Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Lampy xenon ida w dół - brak samopoziomowania
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Lampy xenon ida w dół - brak samopoziomowania
Autor Wiadomość
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Sie 30, 2012 19:00   [R75] Lampy xenon ida w dół - brak samopoziomowania
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002

Witam
Mam problem z lampami xenon - świeca pod zderzak. Doczytałem w instrukcji ze jak jest jakiś blad-problem z lampami to komp je obniży całkowicie zeby nie oślepiały innych. Nie wiem za cos sie zabrać i gdzie szukać usterki? Przy przekręceniu kluczyka i włączeniu lamp widać ze obie ruszają sie gora/dol i na dole zostają. Co z tym fantem zrobić?
Ostatnio zmieniony przez apples Sro Wrz 05, 2012 07:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sie 30, 2012 19:00   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kalafior 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 389
Skąd: lubelskie



Wysłany: Czw Sie 30, 2012 20:22   

wyglada na to ze samopoziomowanie padlo
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Sie 30, 2012 20:36   

Sprawdź czujniki na wahaczach, ew. trzeba sprawdzić w LSMie jakie ma wartości i odczytać błędy.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Sie 30, 2012 21:03   

rzeczywiście kojarze ze jak dzis oglądałem zawieszenie z przodu to zaciekawił mnie czujnik (który wygląda jak serwomechanizm) dołączony do wąchacza - z tylu jest identyczny. Ten z przodu widać ze był robiony/ruszany przez kogoś. W jaki sposób mogę sprawdzić jego działanie? Czy to jest zwykły potencjometr w obudowie?
Czy da bez TB4 odczytać błędy z LSM jakimś domowym sposobem ?
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Sie 30, 2012 22:02   

Niuch niuch :) To tak apropos wąchacza ;D

U mnie np. jest jeden taki czujnik na wahaczu przednim. Kiedyś miałem problem z kabelkiem, przetarł się gdzieś. Po naprawieniu samo poziomowanie działało, jednak nie miałem jak Ty skierowanej wiązki światła na sam dół.

Do LSM'a i odczytu błędów i ich skasowania możesz dostać się INPA (Interfejs ediabas od BWM) oraz np. PASoft - BMWScanner
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Sie 31, 2012 05:12   

A czy te czujniki(ramiona od nich) mogą być zle przykręcone: za wysoka lub za nisko? Czy tam nie ma takiej możliwości i mocowanie jest stale? Druga sprawa czy jeżeli jest problem/blad lamp, to nie powinno sie coś pokazać na komputerku przy zapalaniu auta albo świateł?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Sie 31, 2012 09:05   

Na tym komputerku są tylko sygnały przepalonych żarówek tudzież sygnalizacja bardziej znaczących usterek ;)

Masz tak od zawsze? Od jakiegoś czasu? To oryginały czy dokładki?
Zobacz jak się będzie zachowywać reflektor jak zdejmiesz sobie na podbnośniku/kanale czujnik i będziesz nim poruszał.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Sie 31, 2012 09:32   

od zawsze czyli od 2 dni od kiedy stałem sie posiadaczem tego auta - nic o nim nie wiem. Lampy sa raczej oryginalniej, nie dokładane. Dzis zdejmę ten czujnik i poruszam nim i zobaczę czy cos sie zmieni i dam znac
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Sie 31, 2012 09:41   

Zobacz ile masz potencjometrów na module LSM sterującym światłami.
Ten nad nogami kierowcy po lewej stronie.

Występują:
Włącznik świateł - okrągłe duże pokrętło
Przycisk od świateł przeciwmgielnych tylnych
Przycisk od świateł przeciwmgielnych przednich
Potencjometr 1 - moc oświetlenia deski rozdzielczej
Potencjometr 2 - regulacja wysokości świecenia świateł

W Twoim przypadku tej ostatniej opcji nie powinno być.

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Sie 31, 2012 11:45   

no i zgadza się - ostatniej pozycji nie ma. Odłączyłem czujniki od wahaczy - z przodu ruszając góra /dol czasami lampa trochę drgnęła w gore lub w dol, ale nie było płynnej regulacji. Z reguły lampy stały nieruchomo jak podnosiłem dźwigienkę czujnika i nawet pozostawiałem ją tak na dluzej. Ruszałem kablami, wyciągałem wtyczkę - jest w idealnym stanie, zero korozji. Przeglądałem kable az do grodzi - nic nie widac żeby bylo cos nie tak. Sprawdzałem ten sam czujnik na tyle- nim tez ruszałem - lampy stały. Co mi pozostaje? Czy za pomocą kabla euroscan da rade podłączyć sie do sterownika LSM ? Jeżeli tak to jakim programem?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Pią Sie 31, 2012 13:46   

a może po prostu regulacja na lampie jest ustawiona max w dól i dlatego jak odpalisz światła to lecą w dól. Sprawdź czy regulacją na lampie masz możliwość podnoszenia i opuszczania. I sprawdź jakie masz żarniki, ponieważ mój brat miał taką sytuacje, ze po kupnie samochodu światła świeciły w dół, oczywiście też xenon i jeździł ustawiać na stacje diagnostyczną, zabrakło regulacji do góry i dalej poziomu nie udało się złapać. Dorwaliśmy używane żarniki, aby sprawdzić czy to nie ich wina i okazało się po wyjęciu z lampy żarników, ze były złe, ponieważ zamiast d2s były d2r (posiadają przesłonę, nie zakłada się takich do soczewki) i to jeszcze do góry nogami założone, po odwróceniu lampy w niebo świeciły, ale nadaj przesłona przeszkadza w uzyskaniu pięknego jasnego koloru
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Sie 31, 2012 14:09   

sprawdze te żarówki, puki co znalazlem uszkodzona pompke(zwarta) od spryskiwaczy lamp - nie wiem czy to tez moze wykryć komp i zarejestrować jako blad i opuścić lampy?
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 07 Kwi 2005
Posty: 7985
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Sie 31, 2012 14:41   

Nie sądzę. Ja miałem pozwierane i oprócz tego że sprysk na światła nie działał, a komputer nie odczytywał poziomu płynu - nic się nie działo.

Jest jeszcze opcja, że ktoś Ci zerwał ręczną regulację klosza. Mnie tak zrobił diagnosta na stacji. Kręcił, kręcił aż ukręcił. Wtedy słup światła spadł mi dość nisko. Naprawiłem zębatkę i jest okej.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Sie 31, 2012 20:34   

tylko dziwie mnie ze ruszając dźwignia od czujników nie bylo słychać silniczków w lampach -czasami drgnęły ale tylko czasami - gdyby nawet byly lampy uszkodzone to cos by bylo słychać, a przy włączeniu lamp zawsze sie ustawiają gora dol - bez przycinania

[ Dodano: Pią Sie 31, 2012 21:34 ]
wykręciłem obie lampy bo akurat robię silnik wentylatora i wszystko co trafie po drodze. Rzeczywiście był problem z jednym żarnikiem - był złe wsadzony, druty ktory powinny go trzymać byly pod nim a palnik na nim dociśnięty gniazdem. Jak poskładam auto to sprawdzę co sie zmieniło. Chociaż martwi mnie brak poziomowania automatycznego czujnikami na wahaczach. Jeszcze jedno - w środku lamp jest dźwignia do zmiany europa/uk. Żeby bylo europa to powinna byc ona w dol czy gore? U mnie w jednej jest w dol a druga do gory
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Sob Wrz 01, 2012 13:20   

dawidd, było dopiero co o lampach, to powinno pomóc, a jak nie to sciana :mrgreen: http://forum.roverki.eu/v...+xenon&start=20
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Wrz 06, 2012 06:23   

Jak sie nazywają czujniki na wahaczach od lamp? Nie wiem za bardzo czego szukać żeby je podmienić
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
darox 




Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 38
Skąd: Koszalin

Rover 75

Wysłany: Czw Wrz 06, 2012 06:37   

Czesc

Spytaj u tego sprzedawcy http://moto.allegro.pl/ro...2585455873.html
 
 
art034 



Dołączył: 22 Wrz 2010
Posty: 14
Skąd: sandomierz



Wysłany: Nie Wrz 09, 2012 18:31   

Aby sprawdzić czujnik od ksenonów po każdej zmianie położenia wyłącz kluczyk w trakcie jazdy światła się nie poziomują
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3431
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Lis 12, 2015 06:49   

Odgrzeje temat bo i rozwiązanie przyszło samo. Długo walczyłem z samopoziomowaniem i dałem spokój, bo sprawdziłem wszystko, a lampy zawsze leciały w dol. BMW Scaner pokazywał błąd czujników poziomowanie - przód i tyl. Bylem nawet w w-wie na T4 i tez sie dowiedziałem, ze oba czujniki lub okablowanie jest uszkodzone. Okazało sie ze ten błąd powodowały podróbki zarowek philipsa, które kupiłem po 80zl z allegro. Parę dni temu zmieniłem na osram ze sklepu po 200zl/szt i problem zniknął. Lampy ustawiają sie na każdej górce czy dole, podczas jazdy tez, nie tylko podczas włączanie świateł. Przodem wjadę w dol, po ok 3 s lampy ida do góry, najadę na górkę to po 3 s lecą w dol
Pisze o tym bo pamiętam, ze nie tylko ja z tym miałem problemem, a rozwiązanie może komuś sie przyda
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
juz nie mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
zedziczek 



Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 497



Wysłany: Czw Lis 12, 2015 11:09   

Tzn Masz jakiś prototyp wyprzedzajscy swoje czasy ;) samopoziomowanie w R75 działa normalnie jedynie podczas włączania świateł ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZT lampy bi-xenon]
dj_darco Rover serii 75, MG ZT 89 Sro Lut 01, 2017 12:06
longer86
Brak nowych postów [R75] xenon
xen0n Rover serii 75, MG ZT 33 Nie Gru 03, 2017 12:45
prebenny
Brak nowych postów [R75] Światła bi-xenon
kmisiowy Rover serii 75, MG ZT 54 Wto Cze 16, 2015 00:48
kosiacki
Brak nowych postów [R75] Xenon - przetwornica
patrysgn Rover serii 75, MG ZT 3 Nie Cze 08, 2008 07:10
lamer
Brak nowych postów [R75] żarówki H7 i H7 Xenon ?/
kazi55 Rover serii 75, MG ZT 10 Czw Paź 04, 2012 15:41
seyfer



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink