Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Problem z ładowaniem?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Problem z ładowaniem?
Autor Wiadomość
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Gru 01, 2012 15:02   

SeniorA, OK to jak wytłumaczysz że u mnie w identycznej sytuacji jest 13,4 czasem spadło do 13,2 ale sporadycznie (podejrzewam ze wtedy jak wiatrak na 2 albo 3 biegu chodził). Mam stan fabryczny podłączenia wiatraka.

[ Dodano: Sob Gru 01, 2012 15:02 ]
Markzo widzisz różnicę? A po 2004r było jeszcze inaczej
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Gru 01, 2012 15:02   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Gru 01, 2012 16:00   

oki ale ja nie mam diesla, ani wiatraka z diesla...
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sob Gru 01, 2012 16:15   

Z forum wynika że fabrycznie z rezystorem tylko diesle wychodziły,czyli masz przerobiony z oryginału, sprawdź jak.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Gru 01, 2012 16:26   

nic nie mam przerobione, po prostu miałem wypięty ten "dzynks" od 1wszego biegu, ciągłe mi się włączał 2gi, i przy klimie i przy wiatraku. Teraz jest ori wiatrak z wszystkimi biegami.
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Gru 01, 2012 16:49   

sknerko napisał/a:
SeniorA, OK to jak wytłumaczysz że u mnie w identycznej sytuacji jest 13,4 czasem spadło do 13,2 ale sporadycznie (podejrzewam ze wtedy jak wiatrak na 2 albo 3 biegu chodził). Mam stan fabryczny podłączenia wiatraka.
powodów może być kilka, zaczynając od różnicy w skrzyniach ( manual -automat)elektronika ze sterownikiem w automacie to dodatkowe około 150 W ,różnice w wyposażeniu elektrycznym (różne technologie wykonania akumlatorów), różnica we wgranej optymalizacji silnika ,w ilości sond.Sterownik silnika jest programowany do danego egzemplarza ( mogą być różne współczynniki korekcji obrotów silnika w zależności od obciążenia elektrycznego co wiąże się ze współpracą regulatora napiecia z ECM )).Może było coś w aucie dokładane z elektryki już po wyjściu z fabryki.
Różnice mogą być , ale i tak ładowanie u Markzo działa prawidłowo.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Gru 02, 2012 12:05   

Markzo napisał/a:
Teraz jest ori wiatrak z wszystkimi biegami.
To masz wiatrak z rezystorem czy nie? bo jak masz rezystor to nie masz stanu fabrycznego bo w tamtych czasach nie wychodziły z rezystorem czyli kiedyś ktoś to przerobił

[ Dodano: Nie Gru 02, 2012 12:05 ]
SeniorA napisał/a:
zaczynając od różnicy w skrzyniach ( manual -automat)elektronika ze sterownikiem w automacie to dodatkowe około 150 W ,różnice w wyposażeniu elektrycznym (różne technologie wykonania akumlatorów), różnica we wgranej optymalizacji silnika ,w ilości sond
No tu sie zgodzę 150W skrzynia może dawać takie efekty ale i tak będę się upierał że zejście napięcia poniożej 13V jest nienormalnym objawem dla mnie albo jest za słaby alternator (może R75 z automatem miały mocniejsze) albo optymalizacja o jakiej piszesz jest nie halo. Mi jakąś optymalizacje wgrywał PHJOWI na początku jak kupiłem auto więc może to to.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Gru 02, 2012 12:32   

ustalmy, co to jest ten rezystor, bo sie dogadac nie mozemy...
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Gru 02, 2012 12:57   

rezystor jest przymocowany w środku koła przed którym jest wiatrak Tu masz fotki http://forum.roverki.eu/v...p=368438#368438 rezystor to to złote widoczne między łopatkami wentylatora, oczywiście wyglądem może się różnić bo widziałem też srebrne i czarne.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Gru 02, 2012 13:13   

tak myślałem, że mówimy o 2 różnych rzeczach ;) niczego takiego u mnie nie ma, idą kable do tej czarnej puszki (chyba przekaźniki?) i potem do wtyczek.
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Gru 02, 2012 13:22   

Dobra to teraz sprawdź kable co idą z auta do czarnej puszki z przekaźnikami, w linku co ci wrzuciłem masz fotki wtyczek w nadkolu, sprawdź czy nie maja zwarć miedzy sobą i czy do masy nie zwierają i czy wszystko z nimi ok, potem warto by sprawdzić czy wentylator dostaje napięcie jak trzeba bo może przekaźnik ma styk kiepski i tam się coś dzieje (wiem że jest nowy ale mógł się wypalić z powodu słabej sprężyny przy stykach, spotkałem sie z takimi nowymi sztukami co umierały po dwóch zadziałaniach)

[ Dodano: Nie Gru 02, 2012 13:22 ]
Ta wiązka co idzie do wentylatora lubi się uszkadzać tak mi PHJOWI powiedział jak z moim były problemy
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
gustav.pl 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 337
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Gru 11, 2012 19:00   Chwilowo zbyt niskie napięcie

Witam.
Podepnę się pod temat, bo i w moim Roverku też jest problem z ładowaniem :sad: , choć "troszku" inny, a i silnik w dieslu :wink:
Gdy pojawiły się ujemne temperatury powietrza, napięcie akumulatora( p.9 diagnostyki), w pierwszych chwilach po odpaleniu zimnego silnika nie przekracza 13V - najczęściej jest to ok. 12,5, a dziś przez chwilę było nawet 11,9V. Stan ten trwa raczej krótko i wraca do normalności po przejechaniu 50-200m? lub na biegu jałowym po 1-3 minutach. W tym okresie "zaniżonego napięcia", wraz ze wzrostem obrotów silnika(tak do ok. 1000) również napięcie wzrasta do "książkowego" i gdy spadają obroty napięcie spada również do tych przykładowych 12,5V.
Dziś po odpaleniu, gdy przytrzymałem go właśnie na takich wyższych obrotach, napięcie ładowania ustabilizowało się na poziomie 14,2V po kilkudziesięciu sekundach.
A i jeszcze czasami jest takie "cóś", że po gwałtownym puszczeniu pedału "gazu" napięcie spada na ok.13V lub mniej i po chwili(w "mgnieniu oka" :wink: ) powraca do normalnego. Ogólnie dzieje się to rzadko - częściej na postoju, w czasie jazdy sporadycznie.

Jak już wyżej napisałem, wszystko to pojawiło się wraz z nastaniem mrozu. Jeszcze niedawno, nawet po 5 dniach niejeżdżenia, przy silniku w stanie spoczynku napięcie było ok. 12,5, a po odpaleniu 13,7 - 14,5V

Czy jest się czym martwić? Co to może być? :bezradny:
Pozdro. :smile:
_________________
rover forever
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Gru 11, 2012 20:15   

gustav.pl nie masz się czym martwić a nawet powinieneś się cieszyć bo to świadczy o dobrej kondycji i alternatora i akumulatora. Przy kilkustopniowym mrozie akumulator ma tylko ok 70-80% swoich fabrycznych parametrów a przy większych mrozach spada to nawet do 40%, więc jak u ciebie po chwili jest już zregenerowany po utracie mocy na odpalenie to bardzo dobrze.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
gustav.pl 




Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 337
Skąd: Warszawa



Wysłany: Wto Gru 11, 2012 21:39   

Cieszy mnie to bardzo :muzyka:
No fakt, że aku w ubiegłym roku wymieniałem to i w dobrej kondycji jest jeszcze.
_________________
rover forever
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] problem z ładowaniem
nowicjusz Rover serii 75, MG ZT 15 Czw Sty 05, 2012 09:52
domel-x
Brak nowych postów [R75] Problem z ładowaniem
Globetrotter Rover serii 75, MG ZT 3 Sro Sie 06, 2014 09:36
SAL
Brak nowych postów [R75] Problem z ładowaniem, rozładowywanie akumulatora
pieknyiro Rover serii 75, MG ZT 7 Pią Maj 24, 2019 18:54
SeniorA
Brak nowych postów [Rover 75] Zmiana kluczyka a problem ładowaniem akumulatora
batbox Rover serii 75, MG ZT 7 Czw Sty 09, 2014 17:31
batbox
Brak nowych postów [R75] Problem z EGR
marcin.misek Rover serii 75, MG ZT 7 Nie Sie 24, 2014 07:37
Comrade



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink