Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620] Totalnie nie odpala
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: szoso
Czw Lis 18, 2010 10:53
[R620] Totalnie nie odpala
Autor Wiadomość
michallo 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2008
Posty: 81
Skąd: Łódź/Warszawa/Płock/



Wysłany: Nie Paź 10, 2010 09:44   [R620] Totalnie nie odpala
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie

Witam,

Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie, ale miałem małą stłuczkę. Koleś wjechał mi w tyłek(bardziej w prawą stronę), przez co coś zaczęło mi klekotać w tłumiku.

Ale do rzeczy.
Próbowałem wczoraj odpalić auto. Nie udało się. Rozrusznik kręcił i z tyłu leciał siwy dym, czego wcześniej chyba nie było. Taki dym leciał mi też z pod samochodu, chyba gdzieś koło katalizatora. Pewnie coś przy tym puknięciu się uszkodziło. Od razu powiem, że paliwo podpompowałem gruszką tak, żeby była twarda. Ale co więcej sprawdzać to nie mam pojęcia.
Świece chyba też działają, bo jak wcześniej sprawdzałem, poczekanie dłużej niż zgaszenie lampki pomagało w odpaleniu.

Co powinienem teraz sprawdzić? Planuje zajrzeć do kabelków od pompy, czy coś się nie odłączyło / przetarło.
Ostatnio zmieniony przez kasjopea Czw Lut 24, 2011 23:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Paź 10, 2010 09:44   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Poznandembiec 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 54
Skąd: Poznań



Wysłany: Nie Paź 10, 2010 10:02   totalnie nie odpala

włącznik uderzeniowy zobacz , jak to nie to wejdz pod auto zobacz czy tłumik jest drożny .
sprawdź czy ci świece grzeją , posprawdzaj bezpieczniki nie doczytałem że to diesel dzięki
_________________
HANS
Ostatnio zmieniony przez Poznandembiec Nie Paź 10, 2010 10:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Nie Paź 10, 2010 10:03   

Poznandembiec napisał/a:
sprawdź czy masz iskrę
:szok: W diesel'u iskra ??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Poznandembiec 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 54
Skąd: Poznań



Wysłany: Nie Paź 10, 2010 10:12   odp

tronsek to przez zmęczenie już poprawiłem błąd w poście może jak czas się zmieni z letniego na zimowy będę uważniej czytał posty :!: :!:
_________________
HANS
 
 
 
michallo 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2008
Posty: 81
Skąd: Łódź/Warszawa/Płock/



Wysłany: Nie Paź 10, 2010 10:59   Re: totalnie nie odpala

Poznandembiec napisał/a:
włącznik uderzeniowy zobacz


Co to jest włącznik uderzeniowy? Jeździłem nim jeszcze 2 dni po stłuczce i wydawało się wszystko być ok.
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Nie Paź 10, 2010 11:53   

Cytat:
Co to jest włącznik uderzeniowy?
Jest to wyłącznik, który w przypadku kolizji, wypadku odcina dopływ paliwa, aby auto się nie zapaliło. W Diesel'ach nie ma tego wyłącznika.
Posprawdzaj bezpieczniki, przekaźniki, czy pompa dostaje zasilanie ("bzyczy" po przekręceniu kluczyka)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
michallo 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2008
Posty: 81
Skąd: Łódź/Warszawa/Płock/



Wysłany: Nie Paź 10, 2010 12:08   

A czy powinny lecieć spaliny jakiekolwiek, jakby pompa nie dostawała prądu?

Gdzie znajduje się przekaźnik od świec? Bo to chyba nie jest jedna z tych kostek obok bezpieczników pod taką czarną pokrywką (lewy górny róg po otwarciu maski)?
 
 
Aragorn 




Pomógł: 25 razy
Dołączył: 20 Lip 2009
Posty: 378
Skąd: Wałbrzych

Rover 75

Wysłany: Nie Paź 10, 2010 13:30   

michallo napisał/a:
Gdzie znajduje się przekaźnik od świec? Bo to chyba nie jest jedna z tych kostek obok bezpieczników pod taką czarną pokrywką (lewy górny róg po otwarciu maski)?


czarna kostka po prawej stronie od akumulatora patrząc od przodu auta
_________________
Pozdrawiam
Rover 75 V6 obecnie Avensis :-)
 
 
 
michallo 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2008
Posty: 81
Skąd: Łódź/Warszawa/Płock/



Wysłany: Nie Paź 10, 2010 23:39   

Heh. I chyba wyszło.

Podłączyłem kablami do samochodu znajomego. Zakręcił 2 razy i pięknie odpalił. Chyba akumulator już się za bardzo zestarzał, chyba że mu po prostu napięcie 14V od alternatora drugiego samochodu tak bardzo pomogło.

Sprawdziłem jeszcze napięcie ładowania. Po włączeniu długich świateł, wentylatora, przeciwmgielnych i ogrzewania tylnej szyby 13.6V. Z samymi światłami krótkimi 13.9V to jeszcze jest ok?

Dodam, że mój akumulator przysiadł tak po 15s kręcenia nie ciągłego ale tak w 4s ciągach.

Ciężko samemu wymienić regulator napięcia? Chciałbym, żeby nowy akumulator dostawał jednak poprawne, czyli bardziej w okolicach 14.4V.
 
 
tronsek 




Pomógł: 289 razy
Dołączył: 10 Sty 2010
Posty: 3381
Skąd: Lubań

Rover 400

Wysłany: Pon Paź 11, 2010 07:39   

michallo napisał/a:
napięcie ładowania. Po włączeniu długich świateł, wentylatora, przeciwmgielnych i ogrzewania tylnej szyby 13.6V. Z samymi światłami krótkimi 13.9V to jeszcze jest ok?
Napięcie ładowania bardzo dobre w tym przypadku. Regulatora nie ma co ruszać. :ok:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
michallo 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2008
Posty: 81
Skąd: Łódź/Warszawa/Płock/



Wysłany: Sob Paź 16, 2010 00:11   

Kupiłem nową centrę. Największą jaka mi weszła 77ah 760A niby. Widać różnicę. Stary kręcił i po kilku s. samochód odpalał, nowy z tego co dzisiaj widzę, robi tylko krótkie trach i już jest odpalony.

Szkoda, że ten samochód ma tak mało miejsca na akumulator, bo bym jeszcze większy wstawił na zapas. To na razie mój pierwszy diesel z tak małym miejscem na aku :)
 
 
balrog 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2008
Posty: 208
Skąd: Mielec

Rover 75

Wysłany: Sob Paź 16, 2010 01:43   

Wg mnie ta centra jest wystarczajaca i nie ma sensu wiekszego aku wkladac. Jak to wielu juz pisalo, za duze aku - alternator nie bedzie nadazal z ladowaniem - niedoladowany aku szybko pada. Mysle ze specjalnie jest tak malo miejsca aby bezsensownie nie wkladac zbyt duzego aku :D
 
 
michallo 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2008
Posty: 81
Skąd: Łódź/Warszawa/Płock/



Wysłany: Sob Paź 16, 2010 09:30   

Sory za mały offtopic :) Słyszałem też, że za duży akumulator to mit. Duży akumulator nie będzie się tak mocno rozładowywał przy odpalaniu, więc nie będzie potrzebował też tak dużo doładowywania. Chyba jakieś stare mercedesy nie wiem czy nie beczki miały tak samo mocny alternator jak u nas i dużo większe akumulatory standardowo.

Jeśli komuś rozwalił się kiedyś akumulator z powodu tego, że był za duży to proszę o napisanie tu posta :) Tak żeby było ku przestrodze.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620] Nie odpala.
macwro23 Rover serii 600, Honda Accord 0 Sob Wrz 13, 2014 14:03
macwro23
Brak nowych postów [R620] Nie odpala
bartek81 Rover serii 600, Honda Accord 5 Nie Sty 24, 2010 20:11
Chris83
Brak nowych postów [R620 sdi] Nie odpala
scorpion136a Rover serii 600, Honda Accord 3 Sro Wrz 19, 2012 16:23
MpR
Brak nowych postów [R620] Nie odpala
aparat zapłonowy zdechł
KRYS Rover serii 600, Honda Accord 25 Sob Lut 21, 2009 13:56
KRYS
Brak nowych postów [R620] Nie odpala
manifestorian Rover serii 600, Honda Accord 47 Pon Gru 13, 2010 12:21
_papa_



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink