Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR 160] Wymiana głowicy na "zwykłą"
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZR 160] Wymiana głowicy na "zwykłą"
Autor Wiadomość
dafit906 



Dołączył: 11 Cze 2016
Posty: 3



  Wysłany: Pią Sie 05, 2016 12:38   [MG ZR 160] Wymiana głowicy na "zwykłą"
Typ: VVC Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2004

Witajcie, mam pytanie odnośnie zr160 vvc i jego głowicy. W wielkim skrócie, auto kupione z pękniętą głowicą, koszty naprawy dużo więcej ponad 1000zł, decyzja - szukam głowicy - ok znalazłem za w miarę niską cenę tylko miała duże duże duże wżery (pozdrawiam jeżdzących na "wodzie" z kranu), głowica została splanowana duzo ponad granice. Silnik poskładany, problem z odpaleniem - za wysoka kompresja (16bar), w końcu odpalił chodzil może 5 minut i zaworki na 4 cylindrze zrobiły puk puk (dziś kompresja 6bar). Więc do sedna, nie mam już siły szukać głowicy od VVC która będzie się nadawała do założenia bo takie nie istnieją a druga sprawa na ten czas nie stać mnie wydać tyle na głowicę ;) , pytanie - od którego silnika, z jakiego auta głowica takowa będzie pasować oraz co przy okazji trzeba zrobić/przerobić aby takową głowicę założyć.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Sie 05, 2016 12:38   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Ciufa 




Pomógł: 65 razy
Dołączył: 08 Gru 2007
Posty: 2012
Skąd: Piekary Śląskie



Wysłany: Pią Sie 05, 2016 20:40   

Lotus elise

[ Dodano: Pią Sie 05, 2016 21:39 ]
https://www.eliseparts.co...inder-head-kit/

[ Dodano: Pią Sie 05, 2016 21:40 ]
https://www.eliseparts.co...-block-package/
_________________
CHOCIAŻ W DOMU GŁÓD I NĘDZA, 6 CYLINDRÓW MNIE NAPĘDZA
http://www.youtube.com/user/ciufciaaaa
 
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Sob Sie 06, 2016 19:31   

http://kalkulator-walutowy.mybank.pl/ cena powala.
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
Rademenez_ 




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 168
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Sie 07, 2016 21:12   

Witam. Jeśli głowica wiadomo, że była planowana dużo za dużo można było zamontować dwie uszczelki i przekładkę z nierdzewki paloną laserem, elektrodrążarką, czy inną precyzyjną metodą. Odprężyło by to silnik.
Odnośnie głowicy bez VVC.
Na tym sterowniku sie nie da. Wykrywa on brak elektrozaworów nastawnika i brak zmian faz wałka ssącego. Czego efektem jest odcinka przy niskich obrotach.
Trzeba było by wymienić sterownik silnika na taki z mg F120 TF135 wraz z wiązką silnika.
Niestety to również są jakieś koszty. I osiągi drastycznie spadają.
Jeśli chodzi o model auta, z którego porwać głowicę, to jak sterownik wyżej. Na pewno z silnika 1.8. Zależnie od sterownika taka głowica, albo jaka głowica , taki sterownik.
Ostatnia opcja.
Dozbierać fundusze i celować w 2.0T .
Pozdrawiam
_________________
MG ZS180
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Wto Sie 09, 2016 19:34   

Głowica obojętnie z jakiego 1.8 po 2001 roku, może być nawet freelander. ECU to i tak MEMS3 więc 25/45 ZR/ZS/TF i do tego programowanie immo albo od razu zestaw startowy razem z pilotami. Do tego trzeba spojrzeć w schemat i sprawdzić co się nie zgadza w pinologii ECU bo gdzieś te sygnały VVC wchodzą :)

Rademenez_, widzę masz za mało hgfów z jedną uszczelką więc wolałbyś mieć więcej z dwiema. Rzeźba dla silników i ECU przed 2001 (mgf) też wg mnie bez sensu.
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 456
Skąd: Radom



Wysłany: Sro Sie 10, 2016 12:36   

Ta głowica z Lotusa Elise za parę tysięcy to jest dokładnie taka sama głowica jaką kupicie na allegro za 500zł wpisując "Freelander 1.8 głowica". Żeby już nie kombinować z wałkami najlepiej po 2001 roku - żeby nie miała trzpienia pod palec kopułki i miała półksiężyc pod czujnik. Do tego wymiana paska rozrządu, bo w VVC ma 143 zęby, a w zwykłym od 1998 roku 145 zębów.

Generalnie wiązka jest bardzo podobna, mała wtyczka nie różni się w zasadzie niczym, natomiast w dużej jest parę zmian. Do wywalenia całe sterowanie VVC, trzeba dołożyć czujnik położenia wałka oparty na efekcie Halla (z Roverka po 2001 oczywiście) i czujnik temp. oleju w podstawce. :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: !! ZASADY KĄCIKA "Porady techniczne" !!
Przeczytaj, zanim napiszesz PIERWSZEGO posta!!!
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Czw Lis 18, 2010 02:40
kasjopea
Brak nowych postów [Rover 214] Jaka różnica pomiędzy "i", a "Si&
Magoot Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Sro Maj 25, 2011 22:22
adamsky
Brak nowych postów [R220SD] pt."tanie i dobre"-jaki płyn chłodniczy?
krzysztof_ns Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Czw Gru 18, 2008 18:11
kadzaf
Brak nowych postów [214Si 97 r]Opony typu "run flat"jakie cisnienie?
Szpondu Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 10 Pon Maj 25, 2009 20:59
DANTE79R
Brak nowych postów [R200] dziwne "pykanie" silnika podczas pracy
capsoft Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pią Maj 09, 2014 16:57
capsoft



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink