_________________ Gucjan
SPAMU¦
Wysłany: Wto Sie 31, 2010 21:12 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Czarna puszka pod Filtrem to rezonator powietrza który powoduje, iż powietrze w układzie dolotowym oraz cykle napełnień cylindra mieszanką paliwowo-powietrzną występują względem siebie w rezonansie w pewnych zakresach obrotowych. Daje to w rezultacie efektywniejsze i szybsze wtłaczanie mieszanki do cylindra, przez co auto jest nieco żwawsze. Nie wiem po co chcesz usuwać rezonator lepiej zmienić cały dolot albo wkładkę sportową np KN
Ja w swoim założyłem Air boxa plus mały wirnik za Air boxem całe nic to daje ale cały dolot z doprowadzonym powietrzem od dołu nawet ładnie chodzi.
Przy normalnej jezdzie chodzi tak jak zawsze (cicho) Przy bardziej dynamicznej czasem potrafi być jak wrc. na pewno samochód wkręca sie szybciej i żwawiej na obroty można poszaleć.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Lut 2010 Posty: 130 Skąd: Kraków
Wysłany: Wto Wrz 28, 2010 22:27
tak racja, ta puszka pod filtrem powietrza to puszka rezonansowa.
Ja osobiscie przy zamontowaniu mojego Air Boxa od SIMOTY usunolem rezonator.
Smiga jak szlaony:)
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Jakiej wielkości puszkę od simoty dałeś? Czy odczułeś jakąś różnicę poza dźwiękiem?
AIRBOX SIMOTA do 200km
OBUDOWA WYKONANA Z KARBONU
Wymiary:
* wysokość - 160 mm
* średnica - 130 mm
* średnica wlotu 77mm
Plus....
PODWÓJNA TURBINKA DOLOTOWA
DO UKŁADÓW DOLOTOWYCH WYPOSAŻONYCH W FILTR STOŻKOWY
ŚREDNICA MONTAŻOWA:
65-77 [MM]
Odczucia z jazdy? eleganckie. Efekt ? szybciej się zbiera potrafi nawet na 2 biegu kołami zamielic mniejsze problemy z wymijaniem przy wyższych biegach. Ogółem poprawiona dynamika silnika.
Wiatraczek hm... wstawienie wiatraka nic nie da, musiał by być to typowy turbowentylator (konstrukcja zbliżona do wentylatorów pierwszego stopnia w silnikach turboodrzutowych), w tym że z regulowanymi obrotami (lub zaworek spustowy) bo chodzi w nich o to aby podnieść nieco ciśnienie powyżej atmosferycznego.
Problem z tym że turbina musi się kręcić dostatecznie szybko aby w wysokich partiach obrotów nie blokować przepływu swoją niewydajnością a w niskich nie dmuchać za dużo.
A co do magnetyzerów, śmiechy śmiechami ale to po części działa, tylko że powyżej 1,5T (jednostka indukcyjności Tesla, od nazwiska wielkiego naukowca Nikoli Tesli tak nawiasem, fajna postać ).
Tlen wykazuje właściwości magnetyczne, ale można to zaobserwować tylko gdy jest w postaci ciekłej, kropelki tlenu podążają za magnesem, więc i da się go jakoś tam namagnesować.
We wszystkim jest trochę prawdy że może pomóc silnikowi, ale zazwyczaj to co sprzedają to buble które nie działają bo tego typu wynalazki oblicza się pod konkretne układy.
We wszystkim jest trochę prawdy że może pomóc silnikowi, ale zazwyczaj to co sprzedają to buble które nie działają bo tego typu wynalazki oblicza się pod konkretne układy.
no i o to mi chodziło a wiatraczki to kolejna nowość po magnetyzerach na allegro za groszowy tuning
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Ja w swoim założyłem Air boxa plus mały wirnik za Air boxem całe nic to daje ale cały dolot z doprowadzonym powietrzem od dołu nawet ładnie chodzi.
Problem będziesz miał jak Ci się to g....o rozleci i wpadnie do silnika, więc raczej bym to wyjął na twoim miejscu, tym bardziej że to nie daje nic, a wręcz blokuje przepływ powietrza.
Powoduje opóźnienie, czyli wciskasz pedał gazu i zanim ten wiatrak się rozpędzi to hamuje przepływ powietrza (coś jak turbina w dieslach).
Ja taki wynalazek jak już to dał bym przed filtrem i napędzany silnikiem ciągle, z racja ze jego łopatki mają spory prześwit to nadmiar ciśnienia ucieknie (chodź jego wzrost będzie nikły).
fakt że wszystko w dolocie może ograniczać przepływ powietrza.
o ile simota to bardzo dobra firma o tyle te 'turbinki' mogą przeszkadzać.
ciekawe czy kręci się do maks obrotów.
mi kiedyś zagięła się lekko rura od powietrza i do maks obrotów już brakowało 1500
-zatrzymywała się wskazówka (myślałem na początku że za mało zatankowałem
Prosty przelicznik z którego łatwo sobie wyobrazić ile auto potrzebuje powietrza:
właściwy stosunek powietrza do paliwa 14,7/1 [kg/kg]
gęstość paliwa ~ 750 kg/m3
gęstość powietrza ~1,3 kg/m3 [tylko]
albo przykład - zdejmij rurę gumową od dolotu powietrze przy kolektorze
i [na własną odpowiedzialność] przyłóż rękę - zobaczysz jaka jest siła ssania.
Pomógł: 2 razy Dołączył: 25 Lut 2010 Posty: 130 Skąd: Kraków
Wysłany: Pon Sty 24, 2011 21:44
Wojtek759 napisał/a:
spider666 napisał/a:
Jakiej wielkości puszkę od simoty dałeś? Czy odczułeś jakąś różnicę poza dźwiękiem?
AIRBOX SIMOTA do 200km
OBUDOWA WYKONANA Z KARBONU
Wymiary:
* wysokość - 160 mm
* średnica - 130 mm
* średnica wlotu 77mm
Plus....
PODWÓJNA TURBINKA DOLOTOWA
DO UKŁADÓW DOLOTOWYCH WYPOSAŻONYCH W FILTR STOŻKOWY
ŚREDNICA MONTAŻOWA:
65-77 [MM]
Odczucia z jazdy? eleganckie. Efekt ? szybciej się zbiera potrafi nawet na 2 biegu kołami zamielic mniejsze problemy z wymijaniem przy wyższych biegach. Ogółem poprawiona dynamika silnika.
jest dokladnie tak jak kolega napisał;) Najwazniejsze dla mnie sa wrazenia z jazdy a po zamontowaniu tego stożka z przyjemnoscia jezdze moja 25tka gdziekolwiek:)
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Ja w swoim założyłem Air boxa plus mały wirnik za Air boxem całe nic to daje ale cały dolot z doprowadzonym powietrzem od dołu nawet ładnie chodzi.
Problem będziesz miał jak Ci się to g....o rozleci i wpadnie do silnika, więc raczej bym to wyjął na twoim miejscu, tym bardziej że to nie daje nic, a wręcz blokuje przepływ powietrza.
Kolego drogi po pierwsze nie zakładał bym tego gdybym nie wiedział gdyby nie przyniosło to efektu. Na hamowni przed i po nie byłem ale wiem ze to nie ogranicza mocy w brew pozorom po obserwacjach to na prawdę daje szybszy skok na obroty. prosty test... przepustnica i za nią nic, odpalam samochód i wkręcam go na obroty , potem robię ponowny test ale za przepustnicą to nic znaczące twoim zdaniem badziewie. ja różnice widzę. Poza tym cale to badziewie jest zrobione z nie byle jakiego kawałka plastiku więc tak szybko się raczej nie rozleci.
Jedynym sposobem rozstrzygnięcia sporu jest zrobienie testu na hamowni.
A co do magnetyzerów to nie prawda ze nic nic nie dają gdyż mam założone to w dwóch autach : vw Corrado 2.0 16v przed magnetyzerami palił 11L miasto , 9L Trasa Gazu
Po założeniu Magnetyzerów 10.2L miasto 8.1L trasa Gazu.
: MG ZR 1.4 16v Podobny spadek około litry mniej tyle że na benzynie.
Oczywiście obliczone dokładnie i tankowane do pełna po każdych 100km
Kolego drogi po pierwsze nie zakładał bym tego gdybym nie wiedział gdyby nie przyniosło to efektu. Na hamowni przed i po nie byłem ale wiem ze to nie ogranicza mocy w brew pozorom po obserwacjach to na prawdę daje szybszy skok na obroty. prosty test... przepustnica i za nią nic, odpalam samochód i wkręcam go na obroty , potem robię ponowny test ale za przepustnicą to nic znaczące twoim zdaniem badziewie. ja różnice widzę. Poza tym cale to badziewie jest zrobione z nie byle jakiego kawałka plastiku więc tak szybko się raczej nie rozleci.
Jedynym sposobem rozstrzygnięcia sporu jest zrobienie testu na hamowni.
A co do magnetyzerów to nie prawda ze nic nic nie dają gdyż mam założone to w dwóch autach : vw Corrado 2.0 16v przed magnetyzerami palił 11L miasto , 9L Trasa Gazu
Po założeniu Magnetyzerów 10.2L miasto 8.1L trasa Gazu.
: MG ZR 1.4 16v Podobny spadek około litry mniej tyle że na benzynie.
Oczywiście obliczone dokładnie i tankowane do pełna po każdych 100km
Więc kolejny hit allegro tuningu też pewnie przetestujesz
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Tak patrze na necie na tą "turbine" i jedyne co mi się nasuwa na myśli to "WTF? To jest jakiś wynalazek prosto z NASA? Bo jeśli mnie oczy nie mylą to coś nie jest napędzane niczym innym jak pędem przepływającego powietrza... to jak ma niby nie blokować przepływu? Część energii pędzącego powietrza musi być wykorzystana na napędzenie tego czegoś, a jak jeszcze masz dwa takie wynalazki to już zupełnie porażka... ale ważne, że Ty jesteś zadowolony, że wydałeś kasę na chińską zabawkę
Komentarze na necie mówią wszystko:
Cytat:
Tak samo jak w przypadku wszystkich innych dostępnych na rynku nowości z Chin, również ten produkt nie nadaje się do montażu nawet w rowerze i kategorycznie odradzam trzymania go nawet blisko samochodu, bo nie dość że to wstyd to niebezpieczne.
Pracuję w warsztacie zajmującym się modyfikacjami samochodów i pewnego dnia klient przyniósł mi taką turbinkę i chciał, żebym ją zamontował. Nawet gdybym uległ jego prośbie i bardzo chciał, nie miałem możliwości wsadzenia tego do dolotu, gdyż rozpadła się w rękach! Aż strach pomyśleć co by się stało gdyby ktoś faktycznie wsadził to do układu i rozpadła by się podczas jazdy. Za filtrem nie powinno być nic, co może blokować przepływ powietrza do komory spalania. Jak ma coś tam być, to na pewno producent o tym pomyślał.
Ta turbina nic NIE daje! NIE przyśpiesza przepływu powietrza w układzie dolotowym silnika. NIE zwiększa również ciśnienia powietrza, NIE wygląda estetycznie i NIE jest solidnie wykonana. Powtarzam, NIE WOLNO TEGO MONTOWAĆ w samochodzie!
Cytat:
miałem do czynienia z tym wymysłem dowcipnych konstruktorów w samochodzie klienta. Przyjechał na normalny przegląd zwracając mi uwagę na dziwne odgłosy dochodzące spod maski. Okazało się później, że dopiero, co kupił ten samochód nie wiedząc, że wcześniejszy właściciel obdarował go tytułową wspaniałą turbiną. Oczywiście wymontowałem to ustrojstwo, co ciekawe brakowało jednej łopaty śmigła. Nawet nie chce wiedzieć gdzie się podziała. Jeśli ktoś chce by jego samochód przestał jeździć to jest produkt dla niego. Ogólnie nie kupujcie tego szajsu!!!
Cytat:
mniejsze problemy z wymijaniem przy wyższych biegach
Jakie wcześniej miałeś problemy z wymijaniem?
_________________ Jeśli twierdzisz, ze szukałeś i nie znalazłeś to znaczy, ze kłamiesz.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum