Wysłany: Wto Lis 21, 2017 20:28 [R75] Problem z ogrzewaniem, temperatura 107*C wskazówka opt
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Cześć
Pojawiły się zimne temperatury i zauważyłem że mam totalnie nie wydajne ogrzewanie. Po prostu nie działa. Muszę nieźle grzać po autostradzie żeby w samochodzie zrobiło się w miarę ciepło, a tak naprawdę nie mieliśmy jeszcze mrozów.
Kiedyś stwierdziłem że webasto mi sieje zamęt po elektronice, non stop miałem upaloną żarówkę, czy nawet awarię czujnika położenia wału/wałka. Więc wypiąłem dwie wtyczki, które łączą webasto i od tego momentu mam spokój (z elektroniką).
W październiku po ok. 200 km trasie podczas parkowania nagle zauważyłem, że temperatura na liczniku zbliżyła się na północ, ale nie zapaliła się kontrolka, włączył się wentylator mimo wyłączonej klimatyzacji, temperatura wróciła na pole optimum i wyłączyłem samochód. Raz jeden miałem taką sytuację
Raz czy dwa otworzyłem korek ze zbiornika wyrównawczego było syknięcie za każdym razem (korek nie spuszcza ciśnienia?)
Płyn w chłodnicy nie jest zabarwiony olejem, nie śmierdzi, aczkolwiek ma konsystencję lekko oleistą. Jest w miarę przeźroczysty. Poziom płynu jest taki że widać kostkę z napisem max i widać wystające żeberka.
Podpiąłem TOAF aby prześledzić temperaturę, wynik mnie trochę zszokował. Po 10 min jazdy autostradą 140 km/h odczyt wskazywał 107 st.C. podczas postoju nie spadał znacząco, podczas jazdy bez obciążenia, temperatura spada.
Sorry za rozprawkę ale przydałaby mi się opinia kogoś mądrzejszego.
A właśnie jest ktoś w stanie mi podesłać instrukcję jak załączyć odczyt temperatury cieczy chłodzącej na liczniku? Nie mogę znaleźć...
SPAMU¦
Wysłany: Wto Lis 21, 2017 20:28 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
https://youtu.be/ENpMjyWTgkQ temperatura jest w 7 punkcie po odblokowaniu. Układ chłodzenia w 75 mamy ciśnieniowy i psssst to odkręceniu korka jest normalne. Jak na diesla to się mocno grzeje, może termostat się zablokował w pozycji zamkniętej? Sprawdź jak zachowuje się chłodnica.
_________________ Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć
Jak masz 107 stopni płyn to ogrzewanie powinno być lepsze niż kiedykolwiek wcześniej
Niekoniecznie. Może być powietrze w układzie połączone z podciśnieniem i płyn nie doleci do nagrzewnicy.
Ostatnio po wymianie manuala na automat miałem identyczny problem. Wykluczyłem termostat, bo nie możliwe żeby od stania 4 dni w warsztacie się popsuł. Winnym okazał się zatkany powrót w zbiorniczku wyrównawczym. Po jego zdjęciu płyn "wciągnął" się do układu, a po oczyszczeniu tej dyszy płyn zaczął wracać, pojawiło się ciepło i temperatura nie przekracza 88C.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Marku, najbardziej bym się skłaniał ku Twojej tezie. Sprawa wygląda tak że przy wyłączonej klimatyzacji (wiem że to rzadkość ale mam to wątpliwe szczęście)i i włączonym grzaniu na szybę przednią, samochód grzeje, a po pewnym czasie z niewiadomych przyczyn leci zimne. Następnie znowu następuje grzanie i po jakimś czasie leci zimne. dolewałem płynu chłodniczego aż się przelało z tej rureczki po lewej. Nie za bardzo wiem które przewody i w jaki sposób sprawdzić. Ot taka zagwozdka. Czy te objawy potwierdzają Twoją tezę? Czy najlepiej by było wymienić cały płyn?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum