Wysłany: Nie Maj 21, 2017 15:29 [R75] - Ograniczenie obrotów do 2500 RPM
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004
Nie mogę dojść przyczyny - Dlaczego silnik nie pozwala na wejście w obroty powyżej 2500 RPM?
Skrzynia automat, diesel,
Podczas jazdy na D lub nawet 4 lub 3 obroty silnika maksymalnie dochodzą do 2500 i w tym momencie wskazówka spada do 1500 i wraca na max nie więcej niż 2500.
Podobnie podczas postoju na P lub N - "coś" nie pozwala wejść silnikowy na obroty powyżej 2500.
Olej, filtry oleju i powietrza wymieniłem.
Olej w skrzyni biegów wymieniłem.
Na OBD II miałem błąd P1103, więc czujnik MAF (ten za filtrem powietrza) wymieniłem.
Gdzie powinienem szukać przyczyny?
SPAMU¦
Wysłany: Nie Maj 21, 2017 15:29 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Odepnij na początek ten przepływomierz (MAF). Sprawdź jak auto zachowuje się wtedy.
Potem podepnij się do OBD czymś co pozwoli na odczytanie parametrów live data. Np. TOAFem.
Błędów w sterowniku od skrzyni biegów nie ma?
Ten problem wystąpił nagle? Czy może kupiłeś auto z taką przypadłością?
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Odpiąłem przepływomierz MAF. Przejechałem kilka kilometrów. Auto nieco zrywniejsze na wolnych obrotach, w jeździe po mieście. Nadal problem z niemożnością wejścia na obroty powyżej 2400 RPM.
Podłączyłem na koniec OBD II i wyszły dwa błędy:
P0102 - Mass or Volume Air Flow Circuit Low Input
P0113 - Intake Air Temperature Circuit High Input.
Błędy wyszły obecnie tylko te dwa. Podpytam, bo nie wiem - czy błędy ze sterowników skrzyni biegów (automat) też można odczytać tym OBD II ?
Auto mam dwa lata. Głównie żona nim jeździ. Problem pojawił się 2-3 miesiące temu. Czyli nie można zwiększyć obrotów a aby jechać 120-130 km/h trzeba powoli się rozpędzać, by zmiany biegów nie skakały. Szybciej już się nie pojedzie ze względu na max 2500 obrotów.
Przerywa podczas przyspieszania? Ja tak miałem z zapchanym katalizatorem ale w V6, do tego przerywał. Jak chcesz się dowiedzieć czy to kat. to możesz go nawet lekko poluzować na łączeniu z kolektorem. Nie wiem jak to dokładnie wygląda bo z dieslem nie miałem styczności
Pomógł: 86 razy Dołączył: 09 Maj 2013 Posty: 1730 Skąd: Ciechanów
Wysłany: Pon Maj 22, 2017 06:35
prebenny napisał/a:
aimp12 w dieslu nie zatkasz katalizatora (możesz go przypchać ale po 'depnięciu' ciśnienie go przedmucha).
Tu bym polemizował, często manualnie czyścimy katalizatory w dieslach pod ciśnieniem 10bar i dyszą ok 1,5mm. Wtedy efekt jest bardzo zadowalający.
Zapchane są zwłaszcza te diesle które poruszają się głównie po mieście.
Przerywa podczas przyspieszania? Ja tak miałem z zapchanym katalizatorem ale w V6, do tego przerywał. Jak chcesz się dowiedzieć czy to kat. to możesz go nawet lekko poluzować na łączeniu z kolektorem.
Przerywa dopiero przy obrotach 2500-2600. Do tego zakresu obrotów przyspiesza dobrze. Tzn. przy spokojnej jeździe przechodzi na wyższy bieg przy 2000-2300 obrotów. Jednak jak już jadę na najwyższym biegu (przy 'D' na 5 biegu, przy '4' na 4 biegu, itd) to przy dojściu do 2500-2600 obrotów, Rover już szybciej nie pojedzie, nie wejdzie na wieksze obroty.
prebenny napisał/a:
Te 2 błędy to jest właśnie odpięty przepływomierz.
Tak, dziś podpiąłem MAF - przepływomierz, skasowałem błędy przez OBD i te błędy już nie wyskoczyły.
AdaskoC napisał/a:
Tu bym polemizował, często manualnie czyścimy katalizatory w dieslach pod ciśnieniem 10bar i dyszą ok 1,5mm. Wtedy efekt jest bardzo zadowalający.
Zapchane są zwłaszcza te diesle które poruszają się głównie po mieście.
Żona głównie jeździ do pracy ok 25 km w jedną stronę w większości autostradą. AdaskoC czy takie objawy jak opisałem powyżej wiązałbyś z zapchanym katalizatorem?
MaReK napisał/a:
Potem podepnij się do OBD czymś co pozwoli na odczytanie parametrów live data. Np. TOAFem.
Zrobiłem odczyt z jazdy ok 3 km. Nie wiem czy to wystarczy?
Maksymalne obroty: Revs 2600 rpm max
Przepustnica: Throttle 65 max
Prędkość: Speed 91 km/h max (Nie miałem gdzie się rozpędzić )
Podciśnienie: Vacuum zakres od -9 do 16 in/Hg
Temperatura: 88 C
Sprawdź jakie ciśnienie paliwa wytwarza pompa wysokiego ciśnienia... Sprawdź polaczenie czujnika ciśnienia na listwie wtryskowej i wyczyść zaworek wysokiego ciśnienia wkręcany w pompę CR. Jak na moje to brak ciśnienia paliwa
Pomógł: 86 razy Dołączył: 09 Maj 2013 Posty: 1730 Skąd: Ciechanów
Wysłany: Pon Maj 22, 2017 15:40
padmak napisał/a:
Żona głównie jeździ do pracy ok 25 km w jedną stronę w większości autostradą. AdaskoC czy takie objawy jak opisałem powyżej wiązałbyś z zapchanym katalizatorem?
Moim zdaniem nie.
Tak jak kolega post wyżej pisze. Ja bym szukał przyczyny w układzie paliwa, ewentualnie jakimś czujniku.
Czy pompa CR to ta od wysokiego ciśnienia obok akumulatora.
Czy macie panowie jakieś zdjecie tego Regulatora cisnienia paliwa? Szukam na eBay.co.uk ale tam jest wiele ksztaltów i są też uniwersalne.
Obstawiam ze ograniczenie obrotów wywiera skrzynia, automat w nich jak już zauważyłem w razie awarii silnika lub osprzętu ogranicza obroty do takich aby nie doszło do uszkodzenia. Sprawdź czy czasem niemasz dziury w wężu od turbiny. U mnie tak odcinało jak kolanko wysunęło się przy ic. Ale mam wpięty na stałe scangauge i pokazał dziwne wartości powietrza zasysanego.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Jeszcze muszę wjechać na kanał, by sprawdzić resztę łączeń węża turbiny. Wąż przy podkręcaniu obrotów na moment staje się twardy i wtedy obroty spadają z 2500 na 2200 i wąż staje się miększy.
Sprawdź polaczenie czujnika ciśnienia na listwie wtryskowej i wyczyść zaworek wysokiego ciśnienia wkręcany w pompę CR. Jak na moje to brak ciśnienia paliwa
Doszo do kolejnych objawów (szarpanie czasem na mniejszych obrotach) i mysle ze wina jest po strnie pompy paliwa - cisnieniowej. Raz nawet pasek klinowy przesunál sie na kole na pompie na jedna strone - zewnetrzna.
Czy doradzacie Panowie zakup i wymiane takiej pompy (uzywana)
Na końcu skończyło się na "... Wygląda na to, że przyczyną całego zamieszania było słabe połączenie we wtyczce czujnika na listwie CR. Przemyłem wtyczkę środkiem do czyszczenia płytek elektronicznych i później alkoholem. Na razie jest wszystko ok, więc chyba problem (przynajmniej tymczasowo) rozwiązany...."
Wymieniłem Czujnik Wysokiego Ciśnienia Paliwa.
Auto jest bardziej zrywniejsze przy przyspieszaniu. Jednak nadal nie przekracza 2500 obrotów. Dziś natomiast wyskoczył błąd P1102
Nadal szukam przyczyny. [/b]
[ Dodano: Pon Lip 24, 2017 20:56 ]
Panowie problem rozwiązany. Autko śmiga 100 mil/godz i wchodzi na Sporcie w 4500 obrotów.
Ostateczna przyczyna to Czujnik Wału Korbowego (Crankshaft Sensor)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum