Wysłany: Pią Paź 05, 2012 22:00 [R600] Problem ze skrzynią, przegubami - czy może coś innego
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam,
od 2-3 tygodni dopadł mnie problem dziwnych stuków w zawieszeniu, do dzisiaj nie mogę zlokalizować co to za licho... Dodam, że około 4-5tygodni temu miałem sprawdzane gruntownie zawieszenie, wymieniłem górne wahacze, poprawiłem gumy na drążkach idących od piasty do przedniej belki, wszystko po dokręcałem, było sztywno i bez stuków. Przy okazji wykryłem luzy na przegubach, prawym i lewym wewnętrznym, zewnętrzne są chyba ok, choć ręki nie dam. Generalnie choć przeguby mają luz i charakterystycznie stukają, to ostatnio właśnie zauważyłem głośniejsze i bardziej głuche stuki, podczas szybkiego przejazdu przez (policjanta, jak jadę wolno to jest cicho i płynnie) albo kiedy wjadę w głębszą dziurę - ewentualnie auto zanurkuje w koleinie poprzecznej...
wiem, że nikt nie jest jasnowidzem, ale może będzie jakaś idea...
tłumik mam wszystko dobrze, nic nie obija nawet jak się go mocno szarpie, wahacze, końcówki drążków, itp wszystko szarpałem zarówno jak auto było w górze jak i na kołach, jedyne co to te przeguby ale one nie walą głośno tylko raczej grzechoczą, wątpię czy to one...
sprawdziłem sprężyny czy może nie pęknięta, amory obijają - jest 1~1,1/2 zabujania więc dobrze trzymają, sworznie oglądałem...
czasami stuknie coś przy zmianie biegu i gwałtownym naciśnięciu pedału gazu, po czipie pedał gazu jest mooocno czuły, kiedy wolniej puszczę sprzęgło jest płynnie i cicho...
a pro po - skrzyni, czasami zgrzytnie jak wrzucam wsteczny, jak odczekam sekundę na luzie i powoli wrzucę to nie, jak gdyby olej miał czas na przelanie, jak chcę szybko wrzucić to wtedy zgrzytnie... olej nowy, taki jak być powinien, obstawiam coś w skrzyni również dlatego bo jak na luzie sobie przerzucam 3ka - 4ka tak szybko, to słychać charakterystyczne grzechotanie, zmiana biegów nie jest cicha tylko słychać jak tam coś się musi ułożyć, przeskoczyć, zagrzechotać - nie wiem czy to normalne, wcześniej się nie przysłuchiwałem temu... generalnie, nie ma problemu ze zmianą biegów itp, jedynie wsteczny, drążki biegów, krzyżak itp robiłem więc one odpadają jak możliwe miejsca hałasu
zrobiłem filmiki jak ruszają się przeguby, jaki odgłos jest kiedy podniesione w powietrzu koło zaczniemy ruszać przód tył - wtedy słychać przegub i chyba coś w skrzyni, albo się mylę... nie chce inwestować w ciemno, ale znów u mechanika co byłem też wnikliwej pomocy nie uzyskałem - Panie przeguby to wymiany i koniec, o pokazywaniu i słuchani skrzyni oraz innych stuków nie było mowy...
oto filmiki, proszę o porady czy słuchać coś niepokojącego w skrzyni, czy przeguby są agonalne czy mają po prostu większy niż roboczy luz, ewentualnie co może innego walić - obecnie bezrobocie więc kaski na naprawy jak na lekarstwo...
Pomógł: 6 razy Dołączył: 06 Mar 2011 Posty: 182 Skąd: Łódź
Wysłany: Sob Paź 06, 2012 05:57
Powiem Ci że mam ten sam problem i też od pewnego czasu, wymiana przegubów nie pomogła cały czas sobie coś puknie przy przyśpieszeniu, przy do hamowaniu i czasami na jakiś nierównościach przy bardzo wolnych prędkościach.
U mnie panowie jest podobnie, puszczę gwałtowniej sprzęgło niż zwykle to stuknie, na wybojach czasami też, oraz jak przeważnie na pierwszym biegu dodam gazu gwałtowniej i odpuszczę ten gaz i wtedy tak samo stuknie, a jest to łożysko podpory półosi, a i może nawet to łożysko znajdujące się w skrzyni u was może być podobnie, nie dam sobie głowy uciąć więc niech może się ktoś jeszcze wypowie na ten temat Pozdrawiam
Powiem Ci że mam ten sam problem i też od pewnego czasu, wymiana przegubów nie pomogła cały czas sobie coś puknie przy przyśpieszeniu, przy do hamowaniu i czasami na jakiś nierównościach przy bardzo wolnych prędkościach.
wymieniałeś wewnętrzne czy zewnętrzne też ?
KatoSBE napisał/a:
U mnie panowie jest podobnie, puszczę gwałtowniej sprzęgło niż zwykle to stuknie, na wybojach czasami też, oraz jak przeważnie na pierwszym biegu dodam gazu gwałtowniej i odpuszczę ten gaz i wtedy tak samo stuknie, a jest to łożysko podpory półosi, a i może nawet to łożysko znajdujące się w skrzyni u was może być podobnie, nie dam sobie głowy uciąć więc niech może się ktoś jeszcze wypowie na ten temat Pozdrawiam
no to by się zgadzało, łożysko podpory półosi - po jego wymianie wszystko u Ciebie wróciło do normy?
sprawdzajcie zawiasy bo u mnie przez nie byl metaliczny odglos stukniecia metalicznego, tak jak opisujecie przy gwaltownym dodaniu gazu i czasem przy hamowaniu lub wybojach
sprawdzajcie zawiasy bo u mnie przez nie byl metaliczny odglos stukniecia metalicznego, tak jak opisujecie przy gwaltownym dodaniu gazu i czasem przy hamowaniu lub wybojach
Pomógł: 6 razy Dołączył: 06 Mar 2011 Posty: 182 Skąd: Łódź
Wysłany: Sob Paź 06, 2012 22:28
ja wymieniłem wszystkie cztery przegubu i to samo, zawieszenie też sprawdzane i wszystko sztywno, coś w skrzyni stawiam na dyferencjał! Biegi wchodzą bez problemu ale coś puka!:(
Nie wymieniałem tego jeszcze ale sprawdzałem na kanale dodając gazu i szybko puszczając sprzęgło i gwałtownie hamując i tak kilka razy i odgłos dochodził właśnie stamtąd, a nie wymieniałem jeszcze ponieważ najpierw chce wymienić poduszkę przednią silnika bo może przez to, że silnik się nie trzyma do końca stabilnie i przez to ma luzy i to stuka, chce to zrobić na dniach więc zdam relację co i jak
Nie wymieniałem tego jeszcze ale sprawdzałem na kanale dodając gazu i szybko puszczając sprzęgło i gwałtownie hamując i tak kilka razy i odgłos dochodził właśnie stamtąd, a nie wymieniałem jeszcze ponieważ najpierw chce wymienić poduszkę przednią silnika bo może przez to, że silnik się nie trzyma do końca stabilnie i przez to ma luzy i to stuka, chce to zrobić na dniach więc zdam relację co i jak
ja na razie wstrzymuje się, zobaczę co u Ciebie wyjdzie i co napiszą inni... Daj znać koniecznie
o regeneracji skrzyni myślałem, pewnie tam leży część problemu
mam podobny problem
wymienilem skrzynie póloś ale to nic nie ustalo dalej jest ten metaliczny dźwięk
niewiem już co robić dolożylem ponad 1000zl sluchając "fachowców" a nic sie nie poprawilo
fakt po wymieniae biegów skrzynia ladnie pracuje
sprawdzilem także wszystkie poduszki pod silnikiem skrzynia też jest wszystko w porządku
Zrobiłem póki co poduszkę silnika (lepiej późno niż wcale, ale takie uroki pracy w Polsce zero wolnego żeby przysiąść i zrobić auto do porządku) i nadal jest stukanie na szczęście na wybojach już prawie nie słychać, za to przy puszczaniu sprzęgła jeszcze trochę tak szczególnie przy gwałtownym puszczeniu ale tylko na pierwszych biegach, następnie będę wymieniał łożysko podpory półosi i dam znać jak to nie pomoże to jednak będę szukał przyczyny w skrzyni
Witam
Panowie mam chyba podobny problem, u mnie stuki słychać tylko wtedy kiedy mam wrzucony jakiś bieg, kiedy rozpędzę samochód i zrzucę na luz i gwałtownie porobię ósemki na parkingu stuków nie słychać, także przeguby raczej są w porządku. W pierwszej kolejności myślę wymienić poduchę skrzyni biegów, ale dopiero wiosną się za to wezmę
Jeżeli komuś podczas przyśpieszania, lub hamowania silnikiem słychać jakby ktoś uderzał w blok silnika drewnianym kołkiem, a gdy muskając gaz, aby tylko trzymać prędkość ów dźwięk milknie mogę powiedzieć, że dopóki nie wymienią kompletnego sprzęgła hałas będzie nadal.
Winowajcą jest łożysko oporowe sprzęgła, które wyrabia się szybciej niż sama tarcza...
Aczkolwiek dopóki sprzęgło jest ok to nie ma sensu grzebać... już 2gi rok tak się kulam i jest spoko...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum