Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Drgania deski rozdielczej i kierownicy.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: tronsek
Sro Paź 23, 2013 20:13
[R75] Drgania deski rozdielczej i kierownicy.
Autor Wiadomość
Dawidovs 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 362



Wysłany: Pią Paź 25, 2013 08:12   

haszczyc, a na kondycje pracy silnika nie będą miały przypadkiem wpływu wtryskiwacze? Jeden mechanior mi tak mówił..
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Paź 25, 2013 08:12   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
haszczyc 



Pomógł: 38 razy
Dołączył: 27 Lut 2009
Posty: 1631
Skąd: Zabrze

Rover 75

Wysłany: Pią Paź 25, 2013 10:22   

Marek mi coś wspominał że może to być wina wtryskiwaczy :)
 
 
Spider1801 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 42
Skąd: Lisewo

Rover 75

Wysłany: Pią Paź 25, 2013 17:20   

Telepanie może być od wtryskiwaczy ale stuk ten głuchy raczej odpada. Podobny jest jak by położyć kulke w rynience i przy ruszaniu przesuwa się w jedną stronę a hamowaniu w drugą.
 
 
 
domel101 



Pomógł: 12 razy
Dołączył: 09 Sie 2009
Posty: 479
Skąd: prudnik

Rover 75

Wysłany: Pią Paź 25, 2013 19:11   

Spider1801 napisał/a:
stuk ten głuchy raczej odpada. Podobny jest jak by położyć kulke w rynience i przy ruszaniu przesuwa się w jedną stronę a hamowaniu w drugą.

ja tak miałem i rynience/prowadnicy od fotela kierowcy miałem kamyka który się przesuwał :mrgreen: , szukałem, patrzyłem i znalazłem podczas generalnego sprzątania po zimie :D podczas hamowania jak już się prawie zatrzymałem to było słychać stuk i zaraz po ruszeniu i dodaniu gazu też stuk
 
 
 
Spider1801 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 42
Skąd: Lisewo

Rover 75

Wysłany: Pią Paź 25, 2013 22:04   

Przyglądałem się dzisiaj troszkę i zauważyłem jak by sanki krzywo stały. Poluzuje je jutro i poduszki , poskręcam jeszcze raz może jakimś cudem się przestawiły, albo jak wymieniali pompe wody to skręcali na podniesionym a podobno powinno się dokręcać jak stoi na kołach.Brak mi opcji
 
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Sob Paź 26, 2013 13:17   

Ruszysz sanki, może się zmienić geometria.Spider1801,
_________________
rom
 
 
Spider1801 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 42
Skąd: Lisewo

Rover 75

Wysłany: Sob Paź 26, 2013 13:20   

Już to zrobiłem. W geometrii nic się nie zmieniło, sprawdzałem. Znalazłem u siebie przyczynę pukania , prowizorycznie naprawiłem.
 
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Nie Paź 27, 2013 00:46   

Spider1801 napisał/a:
Znalazłem u siebie przyczynę pukania

to może sie pochwal co to było??
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
Spider1801 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 42
Skąd: Lisewo

Rover 75

Wysłany: Nie Paź 27, 2013 10:16   

Poduszka pod silnikiem dolna jest jakaś trefna. Założyłem tedguma jakieś 2 miesiące temu. Poduszka jest jest cała tylko problem polega na tym, że podczas ruszania i hamowania poduszka wychyla sie na tyle że uderza o obudowe zewnętrzną poduszki. Na tą chwile podłożyłem w wycięcia paski gumy i jest spokój. Zastanawiam się nad założeniem poduszki poliuretanowej może to rozwiąże problem
 
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Nie Paź 27, 2013 22:09   

ja jeżdże na tedgumie ze 2 lata jak nie lepiej i żadnych drgań niemam,na starej naderwanej poduszce też niemiałem drgań
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
Spider1801 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 42
Skąd: Lisewo

Rover 75

Wysłany: Nie Paź 27, 2013 22:11   

Drgania drganiami, mi się udało tylko pukania pozbyć.
 
 
 
Dawidovs 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 362



Wysłany: Pon Paź 28, 2013 08:43   

Tych małych drgań (w obrębie 1000-1800) chyba nigdy się nie pozbędziemy w dieslach całkowicie. Trzeba się z nimi zaprzyjaźnić :wink:
Można je zminimalizować wymieniając poduchy ale całkowicie chyba nie odejdą..
Cieszę się że po wymianie poduszek znikły irytujące drgania w przedziale 2000- ....
Tam już nic mi nie drży
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Pon Paź 28, 2013 11:02   

Dawidovs napisał/a:
Tych małych drgań (w obrębie 1000-1800) chyba nigdy się nie pozbędziemy w dieslach całkowicie.


Jeździłem próbnie przynajmniej ośmioma R75 z dieslem. Egzemplarze najlepsze nie miały absolutnie żadnych drgań na wolnych obrotach poza słyszalnym delikatnym klekotem diesla. Niektóre bardzo mocne drganie, powiedzial bym nieakceptowalne. Mój ma nieznacznie wyczuwalne i to nie zawsze. Na zimnym oczywiście drgania najbardziej wyczuwalne.

Niestety drgania mogą pochodzić od częsciowo wyeksploatowanej dwumasy. Moja nie jest w idealnym stanie. Aby się przekonać musiał bym ją wymienić :(

To co moze jeszcze przenosić dragania na budę to łącznik eleastyczny pomiędzy katalizatorem a koletktorem wydechowym. Jak jest stary to jest bardzo sztywny co powoduje, że drgania silnika przakzywane są na katalizator i mocowania gumowe z podłogą. Jak się spojrzy na mój to rzeczywiście jest bardzo sztywny i powoduje drgania katalizatora. Rozmawiałem z gościem od tłmików i przyznał mi rację i zalecił jego wymianę.
 
 
markozalko 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1051
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Pon Paź 28, 2013 16:34   

Pieta napisał/a:



Niestety drgania mogą pochodzić od częsciowo wyeksploatowanej dwumasy. Moja nie jest w idealnym stanie. Aby się przekonać musiał bym ją wymienić :(


ja mam nowa dwumasę i też mi drży. Walkę z poduszkami miałem w zeszłym roku i co bym nie robił z nimi to różnice były wyczywalne w mniejszym lub większym stopniu. Jedynie nie wymieniłem tej spod skrzyni.
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Pon Paź 28, 2013 18:17   

@Pieta a ile z tych przynajmniej ośmiu R75 w dieselu to były automaty ? Zastanawia mnie czy "prawie brak wibracji" wystepuje także w automatach czy to tylko domena manuali ? Jak wiadomo automat po ustawieniu D lub R od razu chce jechać, aby stał w miejscu należy nadusić hamulec co powoduje że silnik nie usztywnia na poduszkach ....
 
 
 
MatiNitro 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 755
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Pon Paź 28, 2013 19:27   

Ale ile jest tych poduszek silnika/skrzyni w diesel'u? Wiem o trzech: gruszce, o "8" i o tej nad gruszką, z bolcem przez środek. U mnie też występuję ogromne drgania na postoju, choć jak spojrzałem na karoserię to bardziej po stronie kierowcy.
_________________
BluebeRRRrrry 75 2.0 CDTi AUTOMAT
 
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Pon Paź 28, 2013 20:21   

Cytat:
@Pieta a ile z tych przynajmniej ośmiu R75 w dieselu to były automaty ?


trzy i nie zauważyłem tego, że problem nie dotyczy automatu lub odwrotnie. Szczerze to nie mam teraz pewności, które były bez drgań. Wiem na pewno, że jeden z tych cichych był manual.

Cytat:
Ale ile jest tych poduszek silnika/skrzyni w diesel'u? Wiem o trzech: gruszce, o "8" i o tej nad gruszką, z bolcem przez środek.

jeszcze mocowanie nad skrzynią biegów
Ostatnio zmieniony przez Pieta Pon Paź 28, 2013 20:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MatiNitro 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 755
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Pon Paź 28, 2013 20:24   

Pieta napisał/a:

jeszcze mocowanie nad skrzynią biegów


A jak ono wygląda?
 
 
 
Pieta 




Pomógł: 72 razy
Dołączył: 10 Wrz 2009
Posty: 1025
Skąd: Gdańsk

Rover 75

Wysłany: Pon Paź 28, 2013 20:32   

poduszka skrzynia - podobno są inne gumy dla automat i manual.
geometrycznie to samo ale sztywność gumy inna.
Ostatnio zmieniony przez Pieta Pon Paź 28, 2013 20:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Punx 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 04 Gru 2009
Posty: 1057
Skąd: Wrocław

Rover 75

Wysłany: Pon Paź 28, 2013 20:44   

I otwory montażowe w innych miejscach (automat vs manual), poducha wyglada identycznie lale na tych "trójkątnych" uszach jej stelaża otwory w poduszce od automata są przesunięte względem otworów poduszki manuala
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Drgania na kierownicy
PIEKARZ Rover serii 75, MG ZT 19 Czw Lip 07, 2016 21:59
j0zek
Brak nowych postów [R75] Drgania kierownicy
szwed Rover serii 75, MG ZT 21 Sob Lut 13, 2010 20:45
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Drgania kierownicy na wolnych obrotach
Wiechciu Rover serii 75, MG ZT 22 Pon Lut 25, 2013 13:47
Punx
Brak nowych postów [R75] Drgania silnika, kierownicy, budy...
encor Rover serii 75, MG ZT 102 Sob Mar 12, 2016 12:28
wellman
Brak nowych postów [R75] Drgania kierownicy, ściąganie na jedną stronę.
argail Rover serii 75, MG ZT 20 Wto Wrz 13, 2011 13:24
sknerko



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink