Techniczny FAQ Prawidłowy kąt wtrysku (wg. wiedzy i doświadczeń użytkowników) zawiera się pomiędzy 2 a 4 stopniami. Z własnych obserwacji i słów mechaników wynika, że opóźnienie kąta wtrysku powoduje zmniejszenie dynamiki auta w dolnym zakresie obrotów (poniżej 2000). Zbyt wczesny kąt powoduje natomiast trudności z odpaleniem silnika "na zimno" (także latem).
Ja to rozumiem tak, że 2 st. to "wczesny"; 4 st to "późny". Więc opóźnienie to przestawienie z 2 na 4 stopnie.
Zmieniałem rozrząd i auto przestało palić, byłem na ustawieniu kąta wtrysku. Był ustawiony u mnie na 9 stopni, auto paliło idealnie ale CHECK sie zapalał. Zmiana kąt na 3.5 150 zł, auto po nocy nie chciało zapalić. Dzisiaj byłem znowu na ustawieniu, koleś z wielkim fochem ustawił mi na 4 i 50 zl wziął ale mowil, że następnym razem będzie 150 jak jutro będzie źle palił to chce sam ustawić metodą prób i błędów. Jak teraz mam ustawione na 4 i chce dać na 5 to mam kręcić zgodnie ze obortem wskazówek zegarka?
U mnie po długim postoju udało się odpalić na 13% i wszystko chodzilo ok po około 5 tyś km zauważyłem zmianę zachowania tzn. Od 2,5 do 3.5 tyś obrotów samochód nie przyśpieszał a od 3,5 do 5 tyś. Obr chciał kierownice wyrwać , odczucie jak w mocnym v-tecu . Wtedy co remi sprawdzał wyszło właśnie 13% więc odstawiłem samochód do Pana Midowicza który go wskrzeszał wcześniej po tej przerwie wtedy właśnie dowiedziałem się co było przyczyną takiego ustawienia i nieodpłatnie przestawił na 3% i wykasował błędy w tym złego ustawienia kąta . .
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Witam mam Pytanko czy w sdi jak kąt na ciepłym silniku na biegu jałowym jest 3 stopnie to po dodaniu gazu powinien się przestawiać na minus tak tzn powinien się zmniejszać a nie zwiększać tak ?
no właśnie bo był u mnie szymon z kompem i podłączał sie pod r420 sd kąt 3 stopnie i po dodaniu gazy sie zmniejszał następnie podpieliśmy się do idt kąt 4 stopnie i po dodaniu gazu sie zmniejszał i potem do sdi kąt 2 stopnie i po dodaniu gazu w sdi kąt się zwiększał do 6 stopni a nie malał i tak za każdym razem.... co może być przyczyną ? zero błędów w silniku...
Firq będę chyba w przyszłym miesiącu w okolicy to sprawdzimy jeszcze dawkę paliwa.
Chociaż najlepszym rozwiązaniem była by wizyta u goodhopa na hamowni i byś wiedział czy napewno mu brakuje tej mocy czy nie bo według mnie w miarę jechał.
ok dawke możemy sprawdzić ale ja sądze że brakuje mu tak jak rozmawialismy jak byłeś u mnie wtedy.
czy miał ktoś podobny przypadek że kąt wtrysku rósł a nie malał na rozgrzanym przy wciśnięciu gazu
kurde tez zastanawiam sie czy nie kupic jak sie spisuje wogole? na allegro za 280zł juz jest do kupienia i co on ogarnia kompa sdi? bo jak probowałem dwoma innymi interfejsami podpiac sie do siebie to zaden sie nie połaczył a obydwa profesjonalne
_________________ Kat off, EGR off, IC z saab 93
Chip+nastawnik pompy, VNT
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum