Jednak to nie rezystor. Sprawdził mi majster i twierdzi że problem tkwi w ekektronice (skrzynka z przekaźnikami czy jak to tam sie zwie). Dostęp marny ale podejmie się tego. Jutro wstawię auto i zobaczymy co będzie.
[ Dodano: Sro Kwi 30, 2014 20:57 ]
No i niestety bez ściągania zderzaka się nie da. Mam do was pytanie, czy jazda bez 1 biegu może czymś grozić czy tylko wkurza fakt, iż 2 bieg się włącza co jakiś czas. Nie wiem co z tym robić. A tak swoja drogą może ktoś miał taki objaw a nie był to rezystor?
Obiecałem pochwalić się, gdy rozwikłam zagadkę wentylatora, zatem piszę.
Najpierw, z gościem z serwisu klimy, ustaliliśmy, że problem w ogóle nie włączającego się wentylatora był w tym "trinary switch", co załącza went, gdy startuje klima. Niby podawał sygnał na żółtym kabelku, ale chyba nie taki jakiego oczekiwał modulator w sterowniku wenta. Po wymianie tego wentylator włączał się po chwili, ale od razu na II bieg.
W poprzednich postach pisałem, ze rezystor wykluczyłem (miał przejście, więc myślałem, że jest ok), tymczasem wyszło, że przy większym obciążeniu po chwili przestawał działać. Zatem do wymiany poszedł też rezystor (na AX100WR-0R47 z www.tme.eu, zgodnie z sugestiami na forum).
Wtedy zaczął działać też pierwszy bieg, ale po chwili jazdy przełączał się i tak na II i tak co jakiś czas (mimo, że wcale nie było na dworze jakoś super ciepło, max. 20-22 st.C. a silnik - wg. pozycji 7.0 w IPK - miał 86 st. C), tymczasem jak się auto rozgrzało to pokazywał na termometrze 30 stopni i więcej. Po nitce do kłębka znalazłem czujnik temperatury, który ktoś "genialnie" przymocował opaską do intercoolera. Przywrócenie go na poprawne miejsce na tą rurkę od klimy za zderzakiem rozwiązało problem.
Niemniej zanim to znalazłem zdążyłem "rozwiązać" też problem wyjącego (niezależnie od silnika wiatraka, a sprawdziłem poza moim jeszcze dwa) jak startujący prom kosmiczny II biegu montując kolejny rezystor (tym razem 0R22), co by go też delikatnie spowolnić.
Tyle ode mnie. Dzień dobry i do widzenia.
@sTERYD - nie wiem, jak zrobił to kolega markozalko, ale ja po prostu zdjąłem atrapę i przeciskając się między łopatkami wenta sprawdzałem omomierzem czy "przewodzi".
Jak sprawdziłeś rezystor bez zdejmowania zderzaka?
Ja to tego nie sprawdzałem sam bo się nie znam na tym. Sprawdzał mi gośiu, który 2 lata temu mi go wymieniał. I tak jak pisze kolega Welman wystarczy zdjąć grill na zderzaku.
Najgorsze jest to, że ten gościu ma czas popołudniami tylko. Jak weźmie auto i nie zdąży złożyć to co wtedy Teraz mam okres że fura potrzebna i nie wiem co tu robić.
Mam zatem 3 pytania:
1. Czy szkodzi jazda bez 1 biegu
2. Czy dużó roboty jest ze ściąganiem zderzaka i czy jak miałem lekkie puknięcie przodem i minimalnie mogło się coś przesunąć to nie będzie problemu ze złożeniem ponownym
3. Jakiś czas temu przychaczyłem znów przodem i wypadł mi ze swojego miesjca czujnik temp zewnętrznej. Chyba się nie uszkodził ale czy ma on znaczenie co do działania klimy i wiatraka?
[ Dodano: Czw Maj 01, 2014 09:14 ]
Przeczytałem ten afajny artykuł w poradach na tej stronie o naprawie wentylatora i dużo już wiem. Mam tylko dylemat czy żeby sprawdzić tę elektronikę i puszkę z przekaźnikami to wystarczy tylko zdjąć zderzak czy trzeba też odkręcać światła, belkę przednią i inne rzeczy o których piszą w tym artykule?
Demontaż zderzaka to nic szczególnie trudnego. W ciągu ostatnich dwóch tygodni zdejmowałem i zakładałem 4 razy (też auta potrzebowałem, więc zostawienie na kilka dni rozłożonego nie wchodziło w grę). Na początku był strach, ale przy trzecim i czwartym razie to już prawie rutyna
Dobrze jest mieć drugą osobę przy samym zsunięciu z bocznych zaczepów i później przy zakładaniu.
Wcześniej też miałem małą kolizję (z sarną) i w teoretycznie renomowanym warsztacie lakierniczym w Toruniu złożyli tak, że zderzak był lekko przesunięty do przodu i przechylony na lewo. Twierdzili, że inaczej się nie dało, bo się niby pas przedni wygiął.
Tymczasem, gdy sam zdjąłem zderzak to już przy pierwszym zakładaniu z powrotem wyszło, że goście nie zaczepili ponownie tych "klamerek" co trzymają razem pas i chłodnicę. Przez to chłodnica się przechyliła na przód i nie mogli założyć zderzaka jak trzeba. Do tego jeszcze kilka innych drobnostek, ale finał jest taki, że zderzak ponownie siedzi idealnie prosto.
Więc przy odrobinie staranności nie masz się co obawiać, że uszkodzisz, a jeśli coś już teraz jest nie halo to jeszcze możesz poprawić.
Czujnik temperatury ma wpływ na działanie klimy i wenta. Ale czy podaje właściwą temperaturę możesz sprawdzić choćby na wyświetlaczu zegarów lub w tym takim menu diagnostycznym w pozycji 7.1 (https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=85346#85346).
Jeśli masz złą temperaturę tam to znaczy, że czujnik trza sprawdzić. Zauważ też, że tam mogą być dwa czujniki. Jeden, chyba ten taki grubszy, okrągły - jeśli mnie pamięć nie myli - jest od temp. dla webasto.
Możesz też zrobić test klimy (https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=31544) i zobaczyć co wyjdzie.
Niestety, żeby mieć wygodny dostęp do puszki ze sterownikiem wypada odkręcić pas, a żeby to zrobić to bez zdjęcia świateł się nie obejdzie. Ale tak jak pisałem, nie ma w tym nic szczególnie trudnego, a satysfakcji, jaką później będziesz mieć nie zastąpi nic
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Witam! czy wiatrak może działać bez tego rezystora?
zamierzam kupić wiatrak od Voyagera bo ten który mam w R nie działa ( silnik padł )
chciał bym go tylko zamienić ale jak rozbierałem auto to nie widziałem rezystora a raczej ciężko go nie zauważyć.
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Pią Lip 17, 2015 16:41
bo może niemasz rezystora tylko silnik na 4 przewody 3biegowy,jak silnik padł to go napraw (no chyba że sie sfajczył totalnie) wtedy na pewno pochodzi dłużej niż jakikolwiek używany
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
tak jest trzybiegowy więc nie potrzebny jest ten rezystor do niego ?
silnik już rozebrałem i wymieniłem szczotki na nowe bo jednej już nawet nie było.
szczotki dotarłem elegancko i po podpięciu na krótko działało na dwóch biegach a jak złożyłem wszystko to już nie działało
zastanawiam się nad zakupem takiego tylko nie wiem czy każdy od voyagera jest taki sam...
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Pią Lip 17, 2015 16:52
ale przestało działać z jakich powodów? jeśli działa na krótko a po podpięciu do auta nie działa to ze sterowaniem jest coś nie halo a nie z silnikiem i wymiana na ten od voyagera Ci nic nieda w takiej sytuacji
[ Dodano: Pią Lip 17, 2015 16:52 ]
tak, w 3 biegowych niema rezystora
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
prawdopodobnie komutator odmówił posłuszeństwa.
jak rozebrałem cały silnik to elegancko wyczyściłem wszystko a docieranie szczotek było na wiertarce. sprawdzałem co jakiś czas czy działa no i tak jak napisałem na krótko działał, silnik kręcił ale nie za każdym razem później znalazłem powód tego że raz działał a raz nie.
kabelki które idą do płytki w silniku nie łączą na stykach gdzieś i zależy jak je docisnę bądź wygnę to wiatrak działa.
Koszt tego od voyagera nie jest duży dla tego zamiast bawić się z płytką i stykami wolę wymienić.
Pomógł: 36 razy Dołączył: 24 Mar 2009 Posty: 1654 Skąd: wieluń
Wysłany: Pią Lip 17, 2015 17:30
he he... tylko musisz wymienić sam silnik a całą puszke zostawić no i dołożyć rezystor...jeśli komutator był już nie ładny to też było go wymienić,niewiem czemu ludzie wywalają ten silnik... mój dobrze licząc to chodzi już 5-ty rok po naprawie,polutowałbym na Twoim miejscu te styki,wymienił komutator i spokój
_________________ -DIAGNOSTYKA I NAPRAWA PIECY I STEROWNIKÓW WEBASTO !
-NAPRAWA SILNIKÓW WENTYLATORA CHŁODNICY W ROVER 75
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum