Wysłany: Sro Sty 11, 2012 23:11 [R620Si] Drgania na kierownicy
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995
Witam
Mam poważny problem z którym męczę się już jakieś pół roku.
Mianowicie... od prędkości 90 km/h wzwyż odczuwam na kierownicy drgania i im szybciej jadę tym bardziej kierownica chce mi się wyrwać z rąk.
Teraz co do podejścia technicznego.
Pierwszy mechanik kazał mi jechać na szarpaki. Pojechałem- wszystko sztywne.
Drugi mechanik sam wziął brechę, i sprawdził czy wszystko w zawieszeniu jest ok, po czym stwierdził, że to tarcze są krzywe- wymieniłem.
Trzeci mechanik, powiedział, że trzeba wymienić końcówki drążków i ewentualnie wyczyścić blaszki, jarzma i zregenerować zaciski. Tak też zrobiłem.
I co... Mam auto z praktycznie odnowionym układem hamulcowym, sztywnym zawieszeniem, bez luzów, a drgania jak były tak są.
Może macie jakieś sugestie co jeszcze mogę podziałać?
SPAMU¦
Wysłany: Sro Sty 11, 2012 23:11 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Zapomniałem dodać, wymieniałem opony na zimowe, w ciągu sezonu letniego wymieniałem letnie opony na przodzie, wyważałem ze 3 razy, przekładałem felgi przód z tyłem i nic...
Tomi [Usunięty]
Wysłany: Sro Sty 11, 2012 23:55
liberoy napisał/a:
Zapomniałem dodać, wymieniałem opony na zimowe, w ciągu sezonu letniego wymieniałem letnie opony na przodzie, wyważałem ze 3 razy, przekładałem felgi przód z tyłem i nic...
Nie odpowiedziałeś, czy felgi są proste.
6-setka jest niestety dość czuła na to. Ponadto tarcze w 6-setce są podatne na krzywienie się... dlatego tarcze na przód kupuje się najlepsze na jakie Cię stać.
Sprawdz kolego tarcze hamulcowe prawdopodobnie sa juz nierówne a przy okazji czy nie jest któraś nadpeknieta, miałem ten sam problem po wymianie problem znikł.
Wiecie, ale już mi to mówili, żeby zmienić tarcze, więc wymieniłem je na nowe TRW, i problem nie znikł. Najlepsze jest to, że np. jadę sobie 100 km/h, kierownica drga i wchodzę w zakręt. Jak skręcę kierownicą, to drgania ustają.
a półosie sprawdzałeś chodzi mi o przegub wewnętrzny - on może robić taki cyrki...
Ps. w poprzednim r 600 mialem to samo wymieniłem wszystko co może odpowiadać za telepaczke podczas hamowania , ale problem pozostał. Wymieniłem felgi wraz z oponami tarcze klocki zaciski końcówki drążków kierowniczych, półoś, zawieszenie - przód zrobiłem, a na końcu się poddałem.
To co piszą wyżej kupuj tarcze na jakie cię stać bo naprawdę jest to upierdliwe. Chodź TRW.... podobno bardzo dobre są....
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Mar 2008 Posty: 364 Skąd: Racibórz
Wysłany: Czw Sty 12, 2012 15:50
Stawiam butelkę dobrego whisky na przegub wewnętrzny. Skręć koła i zacznij szarpać półośką, minimalny luz w poziomie (kierunek koło-skrzynia) powinien być ale przy przegubie wewn (przy skrzyni) powinien być spory.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum