Wysłany: Wto Paź 21, 2014 19:50 [R75] Paląca się ciągle kontrola trakcji
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003
Witam
Mam problem z ciągle palącą się kontrolą trakcji (ASR). Wiem, że temat był już kilkakrotnie poruszany ale niestety nie udało mi się znaleźć rozwiązania tego problemu. Przy silniku benzynowym było to rozwiązane, ale ja mam diesla.
Opisze co robiłem.
Wymieniałem na inny ECU i dalej to samo. Czujników ABS nie sprawdzałem, gdyż działą on poprawnie (kontrolki też gasną). Dobrałem się do wtyczki pompy i przeczyściłem styki. Wciskanie guzika TC też nic nie daje. Dzwoniłem do firmy zajmującej się diagnostyką pomp i i naprawą sterowników ale olali mnie jak usłyszeli że Rover. Kupienie innej graniczy z cudem (mało spotykana) a z zagranicy to masa kasy. Proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony przez delrobek Sro Paź 22, 2014 06:48, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Wto Paź 21, 2014 19:50 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Zamówiłem identyczną pompę ze sterownikiem.
Chciałbym na początek podmienić sterownik? Może ktoś mi powiedzieć czy będę w stanie od góry go wymienić? Czy gdy odłącze przewody hamulcowe to wycieknie mi płyn i będę musiał odpowietrzać wszystkie koła?
Myślałem że jakoś uda mi się podmienić sterownik w aucie. Jeżeli nie to czy jestem wstanie wyjąć tą pompę od góry? Czy muszę od dołu się do tego dobierać?
delrobek, koleszko ale ty w złym miejscu szukasz, po co wymieniasz pompę ABS?? Zobacz czy siłownik od TC nie ma zerwanej linki, może czujnik przepustnicy. Jak to nie pomoże, to w tedy bym zają się pompą. W ogóle pompę masz taką która obsłuży TC??
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Dlatego jedyne co mi przychodzi do głowy to wymienić przycisk no i jak to nie pomoże to sterownik pompy. Bo już innych pomysłów nie mam:(.
Pytanie z innej beczki. Może znacie jakiś dobry sprawdzony zakład co może naprawić mi komputer silnika (ECU) za rozsądną cenę, bo poprzedni właściciel prawdopodobnie go zalał. Ja wymieniłem na inny który teraz obecnie mam, ale chciałbym go naprawić.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Paź 23, 2014 10:34
delrobek napisał/a:
Dlatego jedyne co mi przychodzi do głowy to wymienić przycisk no i jak to nie pomoże to sterownik pompy
tak jak pisałem wyżej, sprawdź ten wyłącznik . To jest usterka ETC , czyli instalacja elektryczna Can-bus ( przewody + wyłącznik ) i sterownik silnika , dlatego pytałem jakie ECU wymieniałeś. Wg. mnie podejrzany jest ECM ,skoro poprzedni był zalany i jest założony inny.
_________________ Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Czw Paź 23, 2014 11:10, w całości zmieniany 1 raz
Ja wymieniłem komputer silnika ECM (przepraszam wcześniej ECU pisałem). komputer ten był przełożony z innego auta, który też posiadał TC i w którym nic się nie paliło.
Wiec walnięty komputer silnika wykluczyłem.
Ten stary prawdopodobnie zalany jest do naprawy bo nie działał wskaźnik temp., obrotomierz). Po zamianie wszystko inne chodzi tylko te TC się świeci.
Dlatego też jeżeli znasz kogoś kto może mi ten stary komputer naprawić za rozsądną cenę to byłbym wdzięczny bo chciałbym ponownie go włożyć a ten obecny mieć jako zapasowy.
Z podpięciem kompa też mam złe wspomnienia bo jak byłem z tym popsutym komputerem żeby zdiagnozować co powoduje brak tego wskaźnika temp. i obrotomierza to gościowi głupoty pokazywało (że np jedzie samochód a my staliśmy) i rozłożył ręce i mówi on nie wie co to jest. Więc sam zaryzykowałem kupiłem ten nowy komputer i pomogło. No tylko do pełni szczęścia brakuje mi jeszcze naprawa tego TC, boje się że jak ciągle to będzie się paliło to mi wyświetlacz padnie na zegarach (bo ja mam z wyświetlaczem- bo już się paski pokazują)
[ Dodano: Czw Paź 23, 2014 12:02 ]
Nie mówiąc jeszcze o tym że jak pojechałem z tą usterką (obrotomierz, wskaźnik temp) to mi na dzień dobry powiedzieli że muszą wszystkie kable wymienić (600 PLN) i dopiero wtedy będą mogli coś dalej działać-(Dla wyjaśnienia to elektronicy, którzy naprawiają wszystkim warsztatom z mojej okolicy).
A ja mówię przecież kable można sprawdzić miernikiem przejście. Odpowiedź: No tak ale my schematów nie mamy więc musimy kable wymienić. Więc jak to usłyszałem to szybko auto zabrałem.
Tak do Rumii dzwoniłem celem diagnostyki pompy ABS ale miałem wrażenie że mnie zlali jak powiedziałem że Rover. (Cyt. "Rover? nie mam czasu bo mam tyle roboty, do widzenia i słuchawkę odłożył"). Więc jak tak się klienta traktuje to podziękuje.
[ Dodano: Czw Paź 23, 2014 12:47 ]
do kogo ten numer?
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Paź 23, 2014 12:57
delrobek napisał/a:
do kogo ten numer?
do firmy która oferowała na forum i allegro "regenerację sterowników do R75" za 300 zł, ja mogę polecić ale w Krakowie Tomka Wójcika ,który żadnych aut się nie boi i zna dobrze R75.
Dzięki za namiar. Odległość nie problem - zawsze można kurierem wysłać. Więc pewnie w sprawie tego komputera silnika będę się kontaktował z Panem Tomaszem. A jak nie to wycieczkę do Krakowa sobie kiedyś zrobię:))
A ten przycisk mogę jakoś na szybkiego sprawdzić? Bo jak rozebrałem to tylko sprawdzałem czy odskakuje. Bo jestem ciekawy czy może to ta przyczyna. A dopiero dzisiaj zamówiłem więc w poniedziałek dopiero dostanę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum