Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Tempomat - dokładka
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Tempomat - dokładka
Autor Wiadomość
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Sie 05, 2012 21:32   

w dieslu tempomat jest zintegrowany z modułem ECM, który zarządza dawką paliwa do utrzymania stałej prędkości. W kV6 jest inaczej, tempomat jest samodzielnym systemem z własnym sterowaniem i mechanizmem utrzymywania otwarcia przepustnicy (siłownik).
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Sie 05, 2012 21:32   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
kranik01 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 181
Skąd: Ruda Śląska

Rover 75

Wysłany: Pon Sie 06, 2012 19:28   

SeniorA, mógłbyś wstawić fotkę jak wygląda
SeniorA napisał/a:
przegub na przepustnicy do podpięcia siłownika
?

Instalacje chyba mam, bo posiadam wolną wtyczkę pod tempomat.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Sie 06, 2012 19:43   

kranik01, oglądnij dźwignię przepustnicy tam gdzie jest zaczep linki , z tyłu powinna być część kulista do zaciśnięcia cięgna siłownika.
Tu jest podłączony siłownik http://moto.allegro.pl/pr...2539214196.html
a to widać zaczep kulisty http://moto.allegro.pl/ro...2532687699.html
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
kranik01 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Paź 2011
Posty: 181
Skąd: Ruda Śląska

Rover 75

Wysłany: Pon Sie 06, 2012 20:37   

A dużo jest przy tym pracy i jak z trudnością - jako laik dam rade to ogarnąć? trzeba mieć kanał?
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Sie 06, 2012 21:00   

mnie montaż zajął bez pośpiechu niecałe trzy godziny, kanał potrzebny jest do przykręcenia jednej śruby ( dolnej ) od pompki podciśnienia , ale na jednej przykręcanej od góry też może być bo są trzy kołki ustalające, a drugą można przykręcić przy okazji. Wygodniej pompkę przykręca się z kanału. Dla mechanika skala trudności 0 .
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
gacek189 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Paź 2011
Posty: 125
Skąd: Wieluń



Wysłany: Wto Sie 14, 2012 18:11   

SeniorA, A w którym miejscu znajduję się ta pompka?? Może jakaś fotka
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Sie 15, 2012 11:26   

gacek189 napisał/a:
w którym miejscu znajduję się ta pompka?
na prawej podłużnicy pod grodzią na wysokości odpływu wody z grodzi. Są tam trzy otwory na kołki ustalające między nagwintowanymi otworami do przykręcenia (M 6 ).
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Sie 15, 2012 11:44   

SeniorA u Ciebie kontrolka na zegarach znika jak naciśniesz hamulec nożny lub res na manetce, podczas kiedy tempomat jest uruchomiony?

Pozdrawiam,
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Sie 15, 2012 14:45   

MaReK napisał/a:
u Ciebie kontrolka na zegarach znika jak naciśniesz hamulec nożny lub res na manetce,
tak, gaśnie.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Sro Sie 15, 2012 18:44   

Nie tylko gaśnie ale również się dezaktywuje, konieczne jest dotknięcie przycisku "res",
by tempomat wystartował z poprzednimi ustawieniami.
_________________
rom
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Sie 16, 2012 00:08   

Jak działa oryginalnie to ja wiem :) Pytam o zachowanie tego dokładanego. Pytam ponieważ kolega haszczyc w dieslu poliftowym dołożył tempomat, ale zachowuje się inaczej niż mój fabryczny ;) Ma wszystkie czujniki itp. itd. ale jego tempomat po naciśnięciu hamulca rozłącza się - wytraca prędkość - ale kontrolka "autostrady" na desce nie gaśnie ;)

Nagrał nawet film. Jak będzie chciał to może wrzuci tu link.

Pozdrawiam,

[ Dodano: Czw Sie 16, 2012 00:08 ]
Okej to już mam ;)
Faktycznie SeniorA zwracam honor, bo nie potrzeba kodować podzespołów do uruchomienia tempomatu. Jednakże tak jak czytałem na angielskich forach, T4 nie widzi tempomatu (ale to nie jest ważne) natomiast dzieją się różne jaja przy deaktywacji i ponownej aktywacji systemu. Być może w benzynowcach tak się nie dzieje - nie wiem - ale w dieslach jest jak pisałem wyżej u haszczyca.

http://forum.roverki.eu/v...p=198988#198988 - tutaj stary temat sprzed lat, gdzie PHJOWI wraz z innym użytkownikiem praktykowali tę zabawę ;)

Z opisu anglików właśnie wzięło mi się to, że trzeba autu dać wyraźnie do zrozumienia że ma tempomat :)
A to należy zrobić za pomocą kodów ZCS. Czyli w ósmej grupie z szesnastogrupowego kodu SA należy włączyć tempomat. Z kontrolą trakcji to będzie C, bez trakcji to 8.

Jednakowoż do zapodania kodów ZCS póki co potrzeba T4 ;P

Ps.
SeniorA znasz swoje kody ZCS?

Pozdróweczki :)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Sie 16, 2012 11:12   

MaReK napisał/a:
SeniorA znasz swoje kody ZCS?
nie , bo nie potrzebowałem.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Sie 16, 2012 12:43   

A jest ktoś jeszcze z benzynowców, kto dołożył tempomat?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
UEDSquadron 



Dołączył: 17 Sty 2013
Posty: 6
Skąd: KRASNYSTAW/LUBLIN



Wysłany: Nie Lut 10, 2013 16:00   

apples napisał/a:
piwonski12 napisał/a:
Może ktos to robił i wie gdzie ona się znajduje , a może nie w każdym rowerku była ?
Zdjęcie przedstawia jak jest u mnie zamontowany sterownik tempomatu, a kabel do niego wchodzi z wiązki która dochodzi do puszki z bezpiecznikami. Szukaj u siebie po kolorach kabli z mojego zdjęcia. :wink:


Witajcie, żeby nie zaśmiecać forum wrzucę moje pytanie tutaj. Mianowicie, czy ta zwisająca wtyczka jest od tempomatu ? Dodam, iż nie znalazłem za schowkiem innych wolnych wtyczek, chociaż nie jest wykluczone, że gdzieś tam są bo sporo kabli jest grubo okręconych taśmą izolacyjną i są pod tą taśma także różne plastikowe kostki. Innymi kablami jest podłączona zmieniarka oraz grzanie foteli.

[/list]
Ostatnio zmieniony przez UEDSquadron Nie Lut 10, 2013 23:06, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Lut 10, 2013 16:04   

A ile Ci wchodzi wtyczek do tego czarnego pudełka?
Masz climatronic? Może to od climatronica wolna wtyczka?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Lut 10, 2013 18:29   

UEDSquadron napisał/a:
Mianowicie, czy ta zwisająca wtyczka od tempomatu ?
UEDSquadron, tak
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
UEDSquadron 



Dołączył: 17 Sty 2013
Posty: 6
Skąd: KRASNYSTAW/LUBLIN



Wysłany: Nie Lut 10, 2013 20:03   

MaReK napisał/a:
A ile Ci wchodzi wtyczek do tego czarnego pudełka?
Masz climatronic? Może to od climatronica wolna wtyczka?


mam klimatronic. teraz nie jestem w stanie sprawdzić ile mi tam wtyczek wchodzi ale ze zdjęcia wynika, że przynajmniej trzy (chodzi o ten obiekt czarny na górze zdjęcia ?). Zrobiłek kilka innych zdjęć ale pokazują one bezpieczniki itp, nie wtyczki.

SerniorA - dzięki :)

Znalazłem na alledrogo tempomat kompletny do diesla i koleś chce za wszystko 180 plus przesyłka 20 i się zastanawiam czy brać :)
 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Nie Lut 10, 2013 20:06   

UEDSquadron, jeśli to komplet to warto brać ja kupiłem z zamontowaniem za 200zł ;)
 
 
UEDSquadron 



Dołączył: 17 Sty 2013
Posty: 6
Skąd: KRASNYSTAW/LUBLIN



Wysłany: Nie Lut 10, 2013 22:47   

komplet tzn sterownik, uchwyt, włącznik przy konsoli oraz przełącznik przy kierownicy. z montażem dam sobie radę, byle wszystko pasowało :)
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Lut 11, 2013 13:58   

UEDSquadron napisał/a:
mam klimatronic. teraz nie jestem w stanie sprawdzić ile mi tam wtyczek wchodzi ale ze zdjęcia wynika, że przynajmniej trzy (chodzi o ten obiekt czarny na górze zdjęcia ?). Zrobiłek kilka innych zdjęć ale pokazują one bezpieczniki itp, nie wtyczki.


Spoko. SeniorA odpowiedział, a ja nie dopisałem, że wtyczka od CLT ma więcej pinów. Także to jest tempomat, tylko czy te przewody są gdzieś zawinięte, bo jakoś krótko mi ich na oko ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Tempomat - doposażenie, dokładka
Spyder Rover serii 75, MG ZT 20 Pią Kwi 18, 2008 22:08
Spyder
Brak nowych postów [MG ZT] Dokładka zderzaka
aimp12 Rover serii 75, MG ZT 5 Czw Lut 11, 2016 21:38
christopher7
Brak nowych postów [R75] Dokładka kurtyn
Punx Rover serii 75, MG ZT 37 Wto Maj 19, 2015 10:28
Punx
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Dokładka klimatyzacji
Dawidovs Rover serii 75, MG ZT 1 Pon Lis 26, 2012 13:07
apples
Brak nowych postów [R75] Dokładka tempomatu
Czarnysg Rover serii 75, MG ZT 15 Sro Lut 22, 2017 21:37
Szyfu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink