Wysłany: Czw Sie 30, 2012 19:00 [R75] Lampy xenon ida w dół - brak samopoziomowania
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002
Witam
Mam problem z lampami xenon - świeca pod zderzak. Doczytałem w instrukcji ze jak jest jakiś blad-problem z lampami to komp je obniży całkowicie zeby nie oślepiały innych. Nie wiem za cos sie zabrać i gdzie szukać usterki? Przy przekręceniu kluczyka i włączeniu lamp widać ze obie ruszają sie gora/dol i na dole zostają. Co z tym fantem zrobić?
Ostatnio zmieniony przez apples Sro Wrz 05, 2012 07:28, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Czw Sie 30, 2012 19:00 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
rzeczywiście kojarze ze jak dzis oglądałem zawieszenie z przodu to zaciekawił mnie czujnik (który wygląda jak serwomechanizm) dołączony do wąchacza - z tylu jest identyczny. Ten z przodu widać ze był robiony/ruszany przez kogoś. W jaki sposób mogę sprawdzić jego działanie? Czy to jest zwykły potencjometr w obudowie?
Czy da bez TB4 odczytać błędy z LSM jakimś domowym sposobem ?
U mnie np. jest jeden taki czujnik na wahaczu przednim. Kiedyś miałem problem z kabelkiem, przetarł się gdzieś. Po naprawieniu samo poziomowanie działało, jednak nie miałem jak Ty skierowanej wiązki światła na sam dół.
Do LSM'a i odczytu błędów i ich skasowania możesz dostać się INPA (Interfejs ediabas od BWM) oraz np. PASoft - BMWScanner
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
A czy te czujniki(ramiona od nich) mogą być zle przykręcone: za wysoka lub za nisko? Czy tam nie ma takiej możliwości i mocowanie jest stale? Druga sprawa czy jeżeli jest problem/blad lamp, to nie powinno sie coś pokazać na komputerku przy zapalaniu auta albo świateł?
Na tym komputerku są tylko sygnały przepalonych żarówek tudzież sygnalizacja bardziej znaczących usterek
Masz tak od zawsze? Od jakiegoś czasu? To oryginały czy dokładki?
Zobacz jak się będzie zachowywać reflektor jak zdejmiesz sobie na podbnośniku/kanale czujnik i będziesz nim poruszał.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
od zawsze czyli od 2 dni od kiedy stałem sie posiadaczem tego auta - nic o nim nie wiem. Lampy sa raczej oryginalniej, nie dokładane. Dzis zdejmę ten czujnik i poruszam nim i zobaczę czy cos sie zmieni i dam znac
no i zgadza się - ostatniej pozycji nie ma. Odłączyłem czujniki od wahaczy - z przodu ruszając góra /dol czasami lampa trochę drgnęła w gore lub w dol, ale nie było płynnej regulacji. Z reguły lampy stały nieruchomo jak podnosiłem dźwigienkę czujnika i nawet pozostawiałem ją tak na dluzej. Ruszałem kablami, wyciągałem wtyczkę - jest w idealnym stanie, zero korozji. Przeglądałem kable az do grodzi - nic nie widac żeby bylo cos nie tak. Sprawdzałem ten sam czujnik na tyle- nim tez ruszałem - lampy stały. Co mi pozostaje? Czy za pomocą kabla euroscan da rade podłączyć sie do sterownika LSM ? Jeżeli tak to jakim programem?
a może po prostu regulacja na lampie jest ustawiona max w dól i dlatego jak odpalisz światła to lecą w dól. Sprawdź czy regulacją na lampie masz możliwość podnoszenia i opuszczania. I sprawdź jakie masz żarniki, ponieważ mój brat miał taką sytuacje, ze po kupnie samochodu światła świeciły w dół, oczywiście też xenon i jeździł ustawiać na stacje diagnostyczną, zabrakło regulacji do góry i dalej poziomu nie udało się złapać. Dorwaliśmy używane żarniki, aby sprawdzić czy to nie ich wina i okazało się po wyjęciu z lampy żarników, ze były złe, ponieważ zamiast d2s były d2r (posiadają przesłonę, nie zakłada się takich do soczewki) i to jeszcze do góry nogami założone, po odwróceniu lampy w niebo świeciły, ale nadaj przesłona przeszkadza w uzyskaniu pięknego jasnego koloru
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
sprawdze te żarówki, puki co znalazlem uszkodzona pompke(zwarta) od spryskiwaczy lamp - nie wiem czy to tez moze wykryć komp i zarejestrować jako blad i opuścić lampy?
Nie sądzę. Ja miałem pozwierane i oprócz tego że sprysk na światła nie działał, a komputer nie odczytywał poziomu płynu - nic się nie działo.
Jest jeszcze opcja, że ktoś Ci zerwał ręczną regulację klosza. Mnie tak zrobił diagnosta na stacji. Kręcił, kręcił aż ukręcił. Wtedy słup światła spadł mi dość nisko. Naprawiłem zębatkę i jest okej.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
tylko dziwie mnie ze ruszając dźwignia od czujników nie bylo słychać silniczków w lampach -czasami drgnęły ale tylko czasami - gdyby nawet byly lampy uszkodzone to cos by bylo słychać, a przy włączeniu lamp zawsze sie ustawiają gora dol - bez przycinania
[ Dodano: Pią Sie 31, 2012 21:34 ]
wykręciłem obie lampy bo akurat robię silnik wentylatora i wszystko co trafie po drodze. Rzeczywiście był problem z jednym żarnikiem - był złe wsadzony, druty ktory powinny go trzymać byly pod nim a palnik na nim dociśnięty gniazdem. Jak poskładam auto to sprawdzę co sie zmieniło. Chociaż martwi mnie brak poziomowania automatycznego czujnikami na wahaczach. Jeszcze jedno - w środku lamp jest dźwignia do zmiany europa/uk. Żeby bylo europa to powinna byc ona w dol czy gore? U mnie w jednej jest w dol a druga do gory
Odgrzeje temat bo i rozwiązanie przyszło samo. Długo walczyłem z samopoziomowaniem i dałem spokój, bo sprawdziłem wszystko, a lampy zawsze leciały w dol. BMW Scaner pokazywał błąd czujników poziomowanie - przód i tyl. Bylem nawet w w-wie na T4 i tez sie dowiedziałem, ze oba czujniki lub okablowanie jest uszkodzone. Okazało sie ze ten błąd powodowały podróbki zarowek philipsa, które kupiłem po 80zl z allegro. Parę dni temu zmieniłem na osram ze sklepu po 200zl/szt i problem zniknął. Lampy ustawiają sie na każdej górce czy dole, podczas jazdy tez, nie tylko podczas włączanie świateł. Przodem wjadę w dol, po ok 3 s lampy ida do góry, najadę na górkę to po 3 s lecą w dol
Pisze o tym bo pamiętam, ze nie tylko ja z tym miałem problemem, a rozwiązanie może komuś sie przyda
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum