Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZT/ZS] ECU MG ZT190 vs. ZS180
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZT/ZS] ECU MG ZT190 vs. ZS180
Autor Wiadomość
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Paź 31, 2011 00:06   [MG ZT/ZS] ECU MG ZT190 vs. ZS180
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2002

Witam!

W poszukiwaniu "pałera" ( :) ) zacząłem przyglądać się komputerom sterującym silnikiem w MG ZT 190. Jak wiadomo powinien on być mocniejszy od ZS 180. Słyszałem, że nie da się wgrać map od 190tki do ZS'a, powodów nie znam. Jednak coś nie dawało mi spokoju i zacząłem troche szukać. I tutaj mam pytanie, może ktoś coś wie... Otóż, numery na obudowie komputera z ZT190 i ZS 180 są takie same, wszystko się zgadza... przykład:
zs:
http://allegro.pl/kompute...1890601859.html
zt:
http://media.photobucket....12/IMG_3060.jpg

Kompy wyglądają dokładnie tak samo, przekładka samego kompa pewnie się nie opyla - immo, kluczyki itp, jednak domyślam się, że te komputery powinny mieć podobną/taką samą budowe i da rade wyciągnąć czipsa odpowiedzialnego za mapy paliwa/zapłonu. Bardzo się mylę? może ma ktoś fotki wnętrza tych komputerków?

Proszę o jakąś pomoc ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Paź 31, 2011 00:06   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Paź 31, 2011 02:35   

Markzo napisał/a:
Słyszałem, że nie da się wgrać map od 190tki do ZS'a, powodów nie znam


Da się, wpadnij a wykombinujemy :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Paź 31, 2011 10:28   

szukam jakiegoś taniego ECU z 190tki ;) do mojego sie wlutuje podstawke, mapy zgra na czipsiora i wyjdzie...ale coś albo korba ;D
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Paź 31, 2011 11:58   

Markzo, Nie wiem czy te Siemensy nie można przez OBD flashowac :neutral: Jaki to jest dokladny Siemens. Bo w IDt siedzi Bosch EDC15M :razz: To cos poszukam na ten temat. Jak coś się dokupi adapter do programatora mojego i zgramy chipsy :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Paź 31, 2011 12:50   

niby można, bo tak to angielskie firmy robią ale pierun ich tam wie :/ numer masz w linkach w 1 poscie, czy mam czegos innego szukac?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Paź 31, 2011 18:58   

Markzo, Ktory to jest numer bo nie wiem czym szukać tego :D
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Lis 01, 2011 12:00   

w tym tygodniu jak dobrze pójdzie rozbiore ecu z zs'a i cykne fote oraz z 75tki wyjme i też obfoce :) , na sterowniku jest taki duzy numer, to chyba to ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7743
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Lis 01, 2011 12:36   

Markzo, Ale co ciekawe w Rave jest na pisane: " Ze przez T4 mozna do twojego ECU wgrać na rynku inne dostępne aktualizacje oraz zmieniać dane, bo posiada programowalny EEPROM czyli Flash" :wink:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Lis 13, 2011 14:19   

czy ma ktoś może dostęp do pomiarów mocy i momentu w ZT190?? może ktoś był na hamowni, albo dorwał gdzieś wykres ;) bardzo bym prosił o wklejenie tu samych danych lub wykresu :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
slav 




Dołączył: 25 Kwi 2008
Posty: 52
Skąd: Wrocław

MG ZT

Wysłany: Pon Lis 14, 2011 01:20   

Proszę bardzo Markzo: wygrzebane w necie.
Jeśli masz jakieś to też wrzuć. Ja swojego jeszcze nie hamowałem, ale zrobię to jak kupie jakiś ciekawy dolot, żeby można było na miejscu zmienić i porównanie na wykresach zrobić.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Lis 14, 2011 08:24   

tutaj jest przelicznik mocy:
http://www.v10.pl/narzedz...,KM,BHP,15.html

z bhp na km, zaden z tych ZTków wyżej nie miał 190KM... heh.

a tu kalkulator Nm:
http://www.v10.pl/narzedz...,ft,kGm,16.html

czyli z mocą spooora lipa, z Nm jeden z nich miał 250Nm, czyli zgadzałoby się z tym pomiarem

HarryVip'a bo u niego jest 180KM/250Nm.

Ogólnie mam wątpliwości czy ECU z ZT cokolwiek mi da, bo ja w tym momencie mam 180KM, chyba, że niuton podskoczy ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Pon Lis 14, 2011 08:43   

Moment w bardzo dużym stopniu zależy od sprawności VIS-ów. Przy niesprawnych wykresy u mnie wyglądały tak:

Po usprawnieniu VIS-ów moment miałem coś około 250Nm, o ile pamiętam ciutek niżej, a moc jakoś koło 180KM. Nie mogę znaleźć wydruku. Byłem tak zadowolony, że nawet go nie skanowałem. Dzisiaj będę w Krakowie i zastanawiam się czy go jeszcze raz nie zhamować. Minęło półtora roku a znalazłem hamownię za 100 PLN.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Lis 14, 2011 08:53   

tu jest mój wykres:

porównanie 1wszego z ostatnim pomiarem, z tym, że ja mam za luźny ostatni tłumik, będe go zmieniał, żeby dopreżyć dziada.

Jakby CI się chciało to wbij na roleczki ;) cikeawy jestem wyniku ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Mg ZT190 Blokady.
antek124 Rover serii 75, MG ZT 10 Nie Lip 19, 2020 10:39
Mariuszczs
Brak nowych postów [MG ZT190] Problem, cylinder!
Palal Rover serii 75, MG ZT 3 Wto Wrz 11, 2018 18:16
adam_26
Brak nowych postów [MG zt190]Problem z obrotami
kaoka52 Rover serii 75, MG ZT 11 Sob Sty 09, 2016 15:31
dj_darco
Brak nowych postów [MG ZT190]Gajzer ze zbiorniczka wyrównawczego?
pachuxd Rover serii 75, MG ZT 3 Czw Wrz 10, 2020 12:28
SeniorA
Brak nowych postów [MG ZT 190] Różnice w ustawieniu rozrządu R-75 V6 a MG ZT190
carduus Rover serii 75, MG ZT 20 Wto Maj 21, 2019 20:26
RobertoP



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink