Forum Klubu ROVERki.pl :: [75] Szarpanie silnika przy włączonej klimatyzacji
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[75] Szarpanie silnika przy włączonej klimatyzacji
Autor Wiadomość
Avres 




Dołączył: 02 Kwi 2016
Posty: 30

Rover 75

  Wysłany: Sro Cze 22, 2016 19:26   [75] Szarpanie silnika przy włączonej klimatyzacji
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2000

Witam, przy włączonej klimatyzacji podczas jazdy czuję, że silnik szarpie, nie jest to mocno wyczuwalne ale jednak, gdy klima działa słychać takie jakby pyrkanie, ciężko mi to inaczej opisać, szarpanie zaczyna się w okolicy 2-3 tysięcy obrotów.
Co może być nie tak?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Cze 22, 2016 19:26   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dj_darco 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 239
Skąd: Przejdź do mapy

MG ZT

Wysłany: Sro Cze 22, 2016 19:52   

wentylator chłodnicy działa ?
_________________
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców.
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=92288&postdays=0&postorder=asc&start=40
 
 
 
Avres 




Dołączył: 02 Kwi 2016
Posty: 30

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 22, 2016 20:57   

Nie mam pojęcia, jak mogę to sprawdzić?
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Sro Cze 22, 2016 21:08   

Avres napisał/a:
Nie mam pojęcia, jak mogę to sprawdzić?


Odpalasz auto, włączasz klimatyzację(czyli tryb "econ" ma zniknąć na panelu klimatronika) i patrzysz czy wentylator sie po chwili załączył.

Wentylator powinien tez w miarę wolno chodzić, bo jeśli kręci się jak szalony(tzn słychać mocno szum wiatru) to oznacza że ma popsute niższe biegi.
Ale to było kilka milionów razy opisane już na forum :)
 
 
Avres 




Dołączył: 02 Kwi 2016
Posty: 30

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 22, 2016 21:09   

Wentylator się nie załącza.
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Sro Cze 22, 2016 21:11   

Avres, to teraz wypadało by go podpiąć na krótko i sprawdzić czy jest spalony czy problem może gdzieś w instalacji jest. Choć jak wiemy to raczej będzie silnik wentylatora do regeneracji/wymiany.
 
 
Avres 




Dołączył: 02 Kwi 2016
Posty: 30

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 22, 2016 21:17   

Ehhh, ale mi się sztuka trafiła, jeszcze tyle rzeczy do naprawy, ale cóż, będzie wdzięcznie jeździł.

Czym grozi jazda z uszkodzonym silnikiem wentylatora?
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 22, 2016 21:19   

Uszkodzeniem uszczelki pod głowicą i przegrzaniem silnika.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Sro Cze 22, 2016 21:20   

Avres napisał/a:
Czym grozi jazda z uszkodzonym silnikiem wentylatora?


Przy tym silniku i obecnej pogodzie to uszkodzeniem silnika samochodu, a konkretniej jego kilkukrotnym przegrzaniu.

Sprawny wentylator chłodnicy w tym aucie i przy silniku K-serii to pierwszorzędna sprawa. W dieslu jeszcze można ryzykować jazdę z uszkodzonym, bo powolnie się nagrzewa.
 
 
Avres 




Dołączył: 02 Kwi 2016
Posty: 30

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 22, 2016 21:21   

Widziałem cenę wentylatora do mojego 2.5 v6 za ok 500zł bez wysyłki, czy to są "normalne ceny"?
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Sro Cze 22, 2016 21:22   

Jeśli jest sprawny i podziała jeszcze to jak najbardziej :)

Ale tu kolega na forum w dobrej cenie regeneruje to możesz sie do niego uśmiechnąć ;)
 
 
Avres 




Dołączył: 02 Kwi 2016
Posty: 30

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 22, 2016 21:25   

Jak zwie się jegomość, który regeneruje wiatraki?
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Sro Cze 22, 2016 21:27   

https://forum.roverki.eu/profile.php?mode=viewprofile&u=14206
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 22, 2016 21:28   

Sash997
_________________
75 Red Edition
 
 
Avres 




Dołączył: 02 Kwi 2016
Posty: 30

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 22, 2016 21:29   

Dziękuję serdecznie za pomoc, cóż autko postoi trochę, na szczęście zaraz wypłata :D
 
 
AdaskoC 




Pomógł: 86 razy
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 1730
Skąd: Ciechanów



Wysłany: Sro Cze 22, 2016 21:31   

Avres napisał/a:
na szczęście zaraz wypłata


Jeszcze nie jedną wypłate w niego wpakujesz :D

Powodzenia!
 
 
R75 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 561



Wysłany: Sro Cze 22, 2016 22:29   

obecnie najlepszym i 100% pewnym sposobem na test wentylatora jest toaf :)
 
 
dj_darco 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 239
Skąd: Przejdź do mapy

MG ZT

Wysłany: Sro Cze 22, 2016 22:51   

Dobrze że silnika nie zagotowałeś :D Słyszałem że wentylator pasuje z jakiegoś Chryslera bodajże Voyager (lepszy nowy niż regenerowany) tylko jest problem z biegami wiatraczka ale to do ogarnięcia w normalnych pieniążkach.
_________________
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców.
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=92288&postdays=0&postorder=asc&start=40
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Cze 23, 2016 07:33   

dj_darco napisał/a:
(lepszy nowy niż regenerowany)
Przykro mi ale lepszy nie jest bo jest słabszy, regenerowany pochodzi dłużej
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Czw Cze 23, 2016 09:43   

potwierdzam,od chryslera/dodgea ma nie więcej niż 300wat a napewno mniej niż ten mniejszy z R75 z silnikiem 1.8 do tego ma prawie 2 razy mniejsze śmigło więc może pochodzić troche ale w dieslu gdzie rzadko włącza sie inny bieg niż 1,podejrzewam że z małym śmigłem by nie wyrobił latem w V6 z chłodzeniem a po założeniu końcówki i śmigła z R75 spali sie dość szybko
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Wycie przy włączonej klimatyzacji
markozalko Rover serii 75, MG ZT 17 Czw Maj 09, 2013 09:06
MiReK
Brak nowych postów [R75] Silnik szarpie przy włączonej klimatyzacji
cas Rover serii 75, MG ZT 4 Czw Maj 21, 2009 16:24
OKOMORSKIE
Brak nowych postów [R75] [CDT] Strata mocy przy włączonej klimatyzacji
qwe12318 Rover serii 75, MG ZT 35 Sob Sie 13, 2016 14:44
longer86
Brak nowych postów [R75]Dzwiętk przy właczonej klimie
krasin Rover serii 75, MG ZT 3 Nie Lip 02, 2017 19:40
longer86
Brak nowych postów [R75] Dziwne stukanie przy włączonej klimie
klejsza Rover serii 75, MG ZT 3 Nie Paź 23, 2016 17:18
klejsza



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink