Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620Si] Drgania na kierownicy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620Si] Drgania na kierownicy
Autor Wiadomość
liberoy 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 57
Skąd: Kalisz



Wysłany: Sro Sty 11, 2012 23:11   [R620Si] Drgania na kierownicy
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1995

Witam

Mam poważny problem z którym męczę się już jakieś pół roku.

Mianowicie... od prędkości 90 km/h wzwyż odczuwam na kierownicy drgania i im szybciej jadę tym bardziej kierownica chce mi się wyrwać z rąk.
Teraz co do podejścia technicznego.
Pierwszy mechanik kazał mi jechać na szarpaki. Pojechałem- wszystko sztywne.
Drugi mechanik sam wziął brechę, i sprawdził czy wszystko w zawieszeniu jest ok, po czym stwierdził, że to tarcze są krzywe- wymieniłem.
Trzeci mechanik, powiedział, że trzeba wymienić końcówki drążków i ewentualnie wyczyścić blaszki, jarzma i zregenerować zaciski. Tak też zrobiłem.
I co... Mam auto z praktycznie odnowionym układem hamulcowym, sztywnym zawieszeniem, bez luzów, a drgania jak były tak są.

Może macie jakieś sugestie co jeszcze mogę podziałać?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sty 11, 2012 23:11   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
gacek189 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Paź 2011
Posty: 125
Skąd: Wieluń



Wysłany: Sro Sty 11, 2012 23:16   

A sprawdzałeś kolego stan felg opon i wyważenie ?? ??
 
 
 
liberoy 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 57
Skąd: Kalisz



Wysłany: Sro Sty 11, 2012 23:24   

Zapomniałem dodać, wymieniałem opony na zimowe, w ciągu sezonu letniego wymieniałem letnie opony na przodzie, wyważałem ze 3 razy, przekładałem felgi przód z tyłem i nic...
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Sro Sty 11, 2012 23:55   

liberoy napisał/a:
Zapomniałem dodać, wymieniałem opony na zimowe, w ciągu sezonu letniego wymieniałem letnie opony na przodzie, wyważałem ze 3 razy, przekładałem felgi przód z tyłem i nic...


Nie odpowiedziałeś, czy felgi są proste.

6-setka jest niestety dość czuła na to. Ponadto tarcze w 6-setce są podatne na krzywienie się... dlatego tarcze na przód kupuje się najlepsze na jakie Cię stać.
 
 
PanzerMajer 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 77
Skąd: Ostroleka

Rover 600

Wysłany: Czw Sty 12, 2012 05:19   

Sprawdz kolego tarcze hamulcowe prawdopodobnie sa juz nierówne a przy okazji czy nie jest któraś nadpeknieta, miałem ten sam problem po wymianie problem znikł.
 
 
 
liberoy 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 57
Skąd: Kalisz



Wysłany: Czw Sty 12, 2012 07:15   

Wiecie, ale już mi to mówili, żeby zmienić tarcze, więc wymieniłem je na nowe TRW, i problem nie znikł. Najlepsze jest to, że np. jadę sobie 100 km/h, kierownica drga i wchodzę w zakręt. Jak skręcę kierownicą, to drgania ustają.
 
 
kadzaf 




Pomógł: 41 razy
Dołączył: 15 Sie 2007
Posty: 1184
Skąd: Piotrków Tryb



Wysłany: Czw Sty 12, 2012 09:56   

A zbieżność dobrze ustawiona i czy w przypadku hamowania dragania nasilają się ?
_________________
jest m+sdi
http://www.youtube.com/wa...=endscreen&NR=1
 
 
Balas87 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 565
Skąd: rze



Wysłany: Czw Sty 12, 2012 10:32   

a półosie sprawdzałeś chodzi mi o przegub wewnętrzny - on może robić taki cyrki...

Ps. w poprzednim r 600 mialem to samo wymieniłem wszystko co może odpowiadać za telepaczke podczas hamowania , ale problem pozostał. Wymieniłem felgi wraz z oponami tarcze klocki zaciski końcówki drążków kierowniczych, półoś, zawieszenie - przód zrobiłem, a na końcu się poddałem.

To co piszą wyżej kupuj tarcze na jakie cię stać bo naprawdę jest to upierdliwe. Chodź TRW.... podobno bardzo dobre są....
 
 
djvolume 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Lip 2011
Posty: 28
Skąd: siemiatycze



Wysłany: Czw Sty 12, 2012 14:47   

myślę, że nic nie pozostało tylko połośki i przeguby.
 
 
Tomi
[Usunięty]






Wysłany: Czw Sty 12, 2012 15:21   

A ja bym jeszcze zapytał jakie masz felgi. Czy są oryginalne czy jakiś zamiennik?

[ Dodano: Czw Sty 12, 2012 15:21 ]
Oczywiscie mogą być też przeguby (zewnętrzny lub wewnętrzny).
 
 
bastek 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 364
Skąd: Racibórz



Wysłany: Czw Sty 12, 2012 15:50   

Stawiam butelkę dobrego whisky na przegub wewnętrzny. Skręć koła i zacznij szarpać półośką, minimalny luz w poziomie (kierunek koło-skrzynia) powinien być ale przy przegubie wewn (przy skrzyni) powinien być spory.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Drgania kierownicy
csdark Rover serii 600, Honda Accord 2 Pią Lis 02, 2007 07:52
KRYS
Brak nowych postów [R620] Drgania kierownicy - HELP
heng Rover serii 600, Honda Accord 10 Nie Kwi 06, 2008 21:14
heng
Brak nowych postów [620Ti] dziwne trzaski i drgania kierownicy
BorysOpole Rover serii 600, Honda Accord 26 Wto Cze 04, 2013 14:31
antonio3
Brak nowych postów [R620] Drgania silnika i kierownicy jednocześcnie
Mocne drgania silnika i kerownicy na wolnych
Kobi84 Rover serii 600, Honda Accord 14 Sob Maj 29, 2010 11:54
marthinez
Brak nowych postów [R620Si Lpg] ABS
Drool Rover serii 600, Honda Accord 4 Nie Kwi 27, 2014 18:04
carlo



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink