Pomógł: 17 razy Dołączył: 14 Maj 2013 Posty: 1000 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Czw Mar 23, 2017 19:52 [MG ZT] znów zgasł i nie odpala
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003
Witam,
Jakiś czas temu dodawałem temat, przyczyną było zgaśnięcie w trasie oraz błą zbyt niskiego ciśnienia.
Wymieniłem pompę paliwa w baku (wcześniejszą kupowałem nową w lipcu 2016, gdy pierwszy raz się zdarzyło, że zgasł i był problem niskiego cisnienia wstępnego 1,46 bar. W styczniu 2017, czyli około poł roku po wymianie podobna sytuacja - auto zgasło na trasie i nie odpaliło już - dopiero po zalaniu paliwa pod korek. Znów wymiana pompy w baku, na jakiś inny model). Na ostatniej jeździłem aż do dzisiaj, gdy znów auto zgasło w trasie i nie odpala. Błąd wyskakuje zbyt niskie ciśnienie.
Nie mam pojęcia co to może być, trudno mi uwierzyć, że w przeciągu 8 miesięcy padłyby 2 pompy różnych producentów.
Co jeszcze może być przyczyną?
Czy może coś powoduje, że pompa paliwa w baku źle pracuje lub szybciej się psuje?
Przy wymianie ostatniej pompy mechanik coś wspominał o jakichś ssawkach, które są w baku, że coś z nimi nie do końca jest w porządku.
Macie jakieś pomysły?
Dodam jeszcze, że dziś udało sie po długim kręceniu odpalić 2 razy, ale po 2 sek. zgasł.
Paliwa w baku mam 1/2 aktualnie.
SPAMU¦
Wysłany: Czw Mar 23, 2017 19:52 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Mam, sprawdzic konektory podłączeniowe na pompach i przestawać kupować gowniane zamienniki pomp. Kup używkę vdo choćby z pastucha tdi za 30 zł i bedzie jeździć, chyba ze zacina Ci sie zaworek zwrotny i caly czas upuszcza paliwo w powrot
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Czw Mar 23, 2017 23:03
przecież pompa paliwa w baku nie wytwarza ciśnienia, ta przy akumulatorze jest pompą zasilającą niskiego ciśnienia, te 1,46 bara to jest mierzone przy filtrze gdzie pompuje pompka koło akumulatora
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
sash997 tylko jak pompa w baku nie będzie pompować to ta przy akumulatorze nie będzie miała z czego wytworzyć ciśnienia (paliwo będzie w drugiej komorze). Natomiast skupiłbym się na 3 rzeczach:
- czy nie ma syfu w zbiorniku
- zaworek zwrotny
- pompa przy aku
Możesz jeszcze spróbować odłączyć czujnik na filtrze i sprawdzić czy wtedy odpali.
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Pią Mar 24, 2017 16:38
ale w polifcie jest prawdopodobnie inna pompka w baku bo to ona wtedy musi zrobić ciśnienie dla pompy wysokiego ciśnienia,trzeba by porównać,dużo innych diesli ma właśnie tylko pompke w baku która robi ciśnienie, wogóle dziwne pomysły mieli przy projektowaniu aby czarować 2 pompki, w volvo V50 jest diesel na common railu i niema żadnej pompki wspomagającej i też działa :)tzn są wersje z pompką w baku i bez
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Pomógł: 17 razy Dołączył: 14 Maj 2013 Posty: 1000 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pon Kwi 24, 2017 18:07
Dzisiaj dolałem 20L paliwa, czyli jest gdzieś około 80% baku i oczywiście odpalił:/
Ciśnienie wstępne paliwa na biegu jałowym wynosi 3,0-3,2 natomiast podczas jazdy, spada do 2,7.
Na jałowym jak chodził, to ściskałem powoli wężyk przy zaworze zwrotnym i ciśnienie rosło, dochodząc do około 4,2 b. Nie wiem jakie to ma znaczenie - teoretycznie to normalne, że ściskając ten wężyk, ciśnienie rośnie.
Mechanik cos wspominał o wężach, przez które przepływa paliwo z jednej komory do drugiej i jego zdaniem tam gdzieś jest nieszczelność.
Niby coś w tym jest, tylko, że gdyby to na 100% było to, to auto za każdym razem by nie odpalało, jakby było mniej paliwa. A jeździło normalnie przez 3 miesiące.
[ Dodano: Pon Kwi 24, 2017 19:07 ] Czy luźne przewody, węże, ssawki w baku mogłyby być przyczyną, szybszego zużycia/zacierania się pompy w baku?
Ja miałem podobnie, tzn wymiana pompy wstępnej na engine techa spowodowało że jeździłem na niej jakieś 2-3 tygodnie i padła. Natomiast kupiłem pompę wstępną Magnetti Marelli i śmigam do dziś. Noi tylko Verve i czasem dorzucę mixola.
Pomógł: 17 razy Dołączył: 14 Maj 2013 Posty: 1000 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Wto Kwi 25, 2017 20:04
Po wymianie nadal jest problem przy paliwie w ilości około połowy lub mniej - zdarza się, że przy mocniejszym przyspieszaniu auto poszarpuje.
Na 1 wtryskiwaczu korekty są w okolicach + 1,2-1,5 .
Ponadto zakładam że: pompa w baku jest sprawna, zbiornik jest czysty i wszystkie elementy siedzą sztywno, zawór zwrotny sprawny, nie przepuszcza, pompa progowa sprawna.
Paliwo raczej nigdzie nie wycieka przez wężyki.
Zauważyłem, że wystąpił 1 błąd 1255 "czujnik ciśnienia paliwa".
Na pewno za tym było napisane "wstępnego".
Kupiłeś cały zestaw od kogoś na olx z tym czujnikiem czy bez? Może go podmień. To ten nakręcany na filtr paliwa. A może przewody Ci się naderwały tudzież wtyczka luźno lata?
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pomógł: 17 razy Dołączył: 14 Maj 2013 Posty: 1000 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pią Kwi 28, 2017 05:04
Ten blad chyba wyskoczyl wtedy jak wlaczylem zaplon na wypoetym wezu od pompy progowej, aby sprawdzic czy i jak leci paliwo. Pewnie dlatego wylapalo blad czujnika.
Pomógł: 17 razy Dołączył: 14 Maj 2013 Posty: 1000 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Pią Kwi 28, 2017 16:39
Czy mozliwe, że auto szarpie podczas przyspieszania, gdy podłączony jest toaf i live data w silnik?
Dzisiaj jechałem bez włączonego toafa i raczej nic nie szarpało.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum