Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Rezystor wentylatora, przegrzewanie układu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Rezystor wentylatora, przegrzewanie układu
Autor Wiadomość
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Kwi 28, 2014 11:50   

sprawdz... wypnij rezystor i zmostkuj kabelki. jak właczy sie jak na 2 biegu tzn że masz uwalony rezystor
_________________
75 Red Edition
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Kwi 28, 2014 11:50   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
markozalko 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1051
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Sro Kwi 30, 2014 20:57   

Jednak to nie rezystor. Sprawdził mi majster i twierdzi że problem tkwi w ekektronice (skrzynka z przekaźnikami czy jak to tam sie zwie). Dostęp marny ale podejmie się tego. Jutro wstawię auto i zobaczymy co będzie.

[ Dodano: Sro Kwi 30, 2014 20:57 ]
No i niestety bez ściągania zderzaka się nie da. Mam do was pytanie, czy jazda bez 1 biegu może czymś grozić czy tylko wkurza fakt, iż 2 bieg się włącza co jakiś czas. Nie wiem co z tym robić. A tak swoja drogą może ktoś miał taki objaw a nie był to rezystor?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10891
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Kwi 30, 2014 21:12   

Jak sprawdziłeś rezystor bez zdejmowania zderzaka?
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Sro Kwi 30, 2014 21:16   

Obiecałem pochwalić się, gdy rozwikłam zagadkę wentylatora, zatem piszę.

Najpierw, z gościem z serwisu klimy, ustaliliśmy, że problem w ogóle nie włączającego się wentylatora był w tym "trinary switch", co załącza went, gdy startuje klima. Niby podawał sygnał na żółtym kabelku, ale chyba nie taki jakiego oczekiwał modulator w sterowniku wenta. Po wymianie tego wentylator włączał się po chwili, ale od razu na II bieg.

W poprzednich postach pisałem, ze rezystor wykluczyłem (miał przejście, więc myślałem, że jest ok), tymczasem wyszło, że przy większym obciążeniu po chwili przestawał działać. Zatem do wymiany poszedł też rezystor (na AX100WR-0R47 z www.tme.eu, zgodnie z sugestiami na forum).

Wtedy zaczął działać też pierwszy bieg, ale po chwili jazdy przełączał się i tak na II i tak co jakiś czas (mimo, że wcale nie było na dworze jakoś super ciepło, max. 20-22 st.C. a silnik - wg. pozycji 7.0 w IPK - miał 86 st. C), tymczasem jak się auto rozgrzało to pokazywał na termometrze 30 stopni i więcej. Po nitce do kłębka znalazłem czujnik temperatury, który ktoś "genialnie" przymocował opaską do intercoolera. Przywrócenie go na poprawne miejsce na tą rurkę od klimy za zderzakiem rozwiązało problem.

Niemniej zanim to znalazłem zdążyłem "rozwiązać" też problem wyjącego (niezależnie od silnika wiatraka, a sprawdziłem poza moim jeszcze dwa) jak startujący prom kosmiczny II biegu montując kolejny rezystor (tym razem 0R22), co by go też delikatnie spowolnić. :mrgreen:

Tyle ode mnie. Dzień dobry i do widzenia. :-)

@sTERYD - nie wiem, jak zrobił to kolega markozalko, ale ja po prostu zdjąłem atrapę i przeciskając się między łopatkami wenta sprawdzałem omomierzem czy "przewodzi". :-)
 
 
markozalko 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 11 Kwi 2010
Posty: 1051
Skąd: Ostrołęka



Wysłany: Czw Maj 01, 2014 09:14   

sTERYD napisał/a:
Jak sprawdziłeś rezystor bez zdejmowania zderzaka?


Ja to tego nie sprawdzałem sam bo się nie znam na tym. Sprawdzał mi gośiu, który 2 lata temu mi go wymieniał. I tak jak pisze kolega Welman wystarczy zdjąć grill na zderzaku.
Najgorsze jest to, że ten gościu ma czas popołudniami tylko. Jak weźmie auto i nie zdąży złożyć to co wtedy :( Teraz mam okres że fura potrzebna i nie wiem co tu robić.
Mam zatem 3 pytania:
1. Czy szkodzi jazda bez 1 biegu
2. Czy dużó roboty jest ze ściąganiem zderzaka i czy jak miałem lekkie puknięcie przodem i minimalnie mogło się coś przesunąć to nie będzie problemu ze złożeniem ponownym
3. Jakiś czas temu przychaczyłem znów przodem i wypadł mi ze swojego miesjca czujnik temp zewnętrznej. Chyba się nie uszkodził ale czy ma on znaczenie co do działania klimy i wiatraka?

[ Dodano: Czw Maj 01, 2014 09:14 ]
Przeczytałem ten afajny artykuł w poradach na tej stronie o naprawie wentylatora i dużo już wiem. Mam tylko dylemat czy żeby sprawdzić tę elektronikę i puszkę z przekaźnikami to wystarczy tylko zdjąć zderzak czy trzeba też odkręcać światła, belkę przednią i inne rzeczy o których piszą w tym artykule?
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Czw Maj 01, 2014 10:17   

Demontaż zderzaka to nic szczególnie trudnego. W ciągu ostatnich dwóch tygodni zdejmowałem i zakładałem 4 razy (też auta potrzebowałem, więc zostawienie na kilka dni rozłożonego nie wchodziło w grę). Na początku był strach, ale przy trzecim i czwartym razie to już prawie rutyna :P

Dobrze jest mieć drugą osobę przy samym zsunięciu z bocznych zaczepów i później przy zakładaniu.

Wcześniej też miałem małą kolizję (z sarną) i w teoretycznie renomowanym warsztacie lakierniczym w Toruniu złożyli tak, że zderzak był lekko przesunięty do przodu i przechylony na lewo. Twierdzili, że inaczej się nie dało, bo się niby pas przedni wygiął.

Tymczasem, gdy sam zdjąłem zderzak to już przy pierwszym zakładaniu z powrotem wyszło, że goście nie zaczepili ponownie tych "klamerek" co trzymają razem pas i chłodnicę. Przez to chłodnica się przechyliła na przód i nie mogli założyć zderzaka jak trzeba. Do tego jeszcze kilka innych drobnostek, ale finał jest taki, że zderzak ponownie siedzi idealnie prosto.

Więc przy odrobinie staranności nie masz się co obawiać, że uszkodzisz, a jeśli coś już teraz jest nie halo to jeszcze możesz poprawić. :D

Czujnik temperatury ma wpływ na działanie klimy i wenta. Ale czy podaje właściwą temperaturę możesz sprawdzić choćby na wyświetlaczu zegarów lub w tym takim menu diagnostycznym w pozycji 7.1 (https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=85346#85346).

Jeśli masz złą temperaturę tam to znaczy, że czujnik trza sprawdzić. Zauważ też, że tam mogą być dwa czujniki. Jeden, chyba ten taki grubszy, okrągły - jeśli mnie pamięć nie myli - jest od temp. dla webasto.

Możesz też zrobić test klimy (https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=31544) i zobaczyć co wyjdzie.

Niestety, żeby mieć wygodny dostęp do puszki ze sterownikiem wypada odkręcić pas, a żeby to zrobić to bez zdjęcia świateł się nie obejdzie. Ale tak jak pisałem, nie ma w tym nic szczególnie trudnego, a satysfakcji, jaką później będziesz mieć nie zastąpi nic :P
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
kalafior 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 389
Skąd: lubelskie



Wysłany: Pią Maj 02, 2014 19:28   

czy ten rezystor bedzie dobry do wentylatora http://allegro.pl/rezysto...4178049296.html
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10891
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Maj 02, 2014 19:59   

ten ma 1000 razy za duży opór
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
rtoip69 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Gru 2010
Posty: 139
Skąd: jasło



Wysłany: Pią Maj 02, 2014 20:20   

Ten powinien być : http://www.tme.eu/pl/deta...y/5-1625999-3/#
 
 
kalafior 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 389
Skąd: lubelskie



Wysłany: Pią Maj 02, 2014 20:54   

rozumiem ze powinien miec 470mΩ
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Pią Maj 02, 2014 20:58   

470mΩ (0R47) lub zbliżony, tak. Najprościej po prostu zamów ten, co wskazał rtoip69. Ostatnio zakładałem dokładnie ten sam i śmiga ładnie.

Jedyne co to będziesz musiał nawiercić dodatkowy otwór w podstawce (lub dorobić odpowiednią podkładkę), żeby pasował do mocowania obecnego rezystora.
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
kalafior 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 389
Skąd: lubelskie



Wysłany: Pią Maj 02, 2014 22:03   

ile kosztowal z wysylka
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10891
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pią Maj 02, 2014 22:10   

jakieś 56,34, chyba, ze wybrałeś inną formę wysyłki niż ja ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
wellman 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 934
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Pią Maj 02, 2014 22:13   

Dokładnie na fakturze mam 51,41 zł brutto (z tego 15,87 zł to wysyłka kurierem).

W TME sprzedadzą Ci nawet jedną sztukę, więc nie warto wywalać kasy na allegro, gdzie oszołomy chcą za identyczny rezystor... 130 zł :-)
_________________
"Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
 
 
sqiddy25 



Dołączył: 04 Sie 2013
Posty: 62



Wysłany: Pią Lip 17, 2015 16:26   

Witam! czy wiatrak może działać bez tego rezystora?

zamierzam kupić wiatrak od Voyagera bo ten który mam w R nie działa ( silnik padł )
chciał bym go tylko zamienić ale jak rozbierałem auto to nie widziałem rezystora a raczej ciężko go nie zauważyć.
 
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Pią Lip 17, 2015 16:41   

bo może niemasz rezystora tylko silnik na 4 przewody 3biegowy,jak silnik padł to go napraw (no chyba że sie sfajczył totalnie) wtedy na pewno pochodzi dłużej niż jakikolwiek używany
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
sqiddy25 



Dołączył: 04 Sie 2013
Posty: 62



Wysłany: Pią Lip 17, 2015 16:46   

tak jest trzybiegowy więc nie potrzebny jest ten rezystor do niego ?

silnik już rozebrałem i wymieniłem szczotki na nowe bo jednej już nawet nie było.
szczotki dotarłem elegancko i po podpięciu na krótko działało na dwóch biegach a jak złożyłem wszystko to już nie działało ;/

zastanawiam się nad zakupem takiego tylko nie wiem czy każdy od voyagera jest taki sam...

http://allegro.pl/wentyla...5372779844.html
 
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Pią Lip 17, 2015 16:52   

ale przestało działać z jakich powodów? jeśli działa na krótko a po podpięciu do auta nie działa to ze sterowaniem jest coś nie halo a nie z silnikiem i wymiana na ten od voyagera Ci nic nieda w takiej sytuacji

[ Dodano: Pią Lip 17, 2015 16:52 ]
tak, w 3 biegowych niema rezystora
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
sqiddy25 



Dołączył: 04 Sie 2013
Posty: 62



Wysłany: Pią Lip 17, 2015 17:13   

prawdopodobnie komutator odmówił posłuszeństwa.
jak rozebrałem cały silnik to elegancko wyczyściłem wszystko a docieranie szczotek było na wiertarce. sprawdzałem co jakiś czas czy działa no i tak jak napisałem na krótko działał, silnik kręcił ale nie za każdym razem później znalazłem powód tego że raz działał a raz nie.
kabelki które idą do płytki w silniku nie łączą na stykach gdzieś i zależy jak je docisnę bądź wygnę to wiatrak działa.

Koszt tego od voyagera nie jest duży dla tego zamiast bawić się z płytką i stykami wolę wymienić.
 
 
 
sash997 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 24 Mar 2009
Posty: 1654
Skąd: wieluń



Wysłany: Pią Lip 17, 2015 17:30   

he he... tylko musisz wymienić sam silnik a całą puszke zostawić no i dołożyć rezystor...jeśli komutator był już nie ładny to też było go wymienić,niewiem czemu ludzie wywalają ten silnik... mój dobrze licząc to chodzi już 5-ty rok po naprawie,polutowałbym na Twoim miejscu te styki,wymienił komutator i spokój :)
_________________
-DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Rezystor wentylatora chłodnic.
jpawel Rover serii 75, MG ZT 57 Nie Sie 23, 2015 18:30
sash997
Brak nowych postów [R 75] Rezystor opornicy wentylatora???
taz87 Rover serii 75, MG ZT 2 Pią Cze 14, 2013 19:10
robo
Brak nowych postów [R75] Rezystor wentylatora chłodnicy Kraków
andyhell Rover serii 75, MG ZT 37 Sro Sie 30, 2017 20:28
sash997
Brak nowych postów [MG ZT-T] Przegrzewanie się silnika
Mortal Rover serii 75, MG ZT 5 Czw Lip 14, 2011 23:03
kris-tofer
Brak nowych postów [75]Przegrzewanie silnika i
roverek Rover serii 75, MG ZT 2 Pią Sty 27, 2017 15:40
roverek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink