Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Płyn do pompy wspomagania
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Płyn do pompy wspomagania
Autor Wiadomość
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Sro Kwi 18, 2012 15:59   

nie pamiętam jak ten układ jest skonstruowany bo wymieniałem też magiel,nie wystarczyłoby odkręcenie węża pod zbiornikiem lub na pompie i pokręcenie kierownicą aby maglownice oprużnić??
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Kwi 18, 2012 15:59   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
markozalko 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1051
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Sro Kwi 18, 2012 17:48   

Właśnie zlałem strzykawką ze zbiorniczka 120 ml oleju bo już było widać dziurę, która idzie do węza jakiegoś. Przeraziłem się jak zobaczyłem kolor tego oleju. Czarny prawie jak kawa. Ten co wlałem to czyściutki i czerwoniutki. Za parę dni znów tak zrobię, może coś pomoże nowy olej na układ wspomagania.

[ Dodano: Sro Kwi 18, 2012 18:48 ]
A czy metoda odpowietrzania nie jest przypadkiem taka sama wszędzie. Tutaj link do stronki http://tlc80.com/wymiana-...nia-kierownicy/
 
 
kris-tofer 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 2019

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 18, 2012 21:54   

no trzeba zdjąć wężyk od powrotu ze zbiorniczka i odpalić auto a płyn z magla do jakiejś butelki, przy okazji dolać świeżego do zbiorniczka, bo pompa nie może na sucho chodzić.
 
 
 
TomaszM 




Pomógł: 13 razy
Dołączył: 04 Lis 2010
Posty: 272
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Czw Kwi 19, 2012 07:52   

markozalko napisał/a:
Przeraziłem się jak zobaczyłem kolor tego oleju. Czarny prawie jak kawa.

Lepiej w takim razie kup 1 litr Dexron III i wymień cały, jak nie sam, to u mechanika...
 
 
marecki6 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Sty 2011
Posty: 270
Skąd: Wrocław



Wysłany: Pon Kwi 22, 2013 11:33   

odnośnie płynu .. wiem, że ma być zgodny z Dexron III ale okazuje się, że są dwa typy G oraz H ... jakim uzupełnić brak ? czy zwracać uwagę na markę czy raczej jest to to samo ? w sklepie podali mi dostępność G z Elfa a H z Castrola i Elfa ... widziałem jeszcze dedykowany do wspomagania STP ale czy można go mieszać z DII/III ?
 
 
dany1107 




Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 79
Skąd: Thetford U.K



Wysłany: Nie Maj 19, 2013 18:11   Wspomaganie

Panowie jak to jest dokładnie z tą wymiana płynu wspomagania? W audi miałem tak że odłączało sie jeden wąż od zbiorniczka i targało się go pod auto,oczywiscie auto musi byc podniesione, nastepnie bez wlączania silnika kręciłem kierownicą aż wszystko wyleciało.Potem wlewałem nowy i też tak samo się odpowietrzało,tzn.Kreciłem kierą w prawo i w lewo i tak z jakieś 7 razy.Czy tu jest tak samo? Czy jakoś inaczej?Proszę o odp. Pozdro.
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Nie Maj 19, 2013 20:23   

jest tak samo ;)
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
dany1107 




Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 79
Skąd: Thetford U.K



Wysłany: Nie Maj 19, 2013 21:01   Wspomaganie

sash997 . Dziekuje serdeczne kolego. Ogólnie to sie troszke przestraszyłem bo wyczytałem że nie można zapowietrzyc pompy i układu bo pózniej coś się może rozsypac. Ale widzę że jest jednak tak samo, to kamień z serca. Jeszcze raz dzieki. Pozdrawiam.
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Nie Maj 19, 2013 21:22   

ja tam miałem zapowietrzoną i sie nic nie rozsypało :mrgreen:
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
dany1107 




Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 79
Skąd: Thetford U.K



Wysłany: Pon Maj 20, 2013 19:00   Wspomaganie

Dokładnie. Jak wymienia się pompę albo magiel to czy się chce czy nie,układ jest zapowietrzony. A nieraz idzie wyczytac jak ludzie panikę sieją żeby do tego nie dopuścic. A tu po prostu trzeba go dobrze odpowietrzyc i wszystko bedzie hulac jak ta lala. Pozdrawiam. :mrgreen:
 
 
Szyfu 




Dołączył: 24 Paź 2012
Posty: 80



Wysłany: Sro Mar 08, 2017 11:01   

Witam,
wymieniam maglownicę i chciałbym zalać płynem.
Moje pytanie jaki olej ma być syntetyczny czy półsyntetyczny?
Znalazłem taki motula
http://allegro.pl/gdansk-...6016498982.html
czy taki będzie ok?
Pozdrawiam
Adrian

[ Dodano: Sro Mar 08, 2017 11:01 ]
dodam, że jest jeszcze taki multi
http://allegro.pl/motul-m...6692374126.html
Który wybrać?
 
 
 
jmierzwa952 



Dołączył: 20 Kwi 2016
Posty: 36
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Pon Mar 13, 2017 21:00   

dany1107, czy zdejmujac dolny wężyk od zbiorniczka i kręcenie kierownicą bez odpalonego silnika spowoduje opróżnienie maglownicy? oraz po dolaniu nowego jej napelnienie?
 
 
 
taba19 




Dołączył: 28 Lut 2016
Posty: 238

Rover 75

Wysłany: Pon Maj 07, 2018 13:43   

Odświeżam pytanie kolegi jmierzwa952 sam zamierzam w sobotę sobie oczyścić układ bo ten olej chyba tam od nowości pływa w ogóle jak tą procedure przeprowadzić ? nie chem ściągać węża z pompy bo nie chem z tym na kanał jechać ( choć jak trzeba będzie to pojadę )
Znalazłem taki opis

Unosisz przód auta do góry.
Odkręcasz zbiorniczek, wylewasz z niego płyn.
Zdejmujesz przewód, który idzie od maglownicy i wkładasz w butelkę. Króciec w zbiorniczku zaślepiasz folią i zaciskasz gumką.

Kręcisz kierownicą w lewo i prawo, stary płyn leci do butelki. Cały czas dolewasz nowy płyn do zbiorniczka, do czasu aż do butelki będzie leciał czysty.
Przelewasz przez układ litr i jest prawie w 100% wymieniony.

tylko czemu trzeba podnośnic auto do gry ??
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 160 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3644
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Maj 07, 2018 18:59   

taba19 napisał/a:
tylko czemu trzeba podnośnic auto do gry


bo na wylaczonym silniku bedzie znacznie lzej krecic kierownica
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
taba19 




Dołączył: 28 Lut 2016
Posty: 238

Rover 75

Wysłany: Pon Maj 07, 2018 20:30   

dlatego mnie to dziwi W "normalnym" aucie wystarczy ściągnąć ze zbiorniczka wąż zwrotny i zlewać w czasie pracy stary płyn uzupełniając brak w zbiorniczku nowym i tak aż czysty płyn zacznie lecieć
a tu w roverku zoonk niby inna procedura dlatego pytam :roll:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Wymiana pompy wspomagania
maxus56 Rover serii 75, MG ZT 2 Czw Maj 27, 2010 18:33
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Wyciek z pompy wspomagania
krist Rover serii 75, MG ZT 7 Sro Lis 17, 2021 21:07
dawidd
Brak nowych postów [r75]Głośna pracy pompy wspomagania
sebol11 Rover serii 75, MG ZT 5 Sro Lut 11, 2015 21:21
sebol11
Brak nowych postów [R75 Tourer] Kabelek od pompy wspomagania
coolp Rover serii 75, MG ZT 0 Sob Lip 07, 2012 18:33
coolp
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Płyn od wspomagania jak kaszka
amman Rover serii 75, MG ZT 6 Sob Lut 23, 2013 13:54
apples



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink